Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HJ


Marco66

Iets minder prachtig;

Iemand die een goede reparateur weet in de buurt van Vlaardingen.
Min Rotel RSP-1098 speelt in analoge bypass prima, zodra ik hem op stereo zet of een van de surroundmodi gaat ie verschrikkelijk vervormen.
Ook als ik via de popcorn aangesloten via coaxiaal digitaal een bluray opstart doet ie het even een paar min en dan opeens is ie het signaal kwijt.
Toen ik de rsp voor het eerst aanzette hoorde ik ook flinke statische geluiden over alle speakers!
Denk dus zelf dat er iets niet oke is in het digitale gedeelte.
Wie kan mij helpen op korte termijn.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kingpin

Citaat van: hans. op februari 20, 2015, 17:33:38
Ouwe liefde kp? [emoji6]
Ja, blijft een geweldig apparaat.

@Marco66: dat klinkt idd niet goed !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Citaat van: Kingpin op februari 20, 2015, 20:10:14
Ja, blijft een geweldig apparaat.

@Marco66: dat klinkt idd niet goed !

Nee, lees op diverse buitenlandse fora zelfde problemen met uitvallen en krakende geluiden in het digitale domein.
Maandag maar Hanex contacten, schijnen reparateur van Rotel te zijn.
En hopen dat de kosten meevallen, heb hem nog geen uur in gebruik  >:(
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Dat is minder. Heb je hem niet getest voor je aankoop?

Marco66

Citaat van: hans. op februari 20, 2015, 20:44:09
Dat is minder. Heb je hem niet getest voor je aankoop?

Nee dat kon niet maar komt goed hopelijk.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kingpin

Citaat van: Marco66 op februari 20, 2015, 21:22:31
Nee dat kon niet maar komt goed hopelijk.

Marco
Als de verkoper dit heeft verzwegen doe je 'm toch terug!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Citaat van: Kingpin op februari 20, 2015, 22:32:24
Als de verkoper dit heeft verzwegen doe je 'm toch terug!

Heb al contact gehad, heb er alle vertrouwen in dat het goed opgelost wordt.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Ik heb gezocht maar de 1098 handleiding heb ik helaas niet meer.[emoji20]

gerard1

Dank je wel voor de moeite, ach dan heb ik een mooie uitdaging.
Door wat oude topics door te spitten word je ook wat wijzer ;D

HJ

Stel je vragen gewoon ook in dit topic [emoji6]

gerard1

#512
Net als marco66 heb ik van het weekend ook een rsp1098 en de rmb 1075 in gebruik genomen, en ook een mankement :(

De aan en uit knop van de rsp1098 werkt soms maar vaak niet.
Ik dacht geen probleem, doe ik toch met de afstandsbediening, maar die vlieger gaat niet op :( ( Zelfde probleem )
Uit zetten lukt wel altijd met de afstandsbediening, maar aanzetten soms wel soms niet.
Alleen door de schakelaar aan de achterzijde van de rsp uit/aan te drukken gaat de rsp weer aan.


Power off in het menu, op stand standby en stand direct geprobeerd, maar zelfde probleem.
Zodra ik de rsp aanzet met de afstandsbediening hoor je wel een klik maar het zet niet door.
Wat zou dat kunnen zijn?

Voor de rest werkt alles perfect.


Marco66

Dit probleem blijk ik dus ook last van te hebben naast het al eerder gemelde probleem met het geluid!
Hanex moet hem maar goed nakijken en hopelijk kunnen ze alles fixen, want alsie het doet klinkt het wel ongelofelijk lekker.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gerard1

Citaat van: Marco66 op februari 23, 2015, 10:06:30
Dit probleem blijk ik dus ook last van te hebben naast het al eerder gemelde probleem met het geluid!
Hanex moet hem maar goed nakijken en hopelijk kunnen ze alles fixen, want alsie het doet klinkt het wel ongelofelijk lekker.

Marco

Dat probleem is ook bij hanex bekend, het blijken bekende problemen te zijn bij de rsp1098.
De mijne gaat ook die kant op nu.

Marco66

Citaat van: gerard1 op februari 23, 2015, 11:10:41
Dat probleem is ook bij hanex bekend, het blijken bekende problemen te zijn bij de rsp1098.
De mijne gaat ook die kant op nu.

Waar woon je, kan ik gelijk mee haha.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmorgen afgeleverd bij Hanex, nu maar paar weken geduld en geen muziek  :(

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Ik hoop voor je dat het snel verholpen kan worden want dit is echt nog een mooi apparaat!

Marco66

Heb hem maar kort kunnen beluisteren maar zeker in bypass stereo klonk hij ongelofelijk goed!
Als ie terug is gaan we het surround aan de tand voelen, ben erg benieuwd!

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Ga je de analoge inputs gebruiken? Anders heb je niet de nieuwe geluids formaten. Zowel in stereo als surround vond ik de 1098 echt geweldig. Als je zonder de hdmi kan is het echt een mooi apparaat voor relatief weinig geld. Icm een rb1090 of rmb 1095 helemaal top.

Kingpin

Citaat van: Marco66 op februari 26, 2015, 13:38:45
Heb hem maar kort kunnen beluisteren maar zeker in bypass stereo klonk hij ongelofelijk goed!
Als ie terug is gaan we het surround aan de tand voelen, ben erg benieuwd!

Marco
Stereo decoding door de Rotel laten doen en niet analoog  ;)
Kijken of je verschillen ervaart. De decoders in de RSP-1098 zijn van heel goede kwaliteit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Citaat van: Kingpin op februari 26, 2015, 17:18:23
Stereo decoding door de Rotel laten doen en niet analoog  ;)
Kijken of je verschillen ervaart. De decoders in de RSP-1098 zijn van heel goede kwaliteit.

Dat ga ik zeker uitproberen als ie terug is!
Maar de dacs in mijn cambridge audio stream magic 6 zijn ook uitstekend en dat klonk ieg erg fraai in bypass modus.
Dus ben id wel benieuwd hoe de dacs van de rotel het doen!

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vreeze

Simpele vraag van een leek

Ik heb onlangs een Rotel RA-1570 versterker gekocht. Hoe kan ik hiermee op eenvoudige wijze FLAC files beluisteren?
Via de  USB ingang worden FLAC files niet herkent.
Ik geen computer / laptop beschikbaar om aan te sluiten op de RA-1570

br@m

RTFM.

De front-USB aansluiting van de Rotel ondersteunt geen FLAC.
Op de USB-B input aan de achterkant sluit je een computer aan.
De eenvoudigste manier is denk ik transcoden van de FLAC files naar een formaat wat wel wordt ondersteund.
Welke dat zijn staat dus in de manual.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

HJ

De 1570 ken ik niet maar kan er niet een usb bluetooth stick in die front usb?
Ik speel flac vanaf mijn nas via de synology app via bluetooth vanaf mijn telefoon naar mijn rotel.  2e optie is casten via chromecast die je in een hdmi ingang stopt. De nas doet de transcoding.