Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

laten dat nou net de dingen zijn die ik niet nodig heb (7.1/usb/schermpje)

stream alles vanaf de NAS en alles zal gewoon via de receiver gaan (geluid etc)

ik ga eens kijken. bedankt voor de info
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels twee upgrades erbij; een humax 5050c en een dune hd smart b1. wat een prettige apparaten!

alleen heb ik een probleempje met de dune, hij vind mijn (.srt) subtitels niet.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Citaat van: W.Otter op februari 23, 2013, 16:58:20
inmiddels twee upgrades erbij; een humax 5050c en een dune hd smart b1. wat een prettige apparaten!

alleen heb ik een probleempje met de dune, hij vind mijn (.srt) subtitels niet.

bestandsnaam moet identiek zijn aan het video bestand, alleen de extentie is .srt Dan zal hij hem wel pakken.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

misschien kun je het iets duidelijker uitleggen? hij vind ze nog steeds niet
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Citaat van: W.Otter op februari 23, 2013, 17:21:35
misschien kun je het iets duidelijker uitleggen? hij vind ze nog steeds niet

Stel je kijkt Life of pi. De mkv file heet bijvoorbeeld, ik roep maar wat: "Life.Of.Pie.1080P.mkv". Dan heb je een sub file nodig die heet "Life.Of.Pie.1080P.srt". Vaak heeft de SRT file een nadere naam (Life.Of.Pie.720P.srt, bijvoorbeeld) en dan pakt de dune het niet.

morca

alles wat voor .srt staat moet exact indentiek zijn aan wat er voor je .mkv staan.
Kopieeer de bestandnaam van je .videobestand naar je naam van het .srt bestand,dan moeten ze spelen.

W.Otter

hmm. ja dat heb ik dus geprobeerd, werkt het alleen bij mkv?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Me neef had het met avi,naam srt hernoemd naar bestandnaam vd avi en spelen maar.
Is voor elk bestand zo wat de dune kan spelen.
Bij een ful BD map zal het anders werken denk ik,waar hij dan moet weet ik ook niet,dan moet je hem remuxen denk ik.

JCL

Citaat van: W.Otter op februari 23, 2013, 17:48:33
hmm. ja dat heb ik dus geprobeerd, werkt het alleen bij mkv?

Maakt niet uit denk ik, of het met ISO's en andere image files werkt weet ik niet. MKV is gewoon een container, er zijn ook tools om de subs in te bouwen in de MKV. Die moet je ook gebruiken als je losse DTS-MA tracks hebt gedownload.

Kanariepiet

Mooi ding he de Humax ;) en mooi dat je een B1 hebt weten te bemachtigen!
Veel plezier ermee.

Citaat van: W.Otter op februari 23, 2013, 16:58:20
inmiddels twee upgrades erbij; een humax 5050c en een dune hd smart b1. wat een prettige apparaten!

alleen heb ik een probleempje met de dune, hij vind mijn (.srt) subtitels niet.

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op februari 23, 2013, 16:58:20
inmiddels twee upgrades erbij; een humax 5050c en een dune hd smart b1. wat een prettige apparaten!

alleen heb ik een probleempje met de dune, hij vind mijn (.srt) subtitels niet.

Nieuw gekocht de Dune en zo ja, waar?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Maro

Heb de Humax ook maar stond binnen een week boven bij de gameroom van mijn zoontje. Werdt gek van dat felle licht wat om de haverklap oplicht bij elke automatische update. In een dichte kast zal ie wel goed doen maar dat display.... :-X 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

ja dat is inderdaad raar dat het niet gedimd kan worden, hoe dan ook fantastisch apparaat helemaal niets mis mee

@ Leon ik heb de Dune b1 tweedehands overgenomen op marktplaats. ding is zo goed als nieuw dus een goede koop!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op februari 24, 2013, 10:49:03
@ Leon ik heb de Dune b1 tweedehands overgenomen op marktplaats. ding is zo goed als nieuw dus een goede koop!

Dat is een mazzeltje dan, wat op het forum niet lukte.....
Ik denk dat ik ook een B1 ga kopen, het lukt me niet meer om via mijn Apple TV mijn NAS files te benaderen. Snap er niets van.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

JCL

Wil je dan een B1 of een D1/H1? Enige verschil is de BD speler/het scherm. Ik zou lekker de goedkoopste nemen als je geen speler nodig hebt (is de Apple TV immers ook niet).

LeonArdusS

Citaat van: JCL op februari 24, 2013, 13:33:37
Wil je dan een B1 of een D1/H1? Enige verschil is de BD speler/het scherm. Ik zou lekker de goedkoopste nemen als je geen speler nodig hebt (is de Apple TV immers ook niet).

Ik wil ook een BR, heb ik nog niet namelijk.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ik heb heel lang naar een 'goedkope' prime of max gezocht maar die waren er niet. ik moest een Bluray drive hebben want heb mijn ps3 weg gedaan. een hdd en display heb ik niet nodig want ik speel alles via tv en NAS. dus dit was wel een van de beste oplossingen.

ik krijg alleen de srt ondertitels nog niet in beeld.

heb alle ondertitels dezelfde naam gegeven als de film maar hij wil ze niet zien. andere ondertitels die al bij de film zitten ziet ie wel. dus ik tast in het duister. zou het een instelling zijn? ik heb geen idee.

nog een probleempje, het wordt ineens heel druk op mijn netwerk waardoor het allemaal een beetje langzaam op gang komt, bufferen duurt lang en als ik wav/flac/eac files wil streamen naar mijn rdg1520 dan zit er om de haverklap een 'bufferpauze' in wat héél storend is. heeft iemand enig idee hoe ik mijn netwerk sneller maak? of iets anders wat ik er aan kan doen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heb onlangs een leuke aanbieding gekregen voor een Velodyne spl800ultra en vraag mij af of deze 8" met drie keer zoveel vermogen beter kan zijn dan mijn huidige BK XXLS400FF. (ik heb xander32 al gemailed want ik weet dat hij deze stap heeft gemaakt). maar misschien zijn er nog meer mensen die een mening hebben?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gsuk

Citaat van: kanariepiet op februari 23, 2013, 20:10:49
Mooi ding he de Humax ;) en mooi dat je een B1 hebt weten te bemachtigen!
Veel plezier ermee.

zorg je wel dat de srt precies de zelfde naam heeft als de film file?

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

W.Otter

ja ik denk dat ik ze nu al wel 10 keer heb veranderd. ik krijg ze maar niet te zien. is het misschien een probleem als er meerdere subs instaan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audiosurfer

Ik ben geen ervaringsdeskundige mbt de 800ultra, maar ik heb laatst wel de BK verkocht (sorry dat dat toen niet aan jou was ;)) voor een 1200ultra en dat is geen vergelijk. De velo presteert zo enorm veel beter. Wegens het enorme verschil tussen de 1200 en de BK zou het me eerlijk gezegd niet eens verbazen als de 800ultra het de BK lastig kan maken.

Kun je hem beluisteren?

Citaat van: W.Otter op februari 25, 2013, 13:01:39
heb onlangs een leuke aanbieding gekregen voor een Velodyne spl800ultra en vraag mij af of deze 8" met drie keer zoveel vermogen beter kan zijn dan mijn huidige BK XXLS400FF. (ik heb xander32 al gemailed want ik weet dat hij deze stap heeft gemaakt). maar misschien zijn er nog meer mensen die een mening hebben?


Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.


gsuk

Citaat van: W.Otter op februari 25, 2013, 14:36:29
ja ik denk dat ik ze nu al wel 10 keer heb veranderd. ik krijg ze maar niet te zien. is het misschien een probleem als er meerdere subs instaan?

hier een voorbeeld

in mijn voorbeeld zie je twee keer een srt file maar beide met een ander naam
als ik ze allebei dezelfde naam geef dan accepteert mijn pc dat niet.

dus hoe kan het dat je meerdere subs in een file hebt met dezelfde naam hebt?
doe eens een screen shot.

maar ik denk dat je maar een BIJ GEPLAKTE subs file kan gebruiken
wel is het zo dat als er subs in de film bestand zitten (bijvoorbeeld chinees) dat je wel een srt file er bij kan plakken.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

W.Otter

ik zou best een sub kunnen bouwen, geen probleem. maar voor de wederverkoop is het wel handig om een fabrikanten sub te hebben.
ik ken mezelf en ik ben gek op upgraden ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF