Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MegaJ

#1250
Hetzelfde als wat je bij mijn metingen zag in de REW thread Arjan  :eh: De BK gaat gewoon heel laag! Nee flauwekul, misschien zit het toch in al die calibratie files voor de mics, dat daar wordt geboost om afval van de mic respons te compenseren.

Zoals je begrijp W. Otter, heb ik vergelijkbare resultaten in het laag wat eigenlijk niet kan kloppen. Gebruik je een cal file in REW voor de UMIK?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Former member 78

Citaat van: MegaJ op november 14, 2013, 07:50:40
Hetzelfde als wat je bij mijn metingen zag in de REW thread Arjan  :eh: De BK gaat gewoon heel laag! Nee flauwekul, misschien zit het toch in al die calibratie files voor de mics, dat daar wordt geboost om afval van de mic respons te compenseren.

Zoals je begrijp W. Otter, heb ik vergelijkbare resultaten in het laag wat eigenlijk niet kan kloppen. Gebruik je een cal file in REW voor de UMIK?

Begrijp mij niet verkeerd, die BK is echt een prima sub!
Maar 100db @ 20hz is echt serieus geweld ;)

W.Otter

Citaat van: MegaJ op november 14, 2013, 07:50:40
Hetzelfde als wat je bij mijn metingen zag in de REW thread Arjan  :eh: De BK gaat gewoon heel laag! Nee flauwekul, misschien zit het toch in al die calibratie files voor de mics, dat daar wordt geboost om afval van de mic respons te compenseren.

Zoals je begrijp W. Otter, heb ik vergelijkbare resultaten in het laag wat eigenlijk niet kan kloppen. Gebruik je een cal file in REW voor de UMIK?

ja ik was er ook al bang voor, misschien omdat ik niet de goede versie van REW had. Ik heb nu de goede versie en ik ga eens kijken wat dit teweeg brengt.
ik heb inderdaad een calibratie file.

Citaat van: ArjanR1 op november 14, 2013, 05:13:55
De meting kan niet kloppen, want je meet bij de 56hz (-3db punt van de speaker) exact het zelfde dan bij 20hz.
Ergens gaat dus iets fout.

Ook lijkt mij die 100db bij 20hz van de BK wat positief :)


Dat er <56hz uit mijn fronts komt kan ook niet kloppen.

wie weet ligt het aan de versie van REW! het schijnt dat je 5.01(beta versie) nodig hebt met umik1 en niet 5.0(gewone versie)
hoewel er toch een meting uit komt schijnt deze niet te kloppen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

Er kan zonder problemen lager dan 56hz gemeten worden, alleen is de afval dan véél meer dan nu het geval is ;)

thebest106

Daar kan het probleem wel eens liggen, Ik las ook al dat je problemen had met het instellen van de output en input van de imuk.
Dit laatste is in 5.01 geen probleem, je hoeft er zelfs niet eens naar te kijken, gewoon rew opstarten en dan de imuk inpluggen en dan wordt deze vanzelf herkent en hierna is deze gewoon juist afgesteld. (plug & play)


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Ah je was ook nog druk aan het meten,ik check even in hoe je meubel word  ;D

Die 100 db die je meet maakt niet zoveel uit,je levels staan te hard daarom slaat hij zo ver uit.
De grafiek zal niet veel anders zijn zometeen ,alleen de output.
Maar het gaat eigenlijk toch om de grafiek en of hij goed af te lezen is,dus eigen is er niks mis met je meting. ;)

W.Otter

ja ik ben nog aan het meten maar heb het vrij druk  :D misschien vanmiddag weer even!
met mijn nieuwe meubel zal er niet heel veel veranderen nee, alleen de sub krijgt een andere plek.
een echt duidelijk beeld krijg je niet echt op de fotos. De grafiek is goed te lezen ja, nu nog aanpassingen doorvoeren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Het lijkt erop alsof de meubelmaker alsnog zijn belofte nakomt. Hij zal dit weekend foto's sturen en volgend weekend het meubel komen leveren.
Nu heeft hij dit al twee keer eerder aangekondigd dus het is voor mij even afwachten of drie keer scheepsrecht is.

Dus; hopelijk kan ik volgend weekend eindelijk mijn spullen een definitieve plek geven.
even uitgerekend heeft meneer er 22 weken over gedaan i.p.v. de 10 weken levertijd die in zijn voorwaarden staan.
compensatie is 10% korting en gratis levering.

ik ben heel benieuwd! Als ik de foto's heb zal ik ze eventueel hier posten (als het meubel naar wens is;))
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Hopelijk houd de man nu wel woord. Ik ben benieuwd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

anders ik wel! het is geen manier van doen op deze manier, hopelijk zit het meubel vakkundig in elkaar en heeft meneer zich aan alle eisen gehouden.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

#1261
nog wat metingen gedaan:

sub staat iets te hard geloof ik ;) had ik ook even in moeten regelen met een db. meter  :D

smoothing 1/48, hoe ziet het daarmee eigenlijk?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: W.Otter op november 23, 2013, 09:59:10
Het lijkt erop alsof de meubelmaker alsnog zijn belofte nakomt. Hij zal dit weekend foto's sturen en volgend weekend het meubel komen leveren.
Nu heeft hij dit al twee keer eerder aangekondigd dus het is voor mij even afwachten of drie keer scheepsrecht is.

Dus; hopelijk kan ik volgend weekend eindelijk mijn spullen een definitieve plek geven.
even uitgerekend heeft meneer er 22 weken over gedaan i.p.v. de 10 weken levertijd die in zijn voorwaarden staan.
compensatie is 10% korting en gratis levering.

ik ben heel benieuwd! Als ik de foto's heb zal ik ze eventueel hier posten (als het meubel naar wens is;))

Pff, wat een gedoe. Maar iig een mooie compensatie  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Citaat van: Rha007 op november 23, 2013, 11:47:53
Pff, wat een gedoe. Maar iig een mooie compensatie  ;)

ja we hadden er allebei schoon genoeg van. Was bijna overgegaan tot de aankoop van een mooie zaagtafel om het meubel alsnog zelf in elkaar te zetten.

inmiddels weer wat inkopen gedaan voor mijn nieuwe meubel. Compacte ethernet switch met kortere cat6 utp kabels en een nieuwe router naast mijn standaard bagger ubee van ziggo, een tp-link 1043.

nu nog een rmb1575 en dan heeft de sint zijn belofte dit jaar weer nageleefd ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Hopelijk blijkt het een heel mooi meubel te zijn en heb je mooi 10% korting en gratis bezorging. ;)

W.Otter

Citaat van: LuPo op november 23, 2013, 14:39:37
Hopelijk blijkt het een heel mooi meubel te zijn en heb je mooi 10% korting en gratis bezorging. ;)

let's hope so!
als ik zijn woord mag geloven zitten er vandaag foto's in mijn inbox! die post ik ook hier uiteraard  :D
in de avond uren heb ik weer tijd..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Ben benieuwd, hoop dat het het lange wachten waard is  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]


Willem

Beste W.Otter,

Heb je al en idee wat er fout gaat bij het meten? Dit i.v.m. de output onder de 40 Hz van je hoofdspeakers.

Tevens zou ik willen weten welke microfoon je gebruikt.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

W.Otter

Citaat van: Willem op november 24, 2013, 12:57:37
Beste W.Otter,

Heb je al en idee wat er fout gaat bij het meten? Dit i.v.m. de output onder de 40 Hz van je hoofdspeakers.

Tevens zou ik willen weten welke microfoon je gebruikt.

Groet Willem.

ik heb geen idee! het zou niet moeten kunnen.

ik gebruik de minidsp UMIK1 
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: morca op november 24, 2013, 12:26:06
smoothing  pas je niet toe voor een sub meting
Een fullrange meting is 1/12 smoothing  aangeraden
heb je een kleine toelichting?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

meneer heeft zich alweer niet aan zijn woord gehouden.. geen foto's.

*zucht
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ja hoor, 23:00 en er zijn foto's

iets wat ik zelf binnen een kwartier in elkaar heb, maar goed. Er is progressie sinds 22 weken!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

iets groter
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rayman007

Citaat van: W.Otter op november 24, 2013, 23:22:51
iets groter

Mooi dat ie begonnen is maar waarom heeft dit dan 22 weken moeten duren?
Meestal zit de tijd in het maken zelf en niet in het bestellen van het hout/voorbereiden toch