Neel Doff's Theatre

Gestart door Marc, juni 3, 2012, 21:12:04

Vorige topic - Volgende topic

stardust

Citaat van: Marc op januari 18, 2015, 16:41:43
Inmiddels heeft Gé de kast schitterend afgewerkt en geplaatst. Zie voorkant en achterkant. Aan de achterkant komt een kleine afgesloten en geïsoleerde ruimte.
We gaan ook eens testen of het plaatsen van de sub in die ruimte ons kan bekoren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Onwijs gaaf project! :wub:
Heb alleen wel me twijfels over de ruimte die je geeft aan je apparatuur qua warmte ontwikkeling? :unsure: (zie een versterker krap tussen 2 planken)

AudioGek 2026 🔊

Hot hot!

Ziet er verder super uit.
Versterker mag wel wat meer lucht krijgen zoals stardust zegt. Weet niet hoe hij het heeft? Stardust? Foto van je opstelling?
Line Magnetic LM 211ia | Audio Physic Spark 2 | Wiim Ultra | Pro-Ject Phonobox S3b | Lenco L75 gemodificeerd

Marc

Als de andere spulletjes komen en we echt alles gaan aanzwengelen zullen we zeker rekening houden met de mogelijke temperatuurproblemen. In het verleden heeft die versterker ook krap gestaan en nooit problemen gegeven maar nu kunnen en willen we zeker rekening houden met minimale afstanden ivm temperatuur. Die versterker is daar nu pro forma zo gezet.
De kast is zo ontworpen dat de leggers gemakkelijk ingesteld kunnen worden.
Overigens vandaag is het scherm en de gordijnophanging door Gé geinstalleerd.
Dat gordijn wordt iets speciaals want het zal tevens als masking dienst gaan doen. Is een apart klusje om het zo in te stellen dat het exact stopt op de juiste afstanden van elkaar. Later deze week weer wat foto's.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

stardust

Citaat van: Marc op januari 26, 2015, 20:15:23
Als de andere spulletjes komen en we echt alles gaan aanzwengelen zullen we zeker rekening houden met de mogelijke temperatuurproblemen. In het verleden heeft die versterker ook krap gestaan en nooit problemen gegeven maar nu kunnen en willen we zeker rekening houden met minimale afstanden ivm temperatuur. Die versterker is daar nu pro forma zo gezet.
De kast is zo ontworpen dat de leggers gemakkelijk ingesteld kunnen worden.

Oke daar had ik even geen rekening mee gehouden dat de plankjes
In hoogte instelbaar zouden kunnen zijn. Zeker benieuwd maar het eind resultaat. Zal ongetwijfeld flink genieten worden! :popcorn:

PBCinema

Erg mooi project!! Mooie ruimte en indruk is dat het fijne sfeer gaat krijgen. Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Veel plezier ermee  ;D
pioneer AX3, PS3, Yamaha dvd, Magnat vector 77, Klipsch ksw12, Topfield 7700, Epson 3600

GTDesign

Vandaag de eerste 4K beelden op het scherm geprojecteerd... :inlove:

Sjors

oeh ! foto's ?  8)

Groet,
Sjors

GTDesign

moeilijk te zien hier natuurlijk zonder een 4K scherm maar goed.

Marc

Gé heeft het scherm afgewerkt en de beamer opgehangen. Met open mond hebben we gekeken naar de 4K demofilmpjes. Laat maar komen, die 4K BD's en player.
Mijn smartphone kan helaas niet weergeven op een foto wat onze ogen deze middag gezien hebben  ::)

Marc

oei Gé je was me net voor, ik moet toegeven, jouw smartphone maakt betere foto's dan mijne  :clapping:

Sjors

Dat ziet er toch wel veel belovend uit zeg ! peoh  8)

Citaat van: Marc op januari 29, 2015, 20:22:55
oei Gé je was me net voor, ik moet toegeven, jouw smartphone maakt betere foto's dan mijne  :clapping:

beetje off topic, maar ben toch benieuwd, over welke phones hebben we het hier ? het verschil is goed te zien !

Marc

Het kan ook liggen aan de betere fotograaf natuurlijk! Gé heeft vooral het beeld op het scherm goed willen weergeven daar waar ik ook de stoel in beeld wilde hebben om de verhoudingen weer te geven.

Marc

Wie hangt er nu eerst zijn plafondspeakers op?

Marc

vanaf het plafond ongeveer....

fluissie

Damnnnn jaloers hoor  :D

Mooie ruimte man!

Sjaak_Banaan

Damn...., dit wordt echt heel mooi Marc  :clapping:

Afgelopen week hebben we in onze kelder een muurtje weggehaald en een draagbalk gelegd. We hebben nu een mooie grote ruimte. Hopelijk kunnen wij ook snel concrete plannen gaan maken en starten met de HT. Iets minder fancy dan bij jou waarschijnlijk, maar ik krijg er steeds meer zin in wanneer ik naar jouw topic kijk, zeer inspirerend!   :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Pallenmans

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
damn wat een geniale ruimte

maar eens kijken of ik mn beneden buren kan uitkopen  :clapping: :clapping: :clapping:
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

quattronl

Idd ERG jaloers op de ruimte! Ik vermoed dat jouw bios qua oppervlakte net zo groot is als die van mijn hele huis :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

GTDesign

In principe alleen het tapijt er nog in en de ruimte is zover klaar.
Middels bezig met de aansturing voor de gehele ruimte middels een tablet.

jvanhambelgium

Die icoon van HD-DVD moet je toch eens veranderen, dat is al lang dood & begraven ;-)
Verder mooi totaalconcept. Als je niet hoeft te kijken op een duizendje meer of minder is er héél wat mogelijk in beeld/geluid en aansturing!  :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larsonator

Citaat van: jvanhambelgium op februari  7, 2015, 20:17:30
Die icoon van HD-DVD moet je toch eens veranderen, dat is al lang dood & begraven ;-)
Nou bij mij niet hoor :)
Ik heb nog steeds titels die of niet op BD zijn verschenen, of een betere kwaliteit beeld hebben als op BD  :popcorn:

maar buiten dat, wat een super ruimte zeg! ben nooit jaloers, maar zou het nu zomaar kunnen worden :P

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

W.Otter

ik vind de relaxe-fauteuil een beetje teniet doen aan de ruimte...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fluissie

Citaat van: W.Otter op februari  8, 2015, 11:01:32
ik vind de relaxe-fauteuil een beetje teniet doen aan de ruimte...

^^ :D

Verder: een hele dikke vette WAUW! :thumbs-up: