Beste manier op XBMC op je PC in andere kamer via iPad/iPhone te bedienen?

Gestart door Erik, april 27, 2012, 13:53:39

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Zoals ik eerdere topics vermeldde wil ik hd films op tv bekijken door een 12 meter lange hdmi kabel onder de vloer van de pc naar de tv te leiden. Met Alt-P even naar andere scherm wisselen.
XMBC is dan de grafische interface. Nu zou het mooi zijn als ik de pc/xbmc ook nog zou kunnen bedienen vanaf de bank. Ik heb een iPad/iPhone nu denk ik dat er vast wel een manier is op via beide via wifi xbmc te bedienen. Hou zou je dat het efficientse en makkelijkst kunnen doen?
Dit is een beetje nieuwe materie voor mij.
Wie wat tips heeft is welkom  :)

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

danielo

even xmbc control ipad ingeven in google vind je van alles. toen ik xmbc nog gebruikte heb ik er een aantal getest en werkten toen redelijk oa :

http://itunes.apple.com/nl/app/xbmc-remote/id289316916?mt=8

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RalphH

Nog geen ervaring mee, maar constellation schijnt "the way to go" te zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

danielo

Citaat van: mikekiwi op april 27, 2012, 14:42:48
Nu ken ik XBMC nie goe, maar dit zou toch denk ik de simpelste oplossing zijn: http://www.realvnc.com/products/ios/

vnc clients sturen het hele scherm over dat kan maar is zeker niet de manier waarom je het wil. De xmbc achting dingen hebben een manier om remote apps op aan te sluiten (plex, xmbc, appltv's, spotify).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mikekiwi

Citaat van: danielo op april 27, 2012, 14:52:31
vnc clients sturen het hele scherm over dat kan maar is zeker niet de manier waarom je het wil. De xmbc achting dingen hebben een manier om remote apps op aan te sluiten (plex, xmbc, appltv's, spotify).

Daniel.

Aha, dan was mijn voorbehoud toch juist...  ;)

Marco66

Citaat van: RalphH op april 27, 2012, 14:51:39
Nog geen ervaring mee, maar constellation schijnt "the way to go" te zijn.

Werkt inderdaad goed op de ipad!

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Thunder

Heb ervaring met Constellation en XMBC Commander. Constellation wint hands down, ook op de iPhone. Dankzij dit forum kreeg ik de tip constellation te gebruiken en geen moment spijt gehad. :) Heb ook meteen betaald voor deze versie, dergelijke initiatieven moeten worden beloond.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Erik

Citaat van: Thunder op april 28, 2012, 08:11:44
Heb ervaring met Constellation en XMBC Commander. Constellation wint hands down, ook op de iPhone. Dankzij dit forum kreeg ik de tip constellation te gebruiken en geen moment spijt gehad. :) Heb ook meteen betaald voor deze versie, dergelijke initiatieven moeten worden beloond.
Ik begi wel te merken dat ik dat oud aan het worden ben ;D vroeger wist ik alle svan techniek en pc's. Maar tegenwooridg moet ik ook zoeken.
Gisteren constalation via itunes binnengehaald, denk even via wifi de pc over te nemen. Nee zo werkt dat niet, moet je van alles instellen waar je nog nooit van gehoord heb. Na 5 min maar weer weggelegd.  Ik zal eerst eens wat how to's moeten downloaden om dit te snappen. Je zou er bijna iemand voor laten langskomen  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Tweede keer wel gelukt mbv een YT video op hun site. Even wennen aan de interface maar beviel me uiteindelijk wel, dus de pro versie gekocht voor 4 euro :)
Scheelt me straks weer opstaan en naar de andere kamer lopen. Helaas wil hij niet op mijn iPhone geïnstalleerd worden, Apple wil dat ik eerst een nieuwe iPhone koop, dan maar alleen op de iPad.
- Winston Churchill