Audiofiele netwerkkabels vanuit de praktijk van een voormalig netwerkingenieur

Gestart door FvP, maart 23, 2012, 22:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Bart_M

Dat was een geweldige 1 april grap geweest. Netwerkkabels leveren met een pijl voor de juiste richting.
Ik zie alle systeembeheerders helemaal over de flos gaan als ze de patchpanelen opnieuw moeten bekabelen.

For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player. => Hilarisch!
:clapping: :pompom: :worship: :headbanging: :thumbs-up: :nowink: :ph34r: :wacko: :angel:

AbZ

maar die mensen van AQ hebben er toch speciaal naar geluisterd?

CiteerDIRECTIONALITY: All audio cables are directional. The correct direction is determined by listening to every batch of metal conductors used in every AudioQuest audio cable. Arrows are clearly marked on the connectors to ensure superior sound quality. For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player.
Als je een nieuwe track via je router op je NAS wil zetten wel eerst ff de kabel omdraaien  :notify:

MaxxMark

Ja maar als je hem op je nas zet luister je niet! Dus dan hoor je het ook niet...

Het is toch eigenlijk om van te huilen.. Misschien zijn mensen die die kabels kopen ook mensen die geloven in de "Amazing Technologies" op TellSell ::)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

Citaat van: MaxxMark op april  4, 2012, 11:48:17
Ja maar als je hem op je nas zet luister je niet! Dus dan hoor je het ook niet...

Het is toch eigenlijk om van te huilen.. Misschien zijn mensen die die kabels kopen ook mensen die geloven in de "Amazing Technologies" op TellSell ::)
maar je moet hem WEL draaien, anders komt ie minder goed op je NAS  :D

sterker nog geen kabel is nog beter, wat klinkt beter G of N en Intel of Broadcom?
klinkt TKIP beter dan AES?  :D

Hoe dom moet je zijn om nog in dit soort marketing onzin te geloven, een audioquest netwerkkabel klinkt niet beter.
JBL PRX Power!

Joris1971

Back on topic.
Ik ben bij Arts excellence in zevenbergen (hier 15 km vandaan) wezen luisteren... Ik geloofde het eerst ook niet, data is immers data.
We begonnen met een gewone CAT5 kabel, zo eentje uit de bouwmarkt... Dit klonk natuurlijk niet verkeerd.
Toen plugde Kees-jan een Forest exemplaar van AQ in, kabeltje kost 29,95 euro voor 1,5 meter.
Je hoorde echt een verschil, gelijk al... Ook na het switchen naar de AQ cinemon was het weer een stapje beter, zo ook de stap Aq type Vodka... Er was meer losheid, instrumenten kwamen meer naar voren, meer versmering.
Nee, ik ben geen dealer, geen verkoper, ik krijg voor het posten hiervan geen cent, geen kabel voor niks... Dus waarom zou ik hierover liegen als ik geen verschil zou horen?

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op april  9, 2012, 07:20:59
Ik denk ook echt dat je het hoort. Welkom terug.

Gr Hans

Merci, hopelijk krijg ik geen ban nav mijn bovenstaande post.

Nee dus, al heeft 1 vd mods mijn tekst aangepast  :(

Raphie

Citaat van: chansig op april  9, 2012, 07:20:59
Ik denk ook echt dat je denkt dat je het hoort. Welkom terug.

Gr Hans
JBL PRX Power!

Joris1971

Raphie man, ga iemand anders zijn teksten niet quoten en veranderen!

Hans47

Gelukkig is het totaal niet interessant wat een ander vind, en gaat het alleen maar om wat je er zelf van vindt, als je het zelf hoort en er een goed gevoel bij krijgt is dat de hoofdzaak, de rest is ruis van de niet objectieve mensch.

Kortom, doet er niet toe of het wel of niet technisch onderbouwd kan worden, hoor je verschil en vind je het mooier, das belangrijk de rest doet er helemaal niet toe.

De perceptie van de mensch is gekleurd vanuit de basis, dus niet interessant voor een objectieve mening, leuk om te lezen meer niet....

chansig

Je hebt gelijk alleen staat dit topic in de wetenscappelijke hoek...dus mag er naar gevraagd worden (technische uitleg).

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

blue-eyes

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 07:29:38
Raphie man, ga iemand anders zijn teksten niet quoten en veranderen!

Nav reports to mod:

CiteerHet volgende bericht, "Re: Audiofiele netwerkkabels vanuit de praktijk van een voormalig netwerkingenieur" van Raphie is aan je gemeld door XXXXX op een board waarop jij moderator bent:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121746.msg2164461#msg2164461

Het lid heeft het volgende bericht er aan toegevoegd:
Quote express veranderen, om te zieken.. Typisdh Raphie....

Met vriendelijke groet,

Het Htforum.nl-team

Imo voegt Raphie alleen een statement toe, dat het niet feitelijk is, maar een denkwijze.
Imo is dit wel kinderachtig, maar mag gewoon gepost worden. Evenals ik dat voor de report to mod vind.

Dat had wellicht ook als opmerking op de quote gekund, maar dit kan ook.

Ik stel voor dat jullie NIET op de man reageren, maar op de inhoud. Bovenstaand is imo niets bijzonders. Heksenjachten doe ik niet aan mee.
Iemand die over de streep gaat krijgt een ban, zie het huidige beleid, kijk naar het aantal vakantiegangers.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Maar even aanvullend....

Dit heeft niets met in bescherming nemen van een persoon te maken. Lees de RTM en lees de quote.......
Er worden TALLOZE quotes neergezet en een woord in veranderd, vet gemaakt, etc. Iedereen accepteerd dit, voelt dit aan.
Maar omdat Raphie het doet krijg ik reports to mod.......

Denk even na. En als de verandering nu beledigend was, gemeen, etc. etc. dan was het wat anders. Maar kijk..... er wordt aan toegevoegd dat iemand dat DENKT....... Tja.

Bannen is simpel.
Een ban is wanneer je opmerking over de grens van 100 gaat. Als iemand zo slim is continue op 95 te posten kan het alleen een optelsom worden (en ja die wordt wel gemaakt, vergis je niet). Diegene waar jullie op jagen heeft de meeste bans.
Iemand anders die out of the blue een 101 punten opmerking maakt kan direct met vakantie.

Bovenstaand is een bekend verhaal, gaan we niet over discuseren.
We hebben dit al in de treure uitgelegd.

All in the game, breng je boodschap dan maar wat subtieler ipv zo hard en direct te reageren (gegarandeerde 100 plus score).
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op april  9, 2012, 10:01:35

Nav reports to mod:

2 zaken:
- ik ga niet op de man spelen, maar wie naast Joris zelf, gaat hier in godsnaam voor drukken ?  :blink:
- BE heeft het goed ingeschat.

Wat een ZIELIG KUTFORUM is dit zo langzamerhand aan het worden met dit vliegenvang gedrag zeg tjeetje........
JBL PRX Power!

Joris1971

Je maakt het er zelf na Raphie, iedere keer moet je op mensen commentaar geven

blue-eyes

Raphie, zulke woorden hoeven we niet te gebruiken.

Even uitrusten aan de zijlijn.

Perfectionist

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 12:13:53
Je maakt het er zelf na Raphie, iedere keer moet je op mensen commentaar geven

Wil jij je svp van commentaar onthouden, anders ga je ook wat langer aan de zijlijn. We zijn dit soort onerlinge vetes redelijk zat aan het woorden.

Toevoeging Blue-Eyes: je doet met deze uitspraak hetzelfde als je Raphie verwijdt.....
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Kjelt

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 06:21:51
Ik ben bij Arts excellence in zevenbergen (hier 15 km vandaan) wezen luisteren... Ik geloofde het eerst ook niet, data is immers data.
We begonnen met een gewone CAT5 kabel, zo eentje uit de bouwmarkt... Dit klonk natuurlijk niet verkeerd.
Toen plugde Kees-jan een Forest exemplaar van AQ in, kabeltje kost 29,95 euro voor 1,5 meter.
Je hoorde echt een verschil, gelijk al... Ook na het switchen naar de AQ cinemon was het weer een stapje beter, zo ook de stap Aq type Vodka... Er was meer losheid, instrumenten kwamen meer naar voren, meer versmering.

Ok dus je bent een kritisch luisteraard en observator, vertel eens:

1 Wat waren de fysieke verschillen tussen de kabels, waren ze allen UTP of zaten er ook STP kabels tussen?
2 Wat heeft de dealer nog meer gedaan behalve de kabel verwisselen, verder alle parameters (volume, resetten netwerk etc) gelijk gebleven?
3 Heb je ook de weg terug weer genomen door weer een slechtere kabel te nemen en te luisteren of het geluid weer slechter werd (bekend fenomeen van audio proeven is dat hoe langer je een vreemde set beluisterd des te meer je er aan gaat wennen en meer details kunt opnemen).

Wat was de verklaring van de dealer waarom dit zou uitmaken?

Joris1971

Citaat van: Kjelt op april  9, 2012, 14:12:42
Ok dus je bent een kritisch luisteraard en observator, vertel eens:

1 Wat waren de fysieke verschillen tussen de kabels, waren ze allen UTP of zaten er ook STP kabels tussen?
2 Wat heeft de dealer nog meer gedaan behalve de kabel verwisselen, verder alle parameters (volume, resetten netwerk etc) gelijk gebleven?
3 Heb je ook de weg terug weer genomen door weer een slechtere kabel te nemen en te luisteren of het geluid weer slechter werd (bekend fenomeen van audio proeven is dat hoe langer je een vreemde set beluisterd des te meer je er aan gaat wennen en meer details kunt opnemen).

Wat was de verklaring van de dealer waarom dit zou uitmaken?

Hij heeft een switch staan met daarin alle soorten utp kabels, dus gewone cat5' daarnaast de cat7 kabela van AQ,, dus de forestm cinnemon, vodka en de diamond.

Alle andere parameters bleven hetzelfde, dus geen geklooi met volume etc.

Van de duurste (diamond) zijn we ook weer terug gegaan naar de goedkoopste kabel.

Kjelt

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 14:32:37
Hij heeft een switch staan met daarin alle soorten utp kabels, dus gewone cat5' daarnaast de cat7 kabela van AQ,, dus de forestm cinnemon, vodka en de diamond.
Wat zat er tussen de server waar de data op staat en de switch? Hoe schakelde hij over? Was het wellicht een patchrack?

Joris1971

Citaat van: Kjelt op april  9, 2012, 14:35:11
Wat zat er tussen de server waar de data op staat en de switch? Hoe schakelde hij over? Was het wellicht een patchrack?

Ga even zelf luisteren...dan kun je het zelf allemaal vragen en horen.

Kjelt

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 14:39:19
Ga even zelf luisteren...dan kun je het zelf allemaal vragen en horen.
Wel iets verder weg dan 15km hier.

Joris1971

mansm

Citaat van: Joris1971 op april  9, 2012, 14:32:37

Alle andere parameters bleven hetzelfde, dus geen geklooi met volume etc.

Van de duurste (diamond) zijn we ook weer terug gegaan naar de goedkoopste kabel.

ik ben ook benieuwd hoe de exacte setup is. Want netwerk technisch is het onmogelijk dat het anders klinkt.... bij namelijk een veranderd signaal kloppen de checksums niet meer en zal het package als beschadigd beschouwd worden en opnieuw verzonden worden

Joris1971

Citaat van: mansm op april 10, 2012, 08:27:57
ik ben ook benieuwd hoe de exacte setup is. Want netwerk technisch is het onmogelijk dat het anders klinkt.... bij namelijk een veranderd signaal kloppen de checksums niet meer en zal het package als beschadigd beschouwd worden en opnieuw verzonden worden

dan geloof je het niet, ik kan niet meer doen dan mijn bevindingen neerschrijven.
Heb geen zin in een welles-nietes verhaal.

Ga dan gewoon zelf luisteren.