Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

rnlaf82

Argon Audio Solo | NAD C389 | B&W 705 S3.

rnlaf82

Citaat van: Zefanja op augustus 10, 2012, 13:56:56
Er zit niet echt een verschil tussen single wire en bi wire.
Bi wire zorgt dat je geen verbindingsbrug hoeft te gebruiken.
En die bruggen die er standaard op zitten zijn meestal niet goed. Die zou ik vervangen voor speakerkabel als je voor singe wire kiest.
Bi Amp is daarentegen wel een verbetering. Dan heb je aan beide kanten van de kabel 4 pluggen.

:withstupid: ???  :withstupid:

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

rnlaf82

nee, hij is nu 'normaal' aangesloten, single wire de twee plaatjes, brug??, zit er nog gewoon op.

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus 13, 2012, 12:23:53
nee, hij is nu 'normaal' aangesloten, single wire de twee plaatjes, brug??, zit er nog gewoon op.

Dat zijn de bruggen idd.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

rnlaf82

en die bruggen kan ik dus beter vervangen met speaker kabel?

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus 13, 2012, 14:43:26
en die bruggen kan ik dus beter vervangen met speaker kabel?

Ja is wel aan te raden.
Of nog een setje kabels nemen en Bi-ampen  ;)

rnlaf82

Ze draaien nu een paar dagen en komen lekker los klinkt lekker hoor..
Even met de importeur gebeld, die vertelde nog over een inspeel cd van iso-tek, dus die hebben we maar besteld.
Klanken komen er met de denon en zonder plint goed tot hun recht :headbanging:

Heerlijk...

Robino

Met alle respect, maar zo'n "speciale" cd zie ik als klinkklare onzin.

rnlaf82

Probeer em wel even,
Extra presentje voor de verjaardag 8)

Exxar

:withstupid:

Je kan even gemakkelijk een cd'tje opleggen en wat genieten van muziek. Of je tuner tussen twee posten in zetten en laten ruisen.
Kun je meteen je geld gebruiken om een cd te kopen waar je wel van kunt genieten.

rnlaf82

Uiteraard spelen ze maximale uurtjes zijn te mooi om niet naar te luisteren.
Ze zijn dan ook al een stuk losser geworden.
Maar goed we proberen het, geld moet toch ergens  heen :D

Robino

Bij mij is Marantz voor de MA RX 6 niet doorgegaan. Vond het toch niet zo mooi met mijn muziek (veel symfonische metal). Alsof de Marantz "snelheid" tekort komt.
Na wat luisteren 2 combinaties overgebleven; Arcam A28 met FMJ 17 cd speler of NAD C356 met C546 cd speler. Maar moeilijk!

nikonian77

ik ben nieuw op het forum, maar ik wil me toch even melden in het MA topic ;D Ik heb onlangs besloten om mijn huidige set te gaan upgraden. Na veel verschillende speakers gehoord te hebben, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Monitor Audio GX300 :inlove: Deze zullen aangedreven worden door een NAD receiver. Ik ga de MA's bi-amped aansluiten met Canare 4s11 kabels.

Voorlopig blijf ik mijn huidige center gebruiken en aan het eind van het jaar zal ik deze vervangen voor de GXC150. Volgend jaar zullen de GX50's ongetwijfeld hun weg naar mijn woonkamer vinden, maar dat is nu nog even toekomstmuziek.

Zefanja

Citaat van: nikonian77 op augustus 27, 2012, 19:00:59
ik ben nieuw op het forum, maar ik wil me toch even melden in het MA topic ;D Ik heb onlangs besloten om mijn huidige set te gaan upgraden. Na veel verschillende speakers gehoord te hebben, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Monitor Audio GX300 :inlove: Deze zullen aangedreven worden door een NAD receiver. Ik ga de MA's bi-amped aansluiten met Canare 4s11 kabels.

Voorlopig blijf ik mijn huidige center gebruiken en aan het eind van het jaar zal ik deze vervangen voor de GXC150. Volgend jaar zullen de GX50's ongetwijfeld hun weg naar mijn woonkamer vinden, maar dat is nu nog even toekomstmuziek.

Pracht speakers!! Gefeliciteerd.
Hoe is de bas in combi met NAD?

nikonian77

Citaat van: Zefanja op augustus 27, 2012, 20:05:51
Pracht speakers!! Gefeliciteerd.
Hoe is de bas in combi met NAD?

Strak, diep, niet overheersend. Ik heb ze op verschillende receivers (NAD, Denon en Marantz) beluistert en NAD sprong er voor mij toch wel uit. De Denon 4311 was erg timide, geluid kwam niet echt los van de speakers. Viel ook direct af. De Marantz AV7005+MM7025 was al een heel stuk beter, maar in vergelijking met de NAD ietwat tammer. Het geluid van NAD bevat net wat meer punch.

Wat mij echt heeft doen besluiten om voor de MA's te gaan is de ruimtelijkheid die deze speakers neerzetten. Ik had naast muziek ook wat films meegenomen en af en toe leek het bijna of er toch stiekum surrounds waren aangesloten.
Ik heb een rechtstreeks vergelijk kunnen doen met de Dynaudio Focus 260 maar die is in vergelijking met de GX300 redelijk saai en vielen mij eerlijk gezegd tegen. Zelfs op een NAD T787, wat geen lichte receiver is, bleven ze tam.

Skyfox

Citaat van: nikonian77 op augustus 27, 2012, 21:53:30
Strak, diep, niet overheersend. Ik heb ze op verschillende receivers (NAD, Denon en Marantz) beluistert en NAD sprong er voor mij toch wel uit. De Denon 4311 was erg timide, geluid kwam niet echt los van de speakers. Viel ook direct af. De Marantz AV7005+MM7025 was al een heel stuk beter, maar in vergelijking met de NAD ietwat tammer. Het geluid van NAD bevat net wat meer punch.

Wat mij echt heeft doen besluiten om voor de MA's te gaan is de ruimtelijkheid die deze speakers neerzetten. Ik had naast muziek ook wat films meegenomen en af en toe leek het bijna of er toch stiekum surrounds waren aangesloten.
Ik heb een rechtstreeks vergelijk kunnen doen met de Dynaudio Focus 260 maar die is in vergelijking met de GX300 redelijk saai en vielen mij eerlijk gezegd tegen. Zelfs op een NAD T787, wat geen lichte receiver is, bleven ze tam.

Grappig toch altijd weer hoe individueel speakers gematcht moeten/kunnen worden. Ik had mijn RS6en op een NAD T743 aangesloten, maar het geheel kwam wat incoherent en modderig over. Het was geen gebrek aan stabiele kracht in mijn idee, puur twee karakters die niet matchten.

Veel luisterplezier met je GXen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

nikonian77

Citaat van: skyfox op augustus 27, 2012, 22:08:25
Grappig toch altijd weer hoe individueel speakers gematcht moeten/kunnen worden.

Als ik inderdaad het web moet geloven is NAD geen combi met MA. Daarentegen was de match met NAD en mijn GX300's voor mij juist goed. Zo zie je maar dat zelf de verschillende opties luisteren de enige echte manier is ;D

Robino

Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar NAD wordt juist als een goede match gezien met MA. Net als Arcam en Creek.

Robert T

Idd, NAD en MA is een bekende combi. Heb zelf de NAD M2 en PL200's gekocht een tijd geleden. Dynaudio is idd wat tammer ja, die vielen bij mij ook af maar ICM met zo'n beetje elke versterker :)
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Zefanja

In mijn mening is NAD juist een goede combi met de GX serie.
De bas van die serie kan wat dun zijn en kan wel een versterker met punch gebruiken en die wat warmer klinkt.
Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen als ze een paar weken thuis staan.

tiptop

Citaat van: Robino op augustus 20, 2012, 12:48:00
Met alle respect, maar zo'n "speciale" cd zie ik als klinkklare onzin.
Ik heb 'm ooit gehad en gebruikte hem regelmatig. Het lijkt wat meer rust in het beeld te geven. Ik gebruik dan het 2e nummer. Het zou de apparatuur degausen. Wat ook werkt bij CD's en DVD's is ze even langs een sterke magneet halen zodat eventuele statische electriciteit wordt afgevoerd. Dat hoor en zie ik zeker. Zonder klinkt het vaak scherper en rommeliger. Eén keer heb ik ook duidelijk verschil in beeld gezien, maar meestal valt het me niet zo op.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vJac

Iemand ervaring met de combi Musical Fidelity + MA? Hoe zou je de klankt die MF meegeeft typeren? Warm als Marantz of neutraal?
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Robert T

MF 6i geluisterd icm PL100 en PL200 van MA. het was musicaal maar erg scherp in het hoog, beetje te veel van het goede. De M6-500i deed het al een stuk beter en leek meer controle te hebben maar nog steeds vond ik het te scherp icm MA.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Zefanja

Citaat van: Robert T op augustus 28, 2012, 13:57:56
MF 6i geluisterd icm PL100 en PL200 van MA. het was musicaal maar erg scherp in het hoog, beetje te veel van het goede. De M6-500i deed het al een stuk beter en leek meer controle te hebben maar nog steeds vond ik het te scherp icm MA.

Bij MA zou ik persoonlijk snel voor een iets neutralere naar warm neigend of warmere receiver gaan.