Videokaart voor 1080/50p

Gestart door rikrik, februari 20, 2012, 15:18:30

Vorige topic - Volgende topic

rikrik

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug hier gepost toen ik een HTPC aan het bouwen was voor x.264 HD films. Nou heb ik een Panasonic SD90 camera gekocht, maar ik kan de AVCHD 1080/50p videos (28 Mbit/s) niet goed afspelen.

De videokaart van m'n HTPC is onboard (Gigabyte Motherboard AMD 690G chipset | GA-MA69GM-S2H), processor is AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4800+, 2505 Mhz.

Welke videokaart voor een redelijke prijs zou goed werken hiermee?

Alvast bedankt!
Rik.

rikrik

zou deze werken:

Asus Videokaart PCI-e GeForce GT520 1GB 1xDVI/HDMI Silent LP

XanaduNL

Volgens mij werkt het prima met elke videokaart vanaf 50 euro. :)

Methusalem

Hallo,

Mag ik dit topic even hijacken omdat ik min of meer met dezelfde vraag zit.

Ik heb 2 redenen om mijn huidige videokaart te vervangen:

1. Ik heb een Panasonic SD900 die 1080p50 schiet. Ik kan de beelden perfect afspelen met mijn PC met de huidige videokaart Geforce 9600GS... in Media Player Classic. In XBMC wil het echter niet lukken en krijg ik haperingen net als in VLC media player. Ik denk dus dat mijn PC net op het randje zit van wat er nodig is om dit soort beelden af te spelen.

2. Ik wil TrueHD en DTS-HD MA bitstreamen maar dat wil niet lukken omdat mijn huidige videokaart dit niet toelaat.

De volledige samenstelling van mijn PC vind je http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01506102&cc=be&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=3763640#N1807.

Ik zoek een videokaart die mij toelaat 1080p50 beelden af te spelen, laat bitstreamen en die me verder toelaat om af en toe wat video's te editen in Sony Vegas. Dit inclusief 1080p50, wat overigens perfect werkt met mijn huidige setup.

Kan iemand me een suggestie doen? Is die "Asus Videokaart PCI-e GeForce GT520 1GB 1xDVI/HDMI Silent LP" hiervoor voldoende?

Groetjes!

larzie

Citaat van: Methusalem op mei  1, 2012, 17:29:34
Hallo,

Mag ik dit topic even hijacken omdat ik min of meer met dezelfde vraag zit.

Ik heb 2 redenen om mijn huidige videokaart te vervangen:

1. Ik heb een Panasonic SD900 die 1080p50 schiet. Ik kan de beelden perfect afspelen met mijn PC met de huidige videokaart Geforce 9600GS... in Media Player Classic. In XBMC wil het echter niet lukken en krijg ik haperingen net als in VLC media player. Ik denk dus dat mijn PC net op het randje zit van wat er nodig is om dit soort beelden af te spelen.

2. Ik wil TrueHD en DTS-HD MA bitstreamen maar dat wil niet lukken omdat mijn huidige videokaart dit niet toelaat.

De volledige samenstelling van mijn PC vind je http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01506102&cc=be&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=3763640#N1807.

Ik zoek een videokaart die mij toelaat 1080p50 beelden af te spelen, laat bitstreamen en die me verder toelaat om af en toe wat video's te editen in Sony Vegas. Dit inclusief 1080p50, wat overigens perfect werkt met mijn huidige setup.

Kan iemand me een suggestie doen? Is die "Asus Videokaart PCI-e GeForce GT520 1GB 1xDVI/HDMI Silent LP" hiervoor voldoende?

Groetjes!

Gewoon ff googlen denk ik ;) ATI serie speelt DTS-HD MA iig af vanaf de HD5XXX serie.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Matic

De eerder genoemde 520 voldoet en ik heb zelf een 6450 van ati die dit ook allemaal kan, allebei de kaarten kunnen voor rond de 50€ worden gekocht. Ik lees wel eens dat mensen medium of high end kaarten in hun htpc doen maar dat is onzin, hd afspelen is voor moderne videokaarten een eitje.

FvP

AMD 6450, heb hem zelf en 24p, 50p, 60p, 50i, 60i en alle 999/1000 formaten zoals 23.XX en 59.XX ook geen probleem

MindfluX

Ik heb een paar maanden geleden echt tientallen uren gestoken om de voor mij beste videokaart te kopen. Uiteindelijk kwam ik tot deze: Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB

Heeft een hele hoge HQV 2.0 score en speelt alles moeiteloos af.

nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

Methusalem

Beste,

Ik heb uiteindelijk mijn desktop vervangen en ben de oude als HTPC beginnen gebruiken. En dat werkt heel erg goed.

Ik heb er wel een andere grafische kaart moeten insteken om HD audio te kunnen streamen. Ik heb gekozen voor een GeForce GT 520, een budgetkaartje dus.

En mijn 4 jaar oude pc speelt in combinatie met dit kaartje perfect 1080p50 af, maar dan enkel in Media Player Classic. VLC Player speelt het niet vlot af, en XBMC, mijn nieuwe mediaoplossing ook niet. XBMC laat niet toe om hardware acceleratie toe te passen, dan krijg je gewoon zwart beeld. Enkel en alleen op de CPU lukt dat niet uiteraard. Gelukkig doet hij net nog wel 1080i50 op de CPU alleen, al een prestatie op zich. XBMC blijkt nogal veel problemen te hebben met beelden van videocamera's.

Maar ik ben dus een tevreden man, ik kan voorlopig verder zonder echt een investering te moeten doen, en toekomstige hardware en een steeds betere XBMC garanderen een elegante oplossing in de toekomst.