Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Robert T

Even iets hier anders; voor de platinum bezitters; enig idee wat met het leer te doen? M'n bank moet ik regelmatig behandelen maar geen idee wat ik met de leer van de speakers moet doen?

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Exxar

Staat daar niets over in de handleiding?
Je kan ook altijd eens een mailtje sturen naar MA zelf.

rnlaf82

Wat leuk een monitor audio topic  :clapping:

Ik ben veel aan het rondkijken geweest naar speakers en sub's, aan gezien ik laatst hier op de markt een denon avr-1611 heb gekocht.
Kon ik er toch niet uitkomen wat ik moest doen. B&W was weer te zwaar maar wel weer goedgekeurd door mijn vrouw... :inlove:
Toen kwamen wij de ma's tegen, maar er zat wel een rare voet onder dus weer verder kijken, blijkt later dat de voet er gewoon af kan. :crazy:

Dus nu na lange tijd zoeken binnenkort maar bestellen, worden voor mij de rx-6 met achter de rx-1 met als stand de dynaudio stand 3 en dan de rxc als center.
Wel alles stap voor stap beginnen wat mij betreft morgen met de fronts haha.

Iemand nog suggesties voor kabels/spikes?

Groeten Mark.
Argon Audio Solo | NAD C389 | B&W 705 S3.

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus  4, 2012, 20:15:51
Wat leuk een monitor audio topic  :clapping:

Ik ben veel aan het rondkijken geweest naar speakers en sub's, aan gezien ik laatst hier op de markt een denon avr-1611 heb gekocht.
Kon ik er toch niet uitkomen wat ik moest doen. B&W was weer te zwaar maar wel weer goedgekeurd door mijn vrouw... :inlove:
Toen kwamen wij de ma's tegen, maar er zat wel een rare voet onder dus weer verder kijken, blijkt later dat de voet er gewoon af kan. :crazy:

Dus nu na lange tijd zoeken binnenkort maar bestellen, worden voor mij de rx-6 met achter de rx-1 met als stand de dynaudio stand 3 en dan de rxc als center.
Wel alles stap voor stap beginnen wat mij betreft morgen met de fronts haha.

Iemand nog suggesties voor kabels/spikes?

Groeten Mark.

Je wil ze zonder voet gaan neerzetten?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

rnlaf82

Ja, begreep dat je de voet weg kon laten en dan op spikes kan zetten,

stefanschreurs

Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

german

Zijn hier al ervaringen met de GXW 15 subwoofer?
Qua specs en mogelijkheden lijkt me deze niet verkeerd.
Kef LS60.
ROON Rock.

Robino

Citaat van: rnlaf82 op augustus  5, 2012, 12:08:00

De voet moet er toch altijd onder? Want daar kun je de bijgeleverde spikes indraaien.

stefanschreurs

Nee, spikes kunnen ook zonder de platen
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Robino

Maar staat die dan nog wel stabiel? Bedoel; de voet zit er niet voor niets bij. Kost de fabrikant alleen maar geld.  En dan wel met andere grotere spikes ipv de bijgeleverde?

stefanschreurs

Zijn precies dezelfde spikes. Daar waar je normaal de bouten indraait voor de platen, draai je nu de spikes in. Met platen staat natuurlijk iets steviger, maar je kunt de boxen gewoon waterpas.zetten. Dan staan ze echt wel stevig.

stefanschreurs

Edit: zo werkt het althans bij mijn gs20, vermoed dat dat bij de rx6 ook zo is.

BJF

Uit de handleiding van mijn GX:
The plinths are provided for stability as well as improving the acoustic performance of the
speakers. Due to the tapered shape of the cabinets, it is not recommended to install them
without the plinths fitted as the speakers are likely to be unstable.

Het kan dus wel, maar wordt door de fabrikant niet aangeraden. Neem aan dat dat bij de andere types ook zo is.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus  5, 2012, 12:08:00

Die kan je inderdaad weglaten.
Nadeel daarvan is wel dat het door het weglaten van de plint je het geluid van de speaker niet volledig tot zijn recht laten komen.
En ja de spikes kunnen direct in de speaker en ze staan zo vrij stabiel, zeker als ze waterpas staan.
Maar ik zou persoonlijk wel altijd met plint spelen. Heb ze ook een tijd er niet onder gehad, maar is echt een stuk beter.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Boontje

en los van het geluidtechnische gedeelte is de plint een musthave als er kids in de buurt zijn  :devil:
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Zefanja

Citaat van: Boontje op augustus  7, 2012, 15:49:16
en los van het geluidtechnische gedeelte is de plint een musthave als er kids in de buurt zijn  :devil:

+1  :withstupid:

Martin!!!

mainly British stuff

rnlaf82

Besteld!! :headbanging:
We gaan het zien plint of geen plint.

Robino

Citaat van: rnlaf82 op augustus  7, 2012, 19:18:14

Gefeliciteerd! :smile:

Waarmee ga je ze aansturen; een Marantz of NAD? Dat zijn 2 merken die er vaak mee worden genoemd.

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus  7, 2012, 19:18:14

Congratz!!! Ga je geen spijt van krijgen.
Ook ik ben benieuwd waarmee je ze gaat aansturen.

rnlaf82

Ik ben ( nu nog ) de trotse eigenaar van een denon avr 1611.
Heb begrepen dat dit goed te combineren is.

Maar goed ik ben nog een supergroentje :alien:.
Dus als er tips zijn hoor ik het graag! en ik laat weten hoe het klinkt.
Nu maar wachten.... aiaiaia ze zouden met een weekje binnen zijn.
We zijn dus aan het tellen..

Zefanja

Citaat van: rnlaf82 op augustus  8, 2012, 09:11:54
Ik ben ( nu nog ) de trotse eigenaar van een denon avr 1611.
Heb begrepen dat dit goed te combineren is.

Maar goed ik ben nog een supergroentje :alien:.
Dus als er tips zijn hoor ik het graag! en ik laat weten hoe het klinkt.
Nu maar wachten.... aiaiaia ze zouden met een weekje binnen zijn.
We zijn dus aan het tellen..

Hangt helemaal af van wat je smaak is.
Ik vind Marantz een fijne combi omdat deze een warme tint heeft, maar toch mooi helder.
NAD is bijvoorbeeld heel erg warm.
Onkyo zal meer up front zijn.
Maar hangt dus allemaal af van je voorkeur.
Gevaar bij deze speakers is wel dat als ze verkeerd gematched worden ze schel in het hoog kunnen worden.
En de verkeerde match kan zowel in de versterker als in de kabels zitten.
Ik zou met deze speakers altijd voor kopere kabels gaan.
Verzilverd raad ik af en wat volledig zilvere kabels doen weet ik niet.

rnlaf82

De kabels die ze mij geadviseerd hebben zijn koper i.d.d.
Lag daar op rol, verkopen ze gewoon per meter.

Robino

NAD is helemaal niet zo warm als velen denken. Misschien vroeger, maar nu niet meer. NAD heeft wel veel punch (vind ik wel mooi), maar ook erg bassy (velen vinden teveel bass). En NAD is helderder dan Marantz. NAD heeft ook meer hoog. Op een engels forum zag ik zelfs een topic waarin beweerd wordt dat een NAD versterker zelfs aan de schelle kant zou zijn ???

Zefanja

Citaat van: Robino op augustus  8, 2012, 11:09:28
NAD is helemaal niet zo warm als velen denken. Misschien vroeger, maar nu niet meer. NAD heeft wel veel punch (vind ik wel mooi), maar ook erg bassy (velen vinden teveel bass). En NAD is helderder dan Marantz. NAD heeft ook meer hoog. Op een engels forum zag ik zelfs een topic waarin beweerd wordt dat een NAD versterker zelfs aan de schelle kant zou zijn ???

Ok dat is apart, maar kan natuurlijk.
Ik heb de MA's ook uitvoerig beluisterd op NAD en vond dat toch warmer.
En met de NAD word de RX8 nog meer bass heavy.
Vond NAD ook minder helder op de MA's dan Marantz.