Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Zo, de zelfbouw set rond de Pluto's boven weer aangesloten. Tidal op de nuc gezet en eens lekker genieten.
Speelt de set beneden toch mooi weg ( in stereo), wat een ruimte.

Binnenkort nieuwe kabels aan de pluto's. 50 meter cat gevlochten. Gaat wat meer bewegingsruimte geven, kan de set netjes weggezet worden.
Zou het geluid ook niet moeten verslechteren.

De nieuwe Racoon klinkt best goed via Tidal in hifi quality.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De superspikes die ondertussen onder de Pluto's geplakt waren komen ook goed tot hun recht, eea is strakker en de vloer heeft geen eigen leven meet.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De mc200 getroeteld met een 1gb evo ssd. Gelijk daarna de compleet nutteloze Sooloos update er overheen.
Nu maar wachten tot Meridian wat stappen gaat maken met Sooloos. Verwacht nog niet veel van de komende update (2.2), maar versie 3 zou interessant moeten worden.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kwa streaming/bediening/stabiliteit is Meridian de concurrentie toch al ver voor dus heb ik eigenlijk niets te wensen. De Tidal integratie is het enige waar ik echt op zit te wachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Voor al mijn eigen cd's helemaal mee eens. Jriver komt met jremote in de buurt maar haalt het toch net niet.
Wel vind ik de rhapsody integratie in sooloos brak. Het mooie van de streaming muziek is dat het zo lekker discovered. En die feature zit nog niet in sooloos. Benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Op de Pluto's boven Tidal aangehaakt: mijn raspberry pi draait picoreplayer, wat een squeezelite setup is (en volledig in memory). Aan mijn LMS ickstream aangehaakt voor Tidal.
Eventjes iets aan setup werk (ickstream account aanmaken op basis van mijn Tidal login) maar vervolgens is eea in iPeng op de ipad beschikbaar.

De pi hangt via i2s direct aan mijn 4-decks DDDAC.

De Pluto's ook met nieuwe kabels aan de bijbehorende (origineel eigenlijk in de speaker ingebouwde) versterker gehangen. Zo'n 50 meter cat6 meerdere malen gevlochten, snakeskin, w&m bs-10 bananen en weer iets meer schuif ruimte voor de apparatuur en Pluto's.

Overigens is de beste upgrade nog steeds de superspike plak spikes die onder de Pluto's zitten. Het laag is een stuk strakker. En dat via de pi, dus zonder de convolver tuning die mijn dedicated streamer toevoegd.

Klinkt alles bij elkaar heel acceptabel :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Peter_T

Citaat van: rovinggecko op oktober 27, 2014, 22:12:11
Werkt helemaal prima.
Moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over de setup nu. Met de laatste jriver (met wdm driver) en spotify beta met connect (in jriver setup als aparte player) werkt eea seamless en klinkt als een klok.
Nu alleen nog een keer mn ppa usb kaart er in prakken, dan is ie helemaal af.
Ik las in dit forum ongeveer een jaar geleden dat je van plan was in een Akasa Tesla H kast een NUC MB via PCI-e te verbinden met een PPA USB kaart. Ik weet niet of je dat uiteindelijk gelukt is of dat je er vanaf gezien hebt vanwege de krappe ruimte. Mij leek het ook een mooie oplossing voor mijn eigen NUC, maar ik zie ook wel dat het niet zo simpel is. Deze riser kaart www.allekabels.nl/0/10105/1192447/minipcie-riser-karte-pcie-x1-flex-rechts-delock-industry.html zou misschien wel gaan, maar dan alleen in het mSATA PCI-e slot? Misschien vanuit het onderste PCI-e slot met een "verlengkabel" www.dx.com/nl/p/pci-e-x1-male-to-female-extension-flexible-cable-grey-light-yellow-multi-colored-21cm-301603 waarvan de dubbele platte lintkabel waarschijnlijk nauwelijks direct 90o de hoek om kan?
Graag hoor ik of jij er nog ideeen over hebt?

rovinggecko

Goed gezien. Heb het er niet inzitten, kreeg het er niet in zonder kortsluiting te harde vouwen etc. met een ssd er ook in wordt het te krap, masr msata ssd kan niet want dat heb je nodug voor de riser card. Heb het dus nog wat vooruit geschoven. :).

Groet

Bas
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Peter_T

Citaat van: rovinggecko op mei 15, 2015, 15:16:34
Goed gezien. Heb het er niet inzitten, kreeg het er niet in zonder kortsluiting te harde vouwen etc. met een ssd er ook in wordt het te krap, masr msata ssd kan niet want dat heb je nodug voor de riser card. Heb het dus nog wat vooruit geschoven. :).

Groet

Bas

Bedankt voor je antwoord Bas. Het bevestigt mijn vermoeden dat het niet gaat lukken zo. Misschien als iemand een ronde custom verlengkabel aan de PCI-e "stekker" maakt die direct met 90o verder gaat. Paul Pang misschien? Ik zelf kan dat niet. Dus ga ik maar uitkijken naar een andere oplossing. De CAPS Maroubra van Chris Connor kan met een ML320 kast een NUC MB en een speciale editie van de SOTM USB kaart herbergen, maar dat wordt bij elkaar nogal duur.

groeten  Peter

rovinggecko

Kreeg de riser card kabel wel gevouwen, maar de stapel van de ppa usb met ssd kreeg ik nog niet schappelijk weg gewerkt.
Kan die ppa usb kaart niet ipv sotm in die ml320 kast?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo, MC200 de deur uit.... over naar Roon only!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#461
Citaat van: rovinggecko op juli 16, 2015, 21:10:23
Zo, MC200 de deur uit.... over naar Roon only!

Top, groot gelijk. Al idee wanneer de iOS app komt? Was ons deze week beloofd meende ik.  :confused:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Hij is aangemeld in de app store voor hun interne beta.
Vermoed dat ze hem volgende week kunnen testen. Dan weer een week voor de final app om door Apple goedgekeurd te worden, dus ik gok dat ie er met een paar weken wel is.

Dat is dus te overzien.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: rovinggecko op juli 16, 2015, 23:00:40
Hij is aangemeld in de app store voor hun interne beta.
Vermoed dat ze hem volgende week kunnen testen. Dan weer een week voor de final app om door Apple goedgekeurd te worden, dus ik gok dat ie er met een paar weken wel is.

Dat is dus te overzien.

Dat moet lukken. Ben wel erg benieuwd hoe de app gaat worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

In princiepe exact hetzelfde als de pc/ mac ui.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo, we zijn weer in de donkere dagen van 't jaar beland. Altijd weer het moment voor DIY kriebel.
Dit jaar maar eens op tijd begonnen met het maken van ruimte. De 861v6 krijgt begin december een nieuw baasje. Ondertussen eens rustig kijken wat er nog meer aan ruimte gemaakt kan worden.

En natuurlijk kijken wat er nieuw te knutselen valt.
Heb de bouwplannen liggen voor een paar LX521, moet zeggen dat die erg trekken. Maar zie dat niet helemaal in de surround setup. Misschien alleen met rears en een phantom center? Heb ook eigenlijk net niet genoeg ruimte om ze helemaal tot hun recht te laten komen (maar hoe erg is dat?).

Zal ondertussen ook mijn oude G68 eens uit de doos trekken (die had ik nog niet weggedaan), en kijken of ik daar een liniaire voeding in kan prakken (heb ik ook al liggen). Dat moet de surround voorlopig coveren. Iemand nog ergens een leuke DIY instructructie voor een surround processor gezien?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Heb voorlopig even als bron een raspberry pi met hifiberry digi+ op de G68 aangesloten.
Klinkt stukken beter dan de atv3 als bron.
De rpi draait picoreplayer, klaar voor de volgende Roon release met squeezeplayer support (en de rpi versie die ook in de steigers staat).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op november 16, 2015, 22:28:15
De 861v6 krijgt begin december een nieuw baasje.

:nopompom:

Citaat van: rovinggecko op november 16, 2015, 22:28:15
En natuurlijk kijken wat er nieuw te knutselen valt.
Heb de bouwplannen liggen voor een paar LX521, moet zeggen dat die erg trekken. Maar zie dat niet helemaal in de surround setup. Misschien alleen met rears en een phantom center? Heb ook eigenlijk net niet genoeg ruimte om ze helemaal tot hun recht te laten komen (maar hoe erg is dat?).


:pompom: Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik geniet nog iedere dag van de LX521's, ook al heb ik momenteel ook niet de plek om ze echt goed op te stellen. Een surroundopstelling met 5x Lx521 lijkt mij helemaal top  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

5x lx521? Moet ik echt eerst verhuizen. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Waarom doe je de 861v6 weg? Dat is toch een vrij ultieme pre/pro?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Helemaal. Maar, in mijn set en suboptimale woonkamer setup vond ik de kost/benefit niet helemaal opwegen. De 6k bovenop een g68 vond ik er niet uitkomen. Ook omdat ik de g68 qua sound signature net iets meer laidback vind. Had nu een mooie kans om eea door te zetten.

Ik verwacht een nieuwe 861 op enig moment, waarvan de upgrade cost significant zal zijn. Maar tegelijkertijd de waarde van de v6 een stap achteruit maakt. Dus ook een timing aspect.

En dan vind ik het eigenlijk ook leuk om wat te knutselen. Bv een lineaire voeding aan de g68. Waar zelf knutselen aan een 861v6 zonde is.

Feature wise is een 861 redelijk gedateerd.

Eea creert nu funds voor een mooi paar lx521.
En dsps. En amps.

Ben ook overtuigd dat bv de speakers veel meer impact gaan maken boven een g68 vs 861.

En met steeds meer diy wordt een high end prepro ook wel apart.

En kan er altijd weer edntje kopen. If een trinnov oid.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Tijd om de markt in de gaten te houden dus voor mooie v6 of misschien v8 modelletjes.. :D  Nee hoor...ik ben super blij met mijn oude v4. Jammer dat je hem weg gedaan hebt...weer een gebruiker minder. Zijn er niet veel meer op dit HT forum volgens mij.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Meridian loopt inderdaad een beetje leeg op dit moment. Voor HT is het probleem dat ze de nieuwe 'enthusiast' formaten niet ondersteunen. En de meeste HTs zijn nu juist van die enthusiasts.

Overigens verwacht ik dar Meridian binnenkort met een nieuwe ms200 uit komt, met mqa ondersteuning. Wat dan, indien ok geprijsd, best een aardige afzet zou kunnen krijgen nu Sooloos gratis is. Of met Roon.

Overigens nog steeds Meridian hier, maar dan de G68. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Verstandige keuze als ik dat zo lees, en met als voordeel dat je een mooi paar LX521's kan gaan bouwen. Daar ga je veel plezier van hebben. Ik denk dat de nieuwe licenties (DB Atmos e.d.) voor bedrijven als Meridian die relatief weinig volume verkopen behoorlijk prijzig zijn en zodoende niet meer echt voorop lopen hiermee. De speakers zullen meer verschil gaan maken dan de switch tussen de 861 en G68, dat ben ik met je eens. Mocht je nog een leuk design van een high-end diy pre/pro aanlopen dan houd ik mij aanbevolen  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Had jij overigens een hout pakket besteld? (En tevreden) of zelf gezaagd? Ik twijfel nig even if ik een kickstart zal doen of eea van de grond af...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer