Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Duutser op juli 30, 2013, 17:27:12
Als ik mijn RMB1575 aanzet hoor ik een hele lichte kraak in de speakers. Het is ook maar een micro seconde. Ik moet er echt opletten om het te horen.
Dus je bent niet de enige met dit probleem.
... Met zo'n nick zou men je eigenlijk advies moeten weigeren :sneaky2:



:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2013, 17:21:07
... Met zo'n nick zou men je eigenlijk advies moeten weigeren :sneaky2:



:D

:withstupid:


:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Citaat van: Maro op augustus  1, 2013, 17:16:03
Nier zo'n prestatie hoor met die Klipsch van jou.  ;)
dat ligt er aan ,t'is maar net hoe ver je de bass open draait  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

MechanicalAnimal

heey guys.....

heeft iemand die volumeknop van de RA-1570 al een bepoteld?

Ik zou graag even weten of het plasticfantastic is of een fatsoenlijke metalen knop. Ik kan het niet goed zien.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

activ

Ik vermoed dat de knop hetzelfde is als van mijn 1560, en dat voelt als metaal.

twani

En dat is dan beter?  Ik draai zelf ook liever aan een metalen knop maar of we daar iets mee opschieten?

Geeft vaak wel een "vals gevoel" van kwaliteit :D

MechanicalAnimal

Citaat van: activ op augustus  6, 2013, 19:52:17
Ik vermoed dat de knop hetzelfde is als van mijn 1560, en dat voelt als metaal.

thanks.......zo'n fraai gefreest alu frontje verdient een fatsoenlijke draaiknop in metaal......ik vind plastic dan zo'n afknapper.  :nopompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

W.Otter

#232
ongetwijfeld plastic, zo is het op mijn rc1550, rsp1570 en rdg1520.. dus denk niet dat ze nu zo slim zijn geweest om er een uitzondering van de maken. over het algemeen draai ik het volume omhoog met een AB, wat bij de rc1550 een leuke bijkomstigheid is dat de volumeknop dan meedraaid :D

ook de blauwe ring om de knop heen is niet verlicht en al helemaal niet te dimmen eveneens als de standbyknop.. Allemaal features waar Rotel wel eens aan mag sleutelen. Het is prachtig spul hoor maar ze laten echt wel veel steken vallen.

ik zal een een opsomming maken waar ik me aan erger/irriteer:

Om maar te beginnen met;

- aluminium frontje maar geen metalen draaiknop
- plastic blauwe ring rondom de volume knoppen (tevens niet verlicht & dimbaar)
- power/stanbyknop niet dimbaar maar goedkope plastic plakkertjes
- veel modellen kennen geen XLR aansluitingen terwijl Rotel allemaal balanced design is
- Bekabelde aansluiting op de RDG1520 is een USB->UTP dongle en kost je bijna 10cm aan ruimte (terwijl er wel een UTP seriele aansluiting op zit voor domotica)
- wederom RDG1520 heeft een 24bit DAC maar streamt maar 16bit
- beperkte functies die je op goedkope receivers wel krijgt (denk aan: streamen, airplay, spotify etc.)
- gebruiksgemak laat nog wel eens wat te wensen over
- beperkte keuze in eindversterking (denk aan een 7-, 3- en 1-kanaals versterker)
- geen bluray speler
- geen DAC
- veel kinderziektes in handshakes en weinig updates
- slechte klantenservice (heb ze nog nooit weten te bereiken)

er zullen nog wel tig dingen zijn die aan het lijstje toegevoegd kunnen worden dus als je er nog wat hebt  :coffee:

hoe dan ook, het is een beetje als een Alfa Romeo.. het werkt niet altijd even goed, het roest snel maar je hebt er iets mee of helemaal niet.
Het is een beetje een haat-liefde relatie, het blijft zulk mooi spul voor oog en oor maar wat kan het soms je bloed onder je nagels vandaan halen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Over die 10 cm ruimte achter de RDG 1520, zou dit werken?

http://tweakers.net/pricewatch/331469/startech-usb-20-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter.html

Ik weet alleen niet of het plug/play is en kan er ook niets over vinden of het zou werken.

W.Otter

zou inderdaad wel eens kunnen werken! ik denk niet dat ik in problemen kom met de ruimte maar daar heb ik nog niet echt bij stil gestaan.
is uiteraard te proberen voor dat geld, het gaat vooral om het principe dat je 1000 euro neerlegt en er zo'n oplossing voor bedacht is. terwijl er gewoon een UTP aansluiting naast zit voor een functie die je eigenlijk niet gebruikt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Citaat van: W.Otter op augustus  7, 2013, 00:14:31

- veel modellen kennen geen XLR aansluitingen terwijl Rotel allemaal balanced design is


Waarom denk je dat alles wat Rotel doet balanced is ? zou mij enorm verbazen waarom dat doen als je er geen gebruik van maakt als het echt balanced is moet je alles dubbel uitvoeren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

volgens mij is de 15 serie balanced door de manier van opbouwen, zodat qua plaatsing van componenten als ringkerntrafo volledig symmetrisch is, zodat ook de interne bedrading dezelfde lengtes hebben. Als ze daar al zoveel aandacht aan besteden waarom geen functies als XLR?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Citaat van: W.Otter op augustus  7, 2013, 11:51:36
volgens mij is de 15 serie balanced door de manier van opbouwen, zodat qua plaatsing van componenten als ringkerntrafo volledig symmetrisch is, zodat ook de interne bedrading dezelfde lengtes hebben. Als ze daar al zoveel aandacht aan besteden waarom geen functies als XLR?

Wow ze hebben wel een bijzondere invulling van deze term bedacht :

http://www.rotel.com/NA/about/BalanceDesignConcept.htm

Zover ik kan zien doen ze veel moeite en dat beschrijven ze hier maar het is niet balanced zoals wij hier bedoelde. Hoe zinnig balanced is als je alles lang digitaal houd kan je je afvragen we hebben die discussie vaak gehad in de avp owners threads.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

MechanicalAnimal

#238
Citaat van: W.Otter op augustus  7, 2013, 00:14:31
ongetwijfeld plastic, zo is het op mijn rc1550, rsp1570 en rdg1520.. dus denk niet dat ze nu zo slim zijn geweest om er een uitzondering van de maken. over het algemeen draai ik het volume omhoog met een AB, wat bij de rc1550 een leuke bijkomstigheid is dat de volumeknop dan meedraaid :D

"een leuke bijkomstigheid"?  :D

ik had eigenlijk niet anders verwacht dat dat ding meedraait...doet mijn huidige low-end 3-knaken Sony uit het jaar kruik ook  :pompom:

T.z.t toch het spul eerst maar eens van dichtbij in real live bezien hoe e.e.a aanvoelt en glimt in echt licht ipv een fotostudio. Ik heb ook nog niet tot in details de versterkers bekeken zoals THD, aantal inputs, aanwezigheid van XLR (zou ik prettig vinden, just my 2 cents) en eventueel zelfs een USB voor een MP3spelertje/stickje.
Heb een zwikje reviews gelezen aan de hand van een budget tot 2K. Daarbij heb ik even the usual suspects van NAD, Marantz en Denon even buiten beschouwing gelaten, voornamelijk qua looks, maar ook omdat ik dat wat meer 13-dozijn-werk vindt persoonlijk.

shortlist:

Rotel RA-1570
Arcam FMJ A38
Roksan Caspian M2
NAIM Nait XS
Cambridge Audio 851A
Musical fidelity M3i
Anthem Integrated 225
MOON Neo 250i
Unison Research – Unico Secondo


Maar eerst het filter van mijn zelfbouwers maar eens afsolderen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

W.Otter

Citaat van: danielo op augustus  8, 2013, 17:11:15
Wow ze hebben wel een bijzondere invulling van deze term bedacht :

http://www.rotel.com/NA/about/BalanceDesignConcept.htm

Zover ik kan zien doen ze veel moeite en dat beschrijven ze hier maar het is niet balanced zoals wij hier bedoelde. Hoe zinnig balanced is als je alles lang digitaal houd kan je je afvragen we hebben die discussie vaak gehad in de avp owners threads.

Daniel.

laten we er maar geen discussie van maken  :popcorn: het is inderdaad het opbouwen van componenten in een symmetrische opzet.. nu ik het verhaaltje lees hebben ze er inderdaad een hoop van weten te maken ;) maar je bregijpt dat zo'n apparaat helemaal 'balanced' opbbouwen met afwezigheid van XLR oid een rare manier van werken is.. net als een hoop andere dingen uit het lijstje
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: MechanicalAnimal op augustus  8, 2013, 20:24:00
"een leuke bijkomstigheid"?  :D

ik had eigenlijk niet anders verwacht dat dat ding meedraait...doet mijn huidige low-end 3-knaken Sony uit het jaar kruik ook  :pompom:

T.z.t toch het spul eerst maar eens van dichtbij in real live bezien hoe e.e.a aanvoelt en glimt in echt licht ipv een fotostudio. Ik heb ook nog niet tot in details de versterkers bekeken zoals THD, aantal inputs, aanwezigheid van XLR (zou ik prettig vinden, just my 2 cents) en eventueel zelfs een USB voor een MP3spelertje/stickje.
Heb een zwikje reviews gelezen aan de hand van een budget tot 2K. Daarbij heb ik even the usual suspects van NAD, Marantz en Denon even buiten beschouwing gelaten, voornamelijk qua looks, maar ook omdat ik dat wat meer 13-dozijn-werk vindt persoonlijk.

shortlist:

Rotel RA-1570
Arcam FMJ A38
Roksan Caspian M2
NAIM Nait XS
Cambridge Audio 851A
Musical fidelity M3i
Anthem Integrated 225
MOON Neo 250i
Unison Research – Unico Secondo


Maar eerst het filter van mijn zelfbouwers maar eens afsolderen.

tja, bij Rotel is dat dus allemaal niet vanzelfsprekend, daarom zeg ik ook ze laten zoveel steken vallen.. de klantenservice is ook zo slecht (beter gezegd: niet aanwezig) dat er geen antwoorden zijn op dit soort vragen.

hoewel op de RA-1570 die je noemt de goede kant op gaat; XLR, USB, ByPass, Phono, "bi-amp/(wire)", usb front/rear. maar ook dan weer geen streaming capabilities en geen FLAC via usb.

tja het zijn, zoals eerder gezegd, haat-liefde-apparaten. Bouwkwaliteit is echt prachtig, maar ook hier is het dubieus omdat ze de volumeknop dan uit plastic vervaardigen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MechanicalAnimal

okay, thanks W.otter, nuttige info voor mij, bedankt.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

flakkees

laten we even niet vergeten dat wanneer je een rotel koopt en die vervolgens aansluit het gelijk
klinkt als een klok
- zonder audyssey
- zonder toonregeling
- zonder eerst het hele menu door te spitten en aanpassen
- ..... zonder moeite eigenlijk   ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kingpin

Citaat van: flakkees op augustus  9, 2013, 07:19:17
laten we even niet vergeten dat wanneer je een rotel koopt en die vervolgens aansluit het gelijk
klinkt als een klok
- zonder audyssey
- zonder toonregeling
- zonder eerst het hele menu door te spitten en aanpassen
- ..... zonder moeite eigenlijk   ;)
Dat vond ik dus ook, de 1098 staat zelfs in stereo z'n mannetje, zelfs nu nog vanwege z'n fysieke opbouw wanneer je in stereo schakelet (reed relais sluiten alles wat overbodig is af).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maro

Citaat van: flakkees op augustus  9, 2013, 07:19:17
laten we even niet vergeten dat wanneer je een rotel koopt en die vervolgens aansluit het gelijk
klinkt als een klok
- zonder audyssey
- zonder toonregeling
- zonder eerst het hele menu door te spitten en aanpassen
- ..... zonder moeite eigenlijk   ;)

Dat ligt toch gewoon aan je akoestiek en niet aan het merk versterker?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Citaat van: Maro op augustus  9, 2013, 08:59:49
Dat ligt toch gewoon aan je akoestiek en niet aan het merk versterker?

dat heb ik mij zelf na een versterker vergelijk bijgewoond te hebben ook altijd voor gehouden
ik hoorde daar geen verschillen maar dat was stereo en geen multichannel
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maro

Citaat van: flakkees op augustus  9, 2013, 09:04:12
dat heb ik mij zelf na een versterker vergelijk bijgewoond te hebben ook altijd voor gehouden
ik hoorde daar geen verschillen maar dat was stereo en geen multichannel

Oke, maar een surround machine neerzetten zonder iets aan te passen die dan ook meteen heel goed in surround klinkt lijkt mij iet wat onwaarschijnlijk. Of je legt de lat niet erg hoog natuurlijk, dat kan ook.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Citaat van: Maro op augustus  9, 2013, 09:06:14
Oke, maar een surround machine neerzetten zonder iets aan te passen die dan ook meteen heel goed in surround klinkt lijkt mij iet wat onwaarschijnlijk. Of je legt de lat niet erg hoog natuurlijk, dat kan ook.  :D

misschien kom je eens in de buurt van goeree Overflakkee  :D
:coffee: laat maar weten wanneer je komt

gaan we daarna nog eens over die lat praten  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kingpin

Citaat van: Maro op augustus  9, 2013, 09:06:14
Oke, maar een surround machine neerzetten zonder iets aan te passen die dan ook meteen heel goed in surround klinkt lijkt mij iet wat onwaarschijnlijk. Of je legt de lat niet erg hoog natuurlijk, dat kan ook.  :D
Door een beetje te spelen met de kamer wbt akoestiek kom je een heel eind.
Wel ben ik van mening dat dsp onontbeerlijk is in het laag, maar voor de rest niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

flakkees

Citaat van: Kingpin op augustus  9, 2013, 09:10:21
Door een beetje te spelen met de kamer wbt akoestiek kom je een heel eind.
Wel ben ik van mening dat dsp onontbeerlijk is in het laag, maar voor de rest niet.

tenzij je een 2 x 15'' sub hebt  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx