De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: VANZOMERENG op augustus  1, 2013, 19:01:15
Mijn CA-plates-klonen voor onder alle componenten (4x) en deze kosten samen ca. < 10% van 1 CA-Plate Diamond  :o

Ik wil hier de werking van de CA-plates niet in twijfel trekken maar wat een dure krengen zeg  :unhappy:
Wellicht handig om eerst eens een wat goedkoper alternatief te proberen, als dit niet helpt, kan altijd nog dieper
met je knuistjes in de portemonnee worden gegraaid.
Ik neem aan, dat men de CA-plates wel eerst op proef thuis uitprobeert alvorens ze te kopen  :notify:

Men oplossing: 4x zwart meubelplaat van ca. 22 mm dik en onder deze plaat kan men 3 of 4 rubberen
wasmachinetrillingsdempers (3x woordwaarde  ;D) plaatsen.  Eventueel leg je op deze dempers nog wat vilt of kurk

Totale kosten voor 4 platen + 16 dempers = ca. 50 euro

Waarschijnlijk doet deze optie ook maar 10% (of nog minder) van wat een CA plate kost. De CA plate bestaat uit meer dan alleen hout en doet ook veel meer dan houten plaatjes doen. Mijn meubel is overigens al van hout.

De CA plates zijn idd duur maar als je de kosten en baten tegen elkaar opweegt (nadat je een plaat ervaren hebt) dan valt het op zich wel mee en het grote voordeel is dat een plaat blijvend is, dus je kunt hem ook onder je toekomstige aparatuur plaatsen met de zelfde voordelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: Actionhost op juli 31, 2013, 12:24:56
Het is ook een meer dan prima versterker inderdaad. Toch begrijp ik die classificering wel een enigszins. In de wereld van HIFI valt deze versterker vrees ik wel net onder die noemer. Hooguit onderkant middenklasse. Net als mijn versterker overigens. Dan heb je nog de topklasse en natuurlijk de buitencategorie.

Wil verder niet zeggen dat jouw amp niet degelijk of goed zou zijn.

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar die platen. Heb ook niet meer dan een budget ( ;)) TV meubel......

Ik snap de classificering ook wel hoor maar ik ben er blij mee dus enige vorm van respect lijkt me wel op zijn plaats.

Raphie

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2013, 14:42:56
Ik snap de classificering ook wel hoor maar ik ben er blij mee dus enige vorm van respect lijkt me wel op zijn plaats.
Was niet respectloos bedoelt hoor, maar je plaat is nu eenmaal gewoon duurder als je versterker  :D

natuurlijk kan je plaat straks ook op een betere amp inzetten, maar nu is het wel een beetje over the top natuurlijk (zeg ik met m'n kabels  :D )
JBL PRX Power!

Madhouse

Citaat van: Raphie op augustus  2, 2013, 14:46:18
Was niet respectloos bedoelt hoor, maar je plaat is nu eenmaal gewoon duurder als je versterker  :D

natuurlijk kan je plaat straks ook op een betere amp inzetten, maar nu is het wel een beetje over the top natuurlijk (zeg ik met m'n kabels  :D )

Idd, moet jij zeggen met je kabels :D

Maar een aantal jaren geleden was mijn versterker een stukje duurder hoor :tongue2:

En mijn versterker is geen blijvertje, er komt nog wel wat moois ;)

Raphie

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2013, 14:48:09
Idd, moet jij zeggen met je kabels :D

Maar een aantal jaren geleden was mijn versterker een stukje duurder hoor :tongue2:

En mijn versterker is geen blijvertje, er komt nog wel wat moois ;)
Alles op z'n tijd toch? de plaat die blijft wel voor je werken hoor.
JBL PRX Power!

Madhouse

Jazeker, eerst maar weer eens een beetje budget kweken. :D

HTip

Citaat van: fokke-gerrit op juli 31, 2013, 23:41:08
Gewapend beton is juist iets wat RFI verminderd als we het over RF- interferenties RFI hebben
Dacht dat het anders was, dus ben ik wat gaan lezen. Wat ik heb gelezen over gewapend beton houdt het prima de ionische straling van buiten tegen. Echter het schijnt ook een bron van statische electriciteit te zijn en dat is nog erger. Daar helpt de plaat ook mee.

In ieder geval bedankt voor de aanvulling, ik heb weer wat geleerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2013, 14:32:31
Net de factuur gehad en betaald van de CA Diamond 2 plate, het is toch een Diamond 2 geworden :D

Plaat hoeft alleen nog maar gespoten te worden en dan is hij klaar :pompom:

Dan krijg je exact wat je hebt gehoord. Beter kan niet! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2013, 14:41:36
Waarschijnlijk doet deze optie ook maar 10% (of nog minder) van wat een CA plate kost. De CA plate bestaat uit meer dan alleen hout en doet ook veel meer dan houten plaatjes doen. Mijn meubel is overigens al van hout.

De CA plates zijn idd duur maar als je de kosten en baten tegen elkaar opweegt (nadat je een plaat ervaren hebt) dan valt het op zich wel mee en het grote voordeel is dat een plaat blijvend is, dus je kunt hem ook onder je toekomstige aparatuur plaatsen met de zelfde voordelen.
Het is een beetje appels met peren vergelijken ;) De enige manier om het effect van de plaat te kunnen beoordelen is de plaat in je eigen set te horen. Elk oordeel zonder het gehoord te hebben is een (beetje) zinloos.

Maar een waarschuwing is wel op zijn plaats. Als je eenmaal een plaat in je eigen set hebt mogen ervaren, dan heb je grote kans dat je de plaat niet wil zien vertrekken ;D

In mijn topic heb ik een keer beschreven van wat ik van de plaat weet en gehoord heb en hoe deze is opgebouwd. Is zoals Roy zegt niet zomaar een houten plaatje ;)

Voor de geïnteresseerden... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2461264#msg2461264
Showcase - Topic

vanzomereng

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2013, 14:41:36

Tsja, vooral je opmerking "Waarschijnlijk" is veel betekenend, ik had zeker (de aanschaf v/d CA-plate in aanmerking genomen)
voor ca. 10 euro een plaat "a la mijn methode" gemaakt (ca. 1 tientje) en deze eerst vergeleken met een CA-plate  :notify:

Waarschijnlijk bereikt de "zelfbouw" wel 80% v/d resultaten van een CA-plate  ;)   
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Raphie

Citaat van: VANZOMERENG op augustus  2, 2013, 20:29:12
Tsja, vooral je opmerking "Waarschijnlijk" is veel betekenend, ik had zeker (de aanschaf v/d CA-plate in aanmerking genomen)
voor ca. 10 euro een plaat "a la mijn methode" gemaakt (ca. 1 tientje) en deze eerst vergeleken met een CA-plate  :notify:

Waarschijnlijk bereikt de "zelfbouw" wel 80% v/d resultaten van een CA-plate  ;)   
Daar gaat het toch niet alleen om, het verhaal van de CA plate is veel mooier en hij smoelt ook beter.
Maar ik denk dat je CA plate zwaar onderschat (met de nadruk op zwaar), zo'n plate is eerder een betontegel qua gewicht dan een plaatje triplex, wasmachine rubbers zijn ook veels te stug, zou hem eerder op Sorbothane zetten, hoewel een "poor mans" oplossing best kan, zit de crux hem in de massa, een meubel paneeltje doet meer kwaad dan goed. + dat je nog wat goodness hebt qua RFI
JBL PRX Power!

Madhouse

Citaat van: VANZOMERENG op augustus  2, 2013, 20:29:12

Wat Raphie ook zegt, je onderschat de CA plate erg zwaar. Daarbij was mijn opmerking "waarschijnlijk" vrij cynisch. Maar als jij tevreden bent dan ga ik er verder niets over zeggen, net zoals ik tevreden ben met mijn keuze ;)

fokke-gerrit

Citaat van: HTip op augustus  2, 2013, 17:25:02
Dacht dat het anders was, dus ben ik wat gaan lezen. Wat ik heb gelezen over gewapend beton houdt het prima de ionische straling van buiten tegen. Echter het schijnt ook een bron van statische electriciteit te zijn en dat is nog erger. Daar helpt de plaat ook mee.

In ieder geval bedankt voor de aanvulling, ik heb weer wat geleerd :thumbs-up:

Statische elektriciteit is iets anders dan waar EMI, RFI voor staat en de werking er van.

Statische elektriciteit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Statische_elektriciteit

EMI, RFI: http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_interference en deze http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Doubleoz

Mooie set hoor! Staat ook mooi als één geheel...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Madhouse

Citaat van: Doubleoz op augustus  3, 2013, 15:48:23
Mooie set hoor! Staat ook mooi als één geheel...

Dank je, ik ben er ook erg blij mee ;)

Linx

:withstupid:

Deleted member

+1

Ik heb ook altijd zo'n gevoel bij 't soort posts als Vanzomereng; "wie probeer je te overtuigen, jezelf of de ander?" ;)

AbZ

Citaat van: Linx op augustus  3, 2013, 16:56:46
Twijfel ik aan, de "veer" mechaniek van jouw wasmachine dempers zal waarschijnlijk niets uitrichten aangezien de massa van het systeem te laag zal zijn om in het werkend bereik te komen (10-20%) -> dus heb je feitelijk niets ontkoppeld, but whatever works for you...
Die CA Plates zijn natuurlijk veel zachter.

Linx

:withstupid:

AbZ

Citaat van: Linx op augustus  3, 2013, 18:06:01
Ken ik niet, dus kan ik niet bedoordelen, maar vermoed dat hier wel goed over na is gedacht iig dat hoop je dan.
De indrukking zal de 1% niet halen
maar ze slagen er iig beter in om een ander te overtuigen.

Markus2

Citaat van: Linx op augustus  3, 2013, 18:06:01
Ken ik niet, dus kan ik niet bedoordelen, maar vermoed dat hier wel goed over na is gedacht iig dat hoop je dan.

Stel, dan nog kun je je alsnog afvragen of de voorafgaande, grondige gedachtegang de betreffende werking in de praktijk weet te brengen.

Mark

Madhouse

Leuke discussie maar het feit is dat ik gewoon erg blij ben met de plaat en er heilig in geloof dat hij echt heel veel doet met het geluid. Het is een geluid waar ik een stuk blijer van word en weergeeft wat ik het afgelopen jaar gemist heb. Samen met de Inakustik bekabeling is dat een enorme stap vooruit.

Zodra de plaat binnen is ga ik eerst even een tijdje luisteren zodat ik een nieuwe referentie heb, daarna ga ik nog wel wat experimenteren met cones, clamps en feeds van CA ;)

HTip

Jij (en Ferry) bent ook de enige die kan zeggen wat de plaat doet in jouw set. Met alle respect voor de kennis en kunde van de anderen, zo lang je de nieuwe plaat niet in je eigen set hebt gehoord kun je alleen maar speculeren of en hoe het werkt. Beetje tijdverspilling dus ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Het speculeren is natuurlijk wel leuk, het schept een bepaalde verwachting en als je de plaat eenmaal hoort dan doet deze nog veel meer dan dat je verwacht had. Ik heb hem inderdaad in eigen set gehoord (zowel oude als nieuwe versie) en ik blijf er bij dat de Diamond absoluut geen slechte plaat is maar de Diamond 2 gewoon enorm veel beter. Ik ben net zo overtuigd als jij en Rens van dit product dat ik echt wel durf te beweren dat dit product echt heel veel doet met je set!

Rha007

Ook ik kijk nogal sceptisch tegen de ca plates aan en snap geen jota van de werking van de platen. Maar na al die ervaringen die ik inmiddels gelezen heb ben ik wel verdomd nieuwsgierig geworden.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]