Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

stefanschreurs

Hier draai ik met een diy-interlink van prefer microfoonkabel. Legt nog iets meer focus op het midden.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Robino

WElk type? En niet te fel of bright? Chord heeft de naam wat bright te zijn. Maar kan met een "warme"Marantz misschien wel goed zijn. Aan de andere kant met MA, Metaldome tweeters, misschien juist weer niet. Atlas heeft de naam neutraal, maar afgeronde klank. En kan wel eens te saai en suf worden. Niet sprakelend genoeg. Dus twijfel.

Zefanja

Een kabel die bright is moet je zeker niet hebben bij een MA Marantz combi.
Ik heb dat met mijn luidsprekerkabels gehad. Dat word erg schel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Exxar

Ik heb dus een Chord Cadenza, en die doet het heel goed in mijn Marantz-MA setup. Maar als luidsprekerkabel heb ik wel een puur koperen kabel (Chord Carnival Silverscreen). Silver plated copper en MA gaan niet samen (vind ik).

stefanschreurs

Mee eens, koper is beter. Heb zelf trouwens de prefer MGK-226 diy-interlink. Groet
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Zefanja

Als interlink is verzilverd misschien wel geschikt, maar als speakerkabel absoluut niet in een MA Marantz combi.
Weet ook niet hoeveel invloed een interlink heeft op het geluid.
De versterker en speakerkabels lijken me daarin toch de grootste rol te spelen, ja en de speakers natuurlijk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Boontje

Bepaal eerst wat je budget van je versterker is en ga daarin zoeken naar mogelijkheden. Er is zoveel keus. Voorheen had ik arcam en dat werkte ook goed.
Doorgaans hebben de speakers wel een stevige versterker nodig.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Toontje68

Klopt het dat de speaker afmetingen van de RX8 900x 185x 330 zijn, dus zonder de voet? In de catalogus staan 2 verschillende afmetingen...

Exxar

De mijne zijn 93,5 hoog, 27,5 breed en 39diep, maar ze staan dus wel op die zwarte plaat en met de voetsteunen zonder spikes.

Toontje68

Citaat van: Exxar op juli 21, 2012, 14:05:34
De mijne zijn 93,5 hoog, 27,5 breed en 39diep, maar ze staan dus wel op die zwarte plaat en met de voetsteunen zonder spikes.

27,5 x 39 is toch de voetafmeting? Volgens mij is de RX8 alleen iets dieper en een kleine 5 cm hoger dan de RX6.. Ik kan het ook abuis hebben natuurlijk ;)

Exxar

Ik heb dan ook gemeten vanaf die sokkel :)

De luidsprekers zelf zijn ongeveer 90cm hoog op 18,5cm breed en 33cm diep.

Toontje68

Citaat van: Exxar op juli 21, 2012, 16:52:49
Ik heb dan ook gemeten vanaf die sokkel :)

De luidsprekers zelf zijn ongeveer 90cm hoog op 18,5cm breed en 33cm diep.

Ok! Das beter :clapping: Schrok van de "grote" afmetingen van de RX8, maar dat valt nog mee gelukkig.. 

Exxar

Hou er wel rekening mee dat ze het beste klinken op die sokkel en met de voetjes eronder.

Toontje68

Citaat van: Exxar op juli 21, 2012, 20:33:12
Hou er wel rekening mee dat ze het beste klinken op die sokkel en met de voetjes eronder.

Had ik al gelezen  ;). Heb gisteren van karton de RX8 na gemaakt, om te kijken hoe het met de afmetingen uit gaat komen in de kamer.. Het valt nog niet tegen qua afmetingen. Ietsje groter dan de RX6, maar nog steeds acceptabel. Nu de Sub ( Radius 370 ) even van karton na maken en eens kijken waar ik hem allemaal kwijt kan. Het liefst zou ik deze tussen de frontspeakers zetten, maar betwijfel of ik genoeg ruimte heb. Gelukkig heeft de sub niet al te grote afmetingen..

Zefanja

Weet je zeker dat je voor die sub wil gaan?

Toontje68

Citaat van: Zefanja op juli 23, 2012, 10:10:03
Weet je zeker dat je voor die sub wil gaan?

Waarom niet? Heb ook geen onbeperkte ruimte om een grote sub te plaatsen.. Misschien heb ik wel geen sub nodig, omdat de RX8 al genoeg laag geeft. Misschien bedoel je deRXW-12  ;)

Zefanja

Citaat van: Toontje68 op juli 23, 2012, 14:47:31
Waarom niet? Heb ook geen onbeperkte ruimte om een grote sub te plaatsen.. Misschien heb ik wel geen sub nodig, omdat de RX8 al genoeg laag geeft. Misschien bedoel je deRXW-12  ;)

Als je een bang for your buck sub wilt zou ik voor de BK XXLS400 gaan.
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
En als je film gaat kijken zal je altijd een sub nodig hebben.

frankp

eens met Zefanja, voor minder geld meer sub en de BK's passen prima bij MA speakers  :headbanging:

Zefanja

Citaat van: frankp op juli 23, 2012, 16:15:40
eens met Zefanja, voor minder geld meer sub en de BK's passen prima bij MA speakers  :headbanging:

Yup helemaal mee eens. Minder geld voor een betere sub en hij past er idd prima bij.

Toontje68

Ok, misschien maar eens voor kijken dan.. ;)

Zefanja

Citaat van: Toontje68 op juli 23, 2012, 22:55:18
Ok, misschien maar eens voor kijken dan.. ;)

Lijkt me een goed idee  :P

frankp

Citaat van: Toontje68 op juli 23, 2012, 22:55:18
Ok, misschien maar eens voor kijken luisteren dan.. ;)

fixed  :D

Zefanja

Boontje

@toontje.

Lees het forum qua subs ook op dit forum goed door. Er zijn meerdere goede subs die in jouw set-up mogelijk goed tot zijn recht komen. Neem er de tijd voor en misschien dat je demo modellen van winkels kunt lenen.

succes!
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

frankp