Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Serieus. 216 volt op dit moment. Misschien moet je het voltage eens verlagen, ik had geen brom op de xpa-5 :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MegaJ

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 18:06:08
Serieus. 216 volt op dit moment. Misschien moet je het voltage eens verlagen, ik had geen brom op de xpa-5 :)

Haha. Dat zal niet gaan, misschien moet ik even bellen met Continuon daarover :P Wist eigenlijk niet dat dit voorkwam in NL, ik had altijd het gevoel dat we in een goed geregeld land woonden v.w.b. dit soort dingen  :laugh: Maar goed wel fijn dat je het met wat extra hardware hebt kunnen oplossen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

rovinggecko

Helemaal. Dacht ook dat er gewoon 230 exact uit het stopcontact kwam, maar dat valt dus tegen. En dan blijkt dat eea formeel best wat kan afwijken.
Anyhow, met een line-r voor een paar tientjes geregeld, da's dus het probleem niet. Jammer dat het even kost om uit te vinden.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 10:39:23
De opties:
- Squeezebox Touch
     - BOTWS voeding
     - iPeng op de ipad
     - coax op de G68
     - spotify

Neem je ook mee dat die haast niet meer te krijgen zijn? En als je ze vind vragen ze met gemak 300 - 350 euro en voor een tweedehands versie nog 200 euro. Maar goed, vraag en aanbod hè. Nadeel is ook dat er dus geen officiële ondersteuning meer is vanaf Logitech. Al zijn er wat projecten die de Squeezebox in leven proberen te houden, idem met de software welke je op de NAS moet draaien. Andere optie is wellicht de Bluesound Node. Wel een stuk duurder dan de Touch en je hebt geen display of wat dan ook, maar kwalitatief wel beter dan de Squeezebox. Ook geen software op de NAS, alleen je folder(s) met muziek opgegeven. Ik ben in ieder geval zeer enthousiast over Bluesound, grote kans dat ik daar op overstap.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rovinggecko

Citaat van: FeaR1986 op april 30, 2013, 18:09:22
Neem je ook mee dat die haast niet meer te krijgen zijn?
Er staan bij mij een SBT en een Classic, die heb ik al jaren. Gelukkig, want ben met je eens dat de prijzen belachelijk zijn. Heb ook een Olive One in de pijplijn. Dus op dat vlak genoeg opties op dit moment. Eerst SBT, Sooloos en Mac Mini maar eens vergelijken voordat ik er een Bluesound tegenover zet. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Voordat ik de streamers eens echt kritisch ga vergelijken (hoewel ik ze nu mix en al langzaam een mening begin te vormen), eerst nog wat puntjes op de i aan het zetten.

Er is een Isotek Vision onderweg om de kwaliteit van de prik wat op te schroeven. Ben benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de HTS1000 en Line-R combo.

En daarnaast met Bjorn in gesprek om m'n 2.5mm standaard Oehlback koper te vervangen door Nordost Wyrewizard Dreamcaster. Niet omdat ik nu zo'n believer ben, maar leuk om te experimenteren en de set is toch wel iets meer waard dan een puur standaard koper kabeltje. Het aansluiten van de huidige kabels op het hoog ipv het laag op de speakers gaf een hoorbare verbetering in het hoog, dus ben benieuwd wat bi-wire kabels gaan brengen.

Ondertussen nog wat aan het schuiven met de speakers, op zoek naar de optimale lokatie. Vond de Cardas gouden snede formule en dat gaf wel een waanzinnig effect zeg. Veel minder reflecties en veel meer diepte. Ook niet raar, want de speakers stonden veel verder de kamer in. Te ver helaas. Dus toch maar weer iets naar achter geschoven. Nog eens verdiepen in andere methodieken. Maar ja, aangezien eea in de woonkamer staat zal het toch compromissen sluiten blijven.
Wel kan ik voor het vergelijken van de streamers tijdelijk de optimale opstelling kiezen om de verschillen maximaal zichbaar te maken.

Blijft leuk spelen zo tussen het luisteren door....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo, vanmiddag Dreamcaster kabels in bi-wire bestelt bij Bjorn voor alle 5 speakers (het 4G gebeuren vasthoudend). Krijg ik 45 minuten later een pm: zitten ze al in elkaar!!! Da's pas snel. :)

Zaterdag ophalen....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

high-q

Nice, ben benieuwd naar je bevindingen met nordost.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Je blijft je altijd afvragen of het tussen de oortjes zit, maar toch, voorlopig zeer content met de aanschaffen van de week...

De Isotek Vision doet 't prima sinds midden van de week; de Cinepro heeft geen brom en nagenoeg geen ruis met je oor op de speaker. De scherpe randjes zijn van het hoog af op een of andere manier en de bas lijkt nog iets strakker. Er zitten twee type uitgangen op: 4 normaal en 2 high power. De laatste voor de versterker. Initieel had ik de G68 op een normale gezet, maar het was net op eea ingehouden werd  :crazy:.  Snel op de high power uitgang gezet en helemaal prima!  8)

Gister bij Bjorn een hele berg Nordost Wyrewizard Dreamcaster in bi-wire opgehaald. Over een kopje thee nog even gesproken over streaming (komt later).

Ondertussen kwam een klant (helemaal enthousiast) demo Harbeths om ruilen voor defintieve exemplaren. Kon ik ondertussen nog even luisteren naar Bjork op de Wilson Benesch. Valt toch gelijk weer op hoe verschillend speakers zijn en hoeveel opstelling betekent. Wat een kleine hotspot.  :blink: Twee stappen naar rechts en weg beeld. Maar op de hotspot wel heel veel detail en heel strak. Een echte tegenpool van mijn set vwb staging, helemaal als ik in Trifield speel. Bjorn had eea opgesteld voor een klant voor wie stereobeeld minder belangrijk is, maar ritme, timing etc. des te meer. Leuk om te zien dat iedereen een andere definitie heeft van hoe eea ideaal is, en dat er voor iedereen een passende oplossing is. :)
Ik ook weer blij met mijn set, hoewel er nog wel wat leuke speeltjes in Bjorn's candy store staan.

Zoals de Meridian die nu gereserveerd is, vermoed door de heer waar ik Bjorn mee achter liet. :)

Mooie zaak. Zeker wat anders dan de RAF. Goed om dat onderscheidend vermogen te zien (en horen).

De kabels liggen nog los door de woonkamer, maar de Dreamcasters zitten er tussen. Moet alles nog inmeten etc, maar als eerste indruk heb ik eea net een tikkie harder moeten zetten in vergelijk met mijn 2.5 mm koper (zal ik eens nameten), dunnere kabels? Anyway, niet belangrijk, meer dan genoeg power aanwezig, wat belangrijker is dat bijvoorbeeld het piano spel van Birdy strakker lijkt te zijn geworden. Ik hoor dit (denk ik :) ) ook bv bij Alicia Keys ' As I am intro'.

Oftewel, in totaal, hoog minder scherp, minder wollig in het mid\hoog en strakkere bas. En dat voor iemand die niet echt gelooft in het tweaken met power en kabels. Mmm. Misschien zit het toch allemaal tussen de oortjes, maar dan nog, klinkt het nog steeds beter :)
(de Isotek was alleen om te zorgen dat er geen brom was en de kabels zijn er omdat ik het de set waard vond en dacht dat bi-wire wellicht iets kon brengen).

Nu de G68 nog even opnieuw afstellen en de kabels wegwerken en dan eens de streaming opties vergelijken...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz


Hé rovinggecko!

Wat een mooi zelfbouwproject zeg -->  :o :o 8)
Echt heel gaaf gemaakt.

En tijdens het scrollen door het topic kwam ik nog meer mooi spul tegen: wat een vette apparatuur :worship:
Wow, die op elkaar gestapelde "machines" maken echt wel indruk :worship:

Geniet ze nog, en fijne zondag!

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Thanks Atmoz,

Ben d'r zelf ook wel content mee. Luisteren is leuk, maar het prutsen zelf blijft ook een leuke bezigheids therapie. En het is dan altijd mooi als het resultaat weer een stapje beter is.
Zag overigens dat je zelf ook niet onverdienstelijk bent op dat vlak :)

groet

Bas
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ga je voor Meridian qua streaming?  Is wel makkelijk als je een keer naar de 800 serie wil
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Heb een SBT staan met botw voeding. Een mac mini. En vwb sooloos een MC200 en MS200.

In mijn eerste vergelijk was de mac mini geluids technisch het best, gevolgd door de SBT en als laatste de MS200 over coax met de MC200 over netwerk.

Maar qua gebruiks gemak wint Sooloos met de ipad app, etc.  Gevolgd door de SBT ( met spotify als voordeel boven Sooloos Rhapsody). De mac mini is dramatisch in combo met de hd621, Als je de tv uit zet gaat ook het geluid uit. Pas als je daarna headless start doet hij het weer. En alleen headless luisteren is lastig want er zijn veel te veel onverwachte popups etc. Zal vast iets verkeerd doen, maar gewoon niet echt praktisch.

Na gesprek met Bjorn de MS200 er tussen uit gehaald en de MC200 rechtsreeks via coax op de G68. Da's een stuk beter. Nu weer opnieuw vergelijken met SBT en Mac mini.....

En inderdaad de next step up zou een 861 zijn met id41 :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik begrijp niet dat je ook nog een ms200 erbij hebt.  De mc is gewoon al erg mooi. Ik had hem eerder analoog op een G02 en dat doet hij al erg goed. 

Later digitaal op de 861 en nu via de ID40.  De ID40 is echt super.  Als je een ID41 wilt dan moet je al een V6 kopen.  De ID41 past namelijk niet in een V4.

Zal het vreemd vinden als de MC200 het af zou leggen tegen de rest. Maar het zou kunnen natuurlijk.  Ik vond de MC200 analoog op de G02 veel beter dan de MC200 digitaal op een G61R.  Ik had ze tegelijk staan en kon dus makkelijk vergelijken.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Liep tegen een koopje aan voor de MS200 en kreeg bij de hitchhikers mee dat dit beter zou zijn aangezien de mc200 een hdd heeft. Oh well, heb ik nu een tweede zone voor elders of ik zet hem gewoon te koop.

Verwacht dat de mc200 het wel gaat winnen van de sbt in vergelijk, benieuwd naar de mac mini. (die het op gebruikers gemak al afgelegd heeft).

En tja, een v6 (of v8) wordt wel erg aan de prijs. Maar voorlopig eerst nog maar eens van de g68 genieten...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Altijd weer leuk om te lezen hoe verschillend mensen denken over de optimale beleving van muziek. De een wil breedte/diepte/hoogte, de ander detail/ritme/timing en nog een ander "gewoon" beide ;)

Je hebt trouwens absoluut een prachtige set waar je terecht heel blij mee mag zijn :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

Dank htip! En niet alles kan, maar wel veel ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De prik is geregeld, de nieuwe kabels liggen, de G68 is opnieuw ingeregeld dus nu lekker rustig eens wat luisteren en vergelijken tussen de verschillende streaming opties.

De tussenstand:

mac mini
Die gaat weg. Als iemand nog een mac mini zoekt :).
Klinkt helemaal goed, maar is zo gebruiks onvriendelijk als het maar kan. 9 van de 10 keer moet ik eerst het beeldscherm aan zetten om eea recht te trekken (update messages, etc etc). Als ik dan vervolgens een nummer afspeel en de tv uit zet gaat het geluid ook uit, moet ik hem opnieuw via de remote app opstarten. Via ipad vnc remote oid vind ik ook niet werken. Zal vast allemaal in te richten zijn, maar te veel gepruts en verwacht dat het hem dan toch net niet gaat worden.
Mag dan wel goed klinken, maar moet ook praktisch werken.

SBT
Blijft prima klinken samen met de BOTW voeding (dat is een heel verschil!), via coax op de G68.
Prima ipad app, zeer robust en prima geluid. Ook helemaal goed met Spotify geintegreerd (niet alles hoeft hi-res te zijn).

Sooloos
De MS200 heb ik er tussenuit gehaald (iemand nog op zoek? twijfel of ik hem voor een tweede zone ga gebruiken want alleen digitaal uit (en dat heeft mijn oude slaapkamer setje niet als ingang)). De MC200 zit nu direct over coax en klinkt stukken beter!!!
Bedieningsgemak via de Core app op de ipad is werelds. Nog beter dan iPeng :).
Heb net de rest van m'n verzameling aan de MC200 toegevoegd met de mac control app. Dat blijft ook een feest. Tuurlijk, er is wel eens een album dat niet herkent wordt, maar de match rate is heel goed en handmatig is eea eenvoudig aan te passen. Kind kan de was doen.

SBT vs MC200
Via de G68 is eea makkelijk te vergelijken. Zelfde nummer opgezet op beide streamers en dan rustig switchen. Zowel op Trifield als op stereo (heb beide met phantoms opgezet dus makkelijk kiezen).
Waar de MS200 redelijk futloos was, is de MC200 nu wel sprankelend. Waar Sooloos eerst achter lag op de SBT zijn ze nu minimaal gelijkwaardig. Ga er rustig nog wat tijd voor uittrekken en af en toe eens wat vergelijken en dan zien waar ik blijf plakken. Maar de MC200 begint voor m'n gevoel voor te lopen...
Het grootste verschil wat ik hoor is dat de MC200 ' strakker\puntiger is', bij de SBT is het net een slagje wolliger in het laag lijkt het.

Voor zowel SBT als MC200 zit er een ru-connected coax tussen, dus daar kan ik nog eens iets anders proberen. Mocht iemand nog een (betaalbare) suggestie hebben...

Vergelijken blijft lastig, want niet alle nummers lenen zich daarvoor. Als er nog tips zijn in the trend van: hier en hier zouden de verschillen moeten zitten tussen SBT en MC200 en dat kan je met deze nummers makkelijk horen, dan hou ik me aanbevolen.
Ondertussen zet ik lekker onprofessioneel op waar ik graag naar luister en kijk ik wat goed voelt :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Heb je de MC200 ook analoog en digitaal tegen elkaar getest ? Ik vond namelijk analoog de mc via een g02 beter als de mc digitaal via een g61r.



Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Nee, alleen digitaal, maar dat is makkelijk te testen. Zal ik vanavond eens doen. Is natuurlijk wel tegen Meridian filosofie alles digitaal te houden zo lang mogelijk, maar het proberen waard.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

donron


rovinggecko

Citaat van: donron op juni 30, 2013, 17:50:36
MS200 is ook analoog uit
Je hebt gelijk, had de 3.5mm jack even over het hoofd gezien. Thx
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

bmateijsen

Citaat van: thepioneer op juni 30, 2013, 16:43:19
Heb je de MC200 ook analoog en digitaal tegen elkaar getest ? Ik vond namelijk analoog de mc via een g02 beter als de mc digitaal via een g61r.


De G68 maakt het weer digitaal, dus ik zou het vreemd vinden om een analoog signaal te voeden ;), anders ben je alleen maar extra stappen aan het toevoegen in het A/D D/A proces.

thepioneer

Citaat van: bmateijsen op juni 30, 2013, 18:12:21
De G68 maakt het weer digitaal, dus ik zou het vreemd vinden om een analoog signaal te voeden ;), anders ben je alleen maar extra stappen aan het toevoegen in het A/D D/A proces.

Daar heb je wel gelijk in maar er zit verschil in. Het extra proces kan misschien wel positief uitpakken. In theorie moet de digitale weg het beste zijn.

Ben benieuwd.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra