X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 16:38:55
Jullie hebben dus muziek gehoord die je wel vaker zou willen horen....nou dan is je dag zeker geslaagd. :D

Gr Hans
Er zaten wat parels tussen de bedorven oesters ja. Of is dat wat overdreven gesteld? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Contour

De Daudio set op de X-fi:


- Auralic Aries streamer
- Metrum Pavane DAC
- Daudio volumeregeling (Jos van Eindhoven)
- Daudio ASP (opamps, condensatoren, dus GEEN DSP)
- Daudio N1000 eindtrappen op basis van Ncore

Groetjes Walter

Sopper

#552
Net terug vanuit Veldhoven, was erg leuk.

Met beide benen weer op de grond: Duurder is absoluut niet beter...

Wat ik mooi vond was idd de Harbeth, lag misschien ook wel aan het feit dat daar gewoon lekker popmuziek werd gedraaid, zonder poespas en niet de "audiofiele" standaard tracks.

Zugspitz was indrukwekkend... Erg mooi geluid en verrassend ontwerp.

De Totem Forest Signature was voor mij de verbazing van de show... Wat een geluid uit deze hoog-waf-gehalte-mooie-kleine-vloerstaanders, zeg... :) (en een prijs binnen bereik, speelt natuurlijk mee)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

take5

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 16:38:55
Jullie hebben dus muziek gehoord die je wel vaker zou willen horen....nou dan is je dag zeker geslaagd. :D

Gr Hans

Tsja, als je hetzelfde wilt horen als altijd.. dan kun je net zo goed thuisblijven natuurlijk.  ;)

advr

Het is altijd leuk over zo'n show te lopen. Dat het niet overal ieders smaak is, lijkt me normaal.

Echter vind ik wel dat de alle lof mag gaan naar de organisatie van de show en alle leveranciers die de moeite hebben genomen alles op te bouwen zodat wij allen het heerlijk kunnen 'afkraken'. [emoji15]

Valt op zich allemaal wel mee natuurlijk maar het is weer een heerlijke show geweest en ik heb genoten. [emoji41] [emoji445]

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

anton

Ben vandaag ook weer gaan kijken en na alle verhalen over het stereomateriaal moet ik toch even vermelden dat ook het peperdure hometheater (sony 520, jbl synthesis en datasat) enorm de moeite waard was om te bezoeken.
Hier is enorm veel werk in gestoken waarvoor hulde  :worship: :worship: :worship:

martin778

#556
Citaat van: Contour op september 27, 2015, 16:51:57
De Daudio set op de X-fi:


- Auralic Aries streamer
- Metrum Pavane DAC
- Daudio volumeregeling (Jos van Eindhoven)
- Daudio ASP (opamps, condensatoren, dus GEEN DSP)
- Daudio N1000 eindtrappen op basis van Ncore

Groetjes Walter

Daudio was verdomd goed, heb Jeroen ook even kort gesproken. Duidelijk een speaker, die uit liefde en passie voor muziek is ontstaan.

Verder viel het niet mee om een oordeel te vormen over een set, er werd nauwelijks 'normaal' muziek gedraaid, bijna alleen maar van die erg steriele samplers.
Magico met Soulution vond ik echt niets, voor mij iel en emotieloos. ATC was zoals altijd enorm luid maar mistte voor mij wat laag, ondanks het enorme formaat, er werd toen The Rhytm Divine van Yello gedraaid.

JBL Synthesis was zoals gewoonlijk erg goed, jammer dat er overal "Everest DD67000" posters hingen maar de Everests zelf waren nergens te bekennen. Met muziek vond ik ze beter klinken dan veel 'gewone' hifi sets ik eerder hoorde.
Revel+ML heb ik geskipt, 15m2 en een volle kamer.

Demo van Hanze HiFi was ook leuk, echt  " :hehe: " met die jaren '40 draaitafel en oude Philips speaker, ik moet wel zeggen dat geluid mij meer deed dan bij die moderne glanzende setjes. Het heeft gewoon dat iets (enorme THD waarschijnlijk ;D )

Verder vond ik de speakers van Russel K en Bach ook best prettig, geen Hi-End maar gewoon goed en prettig om naar de luisteren.
Totems deden het ook erg goed, zeker voor hun grootte.

De absolute top vond ik de set van Zugspitz, 'ticks all the boxes' voor mij - Snel, transparant, stevig laagfundament zonder duidelijk te kleuren.

advr

Zugspitz was inderdaad verrassend!  Erg goed inderdaad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

martin778

#558
Ook die buizenmono's waren erg gaaf, je moet die 833 buizen in het echt zien dan weet je pas hoe enorm groot ze zijn:



Ik hoorde dat een set van die mono's €12k kost maar het is wel erg weinig als je kijkt wat bijv. Wavac voor hun monoblokken rekent.

+
En om niet te vergeten - Wilson Benesch vond ik ook schitterend mooi!!

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rudy1968

#560
Citaat van: Thanatos op september 27, 2015, 12:33:28
Leuk om al die verschillende indrukken te lezen.

Algemene indruk. Krap met parkeren, te lange rij voor de entree. sommige demo kamers echt te klein en veelal te rumoerig om goed te kunnen luisteren.. verder prima locatie en gemoedelijke sfeer.

Voor mij was de Xanadu opstelling met Trinnov correctie erg goed op het laag. Beste laag wat ik gehoord heb op de show. De Blumenhofer opstelling deed het deze keer wel voor mij.

Beste opstelling die met kop en schouders boven de rest uit stak voor mij was de Tidal / MSB set. Helemaal perfect voor mij..

Verder vond ik Zugspitz erg gaaf. Zeer mooi design en klankmatig was het grote systeem ook erg goed met een actief laag van 18" en schitterende buizen versterking voor hoog.


^^
Eerste post in dit draadje met dezelfde mening/smaak als ik heb, MSB/Thrax/Tidal, Trinnov/Audio/Xanadu en Zugspitz  :pompom:
Inderdaad wel leuk om te lezen dat er zo veel verschillende voorkeuren onder de forumleden zijn, zou anders een saaie boel worden!

Bama

#561
Citaat van: advr op september 27, 2015, 20:53:18
Zugspitz was inderdaad verrassend!  Erg goed inderdaad.

Vond ik ook mooi en magico en manger vond ik goed klinken.

Pjotr

#562
Ik ben gisteren geweest, was er rond 10.00 uur en heb me prima vermaakt. Even een paar van mijn ervaringen:

McIntosh/Sonus Faber:
Klonk een beetje donker naar mijn smaak, maar toen Lithium van Nirvana op flink volume werd gedraaid, kreeg ik toch wel een brede grijns op mijn gezicht.

Avantgarde speakers: Volume veel te luid, vond ik zeer onprettig en was ook snel weer uit de kamer verdwenen

Ensemble: Indrukwekkend en zeer verrassend wat er uit de relatief kleine monitoren kwam qua geluid. Ik vond het ook erg leuk dat de wat oudere Zwitserse gastheer een korte inleiding bij ieder nummer (klassiek en opera) gaf. Het was duidelijk dat deze meneer een liefhebber is van mooie opnames van het klassieke genre.

Rik Stoet: Leuke set met de welbekende Takumi draaitafel. ook hier was ik verrast over de klank van de toch kleine monitoren.

Aspera Audio: Mooie set, misschien wel de mooiste set die ik gisteren heb gehoord. Apparatuur bestond uit PS Audio en Hailey speakers.

Devialet Phantom: Indrukwekkende hoeveelheid geluid er uit het ontwerp komt. Ik werd er alleen niet warm van. Het raakte me niet, miste de diepte en beleving.

Grandinote/Transmission Audio: Blijft gewoon een mooie set om naar te luistenen. Niet echt vernieuwend naar mijn idee, ze staan meestal met een dergelijke set op de show, maar het klinkt wel!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Graphtuner

Citaat van: Pjotr op september 28, 2015, 09:15:10
Rik Stoet: Leuke set met de welbekende Takumi draaitafel. ook hier was ik verrast over de klank van de toch kleine monitoren.

ben ook al gecharmeerd geweest door de rik stoet versie van de takumi platenspeler, maar hoorde hem enkel op een super high end set. Op welke componenten was de set nu opgebouwd? Afgaande op de ervaringen hier "klinkt" het als een normale betaalbare set?
Vind het wel eigenaardig nog niet meer ervaringen hier te hebben gelezen van Rik zijn platenspeler(s).
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Robiwan

#564
Citaat van: Graphtuner op september 28, 2015, 10:48:56
ben ook al gecharmeerd geweest door de rik stoet versie van de takumi platenspeler, maar hoorde hem enkel op een super high end set. Op welke componenten was de set nu opgebouwd? Afgaande op de ervaringen hier "klinkt" het als een normale betaalbare set?
Vind het wel eigenaardig nog niet meer ervaringen hier te hebben gelezen van Rik zijn platenspeler(s).

Een Rega versterker (Elex-R) en kleine monitors van Stirling Broadcast BBC LS3/5a v2.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

hifi-annemie

Topper voor mij was de "stopworst" een met steentjes gevulde stoffen worst die je op de zekeringen in de stoppenkast moet leggen. Echt hilarisch.
Ik vond overigens de hoorns van BD-design nergens naar klinken, volgens mij waren ze vergeten de bas units aan te sluiten, ik heb een van de medewerkers hierop aangesproken maar hij was ervan overtuigd dat alles goed zat.
Zugspitz vond ik heel mooi , maar had wel een hoog "doe het zelf" gehalte vond ik, waarschijnlijk levertijd van een jaar.
Het viel me  op dat streaming audio toch steeds meer de overhand krijgt, je ziet nog maar weinig demo mannetjes met cd's heen en weer lopen. Ze staan allemaal met een tablet in de hand.
Ik vond de lezing plus demo over MQA interessant, het verschil tegenover gewone opnames was goed te horen over de Meredian set, veel meer emotie en betrokkenheid. Ik hoop dat dit nieuwe formaat er snel komt.

Graphtuner

Citaat van: LPlover op september 28, 2015, 11:00:37
Een Rega versterker (Elex-R) en kleine monitors van Stirling Broadcast BBC LS3/5a v2.

thx !!!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

martin778

Die stopworsten zijn al aardig wat tijd op de markt ;D

BD-Designs vond ik ook zwak, drie grote woofers en nihil laag.

Contour

BD klonk naar mijn mening nergens naar, maar ze hadden ook pech vlak naast Daudio te zitten die het wel goed op orde hadden. De speaker had niet alleen geen laag, het mid kwam er ook totaal niet lekker uit. Klonk als een keukenradio.

Gr. Walter

Robiwan

Citaat van: Contour op september 28, 2015, 18:08:18
BD klonk naar mijn mening nergens naar, maar ze hadden ook pech vlak naast Daudio te zitten die het wel goed op orde hadden. De speaker had niet alleen geen laag, het mid kwam er ook totaal niet lekker uit. Klonk als een keukenradio.

Gr. Walter

hoe kan zoiets nou vraag ik me dan af?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2


take5

Citaat van: Pjotr op september 28, 2015, 09:15:10

Avantgarde speakers: Volume veel te luid, vond ik zeer onprettig en was ook snel weer uit de kamer verdwenen

Die was ik nog even vergeten te noemen - voor waren die enorme rode ondingen het grote dieptepunt. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet beter moet kunnen klinken. Echt heel slecht.

Citaat van: hifi-ralph op september 28, 2015, 11:48:17
Topper voor mij was de "stopworst" een met steentjes gevulde stoffen worst die je op de zekeringen in de stoppenkast moet leggen. Echt hilarisch.
Bizar die M-bags pittenzakjes. Voor de mensen die deze hebben moeten missen, en toch graag willen weten wat deze teweegbrengen hierbij een quote:

'Het resultaat is altijd een verschoning van de weergave. Meer kleur, meer lucht, meer timbre, scherpere afbeelding (ook op TV-video-plasma etc.), meer dnamiek, meer uitklinken, meer rust, meer ruimte en ritme, meer genieten.

Minder scherpte in het hoog, minder vaag in het midden, midden bhhoem in het laag, minder ergernis.'

martin778

We waren tegen 17.30 in de kamer van Avantgarde en toen werd er niets boeiends gedraaid, ook erg zacht.

In de kamer met Dr. Feickert en Blumenhofer (trouwens enorm jammer dat de grote modellen met TAD/Fostex niet aanwezig waren) zag ik nog een Einstein eindtrap langs te muur staan, niet aangesloten.
Kan me moeilijk voorstellen dat dhr. Bohlmeier het leuk zou vinden...

Pjotr27

CitaatDie was ik nog even vergeten te noemen - voor waren die enorme rode ondingen het grote dieptepunt. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet beter moet kunnen klinken. Echt heel slecht.

De buren (met Feickert en Blumenhofer ) hadden veel last van de totaal verkeerd afgeregelde sub bij Avantgarde. Lekker collegiaal.....
Maar ik vond het een leuke X-Fi, veel bezoekers waaronder ook jeugd. Sommige zalen hadden het goed voor elkaar, bij anderen was het wat minder. Maar ik heb me goed vermaakt en veel mensen gesproken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz

Hier heel veel foto's, gemaakt door Sven Verbruggen van Audio Ingang:

http://verbruci.nl/x-fi/