Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

raindog

JVC en onnatuurlijk contrast? Denk dat jij morgen een leerzame dag gaat beleven  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Ik ben er ook benieuwd naar! Juist ook door het directe vergelijk en calibratie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

Onmogelijk om op filmpjes een beeld te beoordelen of een muziekstuk te beoordelen...toch blijven ze het op fora doen..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Precies, daarom dat ik bij beide het in het echt wil ervaren.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Er staat een klein stukje in het betreffende topic over de dag bij Cinedream. Ik zal er straks nog naar linken. Voorlopigheid conclusie is dat ik de boot wat betreft een nieuwe projector die 4K ondersteunt nog even afhoudt.

Nog iets grappigs om te delen. De Ikea-kasten die ik van beetle99 heb overgenomen, staan nu in het HT-rommelhok de HT-ruimte. Het maakt de ruimte een stuk eh ruimtelijker en verrassend genoeg ook donkerder. En dat heeft echt zijn effect op de beeldkwaliteit en de zwartwaardes. Natuurlijk kon ik dat van tevoren bedenken, maar toch verbaast het me dat het veranderen van een witte Ikea-kast naar een zestal donker grijze Ikea-kasten zoveel uit zou maken.

Nu ik weer wat langer salaris ga ontvangen, wil ik me dit jaar vooral richten op een uniforme luidsprekerbekabeling. Omdat het al snel om een meter of 20 in totaal gaat, ben ik wel enigszins beperkt in de meterprijs. Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik ze graag.

frank2

Ronald bellen heeft zeer goede ls kabels die aanmerkelijk minder kosten dan reguliere kabels, en ze klinken beter. Hij kent jouw speakers en in samenspraak krijg je een kabel die het goed doet in jouw set.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Bas Akkerman

Dank je Frank, ik neem het mee in mijn keuzes.

MVG

CiteerNu ik weer wat langer salaris ga ontvangen, wil ik me dit jaar vooral richten op een uniforme luidsprekerbekabeling. Omdat het al snel om een meter of 20 in totaal gaat, ben ik wel enigszins beperkt in de meterprijs. Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik ze graag.

Canare wellicht? is een prima kabel voor een prima prijs!

Bas Akkerman

Citaat van: MVG op januari 10, 2016, 12:14:28
Canare wellicht? is een prima kabel voor een prima prijs!
Ga ik zeker ook meenemen. Mogami lijkt me ook interessant, net als Linn K20. Crystal Cable ook, maar dat is wat buiten budget. ;D Ik zal nog eens in mijn beschrijvingen van kabels kijken die ik destijds heb getest.

---------
Edit (uit mijn eerdere ervaringen):

De Kimber 12 TC
Zo, die geeft een groot beeld zeg! Dat vind ik eigenlijk wel lekker, omdat ik dat juist als een sterk punt van de Magnepan vind en dat dus ook een beetje zoek. Er is meer diepte, hoogte en breedte, waardoor Keb' Mo' echt zijn plaats heeft (staat) en zijn gitaar iets lager wordt afgebeeld. Duidelijk is ook het meestampen te horen van zijn voeten op de houten vloer. Door naar de volgende ronde.

Audioquest Rocket 88
In vergelijking met de vorige kabel keert de rust weer terug. Deze luidsprekerkabel is nergens echt een uitblinker in, is mooi in de klank. Het komt me ook wat saai over en wat mij betreft mag de flow wat meer in het spel komen. Met het oog op lang kunnen luisteren thuis wil ik deze straks nog een kans geven.

Inaukustik L1102
Wat meteen opvalt is de mooie tonaliteit van de mondharmonica met gevoel voor detail. Voor het eerst hoor ik niet alleen geluid bij het inblazen van de mondharmonica, maar ook geluid als de blazer weer lucht "opzuigt". Het naklinken van de gitaar is ook mooi en heeft een natuurlijke klank. Het geluidsbeeld is niet heel groot.

Nordost Heimdal
De duurste kabel van het stel en dat is te horen! Er is veel meer lucht om de stemmen en instrumenten en het uitklinken van instrumenten is prachtig. Ook erg mooi is het extra laagje dat stemmen hebben gekregen, waardoor je het wat hesige, "oude" geluid van Keb' Mo's stem erg mooi hoort. Tonaal is alles erg goed in evenwicht en ook de ruimtelijke afbeelding klopt als een bus.  De kabel is mij echter te eerlijk, bij Jack Johnson en vooral Nirvana wordt de matige opnamekwalitiet duidelijk.

Uiteraard kabels met prijzen die al snel te gortig worden met de lengtes die ik in mijn HT nodig heb, maar het geeft eenn impressie.
-------------
Belangrijkste is een kabel die niet teveel verandert aan het vloeiende en uitgewogen geluidsbeeld van nu. Het is me al snel te warm, maar het kan met de JMLab ook zeker te fel worden. Iets opener zou wel tof zijn.

eddy135

Kiezen (doorsparen, dus.. :-\) voor de beste; daar krijg je namelijk nooit spijt van...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Gedeeltelijk zeker waar. Maar de Heimdall zou met de lengtes die ik nodig heb bijvoorbeeld op €10.000,- komen, €5.000,- als ik er alleen de fronts en center mee bekabel. Dat is me toch echt wat teveel. ::)

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op januari 11, 2016, 19:06:33
Gedeeltelijk zeker waar. Maar de Heimdall zou met de lengtes die ik nodig heb bijvoorbeeld op €10.000,- komen, €5.000,- als ik er alleen de fronts en center mee bekabel. Dat is me toch echt wat teveel. ::)
Oeps...sorry! :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Haha, geen punt natuurlijk. Ik heb de ervaringen nog eens gegeven in de hoop dat er iemand chocola van kan maken en met tips komt.

Gijs82

En, is er inmiddels een 4K projector aanwezig?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Bas Akkerman

Nee, nog lang niet Gijs. Ik vind het jammer dat ik aanstaande weekend niet naar België kan om het een en ander aan projectors met elkaar te kunnen vergelijken. Tegelijkertijd was ik bij de vorige keer onvoldoende overtuigd van 4K om het nu al aan te schaffen. Al kriebelt het wel om iets nieuws aan te schaffen.

Zowel de Lexicon als de Epson gaan voor revisie weg, voor de Oppo zoek ik nog een goed adres. Vooralsnog ben ik nog tevreden met wat mijn HT ons biedt. Net als in de woonkamer ligt de prioriteit nu bij akoestiek, indeling en kleurgebruik.

De HT in een aparte ruimte is hoe dan ook een geweldige ervaring, dus ik wens jou er alvast heel veel plezier mee.

Gijs82

Als je tevreden bent zou ik ook nog wachten, komt nog genoeg moois op de markt. En met de juiste akoestiek en dergelijke is uiteraard ook nog veel winst te behalen. 

De HT in een aparte ruimte is inderdaad een geweldige ervaring  ;D!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Bas Akkerman

Uiteindelijk lijkt Atmos me ook gaaf, net als veel films op 4K. Maar meer dan genoeg tevreden met de huidige setup, dus waarom zou ik upgraden?

Zeker leuk een aparte kamer. Ben zo blij dat Linda toen zei dat ze me dat wel gunde. Nu is zij het die het het meeste mist als het er niet meer is. Zoals nu de Lexicon tijdelijk weg is.

HTip

He Bas, leuk dat je weer iets post. Heb ik een excuus om weer bij te lezen. Je hebt nogal wat pech met je apparatuur zeg. Gelukkig allemaal te repareren, maar toch.

Vond je verslag van de LS-kabeltest leuk om te lezen. Heb je al een keuze gemaakt? Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn inakustik. In mijn set een hele goede match. Bij de speaker zat een demo-CD van inakustik, dus wellicht niet toevallig. Ik heb de LS-1202 voor de fronts (helaas niet meer verkrijgbaar) en de LS-1002 voor de center en rears.

Goed dat akoestiek hoger op je lijstje staat dan 4K en Atmos. Heb je veel meer plezier van. Upgraden kan altijd nog. De content is ook slechts mondjesmaat verkrijgbaar en ook nog eens veel oude films in een nieuw jasje.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Wat is er met je Oppo dan Bas? Dat heb ik gemist...

HTip

Citaat van: bmateijsen op oktober 19, 2016, 20:26:10
Wat is er met je Oppo dan Bas? Dat heb ik gemist...
Dit kwam ik bij het bijlezen tegen ;)

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2015, 21:24:12
Na mijn Lexicon en projector begint nu ook de Oppo het te begeven. De HDMI-uitgang is beschadigd door een te strakke kabel eraan. Als ik tijd heb, zal ik er proberen een foto van te maken. Hopelijk heeft iemand dan een idee of en wat ik er aan kan doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Als de HDMI output is verknald en je hebt er maar 1 (dus in geval van 93 of 95) dan heb je pech.. En wordt het een nieuwe Oppo. :-/

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op oktober 19, 2016, 20:07:05
He Bas, leuk dat je weer iets post. Heb ik een excuus om weer bij te lezen. Je hebt nogal wat pech met je apparatuur zeg. Gelukkig allemaal te repareren, maar toch.

Vond je verslag van de LS-kabeltest leuk om te lezen. Heb je al een keuze gemaakt? Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn inakustik. In mijn set een hele goede match. Bij de speaker zat een demo-CD van inakustik, dus wellicht niet toevallig. Ik heb de LS-1202 voor de fronts (helaas niet meer verkrijgbaar) en de LS-1002 voor de center en rears.

Goed dat akoestiek hoger op je lijstje staat dan 4K en Atmos. Heb je veel meer plezier van. Upgraden kan altijd nog. De content is ook slechts mondjesmaat verkrijgbaar en ook nog eens veel oude films in een nieuw jasje.
Alles is tweedehands, dus dat er iets mee is, vind ik niet zo erg. Eigenlijk alleen de Lexicon heeft ouderdomskuren, de achterkanalen komen niet goed door. De Epson heeft een verschoven lens waardoor er een roze-groene streep zichtbaar is met een lichte verkleuring daarboven. De Oppo is mijn eigen schuld. Er stond teveel spanning op de HDMI-ingang waardoor deze gebogen is. Dat zal de grootste kostenpost zijn ben ik bang en ik weet niet of ik het dat waard vind.

De combinatie Lexicon, Parasound, Focal JMlab is echt een fijne. Geen oorverdovend kabaal, schelheid of indrukwekkend laag. Maar juist heel subtiel, vloeiend en met een enorme ambiance. Met de juiste mix keek ik meer dan eens om, omdat ik ervan overtuigd was dat er een echt persoon achter me stond of een stationair draaiende vrachtwagen rechts voor me.

De luidsprekerkabels zullen de finishing touch zijn. Garmt zal het met me eens zijn dat het opruimen van de HT prioriteit heeft. ;) Daarna is het donkerder maken van de muren en plafond en een verduisteringsgordijn aan de beurt. Waar mogelijk daarna de akoestiek, al is met de open kledingkast de nagalmtijd niet eens zo verkeerd. En tot slot een subwoofer.

Citaat van: bmateijsen op oktober 19, 2016, 20:40:48
Als de HDMI output is verknald en je hebt er maar 1 (dus in geval van 93 of 95) dan heb je pech.. En wordt het een nieuwe Oppo. :-/
Dat vreesde ik al... Nu heb ik een 83, dus upgraden zou sowieso niet zo verkeerd zijn. Sparen voor een nieuwe 103 dus, of een ander merk natuurlijk. Jammer dat ik niet iemand anders met de 83 blij kan maken.

Bas Akkerman

De Lexicon weg voor revisie. De AppleTV nu even in de slaapkamer met in plaats van geluid via de Toslink-uitgang nu via HDMI. Getver zeg! Het klinkt scherp en schel en het geluid trekt naar links, alsof ik naar slechte mp3 luister. De tv zelf is geen hoogvlieger, maar met de tv-tuner via HDMI heb ik er geen last van. Morgen maar eens wat instellingen proberen en de HDMI-kabel wisselen.

netromsa

Las over je Epson met verschoven lens, je weet dat je deze zelf terug kunt klikken? Open maken en een keer op de lens duwen. Stelt niet heel veel voor.

Verstuurd vanaf mijn E6553 met Tapatalk

Bas Akkerman

Met mijn twee linkerhanden betwijfel ik dat. Ik laat het liever doen wat dat betreft. Maar bedankt voor de tip!