Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

Maikel_audionerd

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2016, 20:06:51
Vandaag is Garmt langs geweest en heeft de Oppo 103 meegenomen en wat Linn Black-Interlinks. Ook heeft hij me super geholpen met het installeren, super blij mee!
Wat korte indrukken.

Heerlijk om weer in surroundgeluid te kunnen genieten, ik was haast vergeten hoe dat was. Een tijdje heb ik namelijk alleen stereo geluisterd, omdat ik een potje van de bekabeling had gemaakt. Ik moet de luidsprekers nog even goed indraaien, maar voor mijn kleine ruimte klinkt het toch al best goed. De ruimte lijkt veel breder, dieper en hoger dan ie is. De ambiance weet de Lexicon goed te treffen.

De Linn-kabels zijn wat opener in het hoog. Daar moet ik aan wennen, maar ik denk dat ik dit wel lekker vind voor surround. Kleinere details buiten beeld, zoals krekels of glas dat onder een voetstap knapt, hoor ik nu beter zonder dat het echt separate geluiden zijn.

De Oppo werkt boven verwachting goed als switch. De pc en Humax heb ik nu op beide HDMI-inputs aangesloten en de Oppo geeft alle geluidssignalen via coax door aan de Lexicon en via de HDMI-out door aan de projector.

Over Netflix via de Oppo ben ik nog niet uit. Het lijkt wat minder scherp, er zijn af en toe kleine onderbrekingen en het hoog is wat geprononceerd en vies. Reden zou een minder goede buffering kunnen zijn. Eens zien of ik dat zondag kan verhelpen.

Tv geeft netjes beeld door en is volgens mij minder scherp. Vooral bij de tv ga ik nog wat experimenteren met beeldverbetering.

Het beeld van de Oppo voor blu ray oogt wat fletser, maar dat heb ik pas met een blu ray (Phone Booth) getest. Best kans dat dit dus veel juister is. Wel springt de verkleuring van de verschoven lens daardoor meer in beeld. Mooi om dat op te pakken voor het nieuwe jaar dus. Net als het opruimen en schilderen een klus voor het nieuwe jaar worden. Voor het opruimen heb ik een topic gemaakt (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161169.0), tips zijn welkom!

Kortom, zeer tevreden. En... er zou zeer binnenkort zo maar eens een welkome upgrade kunnen komen... Ik houd jullie (en mezelf) nog even in spanning!
Ben toch benieuwd of je de Oppo dan als switch blijft gebruiken. Klinkt toch niet zo onverdeeld succesvol als zou moeten. Specifiek apparaat als switch geen optie? Die apparaatjes kosten de hele wereld niet.
Alles bij elkaar wel een mooie stap voorwaards in de gewenste richting  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Ik had een switch, maar die pakte lang niet altijd automatisch de signalen of viel halverwege weg. Eigenlijk alleen de Netflix-applicatie vind ik nu in vergelijking met de Apple TV wat minder wat beeld en geluid betreft. Naast een switch is het vooral ook de bedoeling de beeldverbeteringen voor tv te gebruiken en eventueel voor Netflix. Pluspunt is ook dat ik de pc via HDMI heb verbonden met de Oppo en daarmee via Logic 7 van de Lexicon 5.1 kan gebruiken voor pc-spellen. Ik heb daarvoor dus geen aparte audiokaart nodig.

Mocht Netflix nu echt tegen blijven vallen, dan kan ik altijd nog de Apple TV die ik heb rechtstreeks met de HDMI-ingang van de projector verbinden en van de Apple TV met een optische kabel naar de Lexicon.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Citaat van: Bas Akkerman op december 17, 2016, 07:46:46
Ik had een switch, maar die pakte lang niet altijd automatisch de signalen of viel halverwege weg. Eigenlijk alleen de Netflix-applicatie vind ik nu in vergelijking met de Apple TV wat minder wat beeld en geluid betreft. Naast een switch is het vooral ook de bedoeling de beeldverbeteringen voor tv te gebruiken en eventueel voor Netflix. Pluspunt is ook dat ik de pc via HDMI heb verbonden met de Oppo en daarmee via Logic 7 van de Lexicon 5.1 kan gebruiken voor pc-spellen. Ik heb daarvoor dus geen aparte audiokaart nodig.

Mocht Netflix nu echt tegen blijven vallen, dan kan ik altijd nog de Apple TV die ik heb rechtstreeks met de HDMI-ingang van de projector verbinden en van de Apple TV met een optische kabel naar de Lexicon.
Ooh je hebt denk ik een heel andere insteek dan ik heb  :crazy:
Ik heb een HD-ready beamer, echt elke beeldverbetering of aanpassing/manipulatie uitgezet in de keten. Ik gebruik juist goed bronmateriaal, origineel blu-ray of iets wat daar dicht in de buurt komt.
Op die manier heb ik een fantastisch plaatje op m'n scherm.
Netflix komt er bij mij niet in, TV al helemaal niet.
Ach ieder z'n ding, je kan er op die manier vast heel erg van genieten, anders zou je t niet zo doen lijkt me.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Nee, zo anders is het niet. Ook ik ben niet van de beeldverbeteringen, vaak veel te kunstmatig en een signaal moet gewoon goed zijn. Maar we vinden het wel leuk om af en toe programma's op tv te kijken en ook op Netflix komen dingen die we leuk vinden om te zien. Het tv-signaal is nu eenmaal matig en de beeldkwaliteit van Netflix vind ik, en Linda helemaal, niet zo belangrijk als blu ray.
Naast de kwaliteit van blu ray (die ik inderdaad zo puur mogelijk wil hebben) is de HT dus vooral ook iets van ons samen, misschien nog wel meer dan de stereo in de huiskamer.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het gaat nu wat snel met de aankopen, maar ik kreeg de mogelijkheid om voor een mooie prijs een tweedehands Velodyne DD 12 aan te schaffen. In 2017 ga ik dan eindelijk (?) met een subwoofer in de HT-ruimte spelen.

Xander32

OMG, zo uit het niets. Ik weet niet wat ik mee maak, ben er ontroerd van.

;D

Citaat van: Bas Akkerman op december 29, 2016, 08:39:12
Het gaat nu wat snel met de aankopen, maar ik kreeg de mogelijkheid om voor een mooie prijs een tweedehands Velodyne DD 12 aan te schaffen. In 2017 ga ik dan eindelijk (?) met een subwoofer in de HT-ruimte spelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Haha, ik ook. En geschrokken, heftig geschrokken... ;D

HTip

Van akoestiek via interlinks naar een prachtige subwoofer :D

Ik weet alles van aanbiedingen die je niet kunt laten voorbij gaan, dus helemaal goed gedaan Bas!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Leuke titel ook, "nu met Bas eh bas" :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op december 29, 2016, 08:39:12

Ik moest eerst een paar keer lezen of ik dit goed gelezen heb.;).
Daarna even realiseren of dit wel Bas is. De Bas die wij namelijk kennen neemt de tijd :D

Toch is het de Bas die wij kennen maar heeft hij vele een shock gegeven door iets aan te schaffen zo uit het niets  :clapping: :D

Veel plezier met de subwoofer.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op december 29, 2016, 09:30:19
Van akoestiek via interlinks naar een prachtige subwoofer :D

Ik weet alles van aanbiedingen die je niet kunt laten voorbij gaan, dus helemaal goed gedaan Bas!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Leuke titel ook, "nu met Bas eh bas" :clapping:
Interlinks voor de HT, akoestiek voor de stereo. Daar ga ik ook niks aanschaffen, tenzij noodzakelijk. De HT is een zooitje en daardoor is de akoestiek niet eens zo slecht. Als ik de HT echt opgeruimd heb en de luidsprekeropstelling "perfect" is, ga ik schilderen, de gordijnen laten blinderen en waar mogelijk de akoestiek aanpassen. Maar die in de huiskamer heeft gewoon meer baat bij akoestiekaanpassingen.

Ik had een bedrag in mijn hoofd wat ik maximaal wilde uitgeven voor een subwoofer. Voor dat bedrag kon ik de DD12 ook echt overnemen. Hij heeft wat krassen op de bovenzijde, maar dat vind ik voor de HT geen probleem.

Haha, de titel kwam zo op. Moet echt nog even wennen dat ik een subwoofer ga krijgen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 29, 2016, 10:40:16
Ik moest eerst een paar keer lezen of ik dit goed gelezen heb.;).
Daarna even realiseren of dit wel Bas is. De Bas die wij namelijk kennen neemt de tijd :D

Toch is het de Bas die wij kennen maar heeft hij vele een shock gegeven door iets aan te schaffen zo uit het niets  :clapping: :D

Veel plezier met de subwoofer.

Ik ben het echt! Scheelt enorm dat ik wist wat ik wilde en de prestaties van de DD18 al bekend zijn. Er is vast beter, maar voor nu denk ik dat de DD12 subtiel te integreren is met toevoeging van impact én behoud van de lichtvoetigheid/ambiance waar ik de Lexicon zo om waardeer. Mijn vermoeden is dat juist op dat laatste punt de DD12 een extra aandeel kan leveren.

Skyfox

Gaaf Bas! Dat maakt de HT weer een beetje meer HT :) Je weet wat een Velodyne DD kan, dus in dat opzicht is het een bekende en veilige keuze. Stiekem past deze aankoop dus zeker wel bij jou ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december 29, 2016, 12:15:40
Gaaf Bas! Dat maakt de HT weer een beetje meer HT :) Je weet wat een Velodyne DD kan, dus in dat opzicht is het een bekende en veilige keuze. Stiekem past deze aankoop dus zeker wel bij jou ;)
Nou, zo klink ik wel erg saai! :eh: ;D

Ik ben benieuwd naar het effect. Naar mijn idee mis ik nu niet eens zoveel. Volgens mij ga ik straks pas merken wat ik heb gemist.

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op december 29, 2016, 09:29:07
Haha, ik ook. En geschrokken, heftig geschrokken... ;D

Volkomen terecht en logisch.
Advies: we hebben hier een instantie om de hoek. Gratis dwangbuizen en mannen in witte jassen enz.
Ik kan me zo voorstellen ....

Bas Akkerman

Heb al een afspraak, maar dan met de witte jassen van hier om de hoek. Aan de telefoon was de eerste diagnose audiophilia impulsa. Nooit van gehoord en het was aan te raden dat ook niet op te zoeken op Google volgens de aardige mevrouw aan de telefoon.

Siddartha

Citaat van: Bas Akkerman op december 29, 2016, 19:50:39
Heb al een afspraak, maar dan met de witte jassen van hier om de hoek. Aan de telefoon was de eerste diagnose audiophilia impulsa. Nooit van gehoord en het was aan te raden dat ook niet op te zoeken op Google volgens de aardige mevrouw aan de telefoon.

Oo wel afgekort als 'ai'....

of was het acute audiophile impulsa?

:D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bas Akkerman

Citaat van: Siddartha op december 29, 2016, 19:59:02
Oo wel afgekort als 'ai'....

of was het acute audiophile impulsa?

:D
Brb, ben met maz aan het appen. :thumbs-up:

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op december 29, 2016, 18:53:25
Nou, zo klink ik wel erg saai! :eh: ;D

Ik ben benieuwd naar het effect. Naar mijn idee mis ik nu niet eens zoveel. Volgens mij ga ik straks pas merken wat ik heb gemist.

Ik heb ooit eens gehoord dat een sub pas zn werk goed doet als je em mist zodra je em uitzet. Ik denk dat je positief verrast zult worden. Eigenlijk grappig dat je, om te proberen, de dd18 niet gewoon eens een weekje in je ht hebt (laten) opstellen. Dan had je vooraf geweten of het iets zou toevoegen. Dat was misschien nog wel meer "des Bas" geweest?

En saai? Nee, zo zou ik je nooit typeren. Niemand, denk ik. Dus waag het niet om jezelf zo te zien ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december 29, 2016, 22:05:31
Ik heb ooit eens gehoord dat een sub pas zn werk goed doet als je em mist zodra je em uitzet. Ik denk dat je positief verrast zult worden.
Dat is mijn ervaring ook. Ik hoop dat de sub goed geïntegreerd kan worden, voor een beetje boembas ben ik toch wel bang. Sowieso moet ik nog op zoek naar een Auralex Gramma of Subdude.

CiteerEigenlijk grappig dat je, om te proberen, de dd18 niet gewoon eens een weekje in je ht hebt (laten) opstellen. Dan had je vooraf geweten of het iets zou toevoegen. Dat was misschien nog wel meer "des Bas" geweest?
Daar heb ik (uiteraard ;)) wel aan gedacht. Maar de DD18 is letterlijk fysiek te groot, dus kan ik hem niet kwijt. Daarnaast zal hij hoogstwaarschijnlijk ook klankmatig te groot zijn en teveel output hebben, waardoor de kleine ruimte volloopt.

CiteerEn saai? Nee, zo zou ik je nooit typeren. Niemand, denk ik. Dus waag het niet om jezelf zo te zien ;)
Haha, gelukkig. Nee, ik zie me zelf ook niet als saai. Wel als weloverwogen en dat vind ik in de huidige maatschappij soms best een last. Maar dat is weer een totaal ander onderwerp.

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2016, 07:15:13
Daarnaast zal hij hoogstwaarschijnlijk ook klankmatig te groot zijn en teveel output hebben, waardoor de kleine ruimte volloopt.
Haha, gelukkig. Nee, ik zie me zelf ook niet als saai. Wel als weloverwogen en dat vind ik in de huidige maatschappij soms best een last. Maar dat is weer een totaal ander onderwerp.

Een subwoofer kan nooit te groot zijn... wel te klein....

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op december 30, 2016, 11:00:52
Ok... Nou kom ik in de verleiding...

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 30, 2016, 11:00:52
En daarom staat al meer dan 6 jaar (tijd vliegt :o) in mijn kleine ruimte een DD18.
Een beest dat heerlijk kan grommen maar ook heel lief kan knorren :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op december 30, 2016, 14:11:58
En daarom staat al meer dan 6 jaar (tijd vliegt :o) in mijn kleine ruimte een DD18.
Een beest dat heerlijk kan grommen maar ook heel lief kan knorren :D
Zo klein is jouw ruimte nu ook weer niet.

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2016, 14:22:34
Zo klein is jouw ruimte nu ook weer niet.
Alles is relatief, maar mijn ruimte is met 22m2 toch best klein voor een 18" sub met 1250W RMS vermogen :o
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Die van mij is 12m2. Scheelt toch wel wat.

Voor de toekomst zit ik er sterk aan te denken om naar multi sub te gaan in de woonkamer. Dan kan ik de DD18 nog eens proberen. Is er ook genoeg ruimte voor (achter de bank). Maar ik denk dat de DD12 wel voldoende zal zijn. Om een idee te geven, mijn woonkamer is zo'n 35m2 en daar staat de DD18 op stand 3 of zo. Van de 100.

HTip

Ik heb de DD18 ook slechts op 6 staan. En dan heb ik nog veel aan laagabsorptie gedaan.
Dan is die waarschijnlijk iets te groot voor jouw HT en is de DD12 perfect.
Showcase - Topic