welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Azuli Presents: Miami2005
Renaissance Presents: Dave Seaman / Luke Chable: the therapy sessiions volume 2
Azuli Presents: John Digweed: Choice
Kosheen: Resist.

JBL PRX Power!

BWzes03

Roger Waters : The Wall Live in Berlin (Sound+Vision deluxe box 2cd +1DVD)
Phil Collins Finally...The First Farewell Tour
The Incredibles 2-disc
Diana Krall Live in Paris
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

beunky

Zeven cd's:

Ben Webster - Live At Stampen Stockholm 1969-73 op Storyville:

Mengelberg conducts Beethoven, op Tahra:

Rachmaninov en Chopin: Piano Sonates etc. door Hélène Grimaud, op Deutsche Grammophon:

Requiem van Fauré door Ed Spanjaard en het Nederlands Kamerkoor op jawel Pentatone, absoluut niet verkeerd!:

Wagners Tristan und Isolde door Karl Böhm (dé uitvoering zo'n beetje :D) op Deutsche Grammophon:

The Complete Miles Davis Recordings The Blue Note Years & Capitol Years (special Rudy van Gelder edition):

Furtwängler - In Memoriam op Tahra:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JürgenW

Beunky,

Je leest heel verschillende recensies over (Grammophon en BBC Music versus Luister):
Rachmaninov en Chopin: Piano Sonates etc. door Hélène Grimaud, op Deutsche Grammophon

Ik heb een deel van Chopin op de radio gehoord en was enthousiast.

Wat is jouw oordeel?

beunky

Citaat van: JürgenW op april 11, 2005, 20:49:30
Beunky,

Je leest heel verschillende recensies over (Grammophon en BBC Music versus Luister):
Rachmaninov en Chopin: Piano Sonates etc. door Hélène Grimaud, op Deutsche Grammophon

Ik heb een deel van Chopin op de radio gehoord en was enthousiast.

Wat is jouw oordeel?

Ik vind haar interpretatie precies zoals die zou moeten zijn: vol emotie!
Ik ben bijzonder van deze cd gecharmeerd :)
De recensies in de Luister hecht ik relatief weinig waarde aan.
Als je Dvorák Negen door Jansonss een acht of negen (was het geloof ik) geeft...
Nou die komt bij mij niet als vierde uitvoering in de kast hoor! (heb al Mengelberg + KCO, Kondrashin + Wiener en Harnoncourt met geloof het KCO, op Teldec is die).
Nog zo'n voorbeeldje, Requiem van Mozart door Harnoncourt kreeg een tien...
Ik heb de uitvoering hier ook liggen, hij is technisch tip top in orde maar er ontbreekt een stuk emotie wat in de uitvoering van Gardiner vele malen beter is te horen. Het Dies Irea moet niet technisch perfect maar vol emotie en felheid gezongen worden, intens dus. En dat mis ik in de uitvoering van Harnoncourt, waar Gardiner die emotie én technische perfectie wél heeft. Dus waarom die uitvoering een tien heeft gekregen...
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan ;D
Desalniettemin lees ik het blad graag, ook de recensies, alleen aan de recensies hecht ik weinig waarde (hecht überhaupt weinig waarde aan cd-recensies).
Even terug naar de oorspronkelijke vraag: ik vind de uitvoering van Grimaud bijzonder goed!

JürgenW

Citaat van: beunky op april 11, 2005, 21:16:38
alleen aan de recensies hecht ik weinig waarde (hecht überhaupt weinig waarde aan cd-recensies).
Even terug naar de oorspronkelijke vraag: ik vind de uitvoering van Grimaud bijzonder goed!

Ik ook niet, behalve aan die van jou, natuurlijk. ;D 
(De recensie van haar cd was al vreemd, maar het zogenaamde interview of meer een verslag van een ontmoeting, vond ik meer een persoonlijke ontboezeming dan iets anders. Nee, daar was wat in Klassieke Zaken stond, al beter.)

Ik heb al een zwak voor Grimauld sinds ik haar eerste cd hoorde (Denon, 1987, thans onderdeel van een serie van 5 bij Brilliant/Kruidvat).

beunky

Citaat van: JürgenW op april 11, 2005, 21:34:09
Ik ook niet, behalve aan die van jou, natuurlijk. ;D

Goed zo ;D ;) ;D ;D ;D :-* ;)

(De recensie van haar cd was al vreemd, maar het zogenaamde interview of meer een verslag van een ontmoeting, vond ik meer een persoonlijke ontboezeming dan iets anders. Nee, daar was wat in Klassieke Zaken stond, al beter.)

Ik heb al een zwak voor Grimauld sinds ik haar eerste cd hoorde (Denon, 1987, thans onderdeel van een serie van 5 bij Brilliant/Kruidvat).

Ik heb Grimaud nog niet zo heel lang geleden ontdekt (concert in het muziekcentrum Enschede), was voor mij een openbaring!
Bovendien, en das altijd mooi meegenomen, wat een mooi uitzicht heb je dan tijdens zo'n concert ;) ;D ;D ;D

JürgenW

Sorry, was even in de war. Wat ik hier over het verslag schreef, gaat over Angela Gheorghiu. Vond ik onder de maat.
Trouwens ook een mooi uitzicht tijdens een concert. ;D

Trouwens. Ken je de cd Bartók, the piano concertos met Zimmerman, Andanes, Grimaud en dirigent Pierre Boulez? Ik meen in Luister vond men het deel met Grimaud 't zwakste, in de Grammophone van april [toevallig vandaag gelezen], het beste.

Rikske

R

Citaat van: Martin_M op april  8, 2005, 18:54:32
Ik heb even voor je gezocht op wat online-stores maar heb niets voor je kunnen vinden.
Zelfs op hun eigen site: www.wadaiko-yamato.com en van het (nl) management; www.baasbank-baggerman.nl. Bij de laatste zou je wellicht een vraagje kunnen deponeren.
Ze hebben ook een video maar het schijnt dat een dvd eraan zit te komen. Wachten wij daar maar evenop ;D

Martin

Dat is jammer, had toch liever de cd gehad.

beunky

Citaat van: JürgenW op april 11, 2005, 21:59:49
Sorry, was even in de war. Wat ik hier over het verslag schreef, gaat over Angela Gheorghiu. Vond ik onder de maat.
Trouwens ook een mooi uitzicht tijdens een concert. ;D

Trouwens. Ken je de cd Bartók, the piano concertos met Zimmerman, Andanes, Grimaud en dirigent Pierre Boulez? Ik meen in Luister vond men het deel met Grimaud 't zwakste, in de Grammophone van april [toevallig vandaag gelezen], het beste.

Ik vond het al vaag ;D
Over Barók: ik heb die cd toevallig dit weekend gekregen ;D
Ik vind het een superieure uitvoering. Ik heb hem gisteren drie keer geluisterd, dat zegt genoeg ;)
Ik weet zo niet wíe van Luister haar cd's recenseert maar het begint irritant te worden, ik had hetzelfde gelezen als jij ;) :)
Klaarblijkelijk heeft Grimaud hem ook al voor de schenen geschopt, das dan in ieder geval niet de eerste die ze tegen de schenen schopt ;D ;D
Zo wat is dat een eigengereid figuur, heerlijk :D

christian19

Forrest Gump (2disc special edd)

Misschien een tip, bij E-plaza €5,-

FrankB

@Beunky

Ik ben wel erg benieuwd naar die uitvoering van het Requiem van Faure, ik heb zelf deze maar ik sta graag open voor nieuwe versies  8). Ken jij toevallig de versie die ik heb? Ik zou weleens willen weten hoe ze zich tot elkaar verhouden!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

dvd-fan

Diana Krall live in montreal. Onderweg is Alison Krauss & Union Station: Live   

Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

wh-vanderpost

- Monsters Inc. 2-disc S.E.

Onderweg:
- Naked Gun Trilogy box-set
- Once upon a time in the west 2-disc S.E.
- Back to the Future Trilogy box-set
:)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

beunky

Citaat van: FrenkB op april 13, 2005, 07:39:44
@Beunky

Ik ben wel erg benieuwd naar die uitvoering van het Requiem van Faure, ik heb zelf deze maar ik sta graag open voor nieuwe versies  8). Ken jij toevallig de versie die ik heb? Ik zou weleens willen weten hoe ze zich tot elkaar verhouden!

Ik ken die uitvoering niet, ik heb zelf naast deze uitvoering de uitvoering van Bartoli en Terfel met een Chinese dirigent (deze is wisselend gerecenseerd maar ik vond hem niet onaardig):

Ik vind dat de uitvoering van Spanjaard mooier is. Waarom? Technisch is ie minder maar het wordt met zoveel overgave en emotie gezongen en dat maakt het weer goed.
Overigens, maar dat is iets heel anders, dit is een bijzonder mooie opname!
Laat ik het zo zeggen: vind je het werk mooi óf ben je helemaal gek van goeie opnames, dan is dit een aanrader. Vind je het wel aardig maar niet bijzonder dan zou ik deze niet aanraden.
Zo heb ik bijvoorbeeld de niet onaardige uitvoering van Jansonss van Dvorák negen laten staan, is wel een aardige uitvoering maar kan bij lange na niet tippen aan de drie uitvoeringen die ik al heb (Mengelberg met Concertgebouworkest, telefunken-opname uit 1941, Harnoncourt en het KCO op Teldec en als klap op de vuurpijl de ontzettend mooie uitvoering van Kiril Kondrashin en het Wiener Philharmoniker op Decca).

FrankB

Het Requiem van Faure is schitterend!! Alleen twijfel ik soms bij de aanschaf van een andere uitvoering vanwege de beperkte toegevoegde waarde. Nu heb ik pas een uitvoering van het Requiem dus nog een heeft sowieso veel aanvullende waarde. Maar dan wil ik wel echt een mooie kopen ;)

beunky

Citaat van: FrenkB op april 13, 2005, 10:52:15
Het Requiem van Faure is schitterend!! Alleen twijfel ik soms bij de aanschaf van een andere uitvoering vanwege de beperkte toegevoegde waarde. Nu heb ik pas een uitvoering van het Requiem dus nog een heeft sowieso veel aanvullende waarde. Maar dan wil ik wel echt een mooie kopen ;)

Ik kan niet voor je beoordelen of je hem mooi gaat vinden.
Ik kan je wel zeggen dat ik hem mooi vind.

FrankB

Citaat van: beunky op april 13, 2005, 11:07:48
Ik kan niet voor je beoordelen of je hem mooi gaat vinden.
Ik kan je wel zeggen dat ik hem mooi vind.

Agreed. Als je langskomt moet je 'm maar meenemen ;)

graafke

christian19

Movievault

Vandaag van mijn kinderen gekregen 3 dvd´s
Laurel and Hardy clasiekers dus  ;D I love them

The flying deuces
Shorts
Utopia
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

JKL29

CD: Enigma Voyageur

DVD: Blast from the Past
         Detroit Rock City
         Mortal Kombat (De engelse soundtrack klopt voor geen meter, dr zit geen laag in, de Franse soundtrack klopt wel, maar ja, dat is Frans!!)
Lexicon MC-8 - Sony PS3 - Harman Kardon PA2400 Signature / PA2200 - Earthquake 618 (hornsubwoofer) - Monster Power HTS 1000 - Panasonic PT-AE2000E - Rega Planar 3 - Klipsch La Scala (front/center) - Klipsch Heresy (surround)

blue-eyes

De laatste CD van Guus Meeuwis met daarin een demo DVD van zijn concert. Titel: levensecht. De man heeft een echt goede stem. En is nog een halve caberatier ook nog ;)

Later maar de volledige DVD ophalen, die lijkt me wel leuk.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

R