De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Valkyrie

Citaat van: Madhouse op september 26, 2013, 16:11:11
Het was een leuk upgrade lijstje voor 2013:

- Update 28-03-2013 Streaming Audio & Video (NAS, SB Classic, Med8er MED600X3D)
- Update 29-03-2013 Nieuwe TV Samsung UE50ES6900
- Update 31-05-2013 Niet meer DAC loos, DacMagic 100
- Update 26-07-2013 Inakustik NF-202 Interlinks
- Update 26-07-2013 Inakustik Reference LS-1102
- Update 26-07-2013 Inakustik NF-1302 Interlinks
- Update 26-07-2013 5x AudioQuest Pearl HDMI
- Update 16-08-2013 Squeezebox Touch + BOTW voeding
- Update 19-09-2013 Marantz PM-15S2 Limited Edition
- Update 26-09-2013 Crusade Audio Diamond 2

Mooie lijst! Er is aardig wat gebeurd het afgelopen jaar. ;)

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 07:07:02
Foto?

en veel plezier met je plate natuurlijk  :headbanging:

+1
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Madhouse

Citaat van: HTip op september 26, 2013, 23:17:31
Leuk om ook jouw eerste indruk te lezen. Is vergelijkbaar met Ferry ;)
Veel plezier met luisteren en luisteren en luisteren en... :music:
Ja ik zit in mijn hoofd al complete programma's te maken met wat ik allemaal ga luisteren :D

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 06:50:16
En, hebben jullie vannacht met de plate onder het kussen van zoonlief een goede nacht gehad?
Helaas hebben we geen goede nacht gehad maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de plate al onder de PM15 lag  :D

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 07:41:20
't is alleen maar dat je het niet vergeet :D
Ik heb mijn vrouw al gevraagd of ze straks bij daglicht even een sneak pic wil maken  ;)

Citaat van: Valkyrie op september 27, 2013, 07:41:28
Mooie lijst! Er is aardig wat gebeurd het afgelopen jaar. ;)
Ja inderdaad. Ik zei het gisteren avond nog tegen Ferry, als je het zo onder elkaar zet is het best een hoop en eigenlijk zijn alleen de Speakers en de UD gebleven.

Eddye

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 07:46:11
Ja inderdaad. Ik zei het gisteren avond nog tegen Ferry, als je het zo onder elkaar zet is het best een hoop en eigenlijk zijn alleen de Speakers en de UD gebleven.
.... en van de UD wil je ook al af...
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 07:48:29
.... en van de UD wil je ook al af...
Geen idee nog eerlijk gezegd. Het enige fatsoenlijke apparaat zou een Oppo 105 zijn maar die is me toch een beetje te duur op dit moment en ga ik niet aanschaffen om een andere reden. De CA die genoemd werd zou ook een optie zijn maar ook vrij prijzig.

Toen ik gisteren de Marantz CD opzette die we op de x-fi kregen werd ik toch best blij van de UD en het geluid. Mocht ik dus op streaming iets te kort komen dan word het denk ik weer een externe DAC er bij.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 07:46:11
....
Helaas hebben we geen goede nacht gehad maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de plate al onder de PM15 lag  :D
.....
Tja, als je het deskundige advies van een echte zorgman niet te harte neemt, vraag je er ook zelf om ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Eddye

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 07:56:17
Geen idee nog eerlijk gezegd. Het enige fatsoenlijke apparaat zou een Oppo 105 zijn maar die is me toch een beetje te duur op dit moment en ga ik niet aanschaffen om een andere reden. De CA die genoemd werd zou ook een optie zijn maar ook vrij prijzig.

Toen ik gisteren de Marantz CD opzette die we op de x-fi kregen werd ik toch best blij van de UD en het geluid. Mocht ik dus op streaming iets te kort komen dan word het denk ik weer een externe DAC er bij.
Ik vind het ook een meer dan prima spelers. Zeker met een externe DAC (eerst de Metrum, nu de D170). Analoog aangesloten vind ik 'm voor stereo ietsje minder.
Devialet 200

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 07:57:56
Tja, als je het deskundige advies van een echte zorgman niet te harte neemt, vraag je er ook zelf om ;D.
Sorry, ik zal volgende keer beter gaan luisteren ;D

Maar het gaat al weer wat beter met het mannetje gelukkig.

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 07:58:46
Ik vind het ook een meer dan prima spelers. Zeker met een externe DAC (eerst de Metrum, nu de D170). Analoog aangesloten vind ik 'm voor stereo ietsje minder.
Ik heb hem altijd analoog aangesloten gehad en dat bevalt me wel. Als er weer een externe DAC komt dan ga ik hem zeker nog een keer digitaal aansluiten via de externe DAC om te proberen.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 08:00:46

.... Maar het gaat al weer wat beter met het mannetje gelukkig.
Ik heb hem altijd analoog aangesloten gehad en dat bevalt me wel. Als er weer een externe DAC komt dan ga ik hem zeker nog een keer digitaal aansluiten via de externe DAC om te proberen.

:o

Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken met het mannetje, moet ik mij zorgen maken, een telefoontje naar de Kinderbescherming plegen ???

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 08:12:56
:o
--
Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken met het mannetje, moet ik mij zorgen maken, een telefoontje naar de Kinderbescherming plegen ???
--
:D
Er is toch niets mis met je zoon analoog aansluiten?  :D

Xander32

Madhouse

Hahahaha audio freak he, voordat het allemaal een compleet andere wending gaat krijgen!

Mijn zoontje is me heilig en ben blij dat de koorts nu weg is.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Goed om te horen dat het weer wat beter gaat met je zoontje Roy. Da's uiteindelijk toch wat belangrijker dan zo'n plaat.

Het analoog aansluiten van de SBT bevalt mij tot nu toe erg goed.
Op dit moment (jawel, 3 belangrijke woorden) hoef ik er zeker geen aparte DAC bij. Ook omdat die dan wel erg goed en dus duur(?) zou moeten zijn om de huidige sound naar een nóg hoger niveau te tillen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 27, 2013, 08:58:48
Gefeliciteerd maat! En vanavond genieten he!  :music:
Thanks, dat gaat vast goedkomen  :music:

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 09:37:43
Goed om te horen dat het weer wat beter gaat met je zoontje Roy. Da's uiteindelijk toch wat belangrijker dan zo'n plaat.
Idd, veel belangrijker!

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 09:37:43
Het analoog aansluiten van de SBT bevalt mij tot nu toe erg goed.
Op dit moment (jawel, 3 belangrijke woorden) hoef ik er zeker geen aparte DAC bij. Ook omdat die dan wel erg goed en dus duur(?) zou moeten zijn om de huidige sound naar een nóg hoger niveau te tillen.
Goed om te horen, ik hoop dat ik het zelfde ga ervaren.

Madhouse

Voor de liefhebbers heeft mijn vrouw net 2 foto's gemaakt (ik zit namelijk op mijn werk)

quattronl

Wat hebben we nu een klein versterkertje he?
Ik heb gisteravond en vanochtend vroeg wat foto's gemaakt. Zal ze zo ff posten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Eddye

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 09:45:12
Voor de liefhebbers heeft mijn vrouw net 2 foto's gemaakt (ik zit namelijk op mijn werk)
Dat ziet er erg fraai uit.
Devialet 200

LuPo

Mooi hoor! Indrukwekkend ook met die plaat eronder! :worship:
En wat een lieve vrouw dat ze even foto's voor je maakt. :clapping:

Ik was weer eens lekker verzeild geraakt in het lezen van topics. Ook de laatste pagina's van je oude HT-topic. Leuk om te lezen en de switch naar stereo was begrijpelijk als film-muziek verhouding 20-80 is.

Wel grappig dat in je startpost dan wel allemaal foto's staan van The Dark Knight Rises. Hoezo geen filmfan? :D ;)

Madhouse

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 09:46:30
Wat hebben we nu een klein versterkertje he?
Ik heb gisteravond en vanochtend vroeg wat foto's gemaakt. Zal ze zo ff posten.
Ach ja, hij heeft een groot hart :wub:

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 09:50:32
Dat ziet er erg fraai uit.
Dank je, dat ben ik met je eens!  ;D

Citaat van: LuPo op september 27, 2013, 10:27:14
Mooi hoor! Indrukwekkend ook met die plaat eronder! :worship:
En wat een lieve vrouw dat ze even foto's voor je maakt. :clapping:

Ik was weer eens lekker verzeild geraakt in het lezen van topics. Ook de laatste pagina's van je oude HT-topic. Leuk om te lezen en de switch naar stereo was begrijpelijk als film-muziek verhouding 20-80 is.

Wel grappig dat in je startpost dan wel allemaal foto's staan van The Dark Knight Rises. Hoezo geen filmfan? :D ;)
Ja ik heb een super lieve vrouw, die ga ik niet upgraden!

Ik ben wel een film fan hoor en kijk graag film, maar ik heb de beleving van surround niet nodig om van een film te genieten. Daarbij ben ik ook gewoon een grote Batman fan :D

Ik vond mijn surround set altijd erg leuk hoor maar wat ik nu heb staan geniet ik echt nog veel meer van. Dit was voor mij een absolute droom en nu staat het in mijn woonkamer.

AirTimeDMC12

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 09:45:12

Zo, flinke plaat! Strak hoor, en staat goed die matte uitvoering. Heb je nu een standaard maat / dikte of is ie naar jouw specs gemaakt?

Mooi, dat je droom in vervulling is gegaan. Ik moet nog heel wat nachtjes slapen denk ik... haha

• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

clockwork

netjes hoor. :pompom:

ik begrijp wel wat je vriendin bedoelt met dat logo...... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Madhouse

Citaat van: AirTimeDMC12 op september 27, 2013, 10:43:58
Zo, flinke plaat! Strak hoor, en staat goed die matte uitvoering. Heb je nu een standaard maat / dikte of is ie naar jouw specs gemaakt?

Mooi, dat je droom in vervulling is gegaan. Ik moet nog heel wat nachtjes slapen denk ik... haha
De plaat die ik heb is standaard afmetingen, ik heb alleen de kleur gekozen. Rens en Philip hadden tijdens de demo bij mij thuis zowel hoogglans als mat mee en mat vond ik rustiger ogen.

Citaat van: clockwork op september 27, 2013, 10:48:57
netjes hoor. :pompom:

ik begrijp wel wat je vriendin vrouw bedoelt met dat logo...... ;)
Ik begrijp het ook wel hoor, maar goed het is niet anders :D

quattronl

Citaat van: clockwork op september 27, 2013, 10:48:57ik begrijp wel wat je vriendin bedoelt met dat logo...... ;)
Idd. Leuk logo maar wel erg prominent aanwezig zo op de voorkant.
Maar dat moet je lekker helemaal zelf weten :D