Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: Zefanja op juni 15, 2012, 12:08:32
Ja zo ken ik et ook  ;)
Maar dat is idd een mogelijkheid, maar of het zin heeft in deze situatie.
Bi-Wire is vooral fijn om geen verbindingsbrug te hoeven gebruiken.
Klopt. Maar voor het geld dat je die extra meters LS kabel moet besteden kan je veel betere kwaliteit jumpers kopen. Heb ik ook gedaan. Dat scheelt namelijk veel meer. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Citaat van: tiptop op juni 15, 2012, 12:10:44
Klopt. Maar voor het geld dat je die extra meters LS kabel moet besteden kan je veel betere kwaliteit jumpers kopen. Heb ik ook gedaan. Dat scheelt namelijk veel meer. :)

In het geval van een Canare kabel is dat niet nodig.
Daar zitten al 4 draden in en het is geen dure kabel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Robino

Ik ben weer terug bij het uitgangspunt; of de Rx 6 of de RX 8 :crazy:

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 13:03:52
Ik ben weer terug bij het uitgangspunt; of de Rx 6 of de RX 8 :crazy:

Misschien moet je de trip naar Utrecht toch maar wagen ;)
Maar het is ook een moeilijke beslissing hoor.
Heb er ook lang over gedaan en echt geen spijt van de keuze.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xstream

Vraag de winkelier gewoon even of je ze beide op proef mag ... kun je zelf vergelijken in je eigen ruimte.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Robino

Moeilijk met de dealer in de buurt.

In de winkel zou ik voor de RX 8 gaan. De Rx 6 klonk ieler, minder vol. Maar mijn woonruimte is kleiner en anders.
Of ik moet heel onsympathiek de RX 8 bij een webshop bestellen en wanneer ze niet bevallen terugsturen voor de rx 6.

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 13:45:07
Moeilijk met de dealer in de buurt.

In de winkel zou ik voor de RX 8 gaan. De Rx 6 klonk ieler, minder vol. Maar mijn woonruimte is kleiner en anders.
Of ik moet heel onsympathiek de RX 8 bij een webshop bestellen en wanneer ze niet bevallen terugsturen voor de rx 6.

Mijn ruimte is in de vorm van een T zich maar en ongeveer 33m2.
Het stuk van de woonkamer naar de keuken (1 open stuk) is ongeveer 24m2.
Daar zit dan nog een open stuk achter zeg maar (tussen de keuken en woonkamer in)
Ook niet heel groot dus.

Robino

Ik heb inmiddels in het topic akoestiek 2 foto's van mijn woonkamer geplaatst voor tips. Zelfs met mijn huidige KEF speakers uit 1989! :hehe: heb ik over het laag niet te klagen. Maar vind vloerstaanders mooier en een volwassener geluid geven. Weet wel zo goed als zeker dat ik de Marantz pearl lite als versterker kies. Vind het gewoon erg mooi. Past denk ik ook prima bij de cd 6004 en wil hem tzt nog uitbreiden met een Marantz streamer. Ben toch wel fan van Marantz ;)

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 14:51:41
Ik heb inmiddels in het topic akoestiek 2 foto's van mijn woonkamer geplaatst voor tips. Zelfs met mijn huidige KEF speakers uit 1989! :hehe: heb ik over het laag niet te klagen. Maar vind vloerstaanders mooier en een volwassener geluid geven. Weet wel zo goed als zeker dat ik de Marantz pearl lite als versterker kies. Vind het gewoon erg mooi. Past denk ik ook prima bij de cd 6004 en wil hem tzt nog uitbreiden met een Marantz streamer. Ben toch wel fan van Marantz ;)

Hoe duur was die Pearl?

Robino

Ik heb hem nog niet. Wil gelijk met de speakers en hoop dan een goede deal te maken.

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 16:10:01
Ik heb hem nog niet. Wil gelijk met de speakers en hoop dan een goede deal te maken.

Hahaha bedoelde ook hoe duur is ie.
Zag dat hij 1200 was.
In de markt sectie staat een prachtige PM 15S2 LE voor 1200.
Dan alleen een deal op de speakers regelen ;)

Robino

Zal zo'n 15s2 wel fijner klinken dan een pm lite? Klinkt deze serie tov de lite niet erg helder en analytisch?

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 16:34:01
Zal zo'n 15s2 wel fijner klinken dan een pm lite? Klinkt deze serie tov de lite niet erg helder en analytisch?

Dat weet ik niet. Weet alleen dat hij heerlijk klonk.
En voor de lengte dat ik er naar geluisterd heb kon ik niet zeggen dat hij te helder of analytisch werd.
Het is uiteindelijk ene Marantz he ;)

Robino

Hm; op audiovideo2day staat een uitgebeide test van deze versterker en is men niet zo enthousiast. Koel, afstandelijk en een klankbeeld in de hoogte. Net wat ik niet zoek. De pm lite klinkt voor mij heerlijk warm met voldoende punch en dynamiek.

Zefanja

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 19:03:50
Hm; op audiovideo2day staat een uitgebeide test van deze versterker en is men niet zo enthousiast. Koel, afstandelijk en een klankbeeld in de hoogte. Net wat ik niet zoek. De pm lite klinkt voor mij heerlijk warm met voldoende punch en dynamiek.

Je moet ook vooral niet af gaan op reviews. Altijd zelf gaan luisteren.
Zeker met deze MA speakers.

tiptop

Citaat van: Zefanja op juni 15, 2012, 19:46:03
Je moet ook vooral niet af gaan op reviews. Altijd zelf gaan luisteren.
Zeker met deze MA speakers.
Amen :worship:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robino

Mee eens. Maar zocht gewoon wat de klankeigenschappen waren. En wat vond ik bij Hifi-news?

"Not only are both components of this limited edition combo from Marantz - the SA-15S2 and PM-15S2 - superb perfomers, but they are also very decently priced, making them almost unbeatable value in Hi-Fi News' opinion. Their imaging is absolutely enthralling, while their sweet and smooth treble and vivacious midband give them an almost valve-like quality" :crazy:

tiptop

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 20:05:46
Mee eens. Maar zocht gewoon wat de klankeigenschappen waren. En wat vond ik bij Hifi-news?

"Not only are both components of this limited edition combo from Marantz - the SA-15S2 and PM-15S2 - superb perfomers, but they are also very decently priced, making them almost unbeatable value in Hi-Fi News' opinion. Their imaging is absolutely enthralling, while their sweet and smooth treble and vivacious midband give them an almost valve-like quality" :crazy:
Dat is meer mijn mening :angel: Als rechtgeaarde buizenliefhebber vind ik Marantz één van de weinige luisterbare transistormerken. (Samen met Xindak, Unison Research Unico, Cambridge en Lavardin) :)

Martin!!!

Binnenkort gaan mijn MA RS8 in de verkoop! PM me maar bij eventuele intresse, ze verkeren in nieuwstaat!
mainly British stuff

Zefanja

Citaat van: tiptop op juni 15, 2012, 20:32:02
Dat is meer mijn mening :angel: Als rechtgeaarde buizenliefhebber vind ik Marantz één van de weinige luisterbare transistormerken. (Samen met Xindak, Unison Research Unico, Cambridge en Lavardin) :)

+1
dat verwarmd mijn Marantz hart.
De combi MA marantz is gewoon heerlijk. Zeker met de juiste kabels ertussen.

Robino

Ik ben de luistersessies aan het laten bezinken en zat vanavond lekker naar mijn oude systeem te luisteren en kom tot de conclusie dat dit misschien tot nu toe wel het lekkerst klinkt :butbut: Sinds de oude Denon speler vervangen is door de Marantz cd 6004 klinkt het ook veel en veel beter. Maar nog wel op een heel oude Denon versterker met oude KEf speakers uit jawel 1989! :blink: Het is de KEF C55. Is dan een monitor beter voor mij dan een vloerstaander? En zal ik dan maar bij KEF blijven wat toch uit berichten zo scherp in het hoog moet zijn de laatste jaren en dus absoluut niet mijn ding? Is het misschien ook de ruimtelijkheid wat mij pakt? Want dat valt mij nu in 1 keer wel op dat dat bij MA niet was en ook niet bij de andere speakers die ik heb beluisterd. Is dan misschien toch een Tannoy Revolution Dc6T het beste voor mij? Ben er dus nog niet uit.

tiptop

Citaat van: Robino op juni 15, 2012, 23:36:39
Ik ben de luistersessies aan het laten bezinken en zat vanavond lekker naar mijn oude systeem te luisteren en kom tot de conclusie dat dit misschien tot nu toe wel het lekkerst klinkt :butbut: Sinds de oude Denon speler vervangen is door de Marantz cd 6004 klinkt het ook veel en veel beter. Maar nog wel op een heel oude Denon versterker met oude KEf speakers uit jawel 1989! :blink: Het is de KEF C55. Is dan een monitor beter voor mij dan een vloerstaander? En zal ik dan maar bij KEF blijven wat toch uit berichten zo scherp in het hoog moet zijn de laatste jaren en dus absoluut niet mijn ding? Is het misschien ook de ruimtelijkheid wat mij pakt? Want dat valt mij nu in 1 keer wel op dat dat bij MA niet was en ook niet bij de andere speakers die ik heb beluisterd. Is dan misschien toch een Tannoy Revolution Dc6T het beste voor mij? Ben er dus nog niet uit.
Waar komen die verhalen toch allemaal vandaan?

kef klinkt niet echt scherp in het hoog. MA klinkt juist erg ruimtelijk, mits ingespeeld!!!

Belangrijk is wel....als je huidige set bevalt, waarom veranderen. ;)

Robino

Na zoveel jaren, 1989!, wil je wel eens wat nieuws en vind zelf vloerstaanders wel mooi. Maar ben wel aan het twijfelen gekomen of in mijn ruimte vloerstaanders wel zo verstandig is. Voor mijn muziek leken mij vloerstaanders gezien de grote kast ook wel mooi. Wat mij opgevallen is dat het allemaal zo erg helder klinkt tegenwoordig. En dat is nu net niet mijn smaak. Hou gewoon meer van een wat warmere, donkere weergave. Vrouwenstemmen met mijn muziek wordt anders vaak ook veel te schel. Maar met mijn KEF C55 uit 1989 niet ???

Zefanja

Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd totaal niet kan plaatsen wat je zegt.
Mits goed gecombineerd klinkt MA (de RX8 en RX6 in dit geval) vrij natuurlijk met een lichte warme tint.
Ze klinken zeker ruimtelijk en dat word alleen maar beter als je ze goed plaatst en ze goed indraaid.
Als ik jou verhalen zo hoor zou de combi die ik heb staan uitstekend bij je passen.
Ben dus erg verbaasd over je bevindingen.

Xstream

Wat heb je nog meer geluisterd naast MA en Tannoy? B&W al geprobeerd? Is weer stukkie warmer, miss wat je zoekt.
M.b.t. ruimtelijkheid ... als MA ergens op scoort ...
Met m'n RX6jes lijkt 't bijna wel een soort van 3D. Maarja, wil niet zeggen dat je KEFs 't wellicht NOG beter doen, ik ken ze immers niet. Ze zijn iig al flink ingespeeld :P

En als de winkelier niet mee wil werken met een thuis sessie, miss een andere winkelier proberen. Zijn er zat die 't wel doen en snappen dat zoiets persoonlijk is (zowel smaak, als akoestiek).
Anders met je KEFs misschien naar de winkel en ze vergelijken met wat andere speakers, zoals de MA's, en kijken wat er dan uit rolt ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub