♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

Waarom 2 speakers thuis vergelijken als het er ook 3 kunnen zijn?  8) 8)

Wie weet om welke speaker het gaat?

luidsprekers behandel ik overigens beter dan sommige andere onderdelen van interieur.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

USP Dynaudio Focus 160: Laagbereik
USP Audio Physic Step 25: Transparantie / precisie
USP Mystery guest: Coherentie / integratie woofer & tweeter
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Ik dacht even aan een setje Dynaudio Special 25, maar die zijn het niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

De special 25 is een stukje compacter. De 3e is geen Dyn, en ten westen van Denemarken ontworpen
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

De Mystery guest is een inruilset, zonder frontjes. Gelukkig voor mij zijn de units niet erg opvallend, en zou de vrouw zowaar zonder frontjes kunnen leven. That's a first.

Even navraag gedaan bij A..... wat vervangende frontjes kosten.

:crazy: :crazy: €300
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Citaat van: mark235 op juli  9, 2014, 21:23:12
De 3e is geen Dyn, en ten westen van Denemarken ontworpen
UK dus?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cardas49

Of verder naar het westen  ;)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Citaat van: mark235 op juli 10, 2014, 12:14:06
Of verder naar het westen  ;)
Ierland en anders kom ik in Canada uit ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mijkie

Citaat van: mark235 op juli 10, 2014, 11:50:10
De Mystery guest is een inruilset, zonder frontjes. Gelukkig voor mij zijn de units niet erg opvallend, en zou de vrouw zowaar zonder frontjes kunnen leven. That's a first.

Even navraag gedaan bij A..... wat vervangende frontjes kosten.

:crazy: :crazy: €300

de directie zonder frontjes  :headbanging: :headbanging:

heb je al een idee welke er gaan blijven ?
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

cardas49

Elke keer als ik het denk te weten sluit ik een andere speaker aan, en ga ik weer een beetje twijfelen  :D :D. Elke speaker heeft zijn voor- en nadelen. Hoe kan het ook anders.

Vanavond en morgen gaan we dus lekker verder luisteren.

Als iemand zin heeft om mee te doen met het vergelijk, en 3 leuke monitoren uit dezelfde prijsklasse naast elkaar wil horen, is hij / zij van harte welkom.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#610
Citaat van: Kingpin op juli 10, 2014, 12:15:38
Ierland en anders kom ik in Canada uit ;)

Dan is het zuid-westen tov Denemarken. Ze zijn in de VS ontworpen.

En omdat de foto van mijn camera meer ruis dan speaker laat zien, hier een wat betere foto van de woofer
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Hmmm daar ben ik ook wel benieuwd naar, mooie speaker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cardas49

#613
Citaat van: Mitch-- op juli 10, 2014, 13:18:15
Revel M106! Leuk!

Juist  8)

Vaak heb ik bedenkingen bij online reviews over speakers (vooral bij deze website), maar deze heeft de crux goed te pakken. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Voor de Revels houden we dezelfde "reviewtopics" +1 aan:

Bas: Meer dan genoeg, zo niet al weer wat te veel voor mijn ruimte. Revel heeft voorzichtige (waarheidsgetrouwe?) specs aangehouden. Bereik is stukken meer dan de Step 25, en net iets minder dan de Focus 160. Definitie van de bas is goed, al heeft het mid laag een beetje de neiging tot, tja hoe beschijf ik dit? Wollig is een sterk woord, maar komt er toch het beste in de buurt. Misschien draagt mijn akoestiek bij aan dit fenomeen? Of de poorttuning? Hoe dan ook, het dient niet als een zwaar minpunt gelezen te worden, want dat is het niet.
Midden: Heerlijk vloeiend. Stemmen en instrumenten hebben een natuurlijke, warme body, iets wat de andere 2 modellen niet bezitten. Ja, ik dacht dat ze het bezaten, totdat ik de Revel hoorden.
Hoog: Hier komen we bij 1 van de USP's van deze speaker. De tweeter is uitgerust met een waveguide om de dispersie van het hoog te beinvloeden (met name in het crossovergebied). De eerste impressie is dat de speaker een te zachte hoogweergave heeft. Alsof er 3db mist oid. Na de Step 25 lijkt het een beetje alsof er een doekje voor de tweeter gezet is. Transparantie is niet het sleutelwoord. Maar... na langer luisteren valt op dat de Revel niet te zacht is in het hoog, maar juist beter in balans is. Deze balans is zo anders dan alle andere speakers die ik gehoord heb, dat het even wennen is. Maar na een uurtje luisteren is de gewenning er zonder twijfel: Even switchen naar de andere 2 speakers, en oiyoi, wat een overdaad aan hoog.   
Soundstage: Prima in de breedte, had wat mij betreft wat verder de diepte in gemogen. Waar de Step 25 een hele grote, specifieke, hard afgetekende weergave heeft, is de Revel ronder in zijn weergave. Het pinpointen van partijen en instrumenten gaat minder makkelijk (vooral in de diepte), maar zorgt er ook voor dat de weergave veel geintegreerder en homogener is.
Snelheid: goed, maar geen match voor de Step 25. Iets beter dan de Focus 160
Complexe stukken:  zie boven
Luistermoeheid : Onmogelijk met de Revel M106!
Muzikaliteit / "raak" faktor : Sterk aanwezig, veel meer dan met de andere speakers
Integratie / homogeniteit: Dit is 1 van de redenen om voor deze speaker te kiezen. de units klinken als 1 geheel, op een niveau wat ik niet eerder meegemaakt heb. Zit er uberhaupt een crossover in dit ding?? denk je tijdens het luisteren.

Bij de Revel krijg ik een sterk 1 + 1 = 3 gevoel > the sum is greater than it's parts. Een muzikaal, integraal feest. Laat je niet misleiden door de beschaafde hoogweergave, deze speaker is in balans, niet saai.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

... and the winner is ... Langzaam begint er een voorkeur duidelijk te worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#616
De M106 staat op 1.
De Focus 160 op 2.
De Step 25 op 3.

Eerder verkoos ik de Step boven de Focus, maar ik kom hier van terug. De Step leeft te veel in het hoog, nog meer dan de Focus.

Morgen nog 1x vergelijken, en dan knoop doorhakken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mitch--

De Revel's zijn inderdaad erg goed! Heb laatste de F206 gehoord, de grote broer van deze en ik kan me ook bij die speakers vinden in je review van boven! Waren de Harbeth's hier niet langs gekomen waren het waarschijnlijk de F206'en geworden!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

#618
Zoals ik al zei kloppen mijn ervaringen met die van jou zoals je ze beschrijft wbt de nieuwe lijn AP's.
Persoonlijk vind ik de oude lijn AP's beduidend beter (muzikaler) spelen dan de nieuwe lijn, wat in lijn ligt met hoe jij de verschillen beschrijft tov de Revel.
Ben best benieuwd hoe deze Revel klinkt, zeker gezien de prijs.

Edit: ik lees m'n showthread nog eens door omdat me nog bijstond hoe ik de Steps beschreef tov de Brilons (in Griekenland staat nog een 2e hands paartje ... Just kidding), zie ik dat ik de laatste alweer 3 jaar in bezit zijn, en tot nu toe nog geen enkele upgrade drift is geweest.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Audiofiel

Interessante ontwikkelingen, Mark!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xander32

M.b.t. AP herken ik ook jouw ervaringen betreffende het hoog; mits goed opgesteld speelt AP heel ruimtelijk, lijkt deze door het relatief forse aandeel hoog een grote resolutie te kennen (?) maar speelt ook behoorlijk upfront. Die combi maakt het dat er bij mij op den duur luistermoeheid ontstaat. Continue wordt daar mijn aandacht als luisteraar opgeeist.

Daarentegen ken ik ook genoeg mensen die voor bovenstaande mix vallen. Een kwestie van smaak.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

De Revel is inderdaad neutraal. Vergeleken met speakers die overdrijven in het hoog (commercie!), lijken ze dan donker. Ze hebben echter veel resolutie en een heel homogene en muzikale klank. Ik denk dat de M105 geschikter is voor jouw ruimte. Had je die ook niet al ergens beluisterd...? ;)

cardas49

Citaat van: Mitch-- op juli 10, 2014, 23:26:30
De Revel's zijn inderdaad erg goed! Heb laatste de F206 gehoord, de grote broer van deze en ik kan me ook bij die speakers vinden in je review van boven! Waren de Harbeth's hier niet langs gekomen waren het waarschijnlijk de F206'en geworden!

Ik heb het Harbeth draadje een half jaar geleden uitgebreid doorgelezen, en me toen afgevraagd of dat niet DE speaker was voor mij in stereo.

Maar dan moet ik surround compleet opgeven, en dat gaat hem niet worden. Een SHL5 op zijn kant lijkt me geen succes. Met 5x P3ESR zou je nog wel een surround set kunnen maken, maar is ook niet ideaal qua center.

6moons maakt hier en daar een vergelijking tussen de F206 en Harbeth M40.1 hierzo. Er zijn wel wat overeenkomsten tussen Harbeth en Revel.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#623
Citaat van: Kingpin op juli 10, 2014, 23:38:17
Zoals ik al zei kloppen mijn ervaringen met die van jou zoals je ze beschrijft wbt de nieuwe lijn AP's.
Persoonlijk vind ik de oude lijn AP's beduidend beter (muzikaler) spelen dan de nieuwe lijn, wat in lijn ligt met hoe jij de verschillen beschrijft tov de Revel.
Ben best benieuwd hoe deze Revel klinkt, zeker gezien de prijs.

Weet niet of je naar deze post linkte (kwam op pagina 1 van je thread uit) maar het laatste stukje hierzo vat het mooi samen.

Als de Revels blijven ben je welkom hierzo.

Citaat van: Kingpin op juli 10, 2014, 23:38:17
Edit: ik lees m'n showthread nog eens door omdat me nog bijstond hoe ik de Steps beschreef tov de Brilons (in Griekenland staat nog een 2e hands paartje ... Just kidding), zie ik dat ik de laatste alweer 3 jaar in bezit zijn, en tot nu toe nog geen enkele upgrade drift is geweest.

€1900... dat is behoorlijk veel voor dit model 2ehands.

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2014, 08:10:41
Interessante ontwikkelingen, Mark!

Zeker! Hopelijk vind ik nu een beetje mijn "sound". Weet al een tijdje wat ik niet wil, maar ben nog wat zoekende naar wat ik wel wil.

Citaat van: Xander32 op juli 11, 2014, 08:32:14
M.b.t. AP herken ik ook jouw ervaringen betreffende het hoog; mits goed opgesteld speelt AP heel ruimtelijk, lijkt deze door het relatief forse aandeel hoog een grote resolutie te kennen (?) maar speelt ook behoorlijk upfront. Die combi maakt het dat er bij mij op den duur luistermoeheid ontstaat. Continue wordt daar mijn aandacht als luisteraar opgeeist.

Daarentegen ken ik ook genoeg mensen die voor bovenstaande mix vallen. Een kwestie van smaak.

Ik viel in eerste instantie voor de transparantie en het hoog. Maar gisteren na de muziek een stukje film opgezet, en ook daar viel de dunnigheid in het middengebied op. Het is leuk om veel detail te horen, maar als het ten koste gaat van andere belangrijke zaken...

Maar idd, zeker een smaakkwestie. de AP is in zijn prijsklasse een mooie speaker, met een paar unieke eigenschappen.

Citaat van: garmtz op juli 11, 2014, 09:24:16
De Revel is inderdaad neutraal. Vergeleken met speakers die overdrijven in het hoog (commercie!), lijken ze dan donker. Ze hebben echter veel resolutie en een heel homogene en muzikale klank. Ik denk dat de M105 geschikter is voor jouw ruimte. Had je die ook niet al ergens beluisterd...? ;)

Ik merk dat de M106 erg veel energie afgeeft uit de basreflexpoort. De energie voelt anders en sterker dan bij de Dynaudio, welke dieper gaat. Misschien omdat de Revel tweeter ook energie afgeeft via deze poort? (je kijkt er recht tegen aan). Deze energie doet mogelijk eea in mijn ruimte. Zou zomaar kunnen dat de M106 wat meer ruimte nodig om helemaal goed tot zijn recht te komen. En dan zou een M105 inderdaad beter zijn  :). Ik heb gisteren de M106 poort dichtgestopt, en dat geeft een aanzienlijke verbetering.

Het punt is Garmt, ik heb momenteel 0 budget ivm aankoop huis, dus nieuw kopen zit er simpelweg niet in, ik moet het van de 2e hands markt & occasions hebben. Toen ik indertijd bij jullie kwam luisteren was dat naast Revel ook voor de Anthem MRX-700, en lag de budgetkwestie anders. Ik kan hopen dat ik €1500 voor de Dyn's terug krijg, maar dat lijkt me geen reële verwachting. Mocht je een M105 occasion hebben staan, PM me dan even, want dan kunnen we wellicht iets voor elkaar betekenen. Het staat verder buiten kijf dat als er een nieuwe Revel center gehaald gaat worden (kwestie van tijd, en 2e hands nog niet gezien), ik als eerste jullie kant op kijk. Ben je service en moeite uit het verleden zeer zeker niet vergeten  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Prijsverschil tussen de c205 en C208 is overigens opmerkelijk groot (x2), kijkend naar de verschillen (C208 iets groter & 1 unit meer)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup