De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Door alle met de CA platen commotie kom ik helemaal niet verder met mijn verslag bij jou :-X Gelukkig heb ik een goed geheugen :D

Trouwens, je topictitel zou moeten zijn... CA Diamond onderweg! ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Excuses,ik heb de topic titel gelijk aangepast  :D

Ik ben heel benieuwd naar je verslag. Ik ga ze d.m.v. spoilers in de openingspost zetten. Tevens moet ik daar og wat ervaringen schrijven. Druk zat zo maar de hobby blijft gewoon leuk!

Ik zeg nu wel dat ik voorlopig niets meer te upgraden heb, er komen nog 2 Inakustik Digitale interlinks en de CA Diamond, er blijft eigenlijk nog maar 1 ding op mijn wensen lijstje staan maar daar heb ik nog even geen behoefte aan.

Edit: was ik bijna de BOTWS voeding vergeten voor de DacMagic 100, deze staat ook nog hoog op mijn lijstje en ga ik denk ik volgende maand bestellen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Hoi Roy,

Leuk om te lezen dat je óók een CA-plate in bestelling hebt. Het maakt me erg nieuwsgierig naar het effect van de plate, maar misschien moet ik toch maar wachten om HTip uit te nodigen tot ergens in 2014. Angelie (en ikzelf ook eigenlijk) vinden dat mijn audio-budget al is uitbesteed ;) >:D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op juli 20, 2013, 17:38:36
Hoi Roy,

Leuk om te lezen dat je óók een CA-plate in bestelling hebt. Het maakt me erg nieuwsgierig naar het effect van de plate, maar misschien moet ik toch maar wachten om HTip uit te nodigen tot ergens in 2014. Angelie (en ikzelf ook eigenlijk) vinden dat mijn audio-budget al is uitbesteed ;) >:D

Groeten, Jan

Hee Jan, inderdaad een mooie toevoeging. En ja als je je audio budget op hebt dan is het heel verstandig om Philip volgend jaar maar uit te nodigen. Mijn budget is ook op hoor, voorlopig zitten er weinig tot geen upgrades meer in hier.

Madhouse

Een kleine upgrade: lekker vakantie en dus ook tijd om de woonkamer te voorzien van een nieuwe lik verf. Omdat ik de kabels los had hangen vanaf de TV naar het meubel heb ik hier een mooie aluminium kabelgoot bij Peter (hifisupply) voor besteld. Het is een versie van 75mm breed geworden met 2 afgescheiden kamers zodat stroom en HDMI's lekker apart lopen en elkaar niet kunnen storen. Volgende week gaan we beginnen met schilderen in huis. Word vervolgt....

Zefanja

Toch overstag gegaan dus!
Begin nu toch ook wel nieuwschierig te worden wat het in mijn set zou doen.
Ach ja hier is alleen voorlopig helemaal geen budget voor de hobby.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

De keuze was niet zo moeilijk hoor voor een CA Diamond  :D

Ik snap dat jouw budget nu ff in andere dingen gaat zitten, gelukkig zijn die dingen meer waard dan audio ;)

Madhouse

Met een beetje geluk is er nog een euke upgrade op komst. Morgen weet ik waarschijnlijk meer en volgende week zou het er dan moeten zijn. Gelukkig gaan we de muren opnieuw schilderen dus moet het hele audio gebeuren aan de kant zodat ik mooi alles kan reorganiseren.

erik s.

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2013, 08:59:51
Met een beetje geluk is er nog een euke upgrade op komst. Morgen weet ik waarschijnlijk meer en volgende week zou het er dan moeten zijn. Gelukkig gaan we de muren opnieuw schilderen dus moet het hele audio gebeuren aan de kant zodat ik mooi alles kan reorganiseren.
:pompom:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

lynch1979

Zefanja

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2013, 08:58:38
De keuze was niet zo moeilijk hoor voor een CA Diamond  :D

Ik snap dat jouw budget nu ff in andere dingen gaat zitten, gelukkig zijn die dingen meer waard dan audio ;)

Als je het eenmaal in je eigen set heb gehoord dan is keuze volgens mij idd erg makkelijk.

Op dit moment is het gelukkig wat niet weet wat niet deert en ben ik nog steeds dik tevreden over de set.
Wil alleen nog steeds een antimode en de set moet nog een keer goed afgesteld worden.

Veel meer waard!  ;D

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2013, 08:59:51

Hmmmm de nieuwschierigheid stijgt idd.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Ik kan het nu wel verklappen, ik heb na een goede tip van Erik S. een setje 1.2m Inakustik Referenz NF1302 aangeschaft origineel met de Inakustik RCA connectoren. Ik was het niet van plan maar dit was een zeer goede kans.

De kabels gaan tussen de DAC en versterker komen en het setje NF202 wat er nu tussen zit verhuist naar de UD toe. Nu alleen nog een 1.2m digitale Interlink van Inakustik voor tussen de Squeezebox en DAC, maar die komen we vast nog wel een keer tegen.

Door deze aankoop komen er 2 sets RU Connected Analoge interlinks vrij, deze gaan in de verkoop. Ook heb ik door aanschaf van de CA Diamond 2 sets VibraPods (model 2 en 3) over. Deze hebben al een behandeling in de oven gehad dus zijn weer zo goed als nieuw. Ik zal hier van het weekend even advertenties voor maken.

HTip

En ik heb ze niet eens laten horen ;D
Mooie aanwinst weer Roy. Daar ga je weer heel blij van worden, maar niet zo blij als van de plaat :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik ben met beiden blij, de plaat brengt mijn set naar een hoger niveau en de kabels ook weer een klein stukje meer. Nu sparen voor BOTW voedingen! Sowieso komt er 1 op de DAC en wellicht ook 1 op d Squeezebox.

lynch1979

Zefanja

Etiennevh

Gefeliciteerd Roy! Je gaat wel hard met al die upgrades :) Dat wordt genieten!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RonG

Madhouse

Citaat van: lynch1979 op juli 26, 2013, 08:15:28
Hele mooie upgrade  :clapping:

Thanks, ik denk ook wel dat het een mooie upgrade is. Aangezien ik de NF202 al had en hier zeer tevreden over ben, had ik over de aanschaf van de 1302 geen twijfel.

Citaat van: Zefanja op juli 26, 2013, 08:21:29
Je hebt het goed te pakken he  ;D
Citaat van: Etiennevh op juli 26, 2013, 08:40:59
Gefeliciteerd Roy! Je gaat wel hard met al die upgrades :) Dat wordt genieten!
Citaat van: RonG op juli 26, 2013, 10:36:28
Het gaat hard :D, altijd lastig dat upgrade virus.

Die ziekte hebben we allemaal toch last van hier? Soms kom je mooie dingen tegen, als het dan past in het budget is dat mooi meegenomen en kun je over gaan tot aanschaf.

Ik ben nu ook met Rogier van Crusade Audio heen en weer aan het mailen voor CA Cones en CA Feeds voor onder de UD5005 en UPC Mediabox (die bovenop de UD staat).

Word dus ook vervolgt....

Raphie

Citaat van: Madhouse op juli 26, 2013, 07:13:59
Ik ben met beiden blij, de plaat brengt mijn set naar een hoger niveau

toch zeker wel zo'n 4cm mag ik hopen?!?  :D

Mooi spul hoor! zit er ook tegenaan te hikken
JBL PRX Power!

Deleted member

Madhouse ook gefeliciteerd met de andere upgrade(s) die onderweg zijn!  :thumbs-up:

@Raphie, ah joh een mooie plate kan er nog wel bij, je hebt net luidsprekerskabels van dik 13k gekocht toch!  ;) :)

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli 26, 2013, 18:38:36
toch zeker wel zo'n 4cm mag ik hopen?!?  :D

De Diamond 2 is zo'n 6 cm dik...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Citaat van: Raphie op juli 26, 2013, 18:38:36
toch zeker wel zo'n 4cm mag ik hopen?!? :D

Bijna, zo'n 6cm (zie post van Rens)

Je zult het beleven zodra Rens bij je langs komt voor de demo, ik vrees dat je dan verkocht bent :D
Citaat van: Antoine op juli 26, 2013, 18:57:11
Madhouse ook gefeliciteerd met de andere upgrade(s) die onderweg zijn!  :thumbs-up:

@Raphie, ah joh een mooie plate kan er nog wel bij, je hebt net luidsprekerskabels van dik 13k gekocht toch!  ;) :)

13k  :o (zoveel is mijn set niet eens bij elkaar)

Ja gaat weer lekker hier, en maar blijven zeggen dat dit het laatste is  :tongue2:

Citaat van: Peerless Monster op juli 26, 2013, 19:11:50
De Diamond 2 is zo'n 6 cm dik...

Juist! En ik begin het wachten behoorlijk zat te worden :D

HTip

Niet zo ongeduldig, Roy! :tongue2: Wachten hoort er nu eenmaal bij :D

Wees blij dat anderen de plaat al voor je hebben getest ;D
Showcase - Topic