John van Gent interlinks

Gestart door Vik, september 4, 2012, 22:05:10

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: Lazybird op september 10, 2012, 08:03:56
Hoi Vik,

Ik speel al een geruime tijd met de John van Gent Magic link reference link en reference link plus en ben er zeer tevreden over.
John heeft een toondertijd een XLR Y kabel gemaakt om te bi-ampen een mooie kabel met dito geluid.

Maar hoe die klinkt en of je verschil hoort kan jij alleen bepalen.
Je kan vast wel wat uitproberen en leuk gesprek met John als je bij John langs gaat natuurlijk :)

Succes

Bedankt voor de info.

Heb je deze kabels vergeleken met andere kabels?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Lazybird

Ik heb de John van Gents vergeleken met de Kimber Kable / KS1111 XLR en KS1121 en tegen de Audio Quest Columbia ik vindt het persoonlijk beter klinken maar dat is mijn mening en binnen mijn systeem natuurlijk.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Willy de Woofer

Ik heb vroeger met John van Gent gespeeld.

S@m

Vik

Citaat van: Lazybird op september 10, 2012, 08:45:29
Ik heb de John van Gents vergeleken met de Kimber Kable / KS1111 XLR en KS1121 en tegen de Audio Quest Columbia ik vindt het persoonlijk beter klinken maar dat is mijn mening en binnen mijn systeem natuurlijk.

Duidelijk bedankt.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

S@m

Mijn ervaring met JvG interlinks is dat ze ongelooflijk goed en mooi zijn afgewerkt. Daar kunnen gerenommeerde merken een puntje aan zuigen.

En kwa klankkarakter zijn ze helder, transparant, sprankelend en laten microdetails goed horen.

Voor een al klinische set-up die wat aan de harde kant is zou ik JvG niet aanraden.

Vik

Citaat van: S@m op september 10, 2012, 13:07:31
Mijn ervaring met JvG interlinks is dat ze ongelooflijk goed en mooi zijn afgewerkt. Daar kunnen gerenommeerde merken een puntje aan zuigen.

En kwa klankkarakter zijn ze helder, transparant, sprankelend en laten microdetails goed horen.

Voor een al klinische set-up die wat aan de harde kant is zou ik JvG niet aanraden.

Bedankt Sam.

Dit zijn precies de eigenschappen van de Kimber KS 1130.

Welke serie heb jij gehoord?

S@m

Ik heb de 'Zilver - Goud' gehad, met de juiste set een geweldige kabel.

Btw. De AudioQuest Columbia vond ik neutraler, maar minder sprankelend.

In een wat uitgesproken pittige set raad ik Purist Audio Design (Aqueous) en Heavens Gate Audio (alle types) aan. Deze hebben allebei een rustig en harmonieus klankkarakter in mijn beleving.

Vik

Citaat van: S@m op september 10, 2012, 15:35:38

In een wat uitgesproken pittige set raad ik Purist Audio Design (Aqueous) en Heavens Gate Audio (alle types) aan. Deze hebben allebei een rustig en harmonieus klankkarakter in mijn beleving.

Bedankt voor de tip.

Ik heb vanmiddag bij John een test set opgehaald.

Ik heb als test set zijn nieuwe Eclipse lijn. Dat wordt pas ergens volgende week dat ik alles ga aansluiten.

Lazybird

Hoi Vik,

Laat je nog even jou beleving weten? ben wel benieuwd naar deze nieuwe lijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite en nog belangrijker veel luister plezier  ;)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Vik

Citaat van: Lazybird op september 10, 2012, 22:50:39
Hoi Vik,

Laat je nog even jou beleving weten? ben wel benieuwd naar deze nieuwe lijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite en nog belangrijker veel luister plezier  ;)

Zal ik doen en bedankt.  ;)

Ghanzzzzz

Zelf heb ik de JvG Zilver-Goud interlinks gehad en moet zeggen... voor het geld topkabels!
Over een vergelijking met je Kimbers kan ik niets zeggen, maar ik vind ze wel heel erg vergelijkbaar met mijn Siltech SQ-80 g3
Misschien zelfs nog een tikkeltje minder scherp dan de Siltechs

Vik

Om er nog even op terug te komen.

Ik heb de XLR Eclipse teruggebracht i.v.m. tijdnood (er komt een show aan waar hij deze kabels gaat gebruiken)

John heeft mij ook een beetje laten zien hoe hij kabels afwerkt. Wat levert deze man prachtwerk af. Het zijn gewoon echt juwelen.

Binnenkort krijg ik dan weer wat kabels om te testen.

Wel heb ik voor mijn aankomende center speaker (krijgt een upgrade) een meter MagicLink Reference kabel mee genomen, afgemonteerd met furutech connectoren.

Vik

Wat een verschil zeg met deze  MagicLink Reference kabel op mijn center speaker.

De kabel heeft nog niet zo gek lang gespeeld natuurlijk,  maar het verschil met de Furutech Alpha S14 is overduidelijk. (wel een andere prijs klasse natuurlijk).   Ik begin echt nieuwsgierig te worden wat deze kabel zou doen t.o.v. mijn Kimber Kable monocle X voor de front speakers.

Lazybird

Hee Vik, bedankt voor je feedback, ben benieuwd wat je van de xlr gaat vinden, zou ik zeker even testen magicLink reference en reference plus.

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 10, 2012, 15:35:38

Juist HGA's staan bekend om hun pittig karakter (silver and gold strands) en dat is bepaald niet rustig met al die microdetails...
HGA is daarom juist 1 van de minst rustige kabels... Zoals mij weleens ingefluisterd is door de oude bekende Scrut, een "wittig karakter met een groot podiumwerking"...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

S@m

Citaat van: Peerless Monster op september 15, 2012, 23:49:15
Juist HGA's staan bekend om hun pittig karakter (silver and gold strands) en dat is bepaald niet rustig met al die microdetails...
HGA is daarom juist 1 van de minst rustige kabels... Zoals mij weleens ingefluisterd is door de oude bekende Scrut, een "wittig karakter met een groot podiumwerking"...

Dat is dan jouw ervaring en die staat volgens mij nogal op zichzelf want ik ken een aantal (ex-)gebruikers van HGA en die delen jouw mening in elk geval niet. HGA heeft een vloeiende weergave, vriendelijk en eerlijk. Maar absoluut niet pittig.

En dat heb ik me niet laten influisteren, maar zelf ervaren evenals diverse personen die ook HGA om die reden hebben gehad of juist nog hebben.

Btw. Scrutinizer gebruikte wel eens meer poëzie, maar dat zal ook hier weer niet zoveel betekend hebben want een 'wittig karakter' wtf is dat? Komt in de dikke Van Dale niet voor hoor... ;)

Misschien moet je eens zonder die CA Plates gaan luisteren, wellicht geven die een andere draai aan de sound... ;D

chansig

Ach het is toch allemaal een kwestie van matchen...met die versterker reageert de kabel zo en met die weer zo, in die ruimte reageert de versterker zo en dan weer zo. Of is de kabel de enige constante in dit verhaal zodat je kan zeggen: Dat is het karakter van die kabel ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

S@m

Citaat van: chansig op september 16, 2012, 11:07:14
Dat is het karakter van die kabel ?

Imho is het idd zo dat iedere kabel, versterker, bron een klankkarakter heeft. Dan is het een kwestie van matchen om je voorkeur sound te verkrijgen in betreffende akoestiek.

chansig

Maar dan kan je toch nooit voorspellen hoe een kabel gaat reageren ? Of ben ik dan in de bonen ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

S@m

Citaat van: chansig op september 16, 2012, 11:19:32
Maar dan kan je toch nooit voorspellen hoe een kabel gaat reageren ? Of ben ik dan in de bonen ?

Gr Hans

Voorspellen is niet nodig, als kabel A een pittig karakter heeft bij jou dan heeft ie dat bij mij ook. Maar misschien heb jij een versterker die wat tam is en vergevingsgezinde luidsprekers (akoestiek even daar gelaten) waardoor het bij jou lekker klinkt terwijl ik misschien een pittige versterker heb en luidsprekers die alles laten horen. Dezelfde kabel zal jij houden terwijl ik er afstand van ga nemen.

Even van uit gaande dat we van dezelfde sound houden.

chansig

Maar hoe reageert een heldere kabel op een warme versterker ? Of is dat ook weer afhankelijk van...?

Lijkt me zo lastig om de juiste kabel te zoeken bij de versterker cq cd speler...want die doet ook nog eens mee. Ik ben blij dat ik geen verschillen hoor tussen kabels...volgens mij kan je daar niet of nauwelijks uitkomen.

Gr Hans

S@m

Heel simpel: luisteren.

Hoor je geen verschil/verandering/verbetering...prima toch!

chansig

Dat het prima is weet ik. Het lijkt me alleen een hels karwei. Dan liever een neutrale kabel.

Gr Hans