HBO op KPN

Gestart door diceman, juni 25, 2012, 20:38:50

Vorige topic - Volgende topic

diceman

Ook KPN gaat HBO 1/2/3 vanaf 25/6 aanbieden.
Alleen € 15 is een flink bedrag.
Bronhttp://forum.kpn.com/t5/News-stream/HBO-binnenkort-beschikbaar-voor-Interactieve-TV-klanten-KPN/ba-p/35967

Twee maanden gratis uitproberen valt nog mee  ;)

jaco

Helaas is de kwaliteit van het beeld zo slecht bij kpn

Poldo

Ik heb ook KPN en ik moet zeggen dat het beeld van HBO er erg goed uit ziet, alleen ik heb een probleem. Mijn dac is aangesloten op de KPN mediabox en wanneer ik HBO HD opzet dan hoor ik een tikje in de dac en heb ik geen geluid.

Op de gewone HBO zender (dus zonder HD) heb ik wel gewoon geluid over de dac.

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen valt?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

diceman

Citaat van: jaco op juni 30, 2012, 08:02:40
Helaas is de kwaliteit van het beeld zo slecht bij kpn

Zel ook ervaren of van horen zeggen.

Ook ik was sceptis over het beeld van KPN maar ben aangemnaam verrast.
Heb een Pioneer plasma maar het beeld is gewoon goed.

EJ

Het beeld bij KPN zou inmiddels verbeterd moeten zijn voor de glasvezel. Geen idee of dat werkelijk zo is.

diceman

Citaat van: EJ op juni 30, 2012, 23:35:30
Het beeld bij KPN zou inmiddels verbeterd moeten zijn voor de glasvezel. Geen idee of dat werkelijk zo is.

Moet zeggen dat het beeld zeker is "opgeknapt".
Voor de glasvezel hadden mijn buren kpn en vondt het beeld kunstmatig en hard en niet echt om aan te zien ( zelfde pioneer plasma).

Nu met glasvezel gewoon goed ( vloeiend / rustig), maar is mijn mening, er zal altijd wel wat mee zijn, maar ik ben tevreden.

EJ

De bandbreedte schijnt opgevoerd te zijn. Die was maar een magere 6 Mbit/s voor HD. Dat kun je niet echt HD noemen. ;) Weet niet wat die nu is. Wij zitten in ieder geval bij Lijbrandt in het goede gebied met bandbreedte van 16 Mbit/s (en reservering tot 20 MBit/s). ;)

eduard

Citaat van: Poldo op juni 30, 2012, 18:25:33
Ik heb ook KPN en ik moet zeggen dat het beeld van HBO er erg goed uit ziet, alleen ik heb een probleem. Mijn dac is aangesloten op de KPN mediabox en wanneer ik HBO HD opzet dan hoor ik een tikje in de dac en heb ik geen geluid.

Op de gewone HBO zender (dus zonder HD) heb ik wel gewoon geluid over de dac.

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen valt?

Poldo is het een stereo Dac? Misschien stuurt hdo het geluid als  dd uit en kan hier je dac niet mee overweg?

Eduard

Poldo

Citaat van: eduard op juli  1, 2012, 21:39:18
Poldo is het een stereo Dac? Misschien stuurt hdo het geluid als  dd uit en kan hier je dac niet mee overweg?

Eduard

Hoi Eduard,

Ja het is een stereo dac, ik denk dat dit het geval is, het vervelende aan KPN is dat je nergens de media box op PCM kan instellen zoals bij een Blu Ray speler.

Of KPN blokkeert de PCM stream van HBO en geeft alleen de 5.1 door.

Wel jammer.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.