Neel Doff's Theatre

Gestart door Marc, juni 3, 2012, 21:12:04

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak_Banaan

Citaat van: Marc op januari  9, 2015, 11:45:07
Rocfon Cinema, zie http://www.plafondexpert.be/rockfon-cinema

Bedankt voor de info Marc :)
Ik kan het op de foto's niet goed zien, maar glanzen die profielen nou of zijn ze wel een beetje mat zwart? Geen idee of het storend kan zijn wanneer ze glanzen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Marc

De profielen glanzen een beetje maar dit stoort me niet. Halogeen spotjes en LED strip in plafond zijn geinstalleerd.

quattronl

HEEL gaaf allemaal!
Dit gaat erg mooi worden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

cobaltjeh

Erg mooi tot nu toe, de lampen moet ik nog even zien. Dat is meestal niet mijn smaak.

Maar wat een zee van ruimte zeg, redelijk jaloers hier. Mijn benedenverdieping heeft ongeveer dezelfde afmeting....

De lambrisering vind ik zo geslaagd, dat ik al ontwerpen aan het maken ben voor mijn ruimte.  :clapping:

cine(d)rama

Mag ik vragen hoe hoog je podium is ?

Hoeveel zitplaatsen gaan er komen ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Marc

De fauteuils die er voorlopig gaan komen: 3 zitplaatsen onder en 2 zitplaatsen boven (36cm hoger).

Marc

de mooiste kleur LED is natuurlijk een persoonlijke kwestie...

wolfkampf

BLAUW  :clapping:
super gave ruimte!
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

evilniek

Mijn complimenten, wat een mooie ruimte zeg!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

goed nagedacht trouwens over de plaatsing van je apparatuur! erg mooi die uitsparing en handig met aansluiten (mits je daar achter kan komen). petje af
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jaco

re:
Citaat van: Marc op december  5, 2014, 13:11:37
"ik las een gewone vraag van Jan, geen aanval oid...maar weet je het antwoord niet op de vraag of is dat een trade secret?  ;)"

Ik weet het niet, maar ik maar me er geen zorgen over. Als ik zie hoe minutieus Gé alles afwerkt, hij doet dit echt "met hart en ziel". Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn reactie was goedbedoeld, maar als je iets opschrijft ipv zegt met de juiste toon, kan het soms verkeerd overkomen en dat was helemaal niet de bedoeling, integendeel. Elke vraag op opmerking is in deze fase meer dan welkom  :pompom:
Beetje laat waarschijnlijk. Maar je zou toch wel een plan moeten hebben waar je demping en diffusie toepast. Simpelweg overal gips en maar hopen dat het goedkomt lijkt mij niet verstandig.

Of plan je straks aurolex veel rijker te maken door van alles van hun aan de muur en plafond te plakken ? (Minder effecient en veel duurder dan het met ander soort materiaal maken)

Succes ermee.

jvanhambelgium

Ik denk / hoop dat GT Designs dit wel bekeken heeft. Verder is dit denkelijk ontworpen als puur HT dus met iets andere eisen tov een kritische luister-ruimte voor vb stereo
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jaco

Citaat van: jvanhambelgium op januari 11, 2015, 09:46:43
Ik denk / hoop dat GT Designs dit wel bekeken heeft. Verder is dit denkelijk ontworpen als puur HT dus met iets andere eisen tov een kritische luister-ruimte voor vb stereo
Alle voorbeelden hier op het forum die ik gelezen heb (er maar ooit 1 zelf gezien) was hier niets aan gedaan. Nu veert een gipswand wel iets, dus bas absorbtie heb je iets, maar de vraag is dan of het de juiste frequentie is.
Het ziet er wel altijd mooi afgewerkt uit, dat is het probleem niet..

Ik hou niet zo van achteraf er wat aanpassingen in plakken als je alles van de grond op bouwt. Dan kun je beter een 0 meting doen, aanpassingen aanbrengen, weer meten en dan afwerken met een valse wand zodat je de kleur/effect/wat ook krijgt die je wilt.

Maar dan heb je wel een acoustisch onderlegd iemand nodig..

GTDesign

Deze kast moet zo meteen precies in het gat gaan passen... :smile:

GTDesign

Achterzijde...

Marc

Gé: ziet er weer heel strak uit. Gaat helemaal goed komen  :worship:

Qua geluid: dat wat niet meer te veranderen is (lengte, breedte en hoogte) werd gebouwd in goed overleg met Garmt (Beter Beeld en Geluid).
Verder is er het opvullen van de 2 hoeken achteraan, de speciale plafondtegels en straks het hoogpolig tapijt op ondertapijt en op het houten podium.

Deze ruimte zal bijna uitsluitend gebruikt worden om (muziek)film te kijken, slechts zelden om alleen muziek te luisteren.

jvanhambelgium

Citaat van: Marc op januari 11, 2015, 12:33:41
Gé: ziet er weer heel strak uit. Gaat helemaal goed komen  :worship:

Qua geluid: dat wat niet meer te veranderen is (lengte, breedte en hoogte) werd gebouwd in goed overleg met Garmt (Beter Beeld en Geluid).
Verder is er het opvullen van de 2 hoeken achteraan, de speciale plafondtegels en straks het hoogpolig tapijt op ondertapijt en op het houten podium.

Deze ruimte zal bijna uitsluitend gebruikt worden om (muziek)film te kijken, slechts zelden om alleen muziek te luisteren.

Mooi project allesinds!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

gonzales

allemachtig, hier wordt een mens toch gewoon stil van. SUPER!

Raymond187

Zeer gaaf aan het worden  :wub:

Marc

Inmiddels heeft Gé de kast schitterend afgewerkt en geplaatst. Zie voorkant en achterkant. Aan de achterkant komt een kleine afgesloten en geïsoleerde ruimte.
We gaan ook eens testen of het plaatsen van de sub in die ruimte ons kan bekoren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Marc

cine(d)rama

Ik heb in het verleden een een gewone Bas reflex Sub in een aangrenzende ruimte naast mijn HT geplaatst
Via een opening in de wand .Zoals foto hieronder maar dan in een zijmuur .

Ik vond dat niet zo,n succes .
Alsof de bas niet los komt van de muur of zo .

Op onderstaande manier  kan het schijnbaar wel .

Infinite Baffle .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Spekkie99

Een paar dikke 15/18 inchers in je podium?

Prachtige filmzaal maken jullie!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

gonzales

die kast in de ruimte staat erg mooi.