Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

Citaat van: Maro op maart 25, 2013, 16:52:56

Had hem zaterdag ook in de bus liggen. Heerlijk concert met een paar heuse kippenvel momenten. Idd een hele mooie DTS track en een super strak plaatje ook.  :headbanging:

lekker veel nummers ook en een leuke afwisseling en variatie in nummers. heb ook een paar kippenvel momentjes gehad, maar lang niet zoveel als op bijv. royal albert hall. hoe dan ook lekker concertje om rustig van te genieten!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

HK set te koop? ??? Ga je voor wat anders of wordt je B&W set nu naar HT gevormd :D

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


W.Otter

morgen;) maar eigenlijk wel zeker. ik/wij willen hier wel weg eerlijk gezegd, nieuw huisje alles er op en er aan, de ruimte, zuinig. dus tja.. no brainer :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 25, 2013, 21:18:59
morgen;) maar eigenlijk wel zeker. ik/wij willen hier wel weg eerlijk gezegd, nieuw huisje alles er op en er aan, de ruimte, zuinig. dus tja.. no brainer :)

Zuinig in de zin van goed geïsoleerd en dubbel glas etc? Want zuinig qua stroomverbruik denk ik niet he met zo'n dikke HT.. :D

Dat heb ik ook maar laten varen dat ik zuinig kan zijn met stroom hehe :devil:

W.Otter

Citaat van: LuPo op maart 25, 2013, 21:20:27
Zuinig in de zin van goed geïsoleerd en dubbel glas etc? Want zuinig qua stroomverbruik denk ik niet he met zo'n dikke HT.. :D

Dat heb ik ook maar laten varen dat ik zuinig kan zijn met stroom hehe :devil:

zuinig in de vorm van energie/gas

energielabel A en vloerverwarming. en mijn ht is best zuinig: klasse D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 25, 2013, 21:24:20
zuinig in de vorm van energie/gas

energielabel A en vloerverwarming. en mijn ht is best zuinig: klasse D

Ik snapte hem idd. Dat bedoel ik dus ook, zuinig doordat je goed geïsoleerd bent en daardoor weinig energie/gas hoeft te verbruiken om het te verwarmen etc. ;)

Heb hier ook HR++ glas en super geisoleerd doordat het een appartement is die helemaal tussen de anderen zit. Ik wordt dus zeg maar ook verwarmd door de buurtjes. Dus elk jaar krijg ik weer 100'en euros terug. Dat is echt heerlijk kan ik je vertellen. :D

Mijn HT is denk ik wat minder zuinig. Panasonic Plasma 200 watt, Marantz SR5005 650 watt en binnenkort een SVS PB-1000 van 300 watt. Geen idee wat de Marantz voor klasse heeft. De SVS heeft iig klasse D. :D

Martijnst1990

Leuk hoor een nieuwe woning ;) Succes dan maar morgen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

Citaat van: LuPo op maart 25, 2013, 21:28:26
Ik snapte hem idd. Dat bedoel ik dus ook, zuinig doordat je goed geïsoleerd bent en daardoor weinig energie/gas hoeft te verbruiken om het te verwarmen etc. ;)

Heb hier ook HR++ glas en super geisoleerd doordat het een appartement is die helemaal tussen de anderen zit. Ik wordt dus zeg maar ook verwarmd door de buurtjes. Dus elk jaar krijg ik weer 100'en euros terug. Dat is echt heerlijk kan ik je vertellen. :D

Mijn HT is denk ik wat minder zuinig. Panasonic Plasma 200 watt, Marantz SR5005 650 watt en binnenkort een SVS PB-1000 van 300 watt. Geen idee wat de Marantz voor klasse heeft. De SVS heeft iig klasse D. :D

ja ik heb ook nog een hoekhuis, dus een slaapkamertje dat nog opgeofferd kan worden (a) en energieverbruik maak ik me niet druk om. ik geef grof geld uit aan componenten, dus dan maar een paar tientjes aan energie!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Is ook zo. Op jaarbasis is het maar een paar tientjes..

W.Otter

achja, ik betaal nu 150 euro per maand voor 60/70m2 en straks de helft ongeveer!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 25, 2013, 22:22:32
achja, ik betaal nu 150 euro per maand voor 60/70m2 en straks de helft ongeveer!

g/w/l bedoel je? Ik betaal per jaar 400-500 euro. Het is dan ook maar 30-35m2.

VTEC_genieter

Ik woon in een huurwoning, een groot appartement (en op een hoek) en alle huurders "profiteren van" een blokverwarming.
Ieder betaalt z'n eigen verbruikte stookkosten. Dat is mooi.
Maar........ Jezus wat is het nog steeds koud ook als je alles op de max hebt staan dagen lang.
Voorgaande jaren was het ook zo. Koud koud en nog eens koud. (radiatoren voelen wel warm aan)

Soms is het zo erg dat ik alles weer op 0 draai, want het heeft niet veel zin alles opendraaien. Je hebt hierdoor een hoog rekening door veel verbruik en echt warm wordt het ook niet. Ik trek dan m'n sweater en m'n jas aan.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

#639
Citaat van: VTEC_genieter op maart 25, 2013, 22:36:11
Ik woon in een huurwoning, een groot appartement (en op een hoek) en alle huurders "profiteren van" een blokverwarming.
Ieder betaalt z'n eigen verbruikte stookkosten. Dat is mooi.
Maar........ Jezus wat is het nog steeds koud ook als je alles op de max hebt staan dagen lang.
Voorgaande jaren was het ook zo. Koud koud en nog eens koud. (radiatoren voelen wel warm aan)

Soms is het zo erg dat ik alles weer op 0 draai, want het heeft niet veel zin alles opendraaien. Je hebt hierdoor een hoog rekening door veel verbruik en echt warm wordt het ook niet. Ik trek dan m'n sweater en m'n jas aan.

Kun je nagaan wat goede isolering en dubbele beglazing doet! Ik heb het hier altijd heerlijk warm binnen.. Lekkere warme voetjes door de vloerverwarming.

Spijtig om te horen voor je, lijkt me best vervelend met deze kou! :(

JCL

Citaat van: W.Otter op maart 25, 2013, 19:45:38
dat tweede  :headbanging:

Dus opzoek naar een CMC2 en een setje CM5? :inlove: Of gewoon een setje CM9 erbij >:D

W.Otter

Citaat van: JCL op maart 25, 2013, 22:52:08
Dus opzoek naar een CMC2 en een setje CM5? :inlove: Of gewoon een setje CM9 erbij >:D

heel misschien een setje cm7 erbij maar ik ga voor een cmc2 en cm5
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LuPo op maart 25, 2013, 22:32:23
g/w/l bedoel je? Ik betaal per jaar 400-500 euro. Het is dan ook maar 30-35m2.

dat betaal ik dus in 3 maanden.. terwijl mijn huis maar de helft groter is..

dus ja, ik ben wel heel erg blij met die vloerverwarming straks!! en dat het niet meer tocht etc. Met die wind en kou van de laatste weken moet ik er echt tegen stoken, gelukkig gaat die ketel als n speer dus is het hier ook binnen no-time lekker warm.

wat voor vloer heb jij op je vloerverwarming?
heb al wel een beetje research gedaan naar verschillende soorten vloeren maar het punt is dat het huur is dus gietvloeren en plavuizen zijn uitgesloten. Ik zat zelf te denken aan (kwaliteit) pvc. Ik heb ook het eea gelezen over parket dat geschikt zou zijn maar doordat je een ondervloer moet leggen plus het feit dat hout een isolator is ben ik bang dat dit op lange termijn duurder gaat zijn.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: VTEC_genieter op maart 25, 2013, 22:36:11
Ik woon in een huurwoning, een groot appartement (en op een hoek) en alle huurders "profiteren van" een blokverwarming.
Ieder betaalt z'n eigen verbruikte stookkosten. Dat is mooi.
Maar........ Jezus wat is het nog steeds koud ook als je alles op de max hebt staan dagen lang.
Voorgaande jaren was het ook zo. Koud koud en nog eens koud. (radiatoren voelen wel warm aan)

Soms is het zo erg dat ik alles weer op 0 draai, want het heeft niet veel zin alles opendraaien. Je hebt hierdoor een hoog rekening door veel verbruik en echt warm wordt het ook niet. Ik trek dan m'n sweater en m'n jas aan.

dat gaat mij te ver :P soms heb je het als persoon koud en kijk ik naar de kachel -> 22 dus dan trek ik gewoon wat warms aan. maar ik ga geen trui aantrekken en de verwarming uit doen :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Citaat van: W.Otter op maart 25, 2013, 23:43:28
heel misschien een setje cm7 erbij maar ik ga voor een cmc2 en cm5

Leuk om eens te beluisteren. In theorie zou de CM5 het beter moeten doen omdat die er speciaal voor ontwikkeld is. Maar de CM7 lijkt er natuurlijk ook erg op en zal (veel) meer laag leveren. Nadeel van CM7 als rear is ook dat je denk ik wel een vette versterker nodig hebt. Dat heb je straks sowieso wel, maar dan zou je misschien niet meer weg komen met een stereo eindversterker. Gelukkig kan ik achter niks groters kwijt van CM1 dus heb ik zulke luxe problemen niet :D

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 26, 2013, 09:49:57
dat betaal ik dus in 3 maanden.. terwijl mijn huis maar de helft groter is..

dus ja, ik ben wel heel erg blij met die vloerverwarming straks!! en dat het niet meer tocht etc. Met die wind en kou van de laatste weken moet ik er echt tegen stoken, gelukkig gaat die ketel als n speer dus is het hier ook binnen no-time lekker warm.

wat voor vloer heb jij op je vloerverwarming?
heb al wel een beetje research gedaan naar verschillende soorten vloeren maar het punt is dat het huur is dus gietvloeren en plavuizen zijn uitgesloten. Ik zat zelf te denken aan (kwaliteit) pvc. Ik heb ook het eea gelezen over parket dat geschikt zou zijn maar doordat je een ondervloer moet leggen plus het feit dat hout een isolator is ben ik bang dat dit op lange termijn duurder gaat zijn.

Ik zou inderdaad kiezen voor een vloer die goed de warmte doorgeeft zoals pvc. Ik heb laminaat en dat blokt naar mijn idee toch wat meer. Zeker omdat ik ook de verkeerde ondervloer heb gelegd (de isolerende die lijkt je ook bij NASA ziet :D ). Terwijl ik een speciale voor vloerverwarming had moeten kopen met gaatjes enzo erin (die is rood).

W.Otter

Citaat van: JCL op maart 26, 2013, 11:36:28
Leuk om eens te beluisteren. In theorie zou de CM5 het beter moeten doen omdat die er speciaal voor ontwikkeld is. Maar de CM7 lijkt er natuurlijk ook erg op en zal (veel) meer laag leveren. Nadeel van CM7 als rear is ook dat je denk ik wel een vette versterker nodig hebt. Dat heb je straks sowieso wel, maar dan zou je misschien niet meer weg komen met een stereo eindversterker. Gelukkig kan ik achter niks groters kwijt van CM1 dus heb ik zulke luxe problemen niet :D

ik heb nu de cm9 aangesloten op een rb1572 250Watt klasse D en dat is meer dan zat.
Het plan is om er een rmb1575 bij te plaatsen en die heeft exact dezelfde specs, dus veel problemen gaat dat niet opleveren aangezien het praktisch voor elkaar gemaakt is.

maar misschien komen er nog wel twee stereoeindversterkers bij (rsp1570 heeft dubbele center uitgang), want in een keer een rsp1570/rmb1575/cmc2/cm5 kopen gaat het niet worden  :D dus dan is het speculeren over wat het slimste is. Ga ik eerst voor een center erbij en dan naar surround of ga ik wellicht 4g draaien? dat is iets dat moet ik mijzelf nog even af gaan vragen :)

er komt iig een rsp1570 aan! die op stereo lekker presteert, al mijn hdmi apparaten kan ontvangen en bass management heeft wat voor film wel lekker is!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LuPo op maart 26, 2013, 11:48:18
Ik zou inderdaad kiezen voor een vloer die goed de warmte doorgeeft zoals pvc. Ik heb laminaat en dat blokt naar mijn idee toch wat meer. Zeker omdat ik ook de verkeerde ondervloer heb gelegd (de isolerende die lijkt je ook bij NASA ziet :D ). Terwijl ik een speciale voor vloerverwarming had moeten kopen met gaatjes enzo erin (die is rood).

waarschijnlijk hoef je bij pvc geen ondervloer te leggen, als ik dat zo even bekijk op de site. Kan gewoon rechtstreeks op het beton geplakt worden. wel apart hoor je vloer op maar knippen  :coffee: maar scheelt een hoop werk en hopelijk ziet het er een beetje mooi uit! morgen gaan we op vloeren jacht, heb al heel wat staaltjes binnen dus heb al wel een idee.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 26, 2013, 11:50:43
waarschijnlijk hoef je bij pvc geen ondervloer te leggen, als ik dat zo even bekijk op de site. Kan gewoon rechtstreeks op het beton geplakt worden. wel apart hoor je vloer op maar knippen  :coffee: maar scheelt een hoop werk en hopelijk ziet het er een beetje mooi uit! morgen gaan we op vloeren jacht, heb al heel wat staaltjes binnen dus heb al wel een idee.

Precies, daarom is pvc ook ideaal. Dat geeft de warmte veel beter door omdat er geen ondervloer tussen zit.

W.Otter

precies, en aangezien het zelfklevend is zou ie de ondervloer meenemen :P scheelt toch weer een ondervloer kopen :)
nog 3 uurtjes en dan ga ik kijken naar mien nije huus  :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF