Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Dank je, die opmerking had ik inderdaad gelezen en moet ik nog wat meer in duiken. Meer bepaald, wanneer game je met 4k/50Hz/60Hz en 10 bit? Het zou niet voor het eerst zijn dat zoiets om 1% van de games gaat en dat het dus een onbeduidend detail is. Desalniettemin ga ik het wel goed uitzoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Op avs is iemand die tig games getest heeft en het gaat dan vooral om PS4/XBOX1 in die HDR mode, enkele spellen had hij er veel last van.
Als je HDR uitzet heb je er geen last meer van maar zit je wel weer met 8 bit content. Ik vraag me zowiezo af dan had je tot nu toe toch ook last van die banding met 8 bits? Alleen nu valt het kennelijk extra op als je HDR aanzet want dan worden er extra artifacts geintroduceerd.


evilniek

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 15:25:52
Jij gamet toch ook ? Ook op de projector? Volg dan zeker de discussie of je 4k/50Hz/60Hz wel 10 bit met de 260 kunt aansturen, voorlopig lijkt de conclusie dat alleen 8 bit wordt weergegeven wat resulteert in banding.
Als je op een andere resolutie gamet is er geen probleem, aantal gamers op avs zijn teleurgesteld.

Je zou HDR ook uit kunnen zetten. Maar dat is opzich jammer, lagere res. werkt HDR niet denk ik? Voor gamers misschien niet het meest geschikt, daar heb je zeker een punt, maar voor films en series is het echt een juweeltje imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Citaat van: evilniek op oktober 24, 2017, 16:28:33
voor films en series is het echt een juweeltje imho.
100% mee eens.

Bas Akkerman

Ik game ook veel, dus zeker een punt van aandacht. Bij gamen vind ik beeld minder belangrijk, door het interactieve ben ik meer afgeleid. Een decadente oplossing zou een goedkopere projector voor gamen zijn en duurder voor film. Neemt niet weg dat ik nou juist ook nieuwsgierig ben naar 4K gamen via een 4K projector.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Er wordt ook gesproken over een mogelijke fix voor de 4K60HZ 10 bit op AVS. Maar goed. Dat is koffiedik kijken. Zo'n 260 lijkt mij ook prachtig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

#606
De omstandigheden waren zondag niet ideaal, maar ik had het idee dat er echt veel potentie in de 260 zit. Zeker bij een "kleiner" scherm.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kijk op 2.30 cm breed en ben meer dan tevreden voor 1080p geeft hij een bak meer licht dan mijn VW90-es en bij 4k HDR verschilt het gewoon erg per film.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Ok, uit je eerdere berichten begreep ik juist dat het op het randje was. Over randjestad (ok, mega slecht bruggetje) gesproken, ik begreep dat je ook in Den Haag woont. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou ik eens langs mogen komen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

Klopt het is randje vwb 4K HDR kijk de donkere scenes zijn per film wel of niet acceptabel de rest is prachtig met hoofdletters.

Pm
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Ik denk dat ik wel zonder HDR zou kunnen leven, maar heb het nog niet onder ideale omstandigheden mogen zien.

Top! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Bas, je hebt het over dat je scherm moet matchen met je beamer. In mijn beleving moet een scherm juist vooral matchen met de kamer waarin deze hangt. Hoe zie jij dat precies?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Uiteraard! Ik heb nu ook de Greyhawk van Stewart die juist ook bij minder ideale lichtomstandigheden zoals witte muren en plafond en niet al te verduisterende gordijnen nog aardig beeld geeft. Maar ik koop alleen een nieuwe projector als ik die punten heb aangepakt en er een Bascave van heb gemaakt. Dan moet er hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw scherm komen.
Dus ja, het scherm moet passen bij de kamer om het uiterste uit de projector te halen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ppeter

#613
Citaat van: Bas Akkerman op oktober 24, 2017, 20:25:12
Ik denk dat ik wel zonder HDR zou kunnen leven, maar heb het nog niet onder ideale omstandigheden mogen zien.

Top! :thumbs-up:

Dit zou binnenkort wel eens kunnen lukken he Bas.
En blijkbaar zelfs met Belgische frietjes. 😋
Hopelijk is het dan droog en regent het niet te hard. 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Bas Akkerman

Citaat van: ppeter op oktober 25, 2017, 09:58:50
Dit zou binnenkort wel eens kunnen lukken he Bas.
En blijkbaar zelfs met Belgische frietjes. 😋
Hopelijk is het dan droog en regent het niet te hard. 😑
:laugh:
Wat wil een mens nog meer!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2017, 06:57:56
Uiteraard! Ik heb nu ook de Greyhawk van Stewart die juist ook bij minder ideale lichtomstandigheden zoals witte muren en plafond en niet al te verduisterende gordijnen nog aardig beeld geeft. Maar ik koop alleen een nieuwe projector als ik die punten heb aangepakt en er een Bascave van heb gemaakt. Dan moet er hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw scherm komen.
Dus ja, het scherm moet passen bij de kamer om het uiterste uit de projector te halen.

Ah, zo! Dan snap ik em beter :) Als het lukt om van je ruimte een batcave te maken dan is een ander scherm wel een mooie keuze. Zijn er trouwens niet ook Black Diamond schermen die voor een batcave geschikt zijn? Dan hoef je ook niet over masking na te denken ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#616
Vast, daar moet ik me nog in verdiepen. Nu vind ik masking niet zo boeiend eigenlijk. Zonder kan ik een film die niet 16:9 is geschoten ook prima volgen, maar ik moet toegeven dat ik niet weet wat het effect van masking is op de beeldkwaliteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

Effect van masking is erg groot...wat trouwens een leuke bijkomstigheid is, is dat de VW260-ES behoorlijk zwarter is dan zijn voorgangers dus krijg je gratis een soort (betere) masking van balken.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

denoontje

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2017, 15:35:35
Vast, daar moet ik me nog in verdiepen. Nu vind ik masking niet zo boeiend eigenlijk. Zonder kan ik een film die niet 16:9 is geschoten ook prima volgen, maar ik moet toegeven dat ik niet weet wat het effect van masking is op de beeldkwaliteit.

Optisch lijkt er veel meer diepte in het beeld te zitten. Ik wil niet meer zonder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 25, 2017, 18:50:37
Effect van masking is erg groot...wat trouwens een leuke bijkomstigheid is, is dat de VW260-ES behoorlijk zwarter is dan zijn voorgangers dus krijg je gratis een soort (betere) masking van balken.
Citaat van: denoontje op oktober 25, 2017, 20:35:46
Optisch lijkt er veel meer diepte in het beeld te zitten. Ik wil niet meer zonder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helder. Dar ga ik dan goed over nadenken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RicooCardoo

Ik ben de topics een hier aan het volgen, en nu praten jullie over masking: maar wat is dit? Ik kan er niks over vinden op internet?

Bas Akkerman

Je scherm met zwart vilt (bijvoorbeeld) afbakenen, zodat je bij alle filmformaten geen randen van je doek meer ziet. Dus bijvoorbeeld bij een 16:9-scherm is een 16:9-film beeldvullend. Draai je dan een ander formaat dan houd je nog randen op je scherm boven en onder over. Die reflecteren altijd wat licht, zodat je beeld binnen die randen daardoor beïnvloedt wordt. Met masking kader je het beeld weer af, waardoor je beter beeld ervaart.
Een willekeurig zoekresultaat: http://www.avsforum.com/forum/#/topics/1848170.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Ik heb mdf platen bekleed met velours. Zie

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.975


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Zeker een idee. Ik zat zelf te denken aan twee rolgordijntjes waarvan er 1 omhoog gaat en 1 omlaag. Dat ik het zelf kan bedienen is wel belangrijk namelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Ik snap in het jou situatie.
Zou voor mij een lastige constructie worden.

Volgens mij was yep in zijn vorige ht er mee bezig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk