De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: Raphie op juli 31, 2013, 09:37:39
Waar zei ik dat vibrapods de perfecte oplossing waren? nergens toch? ik zeg alleen als je je demping al goed voor elkaar hebt, gaat de CA plate niets meer toevoegen. Hij is niet magisch, hij doet één ding heel goed en dat is isoleren.

de "II" heb ik nog niet mogen beluisteren, maar optimaal is optimaal. Ik ken mijn rack heel goed, en de CA plate overtreft het niet, maat matched het gewoon. Zou zéér verbaasd zijn als de "II" dat wél doet. Het kan natuurlijk altijd maar het lijkt me sterk.
een goed rack kost idd niet voor niets een lieve duit. het doet idd wat Ralf schrijft, een goede basis voor de apparatuur bieden.
dat is iets wat er bij menig woonkamermeubel bij in schiet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Citaat van: Raphie op juli 31, 2013, 09:37:39
Waar zei ik dat vibrapods de perfecte oplossing waren? nergens toch? ik zeg alleen als je je demping al goed voor elkaar hebt, gaat de CA plate niets meer toevoegen. Hij is niet magisch, hij doet één ding heel goed en dat is isoleren.

de "II" heb ik nog niet mogen beluisteren, maar optimaal is optimaal. Ik ken mijn rack heel goed, en de CA plate overtreft het niet, maar matched het gewoon. Zou zéér verbaasd zijn als de "II" dat wél doet. Het kan natuurlijk altijd maar het lijkt me sterk.

het kan natuurlijk zo zijn dat bij jou de V1 niet afdoende was, niet zo stijf meubel, laminaatvloer, budget versterker etc etc
en dat wanneer je betere componenten en meubels hebt hij er ook niet meer bovenuit komt.

beter als best kan natuurlijk niet,

Sorry, verkeerd begrepen m.b.t. de VibraPods. Ik heb zowel de oude en de nieuwe versie van de diamond onder de versterker gehad en ik vond het echt een wereld van verschil tussen beiden platen. Hoe het verder met een rack zit weet ik niet, die vergelijken heb ik niet gedaan dus kan ik niet over oordelen.

Je komt bij mij iedere keer terug met "budget versterker", waar haal je dat vandaan? De PM8003 is absoluut geen "budget versterker" maar gewoon een zeer degelijk en goede versterker.

Philip heeft en een goed rack en Diamond II platen er onder liggen, hij heeft niet voor niets gekozen om de platen ook nog toe te voegen aan zijn rack. Deze geven een aanzienlijke verbetering in geluid.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

chansig

Onder welk apparaat heeft de plaat het meeste effect ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juli 31, 2013, 12:07:07

Gr Hans

dat is al meerdere malen geschreven: de versterker
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raphie

Bij mij i.d.d. ook onder de versterker
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Madhouse op juli 31, 2013, 12:05:51
Sorry, verkeerd begrepen m.b.t. de VibraPods. Ik heb zowel de oude en de nieuwe versie van de diamond onder de versterker gehad en ik vond het echt een wereld van verschil tussen beiden platen. Hoe het verder met een rack zit weet ik niet, die vergelijken heb ik niet gedaan dus kan ik niet over oordelen.

Je komt bij mij iedere keer terug met "budget versterker", waar haal je dat vandaan? De PM8003 is absoluut geen "budget versterker" maar gewoon een zeer degelijk en goede versterker.

Philip heeft en een goed rack en Diamond II platen er onder liggen, hij heeft niet voor niets gekozen om de platen ook nog toe te voegen aan zijn rack. Deze geven een aanzienlijke verbetering in geluid.
Wat voor rack heeft Philip?
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op juli 31, 2013, 12:12:38
Creaktiv Trend, niet het nivo van jouw Reference.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Actionhost

Citaat van: Madhouse op juli 31, 2013, 12:05:51

Het is ook een meer dan prima versterker inderdaad. Toch begrijp ik die classificering wel een enigszins. In de wereld van HIFI valt deze versterker vrees ik wel net onder die noemer. Hooguit onderkant middenklasse. Net als mijn versterker overigens. Dan heb je nog de topklasse en natuurlijk de buitencategorie.

Wil verder niet zeggen dat jouw amp niet degelijk of goed zou zijn.

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar die platen. Heb ook niet meer dan een budget ( ;)) TV meubel......
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

HTip

Citaat van: Raphie op juli 31, 2013, 12:12:38
Ik heb een Creaktiv Trend Aktiv Plus. Niet zo geavanceerd als jouw Little Reference, omdat de planken niet zijn gevuld. De buizen wel en het rack is ook erg stevig. Zou me trouwens niet verbazen dat als Rens met zijn nieuwe plaat langskomt dat die zelfs in jouw huidige rack een verbetering geeft.

Citaat van: chansig op juli 31, 2013, 12:07:07

Gr Hans
In de situatie van Roy was het duidelijk de versterker. In theorie zou een bron, zoals een CD-speler, het meest effect hebben. De plaats in het rack kan ook bepalend zijn. De component die die het dichts bij een vloer van gewapend beton staat heeft ook veel baat bij de RFI-demping.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Citaat van: erik s. op juli 31, 2013, 12:22:32
Creaktiv Trend, niet het nivo van jouw Reference.
de trend heeft wel een beetje de looks, maar is qua sound natuurlijk gewoon Leen Bakker kwaliteit
JBL PRX Power!

chansig

Mijn eerste gedachte was ook de cd speler...maar de ervaringen wijzen dus anders uit.

Pffff...ik heb drie versterkers.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: chansig op juli 31, 2013, 12:27:19
Mijn eerste gedachte was ook de cd speler...maar de ervaringen wijzen dus anders uit.

Pffff...ik heb drie versterkers.

Gr Hans
bij m'n OPPO, met streaming, doet ie volgens mij, zo ver ik het kan horen, niks.
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op juli 31, 2013, 12:28:21
bij m'n OPPO, met streaming, doet ie volgens mij, zo ver ik het kan horen, niks.
Dat klinkt dan weer heel aannemelijk.

Raphie

Citaat van: AbZ op juli 31, 2013, 12:30:55
Dat klinkt dan weer heel aannemelijk.
de lade is nog niet open geweest  :D
JBL PRX Power!

Staaled

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 12:26:20
Ik heb een Creaktiv Trend Aktiv Plus. Niet zo geavanceerd als jouw Little Reference, omdat de planken niet zijn gevuld. De buizen wel en het rack is ook erg stevig. Zou me trouwens niet verbazen dat als Rens met zijn nieuwe plaat langskomt dat die zelfs in jouw huidige rack een verbetering geeft.
In de situatie van Roy was het duidelijk de versterker. In theorie zou een bron, zoals een CD-speler, het meest effect hebben. De plaats in het rack kan ook bepalend zijn. De component die die het dichts bij een vloer van gewapend beton staat heeft ook veel baat bij de RFI-demping.

Een CD speler zou idd gevoeliger moet zijn , aan de ander kant "(ver)stoort" een versterker het meest/sterkst.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Citaat van: Hipster op juli 31, 2013, 13:21:32
Een CD speler zou idd gevoeliger moet zijn , aan de ander kant "(ver)stoort" een versterker het meest/sterkst.

De draaitafel is de allergrootste RF-verstoorder ( aldus AJ vdHul)

Ik heb er weleens zo'n meetapparaat bijgehouden waarmee je electrische leidingen in muren kan lokaliseren. Die gaf inderdaad bij de draaitafel de meeste herrie.

HTip

Citaat van: Hipster op juli 31, 2013, 13:21:32
Geen idee of dat zo is. In versterkers heb je grote condensatoren, spoelen, die veel EMI/RFI veroorzaken. In spelers heb je naast de bewegende onderdelen ook DAC's met hoge frequenties, digitale klokken, etc.

Laten we het erop houden dat je in je set moet testen waar de plaat het meest effect heeft.

Citaat van: Onder013 op juli 31, 2013, 13:37:10
De draaitafel is de allergrootste RF-verstoorder ( aldus AJ vdHul)

Ik heb er weleens zo'n meetapparaat bijgehouden waarmee je electrische leidingen in muren kan lokaliseren. Die gaf inderdaad bij de draaitafel de meeste herrie.
Enig idee waardoor? Nog niet eerder het effect van een CA plaat onder een platenspeler gehoord. Zou wel eens heel groot kunnen zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted Member 2

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 13:45:25
Enig idee waardoor? Nog niet eerder het effect van een CA plaat onder een platenspeler gehoord. Zou wel eens heel groot kunnen zijn.

De enige vervuiler zou de motor en/of de motorsturing kunnen zijn. Het effect van een CA-plate onder een draaitafel heb ik nog niet gehoord. Om de RF-vervuiling op te lossen lijkt mij een plaat aan de onderzijde geen afdoende oplossing. De plate zou voor sommige draaitafels een goede ondergrond kunnen zijn.

Sinds een tijdje gebruik ik een sandwich van graniet en sorbothane. Dat heeft een grote winst opgeleverd in de dynamiek en kracht (klinkt schoner). Het was in die zin goed om het topic over koppelen en ontkoppelen  met de bijdragen van Eric Desart terug te lezen.

Gr
Henk

HTip

Citaat van: Onder013 op juli 31, 2013, 14:10:50
De enige vervuiler zou de motor en/of de motorsturing kunnen zijn. Het effect van een CA-plate onder een draaitafel heb ik nog niet gehoord. Om de RF-vervuiling op te lossen lijkt mij een plaat aan de onderzijde geen afdoende oplossing. De plate zou voor sommige draaitafels een goede ondergrond kunnen zijn.

Sinds een tijdje gebruik ik een sandwich van graniet en sorbothane. Dat heeft een grote winst opgeleverd in de dynamiek en kracht (klinkt schoner). Het was in die zin goed om het topic over koppelen en ontkoppelen  met de bijdragen van Eric Desart terug te lezen.

Gr
Henk

Klinkt aannemelijk. Gezien mijn ervaringen met de CA platen lijkt het me zeker een verbetering als je een platenspeler zowel mechanisch ontkoppeld als de RFI tegengaat. Maar ook hier geldt weer dat alleen testen zekerheid geeft.
Showcase - Topic

fokke-gerrit

Citaat van: HTip op juli 31, 2013, 12:26:20

Gewapend beton is juist iets wat RFI verminderd als we het over RF- interferenties RFI hebben
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

vanzomereng

Mijn CA-plates-klonen voor onder alle componenten (4x) en deze kosten samen ca. < 10% van 1 CA-Plate Diamond  :o

Ik wil hier de werking van de CA-plates niet in twijfel trekken maar wat een dure krengen zeg  :unhappy:
Wellicht handig om eerst eens een wat goedkoper alternatief te proberen, als dit niet helpt, kan altijd nog dieper
met je knuistjes in de portemonnee worden gegraaid.
Ik neem aan, dat men de CA-plates wel eerst op proef thuis uitprobeert alvorens ze te kopen  :notify:

Men oplossing: 4x zwart meubelplaat van ca. 22 mm dik en onder deze plaat kan men 3 of 4 rubberen
wasmachinetrillingsdempers (3x woordwaarde  ;D) plaatsen.  Eventueel leg je op deze dempers nog wat vilt of kurk

Totale kosten voor 4 platen + 16 dempers = ca. 50 euro   
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

S@m

Citaat van: VANZOMERENG op augustus  1, 2013, 19:01:15
uitprobeert alvorens ze te kopen  [/color] :notify:

Men oplossing: 4x zwart meubelplaat van ca. 22 mm dik en onder deze plaat kan men 3 of 4 rubberen
wasmachinetrillingsdempers (3x woordwaarde  ;D) plaatsen.  Eventueel leg je op deze dempers nog wat vilt of kurk

Totale kosten voor 4 platen + 16 dempers = ca. 50 euro

En om het af te maken onder de meubelplaten enkele stroken zelfklevend bitumen dempingsplaat (automaterialenhandel).

Voor een 'softere' sound rubber voetjes en voor meer focus harde voetjes direct onder het chassis et voìla...

Madhouse

Net de factuur gehad en betaald van de CA Diamond 2 plate, het is toch een Diamond 2 geworden :D

Plaat hoeft alleen nog maar gespoten te worden en dan is hij klaar :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub