♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

De Linn Silver IC klinkt duidelijk beter dan de Cardas 300-B (Microtwin?). De 300-B klinkt analytischer en wat vlak, 2 zaken die ik niet kan gebruiken hierzo.

Hoop binnenkort wat meer Cardas kabels en IC's thuis te kunnen testen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

#101
Hier al enige jaren Cardas ls. kabels in verschillende sets  :thumbs-up:.
Met ic's van hen heb ik geen ervaring, allicht t.b.v. de synergie daar t.z.t. toch eens over na gaan denken.

Ben benieuwd wat bij jou de uitkomst zal zijn. Enne, tip; hou het wel in verhouding tot de rest van jouw set. Je kan aan kabels honderden, duizenden euris kwijt maar echt grote verschillen ga je daarmee niet bereiken. Finetuning.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#102
Dat was ik vergeten te vermelden: de Cardas crosslink bevalt hier thuis uitstekend. Moet hem voor een "sanity check" nog vergelijken met ocos, vicol etc, maar zo op zichzelf deed deze kabel thuis wat de quadlink LS ook bij bb&g deed: het midden en hoog in balans brengen. Bij bb&g klonk mijn set vele malen beter, en alhoewel dat vast meer met de akoestiek te maken heeft dan de gebruikte kabels, ben ik wel benieuwd wat een quadlink LS thuis teweeg kan brengen. De quadlink LS zit echt aan de psychologische prijstop van wat ik uit wil geven aan een kabel, maar als deze meer  dan 1 luidspreker wissel mee kan gaan, heb ik het geld er voor over. Iets zegt me dat dat met beide Cardas ls kabels wel zou lukken, dit merk is eigenlijk de eerste  neutrale kabel die ik tegen kom. En jij gebruikt jou stukjes ook al een tijdje als ik het zo hoor :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Garmt noemde ook al dat ik het beste IC's van hetzelfde merk kon gebruiken, dus de quadlink IC ben ik ook erg benieuwd naar. Hopelijk gaan we het binnenkort zien (horen)!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op juli 17, 2013, 08:02:41
Garmt noemde ook al dat ik het beste IC's van hetzelfde merk kon gebruiken, dus de quadlink IC ben ik ook erg benieuwd naar. Hopelijk gaan we het binnenkort zien (horen)!

Dat wordt inderdaad gezegd, al ben ik het er niet geheel mee eens, vaak is het zo dat de fabrikant goede LS kabels maakt en mindere interlinks bijvoorbeeld, maar qua synergie schijnt het wel het beste te zijn.

Vind trouwens dat je zeer gedegen te werk gaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Dank. Bij kabels heb ik ook het gevoel dat eea nu redelijk duidelijk wordt. Ik zou nog wel verder kunnen testen in mijn set met weer andere merken, maar erg nuttig is dat niet als er een goede match gevonden is.

Doet Cardas het vanuit jouw ervaring beter met LS kabels dan IC's? Je hebt een Golden Cross gebruikt in je eigen set als ik het me goed herinner?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

denoontje

Citaat van: mark235 op juli 14, 2013, 00:03:55
Thanks :). De Cardas LS is een Crosslink 1S, Cardas interlink is de 300-B

De Linn Interlink staat geen naam op, dus ik weet het niet. Het was een instapmodel van ongeveer €200 per paar als ik het me goed herinner.

Zal een linn silver zijn dan.

Ik speel met cardas crosslink  en interlinks cardas quadlink op een linn set.

Wil nog wel eens de silvers testen...

frank2

Citaat van: mark235 op juli 17, 2013, 16:40:28

Doet Cardas het vanuit jouw ervaring beter met LS kabels dan IC's? Je hebt een Golden Cross gebruikt in je eigen set als ik het me goed herinner?

Ik heb Cardas Quadlink interlinks gehad, deze waren redelijk goed, homogeen maar gaven in feite een beetje een saai geluid, je kon ze nergens op betrappen, maar de sound was voor mij saai.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Saai = in balans... ;)

De Quadlink luidsprekerkabels zijn wat opener en verfijnder en zullen een stapje beter zijn, maar je moet dat echt goed voor jezelf van tevoren overwegen. Moet checken of we de Quadlink speakerkabels nog in demo hebben, de Quadlink interconnect niet iig.

cardas49

Citaat van: garmtz op juli 17, 2013, 19:53:09
Saai = in balans... ;)

En toch klinkt de Linn IC hier ook prima in balans, terwijl deze wat meer "leeft". Het is met name dat het geluidsbeeld bij de 300-B wat verder naar "achteren hangt", alsof het meer aan de speakers plakt. In je demoruimte had mijn set daar met de betere Cardas LS ook al wat last van, dus elk component wat dat verder benadrukt, valt behoorlijk op. Het verschil tussen de Cardas en Linn IC's is verder geen dag / nacht, wat bij de Mark Grant IC's en Inakustik LS zeker wel het geval was.

Citaat van: garmtz op juli 17, 2013, 19:53:09
De Quadlink luidsprekerkabels zijn wat opener en verfijnder en zullen een stapje beter zijn, maar je moet dat echt goed voor jezelf van tevoren overwegen. Moet checken of we de Quadlink speakerkabels nog in demo hebben, de Quadlink interconnect niet iig.

Overwegen gaat makkelijker als ik 'em thuis kan horen ;). Zal de Quadlinks niet op de gok kopen, daar ben ik na Ocos, Inakustik en (misschien) Dynaudio even klaar mee. Als thuis testen voorlopig niet kan ben ik met de Crosslink LS en Linn IC ook mooi voorzien, maar ik hoor liever de duurdere kabels voordat ik een keuze maak. Laat via PM maar even weten wat kan Garmt. Ik kan best even wachten, maar kan me ook voorstellen dat je je demo sets niet te lang kwijt wil zijn.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

garmtz

Ik zal kijken wat ik kan doen...

cardas49

#111
Vanavond ff een sanity check gedaan over wat van mijn kabelbevindingen tot nu toe. Nou daar werd ik niet helemaal sane van :wacko: :hehe:. Haha, moet de hobby niet te serieus gaan nemen, anders wordt ik naast een onrustige (trackskippende) luisteraar ook nog een neurotische. Kanttekening: dat skippen doe ik vooral tijdens het testen en evalueren, bij het genieten is er wat meer :yin-yang:

Dus....Vicol en Cardas LS kabels, hoe klonken ze op deze zwoele avond? Allebei best lekker, dus laat ik voorop stellen dat er geen uitersten aan te pas kwamen. Das dus een iets ander verhaal dan de 1e bevinding met Vicol. Maar daar speelde die LS met Mark Grant interlinks, en niet met Linn's! Met laatstgenoemde klinkt de Vicol kabel beter. Mark Grant en Vicol was net zoals Mark Grant en Inakustik beetje :dozingoff::turn::alien:. Met Linn was Vicol weer back in battle, en ik moet eerlijk zeggen dat het bij het heen en weer schakelen tussen de LS sets vaak van de plaat afhing welke kabel beter klonk. Ik denk dat het allround de Cardas wordt, maar dat is op basis van subtiele smaak- en klankverschillen die ik niet goed weet te beschrijven.

De Linn en Cardas IC's daarna ook weer 2x geswapped tijdens het luisteren, daar was het nog steeds duidelijk: LINN

En nu ben ik beetje luisternumb :sleep:, gauw bedje opzoeken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#112
Nog 1x een luistertestje Vicol / Cardas gedaan, omdat er de vorige keer lichte twijfel was achtergebleven. Dit keer bewust ontspannender geluisterd en wat korter per kabel. Verdict: Cardas gaat door naar de volgende ronde, maar Vicol kan je niet een verliezer noemen, want het betreft echt een smaak kwestie.

Nou afwachten wat Cardas VS Cardas gaat doen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

garmtz

Wij hebben geen Quadlink speakerkabel en interlink meer... Misschien kan ik wat regelen met de importeur...

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

erik s.

Quadlink heb ik nog wel liggen, maar die zijn 7 meter lang.....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

#116
Thanks, maar Dat is in mijn geval 4m te lang, welke ik moeilijk weg kan werken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

erik s.

Citaat van: mark235 op juli 21, 2013, 11:23:55
Thanks, maar Dat is in mijn geval 4m te lang, welke ik moeilijk weg kan werken.
dat leek mij ook.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

De Vicol is weer retour naar Jouwhifi. Erik, dank voor de service, heel fijn dat ik eea thuis kon vergelijken  :thumbs-up:

Verder heb ik een setback gehad wat betreft de SSP-300  :nopompom:. Er komt een hoge pieptoon uit de processor wanneer deze van de stroom afgekoppeld wordt en weer aangesloten wordt  :-X :-X. Dit gebeurt voordat de opstartprocedure van de Classé begint (knipperen van blauwe led). Garmt en een reparateur bij Hanex gaven beiden aan dat dit kan duiden op een stervende voeding. We gaan maar even wachten met de verkoop, en eerst Hanex een blik erop laten werpen. Ik hoop dat niet de hele voeding vervangen moet worden, aangezien dat ongeveer €350 ex btw gaat kosten :crazy:.

Is het normaal dat een dergelijke issue zich spontaan voordoet? Ik weet 99% zeker dat toen ik de processor een jaar geleden van Peerless Monster overnam het probleem niet aanwezig was.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kjelt

Citaat van: mark235 op juli 27, 2013, 14:03:13
Is het normaal dat een dergelijke issue zich spontaan voordoet? Ik weet 99% zeker dat toen ik de processor een jaar geleden van Peerless Monster overnam het probleem niet aanwezig was.
Tja elektronica issues zijn meestal van de ene op de andere dag. Soms is het een gelijdelijk proces dat al een tijdje aan de gang is maar pas opvalt als een bepaalde grens is overschreden.
Toch vind ik dit van een 5 jaar oud apparaat en van deze firma best wel vreemd, meestal gaat een voeding toch wel 10 tot 15 jaar mee, tenzij het apparaat 24/7 aan staat of te warm staat (te weinig koeling). Wat me ook opvalt is dat meerdere mensen onafhankelijk van elkaar al snel een gelijke conclusie trekken, dat zou er op kunnen duiden dat dit een bekend issue is met dit apparaat en dan ligt het meestal aan de fabrikant (niet express maar bv een net iets te kleine marge op een bepaalde component). Ik zou dus nog even googlen op dit fenomeen bij dit apparaat en kijken of er heel veel meer mensen hier last van hebben gehad en mocht dat zo zijn zou ik Classe Canada mailen voor coulance (bv een nieuwe voeding in dit geval of een reparatie tegen alleen uurloon ofzo).
Soms kun je ook gewoon pech hebben en bv een spike op het net gehad kunnen sommige componenten net overlijden. Wel balen maar ik denk zelf niet dat het een hele dure reparatie hoeft te zijn, hele voeding vervangen zou ik in ieder geval niet zomaar doen zonder goede reden meestal is het vervangen van een aantal componenten wel voldoende.

cardas49

Ok, bedankt voor de toelichting Kjelt. De SSP staat niet continue aan, en alhoewel het apparaat in een meubel staat, is er best wel wat ruimte rondom waar de warmte weg kan vloeien (heb de afdekplaat aan de achterkant van het meubel er nooit op gezet). Ik ga in ieder geval nog even wat verder rondneuzen op het net om te zien of er meer meldingen van zijn.

De stroom in mijn huurwoning is niet optimaal ingericht. Het afgelopen jaar is er 3 a 4x een groep uitgesprongen door overbelasting (met name door aanwezigheid van veel stroomvreters in de keuken). Jammergenoeg staat de hifi op dezelfde groep, dus misschien zit hier wel een link. Je opmerkingen geven me in ieder geval wel hoop dat ik niet perse van de maximale reparatiekosten uit hoef te gaan. Volgende week laat ik Hanex even een onderzoekje doen om vast te stellen wat de reparatie gaat kosten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

En weer een change of plans. De MRX serie is momenteel in de aanbieding. Het is zinvoller om eerst het vergelijk te doen met de MRX-300 en daarna pas de Classé in te leveren bij Hanex. Mocht de Classé wat langer in reparatie staan gaat het krap worden om de MRX nog tegen de betere prijs te krijgen en te vergelijken. Ik kan niet wachten om te horen of ARC het basprobleem met mijn fronts wat kan temmen, zonder er geluidsbeeld / muzikaliteit op in te leveren. Is nu alleen nog de vraag of het de MRX-300 of 500 wordt. De USB inputs zouden me van mijn "vervuilde" HTPC bron kunnen ontdoen bij stereo, mbv een externe HDD. Ga nog ff wat rondvraag doen in het Anthem draadje hierover.

Tjonge, er gaat wel opeens veel op de schop zeg. Kabels, versterking, misschien speakers... spannend en leuk allemaal. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

erik s.

heeft je HTPC geen optische uitgang?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

Ja, ik gebruik de optische uitgang van de Cantatis > http://www.cantatis.co.uk/index.php?pag=cms&id=129&p=overture.html

Maar in een eerder vergelijk tussen mijn Cantatis en een Classé CDP.3, werd duidelijk dat de HTPC niet echt je van het was qua bron.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Jeetje Mark, ik hoop dat het alemaal goed gaat komen met de SSP!
Het is vaak ook geluk hebben met apparaten.
Ik ben benieuwd naar alle veranderingen die je wil doen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler