♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

cardas49

Citaat van: Xander32 op januari 25, 2014, 07:43:14
Leuk om jouw enthousiasme te lezen; have fun!

Dank! Jij ook met de Glen's  :)

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2014, 09:17:44
Lekker genieten :worship:

Momenteel van Toto  :music:, straks een beetje klassiek

Citaat van: rovinggecko op januari 25, 2014, 10:11:39
Soepele landing! Geniet er van.

Ik hoop dat de zaken soepel blijven. Nog een reparatie van honderden euro's zoals bij de CAV-500 zou een flinke bummer zijn. Het display van de SSP-75 is aan vervanging toe, maar daar valt mee te leven. Komt over een jaartje wel aan bod.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Mooie spullekes zeg, goeiedag.. :worship:  Het is dat ik nogal van de features ben anders zou ik ook deze klassieke kant op gaan. Enjoy!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Citaat van: Maro op januari 25, 2014, 11:29:16
Mooie spullekes zeg, goeiedag.. :worship:  Het is dat ik nogal van de features ben anders zou ik ook deze klassieke kant op gaan. Enjoy!!

Dank  8)

De afweging features / geluidskwaliteit is een lastige. Met deze feature dino ben ik op sommige fronten aardig onthand. En het voelt raar om een fors bedrag uit te geven aan zo'n oud produkt. Zijn natuurlijk ook risico's aan verbonden, wat jij en ik beide onlangs ondervonden hebben. Maar na een paar minuten luisteren wist ik dat ik deze niet zou kunnen laten gaan. Sound's too good  :music:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Citaat van: mark235 op januari 24, 2014, 23:47:35
Ik meende een dergelijke set al een keer in het midden van land gezien en gehoord te hebben  :).

Heb je de SSP-75 na de AV7005 CM nog met meer high end pre/pro's vergeleken? De SSP-800 niet kan ik van onze gesprekken herinneren, maar wellicht nog andere? Kan het zich in surround meten met de nieuwe Bryston's e.d.?

Ik heb de SSP-75 in het verleden vergeleken met een hoop pre pro's. De (ook) wat oudere Aragon Soundstage, Aragon Stage One, Proceed AVP2, TagMcLaren AV32DP, Sunfire Theater Grand IV, Arcam AVP700, Parasound C1, Classé SSP-25 en SSP-30. Van de modellen met HD-audio heb ik alleen kunnen vergelijken met de Onkyo SC886, de standaard Marantz AV7005 en de AV7005 Cinemike. Van al die machines vind ik de SSP-75 met voorsprong de beste.

Helaas nog nooit met de SSP-800 kunnen vergelijken. Ik ben heel benieuwd hoe dat zou uitpakken. Qua features zal het nieuwere broertje makkelijk winnen, maar qua geluidskwaliteit zal dat lastiger worden. De opvolger van de SSP-75 zou immers de SSP-900 worden, die ook cost-no-object in Omega-kwaliteit zou worden gemaakt zoals de SSP-75. Dat project werd echter stilgezet en daaruit kwam de scaled-down SSP-800 voort.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#455
Citaat van: Audiofiel op januari 26, 2014, 11:27:47
Ik heb de SSP-75 in het verleden vergeleken met een hoop pre pro's. De (ook) wat oudere Aragon Soundstage, Aragon Stage One, Proceed AVP2, TagMcLaren AV32DP, Sunfire Theater Grand IV, Arcam AVP700, Parasound C1, Classé SSP-25 en SSP-30. Van de modellen met HD-audio heb ik alleen kunnen vergelijken met de Onkyo SC886, de standaard Marantz AV7005 en de AV7005 Cinemike. Van al die machines vind ik de SSP-75 met voorsprong de beste.

Helaas nog nooit met de SSP-800 kunnen vergelijken. Ik ben heel benieuwd hoe dat zou uitpakken. Qua features zal het nieuwere broertje makkelijk winnen, maar qua geluidskwaliteit zal dat lastiger worden. De opvolger van de SSP-75 zou immers de SSP-900 worden, die ook cost-no-object in Omega-kwaliteit zou worden gemaakt zoals de SSP-75. Dat project werd echter stilgezet en daaruit kwam de scaled-down SSP-800 voort.

Ik ga eens een balletje opgooien in het Classé thread. Zijn best wat SSP-800 eigenaren waar misschien mee af te spreken is. Als er ook een Anthem D2V, Bryston SP3 of andere moderne high-end pre/pro's bij kan komen wordt het helemaal leuk. Mijn huis is beschikbaar, maar momenteel niet geschikt om basweergave onder de 60Hz en 5.1 goed in te beoordelen.  Ik heb uiteindelijk maar 2 speakers op dit moment. Of er moet specifiek voor een 2.0 vergelijk gekozen worden.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Ik heb mijn set ook al een paar keer aangeboden als onderzoeksterrein voor een high end pre pro shootout, maar er was toen niemand te vinden die met zijn SSP-800 langs wilde komen... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Dat is niet erg hoopvol. Maar we zullen zien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

WoW! Wat een gave upgrade erbij!

Hele mooie pre, en of het nu oud is of niet het zal klinken als een klok. Weet niet of er veel SSP-800 eigenaren zijn, geloof hier op het forum 3? Ben ook wel benieuwd hoe die dan presteert tegenover de SSP-75.

Maar even terugkomend, ben jaloers! Gave set zo geworden  :clapping:

cardas49

#459
Dank je! Ben zeer tevreden met alles zo  :pompom:. Er moet nog genoeg gebeuren om de gecombineerde stereo / HT set helemaal rond te krijgen (heb een future plans lijst in de openingspost gezet), maar dat weerhoud met er niet van om heel, heel erg veel te genieten van de huidige situatie.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#460
Gisteren schoot me te binnen dat er mogelijk een 3e oplossing is voor de basweergave / crossover uitdaging: heb de foam plugs van de Focus 160 erbij gepakt. Deze zijn uitgeprobeerd direct na aankoop van de speakers, maar de resultaten qua bas waren toen niet best op de CAV-75. Er ging te veel laagenergie verloren, hoe ik de plugs ook plaatste. Met de SSP-75 / CAV-500 en de speakers op large is dat anders. Er is nu meer laagenergie, ondanks de plugs. Op hoge volumes is het zelfs ietsje te veel, maar het klinkt beter dan de speakers op small zonder plugs. Ik heb niet het idee dat het midden en hoog lijden onder de plugs, maar moet dat nog een keer goed vergelijken. Misschien vanavond.

Enige nadeel is dat de speaker instellingen in de SSP-75 niet per input opgegeven kunnen worden, dus ik moet de deze aanpassen wanneer ik film ga kijken. Althans, ik heb geen instellingen voor meerdere configuraties gevonden. Er zijn geloof ik ook geen instellingen voor double bass. Als ik de speakers op large zet en sub op present, dan hoor ik alleen maar bas uit de fronts komen. Dat laatste is ook wel jammer, want fronts op large + foam plugs + sub zou in mijn huiskamer nog best wel eens goed kunnen klinken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 27, 2014, 09:19:37
Dank je! Ben zeer tevreden met alles zo  :pompom:. Er moet nog genoeg gebeuren om de gecombineerde stereo / HT set helemaal rond te krijgen (heb een future plans lijst in de openingspost gezet), maar dat weerhoud met er niet van om heel, heel erg veel te genieten van de huidige situatie.

Even je futureplan onder de loep nemen :D

Toekomstplannen (in volgorde van prio)

•Genieten van huidige set!
- De beste prio die je maar kan hebben ;) En kost niets (behalve tijd  :pompom:)
•Laagissues in kaart brengen / Subwoofer plaatsing herzien / Testen met akoestische panelen.
- Subwoofer plaatsing is goed te doen, maar heb je al eens gemeten? En lees veel over Antimode op een sub.
•Muzikale, beter integreerbare sub(s) aanschaffen voor stereo
- Mis je nu wat? Of kan het ook komen door plaatsing?
•Andere bronnen voor gebruik met HTPC (A-Synchrone USB S/PDIF converters)
•Andere frontspeakers
- Altijd leuk, maar ook weer lastig nu je het net allemaal heb afgestemd met de Classé en de Dynaudio. Tenzij je bij dezelfde lijn blijft ;)
•2.1 weer uitbouwen naar 5.1
- Ook leuk ;)
•Betere digitale interlinks aanschaffen
- Deze vind ik persoonlijk lastig, ik val een beetje in de categorie dat digitale interlinks minder verschil brengen dan analoge. En zou de 2e handsmarkt hier eens in de gaten houden. Soms leuke kabels voor weinig.
•Aparte stroomgroep aanleggen
- Relatief lage kosten, en hoge winsten te behalen. Zou die qua prio iets hoger zetten.
•? (suggesties zijn welkom)

Richi

Citaat van: Audiofiel op januari 26, 2014, 12:25:46
Ik heb mijn set ook al een paar keer aangeboden als onderzoeksterrein voor een high end pre pro shootout, maar er was toen niemand te vinden die met zijn SSP-800 langs wilde komen... ::)
Niet wilde of niet durfde...  :P
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cardas49

Citaat van: WickedGame op januari 27, 2014, 09:27:53
Even je futureplan onder de loep nemen :D

Toekomstplannen (in volgorde van prio)

•Genieten van huidige set!
- De beste prio die je maar kan hebben ;) En kost niets (behalve tijd  :pompom:)
•Laagissues in kaart brengen / Subwoofer plaatsing herzien / Testen met akoestische panelen.
- Subwoofer plaatsing is goed te doen, maar heb je al eens gemeten? En lees veel over Antimode op een sub.
•Muzikale, beter integreerbare sub(s) aanschaffen voor stereo
- Mis je nu wat? Of kan het ook komen door plaatsing?
•Andere bronnen voor gebruik met HTPC (A-Synchrone USB S/PDIF converters)
•Andere frontspeakers
- Altijd leuk, maar ook weer lastig nu je het net allemaal heb afgestemd met de Classé en de Dynaudio. Tenzij je bij dezelfde lijn blijft ;)
•2.1 weer uitbouwen naar 5.1
- Ook leuk ;)
•Betere digitale interlinks aanschaffen
- Deze vind ik persoonlijk lastig, ik val een beetje in de categorie dat digitale interlinks minder verschil brengen dan analoge. En zou de 2e handsmarkt hier eens in de gaten houden. Soms leuke kabels voor weinig.
•Aparte stroomgroep aanleggen
- Relatief lage kosten, en hoge winsten te behalen. Zou die qua prio iets hoger zetten.
•? (suggesties zijn welkom)

•Genieten van huidige set!
Je kan je gek laten maken door imperfectheden, maar genieten is in sommige opzichten ook een keuze. Zo lang er geen enorme gebreken zijn, moet het mogelijk zijn om plezier te hebben van de set.
•Laagissues in kaart brengen / Subwoofer plaatsing herzien / Testen met akoestische panelen.
Heb nog niet gemeten met REW. Heb al wel een anti mode, en die doet zeker wat goeds. Maat de plaatsing van de sub is zeker nog niet goed, want hoor grote dips in bepaalde gebieden. Ik heb al eerder met de sub geschoven, maar toen alles op gehoor gedaan. Is toen blijkbaar niet helemaal goed gegaan.
•Muzikale, beter integreerbare sub(s) aanschaffen voor stereo
Plaatsing is de grotere issue, maar de Monolith is niet een erg subtiele sub voor muziek. Op de middellange of lange termijn wil ik hier toch iets anders voor halen. Als ik daarmee wat punch en bereik moet inleveren in HT, dan is dat ok.
•Andere frontspeakers
Hoeft niet perse een probleem te zijn. Heb een tijdje terug de Revel M105 gehoord op Classé en dat klonk uitstekend. Er zijn vast meer speakers die goed matchen met Classé. Het is niet een merk wat lastig matched, als ik dit forum en andere er op na lees. De Classé set weer weg doen is niet echt een optie.
•Betere digitale interlinks aanschaffen
Dit punt zou ook helemaal naar onderen kunnen. De eerste test gaf aan dat ik ook geen verschil hoor tussen digitale interlinks
•Aparte stroomgroep aanleggen
Het is een huurwoning, en er liggen geen buizen in de kruipruimte klaar richting de huiskamer WCD. Voel beetje een dremplel om hiermeen aan de slag te gaan  :unsure:.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Ik zou iets aan de nagalmtijd doen, dat las ik ergens. Dat kan door een vloerkleed op de grond te leggen, of onder de bank plakken schuim te koop bij de Gamma.
Verder 1e reflectiepunten aanpakken indien nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

#465
Citaat van: Richi op januari 27, 2014, 09:37:59
Niet wilde of niet durfde...  :P

Dat zat ik ook al te denken ;). Ik gok op winst voor de SSP-75 in stereo, en gelijkspel of een kleine voorsprong voor de SSP-800 in surround.

Citaat van: frank2 op januari 27, 2014, 10:32:17
Ik zou iets aan de nagalmtijd doen, dat las ik ergens. Dat kan door een vloerkleed op de grond te leggen, of onder de bank plakken schuim te koop bij de Gamma.
Verder 1e reflectiepunten aanpakken indien nodig.

Kleed licht er al, maar is laagpolig. Doet weinig tot niets. De schuimblokken is een prima idee, gaan we wat mee doen. Reflectie punten kan ik waarschijnlijk ook binnenkort wat mee gaan testen, met dank aan Nahpets.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Kleed mag laagpolig zijn maar wel van wol!! anders doet het ook niets.
Verder kun je kijken waar het refelctiepunt van de woofer op de vloer is, (dmv. bijv. een passpiegel) en daar voor de test iets van een dekbed of zoiets even leerleggen, je zult merken dat dan de bas een stuk minder/strakker wordt.
Bij Ikea hebben ze van die schapenwollen kleedjes, die helpen erg goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Ik weet niet waar het kleed van gemaakt is, maar weet bijna zeker dat het geen wol is. Heeft erg lang geduurd voordat we er 1 naar smaak gevonden hadden, dus gaat lastig onderwerp worden  :D.

Ik zal eens kijken wat een paar dekbedden op het reflectiepunt doen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Citaat van: mark235 op januari 27, 2014, 10:46:49
Reflectie punten kan ik waarschijnlijk ook binnenkort wat mee gaan testen, met dank aan Nahpets.

Komt goed!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: Audiofiel op januari 26, 2014, 12:25:46
Ik heb mijn set ook al een paar keer aangeboden als onderzoeksterrein voor een high end pre pro shootout, maar er was toen niemand te vinden die met zijn SSP-800 langs wilde komen... ::)

Citaat van: mark235 op januari 27, 2014, 10:46:49
Dat zat ik ook al te denken ;). Ik gok op winst voor de SSP-75 in stereo, en gelijkspel of een kleine voorsprong voor de SSP-800 in surround.

SSP-800 <> SSP-75 , ik gok op een duidelijk verlies in stereo maar een flinke stap voorwaards in surround.
Mijn ervaring met de SSP-800 tov van de SSP-30 was dat de stap voorwaards in surround voor zowel de oude Dolby/DTS en nieuwe ...HD soundtracks groot is.
Bij gebruik in stereo met de interne DAC was het ook een flinke upgrade.
Echter als zuivere stereo voorversterker klonk het tov van mijn CP65 voorversterker alsof iemand een paar flinke gordijnen voor de speakers gehangen had.

Maar de vraag is durfen jullie een direct vergelijk aan ?  ;)

cardas49

#471
Ik kom van een SSP-300, welke qua sound nagenoeg gelijk is aan de SSP-30MKII. Het enige voordeel van de SSP-300 is de styling en features. De SSP-75 was na de SSP-300 een mega stap vooruit in stereo en surround. Dus SSP-75 <> SSP-800 kan een heel interessant vergelijk worden.

Begrijp ik hieruit dat jij een SSP-800 hebt en te porren bent voor een processor shootout?  :)

Edit: spotted  8):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126636.msg2349357#msg2349357
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Gefeliciteerd Mark ! Ik ben ff niet online en meteen weer een nieuw lid in het gezin hahaha  :)

De SSP 75 is een absolute topper en naar mijn mening stukken mooier gebouwd als de SSP 800. In stereo ook erg goed.

Ik heb nog wel een kleine opmerking op de surround shoot out die destijds is gehouden bij Audiofiel en verder niets ten nadele van de SSP 75:

In tegenstelling tot de standaard editie van de AV 7005 presteert de CM 7005 beter via de XLR outputs omdat daar de modificaties het grootste voordeel uit halen. Bij de shoot out is enkel rca gebruikt. De vergelijking RCA vs XLR heb ik zelf ervaren en ook CM staat erop de XLR te gebruiken. Het is en blijft zijn kind.  :)

Inmiddels ben ik ook weer wat meer ervaren met shoot outs en naar mijn mening blijft een shoot out erg lastig om een processor goed te beoordelen. Voor iedereen en voor elke situatie weer anders.

Als je de volle potentie (puristisch gezien en als de akoestiek het toelaat) uit een processor wil halen dan begint het al met een speaker set die gewoon op Large gezet kan worden. 


Het vergelijken van bijvoorbeeld druk (buiten sub om) die een set kan leveren zal je nooit de volle 100%  ervaren als je met crossovers gaat werken die op 60 of 80 hz zijn gezet.  Een crossover blijft een filter en dan ga je weer werken met langere signaal wegen.

Ik heb nu al meerdere vergelijkingen meegemaakt bij CM tussen processoren waar nou juist deze punten als "meer of minder druk" naar voren komen, en dit punt is ook erg belangrijk om verschillen in dynamiek waar te nemen.

Zoveel wensen, zoveel smaken maar ik ben van de afdeling "purist" en met mij vele anderen om een goed vergelijk tussen processoren te maken. 

Mocht je ooit een shoot out voor elkaar kunnen krijgen in deze omstandigheden, en andere high end processoren erbij (lijkt me erg lastig om dit voor elkaar te krijgen) dan zal ik de CM 7005 er ook weer bij trommelen en dan zeg ik rematch  :) of we rijden een keer de grens over met zijn allen.


Voor de rest heb je een prachtige set bij elkaar Mark en de SSP 75 mag zeker niet onderschat worden door de HD pre-pro´s  ;)



Citaat van: mark235 op januari 24, 2014, 23:47:35
Ik meende een dergelijke set al een keer in het midden van land gezien en gehoord te hebben  :).

Heb je de SSP-75 na de AV7005 CM nog met meer high end pre/pro's vergeleken? De SSP-800 niet kan ik van onze gesprekken herinneren, maar wellicht nog andere? Kan het zich in surround meten met de nieuwe Bryston's e.d.?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

#473
Het gaat hard de laatste tijd! Dit familielid valt goed in de smaak, en gaf weinig extra kosten voor inwoning. SQ / € verhouding ligt goed hoog.

De Classé - Marantz shootout kan ik weinig over zeggen. Was er niet bij. Als de AV7005 CM indertijd niet zijn volle potentieel heeft laten zien, zou een ronde 2 zeker leuk zijn. Ik snap zelf niet hoe de aangepaste XLR outputs op de 7005 CM een groot verschil zouden kunnen maken, het is en blijft een ongebalanceerd ontwerp. Maar ik zoek niet naar de logica in deze hobby, maar wat mijn oren me vertellen.

Druk uit de speakers is inderdaad een wezenlijk onderdeel van een dergelijk vergelijk. Met de ports van mijn frontspeakers dicht en processor op large is de basrespons nu best netjes, maar druk beoordelen gaat niet echt. Basweergave is door de dichte ports wel onder controle, maar ook anders geworden. Wat dat anders precies is, is me nog niet duidelijk. Mijn ruimte leent zich door de basrepons niet heel goed voor een shootout, al zou ik het leuk en gezellig vinden om een keer te doen.

Toch denk ik dat als je de instellingen van alle processoren 100% gelijk trekt, er best een redelijk vergelijk gemaakt kan worden in een shootout, zolang akoestiek en match met speakers ook benoemd worden in het "oordeel".

Dank voor het compliment over de set  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Citaat van: vik op januari 28, 2014, 00:50:26
Ik heb nog wel een kleine opmerking op de surround shoot out die destijds is gehouden bij Audiofiel en verder niets ten nadele van de SSP 75:

In tegenstelling tot de standaard editie van de AV 7005 presteert de CM 7005 beter via de XLR outputs omdat daar de modificaties het grootste voordeel uit halen. Bij de shoot out is enkel rca gebruikt. De vergelijking RCA vs XLR heb ik zelf ervaren en ook CM staat erop de XLR te gebruiken. Het is en blijft zijn kind.  :)

Wij hebben bij de test gezamenlijk besloten om alles via RCA aan te sluiten en niet via XLR. Dat deden we nádat we getest hadden dat de AV7005CM via RCA beter klonk dan via XLR. Beide tests waren met dezelfde kabel, de HPC van Madrigal, in XLR en RCA-uitvoering.

Het is vrij raar dat de AV7005 (in welke uitvoering dan ook) beter zou klinken via de XLR-uitgangen. Het is immers helemaal geen gebalanceerd opgebouwde versterker, er zit enkel een opamp aan de uitgang om van single ended naar XLR te gaan. Geen dual symmetrical layout zoals de SSP-75 dat wel heeft. Die heeft 12 versterkerkanalen bij de outputs voor + en – signaal van 5.1 channels.

Ik denk dat jouw ervaring met XLR van de Marantz als beter klinkend maar één ding aantoont en dat is dat de gebruikte eindversterker in die test beter klinkt als hij signaal over XLR krijgt aangeleverd. ::)

CitaatHet vergelijken van bijvoorbeeld druk (buiten sub om) die een set kan leveren zal je nooit de volle 100%  ervaren als je met crossovers gaat werken die op 60 of 80 hz zijn gezet.  Een crossover blijft een filter en dan ga je weer werken met langere signaal wegen.

Zonder sub kan dat zeker niet. Zelfs 50 of 40 Hz als crossover is dan al onwerkbaar. Maar ik denk ook niet dat iemand zijn speakers op 'small' gaat zetten zonder een subwoofer te gebruiken? Dan gooi je alleen maar laag weg.

CitaatMocht je ooit een shoot out voor elkaar kunnen krijgen in deze omstandigheden, en andere high end processoren erbij (lijkt me erg lastig om dit voor elkaar te krijgen) dan zal ik de CM 7005 er ook weer bij trommelen en dan zeg ik rematch  :) of we rijden een keer de grens over met zijn allen.

De CM7005AV is dan natuurlijk van harte welkom in een shootout!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.