The Winner / Nieuwe set is binnen

Gestart door Cappuccino, januari 29, 2012, 13:01:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cappuccino

Alleen die lucht is ff wennen  :omg:....ha ha.

En het zal ook wel een beetje tegen het zere been van de audiofiele onder de forum leden zijn.

Maar ja, het werkt voor mij positief, wil niet zeggen dat ik niet meer verder ga zoeken naar een nog beter geluidsbeeld.

De soundcare spikes staan zeker ook nog op mijn lijstje.
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

W.Otter

Citaat van: Cappuccino op februari 10, 2012, 23:07:18
Ik heb toch nog even wat met mijn speakers geschoven en inderdaad bij een cm of 50 a 60 van de muur verminderd het meest vervelende bas geluid.
Echter nog niet voldoende en het is voor mij ook echt geen optie.


Ik mis nu wel wat, ik kan het alleen nog even niet verwoorden.
Misschien is het teveel bas wat er nu uit is gehaald dat alles wat vlak klinkt ( als ik het zo mag noemen )


Hoe bevallen de cm8's je tot nu toe?

in het begin had ik echt een haat-liefde relatie met mn cm8. soms te vlak zoals jij het omschrijft, een beetje te neutraal en bij mij juist te weinig laag (misschien persoonlijk)

heel veel dingen geprobeerd zoals andere bekabeling, spikes, bronnen, versterkers.
ik heb ook marantz geprobeerd en vond dit iets te wollig. ik draai nu met rotel/Squeezebox/MF V-DAC/W&M audio en moet zeggen dat dit tot nu toe de beste combinatie is voor mij. daarnaast was ik altijd sceptisch over het inspelen van de speakers maar ben tot de conclusie gekomen dat dit echt heel veel invloed heeft. De stand van je speakers en de akoestiek van de kamer speelt bij mij ook een grote rol.

veel proberen en kijken wat voor jou het beste uitkomt! geniet ervan, het ziet er allemaal heel gelikt uit!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Cappuccino

Ja het winnen is prachtig natuurlijk.
Maar er komt meteen een hoop bij kijken, om het allemaal naar het zin te krijgen.
Nu is en was het al een hobby dus voor mij niet echt een probleem.

Je beschrijft het mooi ( haat liefde verhouding ) ik vind ze prachtig om te zien maar het geluid is erg wennen allemaal.

Nu met de sok in de bas poorten klinkt de bas bij film wel oke maar bij muziek moet ik ze er eigenlijk weer uit halen om dat ik dan de bas weer mis  :crazy:

Ik zag dat jij ze wel op de markt had aangeboden ??
Heb je ze toch maar gehouden?
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Cappuccino

Citaat van: W.Otter op februari 12, 2012, 12:34:50
Hoe bevallen de cm8's je tot nu toe?

in het begin had ik echt een haat-liefde relatie met mn cm8. soms te vlak zoals jij het omschrijft, een beetje te neutraal en bij mij juist te weinig laag (misschien persoonlijk)

heel veel dingen geprobeerd zoals andere bekabeling, spikes, bronnen, versterkers.
ik heb ook marantz geprobeerd en vond dit iets te wollig. ik draai nu met rotel/Squeezebox/MF V-DAC/W&M audio en moet zeggen dat dit tot nu toe de beste combinatie is voor mij. daarnaast was ik altijd sceptisch over het inspelen van de speakers maar ben tot de conclusie gekomen dat dit echt heel veel invloed heeft. De stand van je speakers en de akoestiek van de kamer speelt bij mij ook een grote rol.

veel proberen en kijken wat voor jou het beste uitkomt! geniet ervan, het ziet er allemaal heel gelikt uit!

Is er ergens op het forum een foto te vinden van jou opstelling?
Ben wel nieuwsgierig geworden hoe jou cm8's er bij staan  ::)
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Jumping Jack

De vraag was wel niet aan mij gericht, maar zo stonden ze bij mij  ;):


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cappuccino

Geeft niks  ;D

Altijd leuk om te zien hoe de opstelling bij een ander staat.

Niet gelogen: soundcare spikes en een 50cm van de muur  :smile:

En ook jij hebt weinig meubels ( kasten etc. ) die het geluid kunnen beinvloeden.

Speelde je ze ook altijd zonder stofkappen ( aangezien ik speelgoed zie van een kleine man of vrouw  ;))

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Jumping Jack

Stofkappen bleven erop, kleine man vond de ringen heel mooi  :sigh:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

larzie

Mooie vloer heb je ook! Is dat echt hout of laminaat?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Jumping Jack

Echt hout, maar mss wel een beetje offtopic hier  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Citaat van: Cappuccino op februari 12, 2012, 15:58:32

En ook jij hebt weinig meubels ( kasten etc. ) die het geluid kunnen beinvloeden.



Werkt meestal wel positief door op het geluid...bankje, stoeltje, kastje, kleedje, gordijnen etc...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larzie

Citaat van: Jumping Jack op februari 12, 2012, 17:01:54
Echt hout, maar mss wel een beetje offtopic hier  ;)

Hoeft niet offtopic te zijn als het bijvoorbeeld de akoestiek ten goede komt.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Cappuccino

En ook dit staat in de planning om aan te passen.
Toevallig vandaag een offerte opgevraagd voor het leggen van een pvc vloer.

De looks van laminaat/hout en het gemak van plavuizen.

we hebben deze woning gekocht met deze plavuizen maar is niet onze smaak.
Wel ideaal in het onderhoud, enige nadeel is de vloerverwarming die als hoofdverwarming dient.

Dus een houten vloer zou de warmte niet voldoende door laten en moeten we extra radiatoren plaatsen.

Dit is dus met pvc overbodig. ;)

En het schijnt een goede akoestiek te hebben ( dus ook weer goed voor het topic

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

PVL

Citaat van: Cappuccino op februari 12, 2012, 18:15:51
En ook dit staat in de planning om aan te passen.
Toevallig vandaag een offerte opgevraagd voor het leggen van een pvc vloer.

De looks van laminaat/hout en het gemak van plavuizen.

we hebben deze woning gekocht met deze plavuizen maar is niet onze smaak.
Wel ideaal in het onderhoud, enige nadeel is de vloerverwarming die als hoofdverwarming dient.

Dus een houten vloer zou de warmte niet voldoende door laten en moeten we extra radiatoren plaatsen.

Dit is dus met pvc overbodig. ;)

En het schijnt een goede akoestiek te hebben ( dus ook weer goed voor het topic



Ik heb recentelijk een redelijk grote verbouwing achter de rug en de plavuizen vervangen door een houten vloer.
Wij hebben geen radiatoren meer in de woonkamer. Er zijn echt wel houten vloeren te vinden die tegen vloerverwarming kunnen.
Alleen is de keuze beperkter.

Wel is het zo dat hout een veel hogere isolatiewaarde heeft in vergelijking tot bijvoorbeeld plavuizen. Het wordt dus iets minder
warm, al is het bij ons zeer zeker behaagelijk aan de voeten.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Cappuccino

Heb je misschien een site waar je jou vloer vandaan hebt.

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

PVL

Citaat van: Cappuccino op februari 13, 2012, 20:23:47
Heb je misschien een site waar je jou vloer vandaan hebt.



Geen site, gewoon bij de locale vloerenboer in de stad hier.
Wel uitgelegd wat de bedoeling was en toen viel gelijk 95% van zijn vloeren af.

Het hout geschikt voor vloerverwarming lijkt qua opbouw op laminaat : een onderlaag van geperst materiaal en een toplaag van echt hout van 4 mm.
Wel behoorlijk aan de prijs, dat wel.
Wordt verlijmd op de ondervloer, dus niet zwevend gelegd.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Jumping Jack

Dat heet een samengestelde parket, is ook wat er bij mij ligt. Door de onderlaag die van een ander soort hout is, werken de planken minder door warmte en vocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cappuccino

Thanx, ook weer iets om mee aan slag te gaan, houd je lekker bezig zo'n forum  :bigsmile:
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Zefanja

Citaat van: Cappuccino op februari 14, 2012, 12:47:22
Thanx, ook weer iets om mee aan slag te gaan, houd je lekker bezig zo'n forum  :bigsmile:

Ow hier op het forum weten we je wel bezig te houden hoor  :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

W.Otter

Citaat van: Cappuccino op februari 12, 2012, 13:41:19
Ja het winnen is prachtig natuurlijk.
Maar er komt meteen een hoop bij kijken, om het allemaal naar het zin te krijgen.
Nu is en was het al een hobby dus voor mij niet echt een probleem.

Je beschrijft het mooi ( haat liefde verhouding ) ik vind ze prachtig om te zien maar het geluid is erg wennen allemaal.

Nu met de sok in de bas poorten klinkt de bas bij film wel oke maar bij muziek moet ik ze er eigenlijk weer uit halen om dat ik dan de bas weer mis  :crazy:

Ik zag dat jij ze wel op de markt had aangeboden ??
Heb je ze toch maar gehouden?


Sokken in je CM8?  :crazy: je moet wat ;) ik speel ze zelf niet met films dus heb hier weinig ervaring mee, puur voor muziek. in het begin heb ik ook echt lopen kloten met de opstelling en ook met de basspoorten. Ik stream voornamelijk dus de kwaliteit van de muziek deed heel veel en wat ik al zei: inspelen, dan komen ze helemaal los;)

eerst was ik vrij teleurgesteld in het laag vandaar ook mijn advertentie om ze te verkopen en zn grote broer CM9 aan te schaffen. Maar aan wat ik er voor kon krijgen trok ik de conclusie om ze toch nog maar even te laten staan en verder te gaan met bekabeling en een goede DAC.

Aangezien ik een vrij klein huis heb ben ik ook beperkt met de opstelling, en wordt gedwongen om ze vrij dicht op elkaar en tegen de muur te plaatsen dus ook dat komt ze niet ten goede. Uiteraard heb ik ze op verschillende locaties in huis gehad ookal waren dat geen permanente plekken. dingen als mijn bank, gordijnen, tapijt etc. deden ook weer heel veel ten goede voor het geluid. Al met al het blijven lastige speakers, ze zijn zo mooi en kunnen heel veel maar dan moet het plaatje compleet zijn;) als je de mogelijkheid krijgt om verschillende versterkers, kabels etc. te proberen is dat een aanrader(Misschien ligt het aan je Marantz?). daarnaast heb ik een subwoofer ook nog op een laag pitje staan.

Ik heb wel wat fotos in m'n showcase maar ben vrij nieuw op dit forum dus ben zelf nog een leek met fotos plaatsen en ook met replies ;) zoveel kennis en nog zoveel te leren dat mijn ervaringen altijd een beetje in het niet vallen ;)

als je mij verteld hoe ik een foto plaats schiet ik er een paar.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Cappuccino

Het lijkt wel dat het meer speaker zijn voor muziek dan voor ht doeleinde, ondanks dat alles er wel voor te koop is ( center etc. )
Met muziek klinken ze geweldig, ik zelf ben meer een film man maar heb tot nu toe bijna alleen maar muziek gedraaid  :thumbs-up:

Ik mis soms echt mijn oude setje met een film, dit klonk wel minder gedetaileerd maar wel als een lekkerder geheel.

Er zal zeker nog een hoop uit de speakers te halen vallen en dat ga ik ook zeker proberen.

Alleen voor de looks zijn ze het al waard.

Echter als ik mijn hele huis er voor op zijn kop moet zetten dan weet ik niet het blijvertjes zijn.

( ps: een foto kun je toevoegen bij Extra opties... als je een bericht stuurd.

Verkleinen kan eventueel in paint ( dit heeft elke pc er wel standaard in zitten ) mocht het bestand te groot zijn.

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Zefanja

Citaat van: Cappuccino op februari 14, 2012, 19:48:20
Het lijkt wel dat het meer speaker zijn voor muziek dan voor ht doeleinde, ondanks dat alles er wel voor te koop is ( center etc. )
Met muziek klinken ze geweldig, ik zelf ben meer een film man maar heb tot nu toe bijna alleen maar muziek gedraaid  :thumbs-up:

Ik mis soms echt mijn oude setje met een film, dit klonk wel minder gedetaileerd maar wel als een lekkerder geheel.

Er zal zeker nog een hoop uit de speakers te halen vallen en dat ga ik ook zeker proberen.

Alleen voor de looks zijn ze het al waard.

Echter als ik mijn hele huis er voor op zijn kop moet zetten dan weet ik niet het blijvertjes zijn.

( ps: een foto kun je toevoegen bij Extra opties... als je een bericht stuurd.

Verkleinen kan eventueel in paint ( dit heeft elke pc er wel standaard in zitten ) mocht het bestand te groot zijn.



Of misschien toch matchen met andere kabels.
De Viablue's kunnen vrij bass heavy zijn.
Er zijn nog genoeg opties iig. Ik zou ze echt niet zomaar weg doen.
Je hebt echt pracht speakers.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Jumping Jack

Wat zefanja zegt, klopt. Geef ze even om in te spelen en probeer eens wat andere bekabeling. Ik heb goeie ervaringen met de kimber 4tc, zowel op de cm's als nu op mijn pmc's.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cappuccino

ho ho begrijp mij niet verkeerd, ik vindt het ook prachtige speakers ( ik mag helemaal niet klagen natuurlijk, zeker als ik ze zo in mijn schoot geworpen krijg  ;))

Ik had er alleen hele hoge verwachtingen en mijn oude set was eigenlijk aansluiten in meten en draaien maar.

En dan valt het toch een beetje tegen.

Ik geef de moet niet op, zal inderdaad is gaan kijken naar andere kabels.

tot nu toe de speakers alleen van voren naar achter verplaatst en dit maakte weinig verschil tot 50cm.
Zojuist ze is helemaal schuin gezet zodat de linker speaker niet naar de plaats speelt waar voor mij de overtollige bas zit en dit werkt ook goed.
Echter is het ook weer geen postzegel, zit ik naar een mooi gelakte kant te kijken op de bank  :(

PS: Zefanja jij hebt de zelfde reciever: hoe kom ik in mijn equalizer zodat ik handmatig de bass weg kan draaien ??




Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Zefanja

Citaat van: Cappuccino op februari 14, 2012, 20:37:44
ho ho begrijp mij niet verkeerd, ik vindt het ook prachtige speakers ( ik mag helemaal niet klagen natuurlijk, zeker als ik ze zo in mijn schoot geworpen krijg  ;))

Ik had er alleen hele hoge verwachtingen en mijn oude set was eigenlijk aansluiten in meten en draaien maar.

En dan valt het toch een beetje tegen.

Ik geef de moet niet op, zal inderdaad is gaan kijken naar andere kabels.

tot nu toe de speakers alleen van voren naar achter verplaatst en dit maakte weinig verschil tot 50cm.
Zojuist ze is helemaal schuin gezet zodat de linker speaker niet naar de plaats speelt waar voor mij de overtollige bas zit en dit werkt ook goed.
Echter is het ook weer geen postzegel, zit ik naar een mooi gelakte kant te kijken op de bank  :(

PS: Zefanja jij hebt de zelfde reciever: hoe kom ik in mijn equalizer zodat ik handmatig de bass weg kan draaien ??






Moet ik even voor je nazoeken.
Je kan de EQ van de speakers aanpassen, maar je kan ook de overall bas aanpassen op de receiver.
De overall bas is aan te passen in het menu onder audio/video adjust en dan onder tone.
Tone is alleen maar beschikbaar als dynamic volume uit staat.
De EQ moet ik even nakijken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

W.Otter

hier staan ze nu maar even
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF