De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juli 26, 2013, 19:58:00
Niet zo ongeduldig, Roy! :tongue2: Wachten hoort er nu eenmaal bij :D

Wees blij dat anderen de plaat al voor je hebben getest ;D

En geloof me dat belooft wat!!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 26, 2013, 19:58:00
Niet zo ongeduldig, Roy! :tongue2: Wachten hoort er nu eenmaal bij :D

Wees blij dat anderen de plaat al voor je hebben getest ;D

Ja tuurlijk, wrijf het er nog maar even in :D

Aankomende week eerst schilderen hier in huis en dan alle kabels netjes en opnieuw wegwerken. TV weer ophangen, kabelgoot er onder zodat het geheel weer straks is. Voor de plaat moet ik toch naar Rens rijden en het is gewoon te warm om daar ook nog te gaan zitten luisteren ed. Dus ik heb wel geduld hoor. :angel:

Citaat van: Peerless Monster op juli 26, 2013, 20:09:54
En geloof me dat belooft wat!!!

Ja ja, ga nog ff door :devil: :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo vader, zo zoon :D

Stijn is nu 8 maanden oud, kan tijgeren door de kamer en zijn liefde voor Audio en Video groeit.

Raphie

JBL PRX Power!

Madhouse

Vandaag het schilderen afgerond en alles weer opgehangen, neergezet en geïnstalleerd. Ik heb tevens de set Inakustik NF-1302's aangesloten en de NF-202 zijn verhuist naar de UD5005. Eerste indruk van de NF-1302's is dat het geheel nog meer open klinkt, iets meer dynamiek en iets strakker laag, qua sound vind ik ze gelijkwaardig aan de NF-202's die dus zeker niet slecht zijn. De NF-1302's zijn op alle fronten dus net ietsje beter dan de NF-202's

Vond het wel een mooi plaatje, op de powerkabel na alles Inakustik Reference :D

Nieuw overzicht met geschilderde muren en een kabelgootje onder de tv :D
(de kabels onder het meubel werk ik nog weg morgen)

Dennis75

Zeer netjes gedaan!

Misschien tijd voor een andere bron?

UD8004?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Madhouse

De UD5005 staat niet zo heel veel aan hier omdat ik stream. Hij staat enkel voor DVD's en BD's aan en af en toe een CD of SACD, dan vind ik een upgrade op dat gebied een beetje zonde. Als er al iets nieuws van apparatuur komt dan word het een andere versterker.

Madhouse

Deleted member

Citaat van: Madhouse op juli 29, 2013, 22:16:30
Waar blijven jouw ervaringen met de CA Plate?

Ik zal een beetje helpen. Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116718.msg2466205#msg2466205  :)

Heb je trouwens (gezien je nieuwe topic titel) je order geupgrade naar de Diamond-2? Cool!  :thumbs-up:

Madhouse

Thanks!

Sorry was een typfoutje, ik krijg gewoon een diamond :blush:

Raphie

Citaat van: Madhouse op juli 29, 2013, 22:16:30
Waar blijven jouw ervaringen met de CA Plate?
Ik ben nog even aan het testen, in mijn rack, doet hij niks, op de vloer héél veel
kan me voorstellen dat hij op het gemiddelde meubelboulevard dressoir/TV meubel de zaak ook wel flink naar een hoger niveau trekt, maar dat ik nu nog niet testen.

Wel ben ik van mening dat zaken als akoustiek eerst zouden moeten worden aangepakt.
De plate is i.i.g. wel een leuk verhaal voor familie en vrienden, heb al diverse mensen gehad die zich niet konden bedwingen om te vragen "wat is dat nou wéér voor ding?!?"  :D
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Madhouse op juli 29, 2013, 18:53:44

Vond het wel een mooi plaatje, op de powerkabel na alles Inakustik Reference :D

die heb ik ook nog wel liggen...  O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Citaat van: erik s. op juli 30, 2013, 11:38:26
die heb ik ook nog wel liggen...  O0

Hahahaha nee hoef alleen nog een digitale interlink, powerkabels van Belden zijn goed genoeg ;)

lynch1979

Citaat van: Madhouse op juli 30, 2013, 13:39:33
Hahahaha nee hoef alleen nog een digitale interlink, powerkabels van Belden zijn goed genoeg ;)

Dat zeg je nu  :D

Madhouse

HTip

Het heeft even geduurd...

M&G met een diamant randje ;)

Na de reeds geschreven verslagen is het moeilijk om iets nieuws te schrijven, maar ik kan natuurlijk wel mijn ervaring aan het toetsenbord toe vertrouwen, want mijn plaats in de kamer was natuurlijk anders ;) De reden van mijn bezoek was enerzijds om de set van Roy een keer te ervaren en anderzijds omdat Roy dacht dat mijn verbeterde stereogeluid door mijn nieuwe Marantz PM-15S2 LE kwam, terwijl ik zei dat door de CA platen kwam. Hoe kun je dit beter testen, dan in je eigen set?

Het begin van de dag staat in mij verslag bij Ferry, dus kan ik meteen met de deur, nou ja de steekwagen in huis vallen... Want dat was een goed idee van Roy. Begon met een geintje, maar een doos van ca. 50kg is iets makkelijk te vervoeren op wieltjes. Gelukkig hoefden we geen trap op :D

We kwamen bijna tegelijk aan bij Roy en dus was de woonkamer in 1 keer omgetoverd tot CA Diamond opslagruimte wachtend op wat komen ging. Het leek wel of ze wisten wat er op het spel stond... Na een heerlijk stuk taart die Femke én Roy speciaal voor ons hadden gemaakt was het tijd om te doen waar we voor gekomen waren.

Om een goed vergelijk mogelijk te maken hebben we eerst de set van Roy leren kennen. En die kennismaking was erg aangenaam. Toen we binnenkwamen hoorde je al dat de set (zoals Rens zo mooi had omgeschreven) relaxed klinkt. Dat was op hogere volumes ook nog steeds zo. Alleen toen begon de bas zich meer te roeren, wat naar mijn smaak iets te veel was. Maar ja, er moet natuurlijk wel iets te verbeteren zijn en dat was waar de platen een rol in moesten spelen.

Het eerste was de plaat van Rens (CA Diamond-1 van de 1e generatie, die zwaarder was dan de Marantz PM-8003 versterker) aan de beurt en toen gebeurde er iets bijzonders. We hoorden geluiden die we voorheen niet gehoord hadden. We hadden allemaal zoiets van... komt dat door de platen? Maar nee, het was de buurman (die vooraf geen bezwaar had tegen een beetje luidere muziek op een zondagmiddag) die met een klopboor de muziek keurig overstemde. Vandaar ook dat hij geen bezwaar had, hij zou het toch niet horen. En hoe Julia en Angus ook hun best deden, ze moesten het afleggen tegen het klusgeweld van een ijverige buurman.

Gelukkig moet een boor ook afkoelen en was er tijd om ons weer te concentreren op de muziek. Toen gebeurde er weer iets bijzonders. Dit keer was het de reactie van Roy en Ferry op hetgene wat door de prachtige speakers werd weergegeven. Rens en ik keken elkaar aan en herkenden de reactie op de eerste kennismaking met een CA Diamond. Het was ons, zij het wat eerder in ons hifi-leven, precies hetzelfde overkomen. Als door toverslag was de bas minder wollig en minder prominent aanwezig. Dit was hetgeen het meest opviel. Ik merkte ook dat de scherpe randjes van de stem van Julia verdwenen waren. Dus die test was eigenlijk geslaagd.

Toen was mijn plaat aan de beurt. Een plaat die ik heb mogen testen en zelfs voor Rens een primeur was, de Diamond-2. Eigenlijk een heel simpele actie, versterker optillen, Diamond-1 er onderuit, versterker omhoog houden en de Diamond-2 op rubber dopjes eronder en dan verder luisteren. In praktijk is dat toch minder makkelijk ;) Het was iedereen meteen duidelijk dat er in 3 jaar veel kan veranderen en dat iets goeds nóg beter kan. En dat was goed af te lezen aan de reacties.

Zonder op alle details in te gaan, het was absoluut geen straf om naar de set van Roy te luisteren. Heerlijk vond ik het klinken, mijn voet ging spontaan mee bewegen, wat Rens scherp had opgemerkt. Rens zat heerlijk achterover relaxed aan de zijlijn te genieten en Roy wist niet hoe snel hij zijn bekende muziek te voorschijn moest toveren. Want met je eigen muziek die je door en door kent is het natuurlijk makkelijker te horen waar de verschillen in liggen. In het begin van de middag hadden we de akoestische versie van Killer van Seal beluisterd en ik hoorde de 2 xylofoonpartijen nu los van elkaar, terwijl deze voorheen elkaar overstemden. De bas was lekker vol en strak, maar bleef meer op de achtergrond. Roy was ook onder de indruk. Snel naar Dire Straits - Brothers in Arms, met het beroemde onweer wat wel eens voor problemen kan zorgen. Ook hier was Roy weer duidelijk in zijn nopjes. Was erg leuk om te zien hoe Roy van zijn set aan het genieten was. Want daarvoor doen we dit toch allemaal? Juist! Om te genieten van muziek!

Ik had nog meer platen meegenomen, dus het leek een goed idee om de Marantz UD-5005 op een plaat te zetten. Alhoewel ik meer rust en zwarting (wat is dat ook alweer?) bemerkte, was het effect minder dan Rens en ik van te voren hadden gedacht. Want juist een speler met bewegende onderdelen heeft baat bij een goede ontkoppeling. En ondanks dat het erg stoer in het rack stond waren we het er allemaal over eens, de plaat had een hoorbaar groter effect onder de versterker.

Helaas gaat de tijd heel erg snel en hadden we nog veel meer willen proberen, maar Ferry had ook nog een BOTWS-voeding, waarvan ik nu ook eindelijk begrijp waar dat voor staat, meegenomen. Ik had ook nog even snel wat CA Cable Clamps op de inakustik LS-1102 bevestigd. Feitelijk hebben we te weinig kunnen luisteren om daar een duidelijk beeld van te krijgen. Stond ook misschien iets te veel op het programma om te testen.

Tot slot was Roy benieuwd wat Femke ervan vond en haar favoriet Adele schalde door de speakers en wij snel de plaat onder de PM uitgehaald en ze hoorde verschil. Roy was in de zevende hemel, want hij zag al helemaal voor zich dat er een plaat in huize Madhouse zou komen. Het koste mij dan ook enige moeite om mijn platen weer in de doos te doen. Niet vanwege het gewicht, maar omdat er iemand mij dit belemmerde... :D Niet alleen fysiek, maar door mij ervan te overtuigen dat ik slechts met 2 en niet 3 platen was gekomen. Maar al deze pogingen waren zinloos, want ik wilde mijn geluid weer terug waar ik nu zo aan gewend ben...

Inmiddels is al veel gebeurd op het gebied van platen en dan bedoel ik niet de LP's ;) En ik zie dan ook een patroon ontstaan. Rens komt in aanraking met de CA platen en schaft ze aan. Ik kom in aanraking met de CA platen en ik schaf ze aan. Roy komt in aanraking met de CA platen en schaft een plaat aan. Ferry komt in aanraking met de CA platen en schaft een plaat aan. Dus iedereen die in aanraking komt met de CA platen, pas op want je bent zo verkocht. Terecht overigens, maar dat is onderhand wel duidelijk denk ik...

Roy, Ferry en Rens, bedankt voor de leuke middag. Het was de trip helemaal waard. Ik heb genoten van de muziek, maar vooral van jullie reacties op die magische zwarte platen waar geen stekker aan zit en toch "iets" met het geluid doen, wat maar moeilijk te beschrijven valt, maar over het algemeen zorgt voor blije gezichten!

En natuurlijk ook Femke bedankt voor de heerlijke lasagna (wordt een traditie bij M&G's) en het mogen ombouwen van jullie aangenaam ingerichte huis tot een tijdelijke opslagplaats voor CA Diamonds!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Jumping Jack

Citaat van: frank2 op juli 31, 2013, 07:58:23
mooi verhaal.

Idd. En gebaseerd op waargebeurde feiten!
Stijn is ook al een ferm baasje geworden zeg.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Leuk verhaal....Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden naar deze stukjes wonderplank...om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Madhouse

Wat een mooi verslag Philip, hij was het wachten dubbel en dwars waard. Inmiddels ook als qoute gekopieerd naar de 1e post waar ik alle verslagen eervol heb geplaatst!  ;)

Over de platen blijven we kort en krachtig, luisteren en gij zult overtuigd zijn. Wat Philip al zegt dat het moeilijk te rechtvaardigen is voor iets waar geen stekker aan zit maar toch iets met het geluid doet is waar. Maar zodra je eenmaal een plaat onder je apparaat hebt geplaatst weet je niet wat je hoort en zoals Philip al zegt, je schaft een plaat aan.

Zodra de plaat binnen is heb ik voor mijzelf een nieuwe referentie en ga ik nog eens rustig wat experimenteren met CA Cones, Feeds en Cable Clamps, wellicht zijn er dan nog verbeteringen/verschillen waarneembaar.

jvanhambelgium

Het werkt bijna aanstekelijk om ook eens zo'n plaat tot in het Antwerpse te krijgen en dit eens aan de tand te voelen...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Peerless Monster

Prachtig verslag Philip!! Nu nog wachten totdat er platen uitkomen met stekkers eraan ;).
Dan wil het forum de platen.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raphie

Citaat van: chansig op juli 31, 2013, 08:47:04
Leuk verhaal....Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden naar deze stukjes wonderplank...om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Gr Hans
Nou, het is natuurlijk niet écht een wonderplank...... het principe is héél simpel: Het is bekend dat een goed audiofiel meubel beter klinkt, dan een kastje van een meubelboulevard. Wat de CA plate doet is de je de mogelijkheid geven om toch te genieten van optimale isolatie / demping, maar dit zonder een audiofiel meubel.

Je moet het ook niet spannender maken dan dat het is. Hoor jij verschil tussen je versterker op de grond of in de kast? of vibrapods? Dan is de CA plate iets voor jou. Hoor je dit verschil niet, of heb je al een high end dempend meubel, dan ga je weinig tot geen winst halen
mijn CA plate met versterker in mijn rack? géén verschil, CA plate met versterker op de grond (t.o.v. versterker direct op de grond) aanzienlijk verschil.

gewoon testen dus. De verhalen dat de plate "allles mooier maakt" en de bijna magisch mythische anekdotes moet je maar ff doorheen prikken
de CA plate haalt gewoon het maximaal potentieel uit wat je erop zet, heb je er dat op een anderen manier al uitgehaald dan zal de plaat weinig tot niets toevoegen.
JBL PRX Power!

Madhouse

Ik ben het er niet mee eens Raphie, ik hoorde namelijk nauwelijks verschil met VibraPods maar een heel groot verschil met een CA Plate er onder. Een ieder moet een plaat gewoon onder zijn componenten ervaren, dat geeft wel degelijk een verbetering. Daarbij heb jij de "oude" diamond plaat en de nieuwe versie bracht enorm veel verbetering t.o.v. jouw versie. Dus een klein beetje appels met peren vergelijken is het wel.

Raphie

Citaat van: Madhouse op juli 31, 2013, 09:34:48
Ik ben het er niet mee eens Raphie, ik hoorde namelijk nauwelijks verschil met VibraPods maar een heel groot verschil met een CA Plate er onder. Een ieder moet een plaat gewoon onder zijn componenten ervaren, dat geeft wel degelijk een verbetering. Daarbij heb jij de "oude" diamond plaat en de nieuwe versie bracht enorm veel verbetering t.o.v. jouw versie. Dus een klein beetje appels met peren vergelijken is het wel.
Waar zei ik dat vibrapods de perfecte oplossing waren? nergens toch? ik zeg alleen als je je demping al goed voor elkaar hebt, gaat de CA plate niets meer toevoegen. Hij is niet magisch, hij doet één ding heel goed en dat is isoleren.

de "II" heb ik nog niet mogen beluisteren, maar optimaal is optimaal. Ik ken mijn rack heel goed, en de CA plate overtreft het niet, maar matched het gewoon. Zou zéér verbaasd zijn als de "II" dat wél doet. Het kan natuurlijk altijd maar het lijkt me sterk.

het kan natuurlijk zo zijn dat bij jou de V1 niet afdoende was, niet zo stijf meubel, laminaatvloer, budget versterker etc etc
en dat wanneer je betere componenten en meubels hebt hij er ook niet meer bovenuit komt.

beter als best kan natuurlijk niet,
JBL PRX Power!