Canare 4S11

Gestart door Rowdy, april 9, 2012, 12:34:01

Vorige topic - Volgende topic

Rowdy

@Canadaan: Ziet erg mooi uit. Ik heb ze afgewerkt zonder sierkous, omdat ik dat niet nodig vind. Zonder sierkous vind ik het ook zeer netjes eruit zien. Ik ben met je eens dat je er even tijd voor moet nemen en geduld hebben.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Canadaan

Citaat van: Rowdy op mei  7, 2012, 19:37:38
@Canadaan: Ziet erg mooi uit. Ik heb ze afgewerkt zonder sierkous, omdat ik dat niet nodig vind. Zonder sierkous vind ik het ook zeer netjes eruit zien. Ik ben met je eens dat je er even tijd voor moet nemen en geduld hebben.

Zonder sierkous zien ze er inderdaad ook netjes uit. Zeker nu dat de buitenmantel zwart is. Ik heb veel foto's van de kabels gezien toen de buitenmantel lichtgrijs was. Dan heb je in mijn optiek echt wel een sierkous nodig om het mooier af te werken. Maar eigenlijk dan nog... smaken verschillen.... gelukkig maar.  :smile:
Pioneer Kuro PDP-428XD | UPC HDTV-DVR mediabox | Marantz SR6005 | Marantz DV7001 | Sony PlayStation 3 | Tannoy Revolution Signature DC6T | Canare 4s11

phmeijer

Citaat van: Canadaan op mei  8, 2012, 09:19:06
Zonder sierkous zien ze er inderdaad ook netjes uit. Zeker nu dat de buitenmantel zwart is. Ik heb veel foto's van de kabels gezien toen de buitenmantel lichtgrijs was. Dan heb je in mijn optiek echt wel een sierkous nodig om het mooier af te werken. Maar eigenlijk dan nog... smaken verschillen.... gelukkig maar.  :smile:

Daarom hebben wij ook als een van de weinigen de kabel in het zwart; grijs is de standaardkleur van Canare voor deze kabels!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Canadaan

Citaat van: phmeijer op mei  8, 2012, 09:39:12
Daarom hebben wij ook als een van de weinigen de kabel in het zwart; grijs is de standaardkleur van Canare voor deze kabels!

Oh! Dat verklaart het dan  :smile: 
Nog bedankt voor de service (en het zakje snoep  ;)) Peter!
Pioneer Kuro PDP-428XD | UPC HDTV-DVR mediabox | Marantz SR6005 | Marantz DV7001 | Sony PlayStation 3 | Tannoy Revolution Signature DC6T | Canare 4s11

Canadaan

Ik heb een vraagje....

Na het aansluiten (bi-amp) van de nieuwe kabels heb ik gelijk 's avonds (toen iedereen sliep  :smile: ) alles opnieuw afgesteld met de Audyssey.
Na de kalibratie viel me meteen op dat ik de versterker +- 8db zachter moest om dezelfde "hardheid" te krijgen die ik daarvoor met de oude kabels kreeg.

Heeft dit met de koper samenstelling van de kabels te maken? Of het feit dat ik het nu bi-amp heb aangesloten?  :confused:  :dontgetit:

Misschien leg ik het niet helemaal goed uit met de juiste termen. Correct me if I'm wrong  ;D

road rebel

Ik zou zelf ook graag een nieuwe set LSkabels bestellen (ik heb grofweg 25m nodig voor alle luidsprekers aan te sluiten), persoonlijk dacht ik aan de 4s8. Wat voor afmontage accessoires heb je bij besteld? ahja hierbij nog een vraagje: heeft afmonteren enig voordeel behalve de looks?

Rowdy

Ik heb puur de kabel (Canare 4S8) besteld.

road rebel

Ik heb ook de 4s8 besteld, we zien wel wat die doet in mijn set tov. mijn 2x2.5 verzilverd koper kabel.

Nahpets

Citaat van: Canadaan op mei 16, 2012, 14:38:10
Heeft dit met de koper samenstelling van de kabels te maken?

Heeft alleen maar met kabels te maken als 1 van de 2 sets defect is. Verschillen van 8 db worden niet veroorzaakt door goed werkende kabels.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Canadaan

Citaat van: Nahpets op mei 31, 2012, 16:23:31
Heeft alleen maar met kabels te maken als 1 van de 2 sets defect is. Verschillen van 8 db worden niet veroorzaakt door goed werkende kabels.

Bedankt voor je input. Ik geloof dat het eerlijk gezegd een combinatie is van allerlei factoren.
1) Versterker en speakers zijn nu beter ingespeeld sinds mijn eerste Audyssey kalibratie (uitgevoerd na aanschaf van versterker/speakers)
2) Speakers zijn nu bi-amp aangesloten
3) Hogere kwaliteit kabels
4) Opnieuw de Audyssey kalibratie uitgevoerd

Wellicht moet ik over een aantal maanden weer de kalibratie uitvoeren omdat de kabels dan wat beter zijn ingespeeld....

Remzo

Het is opvallend hoe iedereen altijd heel erg lovend is over de canare kabels. Helaas heb ik zelf nog geen ervaring met deze kabels. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de canare kabels klinken in vergelijking met de Kimber 8pr. Over deze laatste kabels ben ik zeer te spreken en in budget kabel tests komt de 8pr in het algemeen heel goed uit de bus. Alleen voor de prijs van 1 mrt 8pr heb je 5 mrt 4s8.

Peter en andere forumleden, kunnen jullie aangeven wat de grootste klank verschillen tussen de 4s8/11 en de 8pr zijn? Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik langere LS kabels nodig. De canare kabels zijn gezien de prijs per meter zeer interessant, maar misschien moet ik in vergelijking met de 8pr wel aan kwaliteit inleveren of zit ik er helemaal naast? Ik hoor graag naar jullie ervaring!

road rebel

Bestelling vandaag ontvangen, zoals altijd goed verpakt! Bovendien ook nog twee attenties in de doos, eentje om het installeren zoeter te maken en eentje om m'n berekeningen te kunnen neerpennen,dat is altijd leuk!

Vanavond alles installeren, mijn bevindingen (voor wat het waard is) zal ik later mededelen!

road rebel

Enkele bevindingen:

De kabel is keurig opgebouwd, de ronde zwarte rubberen buitenste laag zorgt voor een keurige uitstraling en dit zelfs zonder textielmantel. De buitendiameter is behoorlijk, zeker vergeleken met de diameter van de binnenadders, en toch blijft de kabel relatief soepel. De adders zelf zijn dan wel weer stug.
Vergeleken met een standaard kabel is het installeren wel moeilijker (je hebt nl 2x meer adders) en ik heb wel getwijfeld om mijn bananenpluggen weer boven te halen. Het is uiteindelijk wel gelukt om 5 kabels te verbinden met mijn receiver maar ik doe het liever niet al te vaak  :plain:

Ik kwam meteen wel op een probleem: mijn hond (Amerikaanse cocker spaniĆ«l pup van 6maand) vond de kabel wel heel interessant en zette zijn tanden in de voorlaatste meter van mijn linker achter luidspreker, dus als het daar beknepen klinkt weet ik de oorzaak  ;D

Eerste luisterbevindingen zijn als volgt: het klinkt zeker niet slechter dan wat ik ervoor had, dus het klinkt heel aangenaam en vertrouwd :music: er lijkt wel een nuance te zijn, geluid lijkt even gedetailleerd als voordien en toch vlakker... Hmmmm

Over een paar dagen laat ik wel weten wat ik ervan vind, dan zal ik de 4s8l eens naast mijn oude kabel zetten.

Nogmaals bedankt aan de TS om canare weer aan het licht te brengen en aan Peter voor de goede service!

phmeijer

Citaat van: Remzo op juni  1, 2012, 21:22:58
Peter en andere forumleden, kunnen jullie aangeven wat de grootste klank verschillen tussen de 4s8/11 en de 8pr zijn? Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik langere LS kabels nodig. De canare kabels zijn gezien de prijs per meter zeer interessant, maar misschien moet ik in vergelijking met de 8pr wel aan kwaliteit inleveren of zit ik er helemaal naast? Ik hoor graag naar jullie ervaring!

Probeer het eens uit in je huidige situatie, alleen dan kun je een goed vergelijk maken!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Raphie

zowel Canare als Belden zijn erg goed en geven (persoonlijk naar mijn mening) de beste bang for the buck.
Peter z'n service is ook uitstekend! Tevens heeft hij meer als voldoende opties om je kabels te modden met kraaltjes en speigeltjes als je daar gevoelig voor bent, voor de juiste "high end" look.
JBL PRX Power!

negotiata

Citaat van: Canadaan op mei  6, 2012, 17:37:49
Ik gebruik sinds gisteren de 4s11 (2x3meter). Deze heb ik bi-amp aangesloten (en opnieuw de Audyssey kalibratie op mijn Marantz uitgevoerd).
Wat een verschil in geluid met mijn oude Oehlbach kabels.  :headbanging:  De bas is veel gecontroleerder, het midden is nu veel meer aanwezig en het hoog klinkt iets zuiverder.

Met dank aan Peter van HifiSupply  ;D

Voor:

Na:

Daniel

wow mooi resultaat !

Welke gevlochten kous is dat en die ronde kabelhouders welke is dat ?
Ik wil ook de 4s8 of 4s11 voor icm met mijn nieuwe xtz 99.38 MK2.

Help me please !
- To be or not to be, thats the question -

phmeijer

Dat is de ViaBlue Blackline Sleeve en de splitters zijn SC4/4 splitters.

negotiata

Citaat van: phmeijer op januari  8, 2013, 10:06:53
Dat is de ViaBlue Blackline Sleeve en de splitters zijn SC4/4 splitters.

Bedankt !
- To be or not to be, thats the question -

Xander32

Hierbij nog een andere afwerking (van mijn "spare" ls.kabels):

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Volgende week zaterdag ga ik deze luidsprekers beluisteren en eventueel aanschaffen. Deze luidsprekers wil ik, bij koop, bi-wired aansluiten met Canare 4S11 i.p.v. 4S8. Voor afwerking van de 4S11 heb ik onderstaande op het oog.
en
Luidsprekerkant                                                                                 Versterkerkant

Is het mogelijk om deze Y-splitters daarvoor te gebruiken?
Kun je ze krimpen (krimpkous), zodat ze er netje overheen zitten?

phmeijer

Hoi Rowdy,

die zijn te ruim, zijn rubberen splitters, kun je dus helaas niet krimpen.  :-\

Kingpin

Citaat van: Rowdy op juli 22, 2013, 14:21:41
Volgende week zaterdag ga ik deze luidsprekers beluisteren en eventueel aanschaffen. Deze luidsprekers wil ik, bij koop, bi-wired aansluiten met Canare 4S11 i.p.v. 4S8. Voor afwerking van de 4S11 heb ik onderstaande op het oog.
en
Luidsprekerkant                                                                                 Versterkerkant

Is het mogelijk om deze Y-splitters daarvoor te gebruiken?
Kun je ze krimpen (krimpkous), zodat ze er netje overheen zitten?
Bi-wire ook Bi-Amped ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

Citaat van: phmeijer op juli 22, 2013, 14:33:59
Hoi Rowdy,

die zijn te ruim, zijn rubberen splitters, kun je dus helaas niet krimpen.  :-\
Dat is jammer, want ze zijn mooi om het mee af te werken.

Dan ga ik met een zeer fijne zijkniptang de opvuldraadjes wegknippen.

Rowdy

Zal het volgende kunnen doen voor de afwerking:

Krimpkous met een diameter van 12,7 mm (6,4 mm is max. krimp) gebruiken voor de mantel en 6,4 mm (3,2 mm is max. krimp) voor de draden aan de versterkerkant.

Rowdy

Heb de Triangle Comete 30th Anniversary overgenomen van een forumlid.

Deze is bi-wired aangesloten met Canare 4S8. Lengte is 2 x 2 mtr. Dit klinkt boven mijn verwachting uitstekend, zowel geluidsdruk als dynamiek zijn zeer goed. Geeft de Canare 4S11 een verbetering t.o.v. de 4S8? De 4S11 is wat dikker dan de 4S8.