♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

Ha Rens,

Ja, ik hoop het ook. Tja, dit zijn de risico's van kopen zonder garantie. Ben eigenlijk nog verbaasd dat het zo veel jaar heeft geduurd voordat ik een issue als dit ben tegengekomen, gezien alle apparatuur die hier al de revu gepasseerd is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Citaat van: mark235 op juli 28, 2013, 22:09:21
Ha Rens,

Ja, ik hoop het ook. Tja, dit zijn de risico's van kopen zonder garantie. Ben eigenlijk nog verbaasd dat het zo veel jaar heeft geduurd voordat ik een issue als dit ben tegengekomen, gezien alle apparatuur die hier al de revu gepasseerd is.

We maken het allemaal mee. Vorig jaar ook een reparatietje gehad van 500 euro.
Het is dan hard geld, maar het gaat mij dan ook om het plezier dat ik er dan mee heb gehad.
Ik herken overigens het probleem niet; heb toch aardig wat delta series gehad...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

#127
De scenario's waar ik wat van moet vinden in het MRX-300 vs MRX-500 verhaal. Even m'n topic als kladblok gebruiken, gaandeweg wijst het zich dan vanzelf.

Redelijk gebruikersgemak op de HTPC en redelijke kwaliteit in stereo
MRX-300
Geen auto sample rate functie op Cantatis Overture, dus high res audio bestanden afspelen vereist handmatige wijziging op de HTPC  :-X
Winst: €150 door verkoop anti mode  ;D

Optimaal gebruikersgemak op HTPC en (waarschijnlijk) betere kwaliteit in stereo
MRX-300
Asynchrone USB dac, bijv MF V-Link 192 (kosten €175) :-X. Automatische sample rate is dan wel aanwezig.  ;D
Goede USB kabel (4m) en Coax kabel (0.5m) nodig (kosten: €200 extra)  :-X. Coax kabel misschien niet, als de Canare Digiflex Gold II die ik nog heb liggen een beetje mee kan komen. 
Opbrengst: €175 van verkoop Cantatis, + €150 door verkoop Anti-Mode  ;D
Extra kosten: €50

Matig tot redelijk gebruikersgemak, Geen HTPC voor muziek, en (waarschijnlijk) de beste kwaliteit in stereo
MRX-500 (extra kosten: €300  :-X)
Korte kwalitatieve USB kabel (Kosten: €50) en externe HDD (Kosten: €50) nodig.  :-X
Automatische sample rate aanwezig (MRX-500)  ;D
Moet MRX HDMI uitgang aansluiten op weergever om door muzieklijst te kunnen navigeren. HDMI switch nodig ivm 2 weergevers (Kosten: €50??)  :-X
Minder praktische bediening door ontbreken Jriver android app :-X
Eenmalige conversie van FLAC naar Wav vereist  :-X
Overzetten van muziek naar HDD moet handmatig  :-X
Opbrengst: €175 van verkoop Cantatis, + €150 door verkoop Anti-Mode 8033C  ;D
Extra kosten: €125

Qua geld maakt scenario 2 en 3 weinig uit, zolang ik er 1 kies en daarbij blijf. Garmt gaf vanmiddag aan dat ik met een MF V-link dicht in de buurt van de performance van de MRX-500 USB zou moeten komen. De vraag is of ik voor het laatste stukje performance door de rompslomp heen wil die de MRX USB inputs met zich mee brengen, en that's a no. Als De USB functie verder verbeterd wordt in een toekomstige release van de MRX reeks, ga ik er misschien voor, maar voor nu is het te omslachtig.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Ik zou als ik jouw was rustig wachten tot september, er komt een nieuwe serie recievers van Anthem. Ik verwacht dat daar airplay e.d. op zit en dat je dus geen tv meer hoeft aan te zetten.

Het is natuurlijk "vreemd" om eerst een via een DAC het geluid naar de DAC van de anthem te sturen. Alles wat de Anthem aan signalen krijgt gaat altijd door de DAC v.d. anthem. Ook analoog signaal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Het enige wat ze zouden moeten doen is een mooie app ontwikkelen. Die ook voor deze serie MRX zou moeten werken. Airplay heeft niks te maken met muziek afspelen van een HD.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#130
Citaat van: Maro op juli 30, 2013, 07:54:59
Het enige wat ze zouden moeten doen is een mooie app ontwikkelen. Die ook voor deze serie MRX zou moeten werken. Airplay heeft niks te maken met muziek afspelen van een HD.  ;)

Die wordt niet ontwikkeld, dat staat beschreven ergens op een ander forum. (voor deze serie recievers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 07:59:44
Die wordt niet ontwikkeld, dat staat beschreven ergens op een ander forum.

Dat vind ik op zijn zachts gezegd heel vreemd, maar goed..een door een liefhebber gemaakte app kan elke dag in de appstore verschijnen. De officiële Onkyo app vind ik ook niet veel soeps maar de ORemote is veel beter al zijn er verbeter punten. Daar kun je met je telefoon of iPad gewoon mee door je HD scrollen, Spotify bedienen en verder werkelijk alles wat er in te stellen valt instellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 07:23:12
Ik zou als ik jouw was rustig wachten tot september, er komt een nieuwe serie recievers van Anthem. Ik verwacht dat daar airplay e.d. op zit en dat je dus geen tv meer hoeft aan te zetten.

Het is natuurlijk "vreemd" om eerst een via een DAC het geluid naar de DAC van de anthem te sturen. Alles wat de Anthem aan signalen krijgt gaat altijd door de DAC v.d. anthem. Ook analoog signaal.

Is dat zo?? Het zou wel de tijdelijke prijsverlaging verklaren. Wat is je bron van dit nieuwtje?

Via een dac naar een andere dac gaan hoeft geen probleem te zijn toch?  Niet als de eerste een soort opschonende  functie heeft?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op juli 30, 2013, 08:09:41
Is dat zo?? Het zou wel de tijdelijke prijsverlaging verklaren. Wat is je bron van dit nieuwtje?



dat staat al langer in het anthem topic, en is de reden waarom de prijzen lager zijn. Er komt tijdens een of andere show in september een nieuwe reeks.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Nou dank, dit verandert de plannen weer. Een maandje wachten kan geen kwaad...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Joppietersen

Citaat van: mark235 op juli 30, 2013, 08:16:50
Nou dank, dit verandert de plannen weer. Een maandje wachten kan geen kwaad...

Ooow, ik dacht dat je dat wist....

Wat Garmtz zegt, het "eeuwige wachten" is wellicht wel zo maar ik denk dat als je wacht op de nwe modellen dat je dan én een betere afweging kan maken of de nwe modellen zoveel meer bieden dan de oude dat t t prijsverschil rechtvaardigt én dat de prijs van de 'oude' modellen als de nwe beschikbaar zijn nog wel eens verder kunnen gaan dalen én dat er evt 2e hands een 'oud' model goedkoper te verkrijgen is.....

Wat ik zou verwachten is dat de nwe modellen in ieder geval 2 (of meer) hdmi uitgangen heeft (alhoewel ik hdmi niet voor muziek zou gebruiken....)

Succes in de zoektocht....


cardas49

#136
Order geannuleerd, ga even de aankondiging in september afwachten.

Deze week dan toch maar even naar Hanex met de Classé
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#137
Vanmiddag de processor weggebracht en...

:pompom: :pompom: Er zit nog garantie op! :pompom: :pompom:

Het is 5 jaar ipv 2 jaar, welke 25 augustus af loopt. Als ik eerst met een Anthem thuis was gaan vergelijken, en daarna de Classé had weggebracht, was ik misschien te laat geweest. Nu kost het niks  8). Dat scheelt toch mooi weer even. De man die bij Hanex Classé fixed is ook net weer terug van vakantie, dus het zou niet al te lang moeten duren.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Citaat van: mark235 op juli 31, 2013, 20:37:48
Vanmiddag de processor weggebracht en...

:pompom: :pompom: Er zit nog garantie op! :pompom: :pompom:

Het is 5 jaar ipv 2 jaar, welke 25 augustus af loopt. Als ik eerst met een Anthem was gaan vergelijken, en daarna de Classé had weggebracht, was ik misschien te laat geweest. Nu kost het niks  8). Dat scheelt toch mooi weer even. De man die bij Hanex Classé fixed is ook net weer terug van vakantie, dus het zou niet al te lang moeten duren.

;D Goed om te lezen Mark!! Brengt ie toch nog geluk. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

Inderdaad  :)

5 jaar garantie is wel netjes. Nou ja, mag misschien ook wel gezien de nieuwprijs.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#140
Het 2e leuke nieuwtje van vandaag: vanaf vrijdag ligt er een set quadlink LS en interlinks klaar om opgehaald te worden  :pompom: voor kabelvergelijk deel.... 6?  ;D. Dit wordt de laatste sessie, hierna moet er wat gekocht gaan worden.

Nou maar hopen dat die Classé gauw klaar is.

Oh ja, ik vergeet er nog 1: met Marcel van Hifi Zwaard, welke vanavond wat stukjes Ocos van me heeft gekocht, heb ik afgesproken dat er een set PMC DGB1i's hier voor een tijdje op visite komen. Kan ik een merk horen wat me nog totaal onbekend is. Volgens Marcel zou een advanced transmission line speaker zoals de GB1i qua laag gunstig uit moeten pakken in mijn huiskamer en plaatsing. We zullen zien...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Blijkbaar had de "invalkracht" welke de Classé bij Hanex aannam uitspraken gedaan terwijl hij dat niet mocht. Er wordt me nu alsnog een rekening gepresenteerd omdat het een 2ehands Belgisch apparaat betreft  :sneaky2: :unhappy:. De man aan de telefoon vroeg wel of ik de rekening nog kon mailen, hij gaat kijken of hij een stukje coulance kan regelen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

darkman76

Apart garantie veranderd toch niet door verkoop en binnen de eu zullen de regels toch ook niet anders zijn?

Ik hoop dat je eruit komt (zonder rekening).
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

cardas49

#143
Mja, deze uitkomst komt wel overeen met datgene wat andere forummers hebben gemeld in het Classé topic.

We gaan even afwachten of er coulance voor een deel van de kosten komt.

Edit: toch navraag gedaan in het Classé topic.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Zo, dat is netjes. BenW Europe neemt alle materiaalkosten op zich, en 50% van het arbeidsloon, waardoor het eindbedrag €55 inc BTW is geworden  :pompom: Bijzonder mooie afhandeling dit. Hanex heeft de unit ook al gefixed, dus ik ga hem vrijdag weer ophalen.

Eindelijk weer muziek en film. Je waardeert soms niet wat je hebt totdat je het enige tijd moet missen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Jumping Jack

Dat valt dan toch weer goed mee  :clapping:. Benieuwd hoe de pmc's bevallen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

cardas49

Ik ook! Ik ga gelijk Zwaard Hifi mailen over de GB1i's en Bjorn over de kabels. MIsschien kan ik vrijdag een rondje doen bij Hanex en beide dealers  :headbanging:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Citaat van: mark235 op augustus 14, 2013, 10:25:41
Zo, dat is netjes. BenW Europe neemt alle materiaalkosten op zich, en 50% van het arbeidsloon, waardoor het eindbedrag €55 inc BTW is geworden  :pompom: Bijzonder mooie afhandeling dit. Hanex heeft de unit ook al gefixed, dus ik ga hem vrijdag weer ophalen.

Eindelijk weer muziek en film. Je waardeert soms niet wat je hebt totdat je het enige tijd moet missen.

Netjes!  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Citaat van: mark235 op augustus 14, 2013, 10:25:41
Zo, dat is netjes. BenW Europe neemt alle materiaalkosten op zich, en 50% van het arbeidsloon, waardoor het eindbedrag €55 inc BTW is geworden  :pompom: Bijzonder mooie afhandeling dit. Hanex heeft de unit ook al gefixed, dus ik ga hem vrijdag weer ophalen.

Eindelijk weer muziek en film. Je waardeert soms niet wat je hebt totdat je het enige tijd moet missen.

Oef!! Wat een sisser weer. Ik schrok al bovenstaande lezende, maar kudo's voor Hanex ook!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

#149
Ja! Ben blij. €350 was geen wereldramp geweest, maar het is toch een behoorlijk bedrag.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup