♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Playback op januari 27, 2014, 20:12:11
SSP-800 <> SSP-75 , ik gok op een duidelijk verlies in stereo maar een flinke stap voorwaards in surround.

Ik denk dat je je nog wel eens kunt vergissen. In surround speelt zowel de kwaliteit van de DAC als de analoge versterkerlijnen een grote rol voor het geven van een natuurlijk, vol en ruimtelijk geluid. Niet alleen de hoeveelheid rekenkracht van een DSP.

CitaatMijn ervaring met de SSP-800 tov van de SSP-30 was dat de stap voorwaards in surround voor zowel de oude Dolby/DTS en nieuwe ...HD soundtracks groot is.
Bij gebruik in stereo met de interne DAC was het ook een flinke upgrade.
Echter als zuivere stereo voorversterker klonk het tov van mijn CP65 voorversterker alsof iemand een paar flinke gordijnen voor de speakers gehangen had.

Maar de vraag is durfen jullie een direct vergelijk aan ?  ;)

Ik wel. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

Dank je  :). Jij een mooie Anthem sinds kort, zie ik. Die DSP kan ik ook wel gebruiken, jammer dat ARC niet in een standalone kastje geleverd wordt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: mark235 op januari 27, 2014, 20:27:22
Begrijp ik hieruit dat jij een SSP-800 hebt en te porren bent voor een processor shootout?  :)

Inderdaad, heb nog een "echte made in canada" SSP-800 en ben wel te porren voor een shootout.
Zou wel leuk zijn als er nog een derde processor bij gevonden kan worden voor het vergelijk.
Meer wordt al snel teveel om de onderlinge verschillen goed op je in te laten werken.       

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 10:29:39
Ik denk dat je je nog wel eens kunt vergissen. In surround speelt zowel de kwaliteit van de DAC als de analoge versterkerlijnen een grote rol voor het geven van een natuurlijk, vol en ruimtelijk geluid. Niet alleen de hoeveelheid rekenkracht van een DSP.

Ik wel. ;D

Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe een met aandacht voor detail gebouwde old shool processor zich verhoud tov van zijn veel elegantere opvolger.
Die er onder de kap een stuk minder indrukwekkend uit ziet.
Uiteindelijk gaat het niet om de looks maar om de sound en het verschil tussen oud en nieuw zou ik ook wel eens willen horen. 

Audiofiel

Citaat van: Playback op januari 28, 2014, 20:15:24
Inderdaad, heb nog een "echte made in canada" SSP-800 en ben wel te porren voor een shootout.

Super! :pompom:

CitaatZou wel leuk zijn als er nog een derde processor bij gevonden kan worden voor het vergelijk.
Meer wordt al snel teveel om de onderlinge verschillen goed op je in te laten werken.

Drie is inderdaad goed te doen, meer wordt vrij lastig en vooral heel veel meer werk. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen, dat moet ook niet te groot zijn omdat iedereen wel even op de hotspot wil zitten.

Niet onbelangrijk: bij wie gaan we de shootout houden? Ik hou wil huize Audiofiel graag beschikbaar stellen voor de shootout als jij dat ook ziet zitten.

Gaan we als 3e kandidaat voor een extra old-scool processor of voor een extra moderne-HD-audio processor? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 21:05:42
Gaan we als 3e kandidaat voor een extra old-scool processor of voor een extra moderne-HD-audio processor? ::)

Of iets geks....zeg een 15 jaar oude ooit-high-end (2-kanaals) DAC?  :angel:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Maar een losse DAC is geen voorversterker, dus dat is appels met peren lijkt mij.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

De dCS die ik in gedachten heb is ook een prima vv.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vik

Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik toen aangaf dat de AV 7005 juist met XLR aangesloten moest worden en dat jij zei dat dat helemaal niets uitmaakt en vandaar de keuze RCA.  Maar ik was die periode een echte Rookie en inmiddels alweer zoveel nieuwe ervaringen opgedaan.

WTF we doen het gewoon opnieuw.  :)

Dat de XLR beter klinkt heeft met de modificatie te maken die is toegepast op de XLR. Ik zelf heb de XLR nooit kunnen testen thuis, want ik had destijds de Sherwoord die enkel RCA inputs heeft. De AVP is de eerste die ik heb aangesloten met XLR.

De verschillen RCA/XLR heb ik ervaren bij hun in de kleine studio op Advance Acoustic met korte XLR en RCA kabels.

Hier wordt er ook gesproken over de modificatie (voor zover ik het begrijp plus wat CM mij heeft verteld en eigen ervaring ) :

- Grundoptimierung der analogen Ausgangstufen (Chinch+XLR  Pre-Out), eine zusätzliche  Modifikation im Bereich des Symmetrierers (XLR)

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

(onder de tekst van de Spectrum Analyse)

Wat betreft de crossover settings: het gaat erom dat het laag wat bestemd is voor de front, center en surrounds ook daadwerkelijk door deze kanalen wordt weergegeven, en niet d.m.v van een sub, en dat een sub enkel het .1 kanaal verwerkt wat op bijvoorbeeld een DVD op blu ray schijf staat.

Ga je dit anders instellen dan worden er intern allerlei omwegen gemaakt.  Bij de Marantz moet je de optie LFE+Main dus zien te vermijden en ik kan mij niet herinneren hoe dat toen bij jou stond.

Zo zijn er nog wat opties zoals luidspreker afstanden (manual set up) in stapjes van 0,00M of 0,0M waarbij de processor bij stappen van 0,00 m harder moet werken (rekenen), lipsync  etc. Deze kunnen allemaal invloed hebben op de geluidskwaliteit .


Het lijkt mij erg leuk om weer eens een shoot out bij te wonen en de nieuwe eigenaar van de CM 7005 denk ik ook wel. Ik weet in ieder geval waar ik nu allemaal op moet letten qua instellingen. Dan zou de bron een getunde Marantz UD 7007 worden want die heeft volgens mij een coax uit. Mijn Denon DBT-3313 heeft enkel HDMI uit.

Mocht ik tegen die tijd weer een huis hebben stel ik mijn CM AVP ook ter beschikking (alles staat nu in opslag en kan er niet makkelijk bij) en daarbij ook mijn CM 8077   ::)


Laten we eens kijken wat er in de toekomst allemaal mogelijk is met een shoot out. Wel met de voorwaarde een mooie surroundset met ten minste een paar mooie zuilen als fronts plus gelijkwaardige center die zonder problemen op Large gezet kunnen worden, en het liefst in een dedicated ruimte. En daarbij natuurlijk wat andere high end pre-pro's. Anders ga ik hier niet meer aan beginnen omdat het anders gewoon te beperkt is.


Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 10:27:41
Wij hebben bij de test gezamenlijk besloten om alles via RCA aan te sluiten en niet via XLR. Dat deden we nádat we getest hadden dat de AV7005CM via RCA beter klonk dan via XLR. Beide tests waren met dezelfde kabel, de HPC van Madrigal, in XLR en RCA-uitvoering.

Het is vrij raar dat de AV7005 (in welke uitvoering dan ook) beter zou klinken via de XLR-uitgangen. Het is immers helemaal geen gebalanceerd opgebouwde versterker, er zit enkel een opamp aan de uitgang om van single ended naar XLR te gaan. Geen dual symmetrical layout zoals de SSP-75 dat wel heeft. Die heeft 12 versterkerkanalen bij de outputs voor + en – signaal van 5.1 channels.

Ik denk dat jouw ervaring met XLR van de Marantz als beter klinkend maar één ding aantoont en dat is dat de gebruikte eindversterker in die test beter klinkt als hij signaal over XLR krijgt aangeleverd. ::)

Zonder sub kan dat zeker niet. Zelfs 50 of 40 Hz als crossover is dan al onwerkbaar. Maar ik denk ook niet dat iemand zijn speakers op 'small' gaat zetten zonder een subwoofer te gebruiken? Dan gooi je alleen maar laag weg.

De CM7005AV is dan natuurlijk van harte welkom in een shootout!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Leuk aanbod ! ik was wat lang bezig met mijn laatste post.   ;D



Citaat van: Playback op januari 28, 2014, 20:15:24
Inderdaad, heb nog een "echte made in canada" SSP-800 en ben wel te porren voor een shootout.
Zou wel leuk zijn als er nog een derde processor bij gevonden kan worden voor het vergelijk.
Meer wordt al snel teveel om de onderlinge verschillen goed op je in te laten werken.       

Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe een met aandacht voor detail gebouwde old shool processor zich verhoud tov van zijn veel elegantere opvolger.
Die er onder de kap een stuk minder indrukwekkend uit ziet.
Uiteindelijk gaat het niet om de looks maar om de sound en het verschil tussen oud en nieuw zou ik ook wel eens willen horen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

#485
Citaat van: vik op januari 28, 2014, 21:39:17
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik toen aangaf dat de AV 7005 juist met XLR aangesloten moest worden en dat jij zei dat dat helemaal niets uitmaakt en vandaar de keuze RCA.  Maar ik was die periode een echte Rookie en inmiddels alweer zoveel nieuwe ervaringen opgedaan.

Weet je dat niet meer? We hebben met zijn drieën een test gedaan met twee sets HPC kabels die ik had liggen, eentje in RCA en eentje in XLR. Daarna besloten we gezamenlijk verder met RCA te gaan testen. Ik had dat juist zo gedaan zodat we met consensus konden kiezen. ::)

CitaatDat de XLR beter klinkt heeft met de modificatie te maken die is toegepast op de XLR. Ik zelf heb de XLR nooit kunnen testen thuis, want ik had destijds de Sherwoord die enkel RCA inputs heeft. De AVP is de eerste die ik heb aangesloten met XLR.

De Denon AVP is wel degelijk een gebalanceerd opgebouwde voorversterker, de Marantz is dat niet. Alleen net voor de XLR-uitgangsbussen zit een opamp die van single ended gebalanceerd maakt. En die opamp is door CineMike vervangen door een... betere opamp. Daarmee wordt het niet opeens écht gebalanceerd opgebouwd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Nee ik weet dat echt niet meer.

De OP amp upgrade in de CM 7005 is pas in eind 2013 uitgebracht en niet in de editie die wij hebben getest plus de test op AreaDVD.  De CM 8801 en de 7701 zijn de eerste edities met een OP amp upgrade.

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 21:47:36
Weet je dat niet meer? We hebben met zijn drieën een test gedaan met twee sets HPC kabels die ik had liggen, eentje in RCA en eentje in XLR. Daarna besloten we gezamenlijk verder met RCA te gaan testen. Ik had dat juist zo gedaan zodat we met consensus konden kiezen. ::)

De Denon AVP is wel degelijk een gebalanceerd opgebouwde voorversterker, de Marantz is dat niet. Alleen net voor de XLR-uitgangsbussen zit een opamp die van single ended gebalanceerd maakt. En die opamp is door CineMike vervangen door een... betere opamp. Daarmee wordt het niet opeens écht gebalanceerd opgebouwd. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Prima. Maar ik begrijp uit jouw woorden dat de Denon AVP CM nu niet beschikbaar is voor een test en dat jij alleen mee wilt doen als het op een set wordt getest die over fullrange speakers beschikt.

Het eerste vind ik jammer (juist die CineMike Denon zou een mooie kandidaat zijn), maar het tweede is naar mijn idee een extreme beperking. Hoeveel mensen hebben nu werkelijk rondom (of alleen als fronts) echte fullrange speakers staan? Ik denk dat je het belang van fullrange voor surround onderschat, dan wel het belang van een goede sub voor HT onderschat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Wat betreft de AVP dat is correct. Alles staat in opslag samen met mijn meubels en kan daar niet elk gewenst naartoe wanneer ik dat wil. Dat is even minder. Dat is allemaal afhankelijk van wanneer ik weer een andere woning heb.

Verder heb ik het over speakers die gewoon fatsoenlijk op Large gezet kunnen worden in surround (ten minste de fronts en de center) en daarbij een goede sub uiteraard en wat ik al eerder aangaf die gewoon enkel een orgineel .1 signaal te verwerken krijgt.


Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 22:07:13
Prima. Maar ik begrijp uit jouw woorden dat de Denon AVP CM nu niet beschikbaar is voor een test en dat jij alleen mee wilt doen als het op een set wordt getest die over fullrange speakers beschikt.

Het eerste vind ik jammer (juist die CineMike Denon zou een mooie kandidaat zijn), maar het tweede is naar mijn idee een extreme beperking. Hoeveel mensen hebben nu werkelijk rondom (of alleen als fronts) echte fullrange speakers staan? Ik denk dat je het belang van fullrange voor surround onderschat, dan wel het belang van een goede sub voor HT onderschat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Citaat van: vik op januari 28, 2014, 22:18:54
Verder heb ik het over speakers die gewoon fatsoenlijk op Large gezet kunnen worden in surround (ten minste de fronts en de center)...

Dat bedoel ik dus: échte fullrange speakers. Want anders gooi je immers 'laag' weg als je ze op large zet. 8)


Ik ken overigens vrij weinig setups met fullrange centers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Citaat van: Playback op januari 28, 2014, 20:15:24
Inderdaad, heb nog een "echte made in canada" SSP-800 en ben wel te porren voor een shootout.
Zou wel leuk zijn als er nog een derde processor bij gevonden kan worden voor het vergelijk.
Meer wordt al snel teveel om de onderlinge verschillen goed op je in te laten werken.       

Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe een met aandacht voor detail gebouwde old shool processor zich verhoud tov van zijn veel elegantere opvolger.
Die er onder de kap een stuk minder indrukwekkend uit ziet.
Uiteindelijk gaat het niet om de looks maar om de sound en het verschil tussen oud en nieuw zou ik ook wel eens willen horen.

Top! Dan ligt de weg vrij  :pompom: :pompom:

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 21:05:42
Super! :pompom:

Drie is inderdaad goed te doen, meer wordt vrij lastig en vooral heel veel meer werk. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen, dat moet ook niet te groot zijn omdat iedereen wel even op de hotspot wil zitten.

Niet onbelangrijk: bij wie gaan we de shootout houden? Ik hou wil huize Audiofiel graag beschikbaar stellen voor de shootout als jij dat ook ziet zitten.

Gaan we als 3e kandidaat voor een extra old-scool processor of voor een extra moderne-HD-audio processor? ::)

Mijn stem voor 3e processor gaat naar een moderne (high end), simpelweg omdat ik meer oudere modellen dan nieuwe ken  :D. Maar uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit, zo lang er maar genoeg tijd en aandacht is voor SSP-800 vs SSP-75

Citaat van: Nahpets op januari 28, 2014, 21:08:16
Of iets geks....zeg een 15 jaar oude ooit-high-end (2-kanaals) DAC?  :angel:

Klinkt leuk, maar meer iets voor andere keer, icm Classé DAC-1 oid.

Citaat van: vik op januari 28, 2014, 21:39:17
Laten we eens kijken wat er in de toekomst allemaal mogelijk is met een shoot out. Wel met de voorwaarde een mooie surroundset met ten minste een paar mooie zuilen als fronts plus gelijkwaardige center die zonder problemen op Large gezet kunnen worden, en het liefst in een dedicated ruimte. En daarbij natuurlijk wat andere high end pre-pro's. Anders ga ik hier niet meer aan beginnen omdat het anders gewoon te beperkt is.

Met dat uitgangspunt wordt het een oneerlijk vergelijk voor de SSP-75. Die stuurt geen bas gelijktijdig naar de speakers en sub, al impliceren de instellingen wel dat dit kan. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Bij speakers op large en sub op aan, hoor ik alleen bas uit de fronts. Mij lijkt het geen probleem om de shootout met speakers op small + sub te doen. Sterker nog, met de speakers op large + sub, krijg je in een nette ruimte met goed geplaatste set te veel bas toch?

Een dedicated ruimte zonder beperkingen zou mooi zijn, maar is wat mij betreft ook geen harde vereiste. Als de verschillen tussen processoren in een "normale" ruimte met acceptabele akoestiek niet hoorbaar zijn, hoe groot zijn ze dan daadwerkelijk? Zelfs in mijn akoestisch abominabele huiskamer, op bescheiden speakers, zijn de verschillen overduidelijk :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#491
@Audiofiel, heb je een 5e gemini speaker beschikbaar zodat je set 5.1 is voor het vergelijk ipv 4.1?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Uiteraard heb ik een 5e Gemini. Die staat al een paar jaar opgeslagen op mijn werkkamer. Gelijktijdig gebouwd en exact gelijk aan de andere 4. Ook heb ik nog eenzelfde Dynaudio Stand. ::)


Deze 5e heeft het veld moeten ruimen omdat ik vond dat mijn dochter meer ruimte nodig had. >:(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#493
De SSP-75 projecteert een dusdanig breed geluidsbeeld dat 4.1 misschien niet eens zoveel verschil maakt tov 5.1, zolang je op de sweetspot zit. Maar als de shootout bij jou zou plaatsvinden, lijkt het me alsnog een waardevolle toevoeging. (tenzij we alleen in stereo gaan vergelijken, wat in mijn optiek jammer zou zijn).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Nee, het zou mij juist gaan om de combinatie van surround en stereo. En bij de zeer breed afstralende (d'Appolito) Gemini's doet een center toch nog steeds wat extra's. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Gave test wordt dit weer volgens mij.
Ga het in ieder geval met plezier volgen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

Ik vind dat als je een processor gaat beoordelen dit zeker een onderdeel van de test moet zijn. De kortse signaal wegen benutten en daar bij  een speaker set die dit kan weergeven. Anders zul je nooit van zijn leven het maximale er kunnen halen laat staan vergelijken.


Het hoeft echt geen speaker set te zijn van 40.000 euro.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Aurum Vulkan R speakers die hebben een nieuwprijs van 8000 euro en spelen gewoon netjes tot 20hz, en zo zullen er vast wel meer merken zijn die dit kunnen bieden.


Lars Mette heeft bijvoorbeeld de test met de verschillende pre-pro's ook gewoon in verschillende situaties getest, behalve room EQ.


De verhouding klopt anders gewoon niet.  Zeker als je kijkt naar de prijsklasse van bijvoorbeeld een Bryston Sp3, SSP 800 en laat staan de CM AVP van 10.000 plus euro.







Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 23:17:20
Dat bedoel ik dus: échte fullrange speakers. Want anders gooi je immers 'laag' weg als je ze op large zet. 8)


Ik ken overigens vrij weinig setups met fullrange centers. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Citaat van: vik op januari 29, 2014, 06:59:08
Ik vind dat als je een processor gaat beoordelen dit zeker een onderdeel van de test moet zijn. De kortse signaal wegen benutten en daar bij  een speaker set die dit kan weergeven. Anders zul je nooit van zijn leven het maximale er kunnen halen laat staan vergelijken.

Waarom niet? Eén van de functies van een prepro is juist om een low pass en een high pass op het signaal te doen. Zelfs in de stereomarkt zie je dat met tegenwoordig 2.1 processing binnen de voorversterker.

CitaatDe verhouding klopt anders gewoon niet.  Zeker als je kijkt naar de prijsklasse van bijvoorbeeld een Bryston Sp3, SSP 800 en laat staan de CM AVP van 10.000 plus euro.

Er bestaan heel veel speakers van >€5000 per stuk die niet tot 20 Hz gaan. Hoe diep een speaker gaat is niet een kwaliteitscriterium.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Citaat van: Christiaan S op januari 29, 2014, 01:11:50
Gave test wordt dit weer volgens mij.
Ga het in ieder geval met plezier volgen ;)

Idd. En daarna weten de SSP-75 eigenaren of ze voor de performance zullen willen upgraden. Al zal dat met de SSP-800 prijzen 2e hands nog niet zo snel gebeuren. Heb ze nog niet onder de 4k gezien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 29, 2014, 08:28:02
Idd. En daarna weten de SSP-75 eigenaren of ze voor de performance zullen willen upgraden. Al zal dat met de SSP-800 prijzen 2e hands nog niet zo snel gebeuren. Heb ze nog niet onder de 4k gezien.

Ben erg benieuwd naar jullie shootout :)

SSP-800 heeft altijd al op mijn wensenlijst gestaan, maar blijft helaas ongrijpbaar qua prijs. Nadeel is als die wel beschikbaar is voor de prijs die ik betaalbaar vindt dat de SSP-800 waarschijnlijk alweer achterhaald is.