Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

manta

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2012, 14:37:17
Mocht je willen, de Denon is na volgend weekend wel even te leen hoor...  :smile:

Als ik het probleem met de NAD en de subwoofer niet opgelost krijg: graag!  :D

Citaat van: manta op maart 20, 2012, 14:41:27
8)
Welke muzikale voorkeur hebben jullie?

Geen specifieke voorkeur anders dan liever geen heavy metal of hardcore :p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op maart 20, 2012, 15:52:22
Geen specifieke voorkeur anders dan liever geen heavy metal of hardcore :p
Wat verschillen we toch in smaak... Lol, nee hoor. @Manta: Depeche Mode, The Nits, Björk om er enkelen te horen, maar ik laat me graag verrassen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2012, 14:37:17
Mocht je willen, de Denon is na volgend weekend wel even te leen hoor...  :smile:

Ho, je kan die mooie Denon toch niet als een prostituee 'voor het raam gaan zetten' ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 20, 2012, 16:53:46
Ho, je kan die mooie Denon toch niet als een prostituee 'voor het raam gaan zetten' ;)
Nou, een prostituee heeft meerdere "leners" hoor. ;) Maar even serieus, ik wil skyfox alleen uit de brand helpen. Natuurlijk gaat de Denon mettertijd naar een baasje die hem/haar écht kan waarderen.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2012, 17:16:19
Nou, een prostituee heeft meerdere "leners" hoor. ;) Maar even serieus, ik wil skyfox alleen uit de brand helpen. Natuurlijk gaat de Denon mettertijd naar een baasje die hem/haar écht kan waarderen.

Geintje natuurlijk, ben in ieder geval blij dattie bij hou een tijdje heeft kunnen werken, in plaats van werkloos op een kamer staan. En als skyfox er straks ook wat mee kan is dat alleen maar goed.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

manta

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2012, 16:35:30
Wat verschillen we toch in smaak... Lol, nee hoor. @Manta: Depeche Mode, The Nits, Björk om er enkelen te horen, maar ik laat me graag verrassen.

Die smaak kan ik goed appreciëren, dat komt goed  :happy:

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 20, 2012, 17:44:13
Geintje natuurlijk, ben in ieder geval blij dattie bij hou een tijdje heeft kunnen werken, in plaats van werkloos op een kamer staan. En als skyfox er straks ook wat mee kan is dat alleen maar goed.
Ik meen het wel serieus. Het kan namelijk overkomen alsof ik heel makkelijk over spullen denk en ik de Denon te min vind. Daar heb ik een broertje dood aan. Ik zou het denigrerend vinden naar de mensen voor wie de Denon genoeg vinden of het hoogst haalbare is.

Citaat van: manta op maart 20, 2012, 17:45:20
Die smaak kan ik goed appreciëren, dat komt goed  :happy:
Komt helemaal goed. Om 10.00u bij jou? :D

Skyfox

Je weet dat het een zondag is en we eerst naar Belgie toe moeten rijden?

Zat meer te denken aan 10.00u bij jou ;)
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Bas Akkerman

Haha, vandaar de grote grijns skyfox. ;)
Wat mij betreft kan het ook later hoor. Tegen die tijd spreken we even goed af.

Bas Akkerman

De Emotiva is gearriveerd. Wat een gewicht! Dat ding ga ik niet 1-2-3 even aansluiten... Zal van het weekend worden. Of ik laat het zitten en wacht het vergelijk bij Manta af.

Skyfox

Dan laat je de emotiva toch op de grond staan voor je rek? Dan hoef je alleen de speakerkabels om te leiden.

Lijkt me sowieso verstandig de eindbak op de laagste trede van het rek te plaatsen straks. Dan liggen de speakerkabels er maar alvast.

Over speakerkabels gesproken, heb je al gekeken voor kabels voor de gehele HT set?

Bas Akkerman

Voor de afvoer van warmte zou ik hem juist op de bovenste plek zetten.

Nee, kabels zijn even niet aan de orde. Tot ik weer een baan heb en de reserves heb opgebouwd, komen er geen nieuwe aanschaffen. Mijn vrouw was "not amused" dat ik deze had gekocht. Toen ik haar herinnerde dat er nog wat vanaf gaat na verkoop van de Denon (en waarschijnlijk de 2-kanaals Parasound) bekoelde ze iets. Zelf vind ik het ook geen lekker idee nu veel aan te schaffen zonder "echte" inkomsten.

Skyfox

Denk je dat de Parasound echt heel warm zal worden? Ik durf het me af te vragen. Ik heb natuurlijk nog geen film met je gekeken, maar ik denk niet dat jij iemand bent die het geluidsniveau op standje "hekel aan de buren" zet. En de speakers zijn dacht ik makkelijk aan te sturen met 92dB/W/m. Dus dan zou ik eerder voor stabiliteit in je rack gaan.

Het kabelverhaal heeft ook absoluut geen haast natuurlijk. En ik denk dat je met een simpele koperkabel in je HT ook prima kan genieten. Upgraden kan altijd nog tenslotte  :D (onze grote hobbie hier op het forum ;))

Bas Akkerman

Mijn grote hobby is vooral genieten hoor! Nou ja, ook een beetje upgraden dan...  8)

manta

Citaat van: skyfox op maart 22, 2012, 13:22:28
Denk je dat de Parasound echt heel warm zal worden?

Ik heb de parasound nog nooit zo warm weten worden dat je deze niet zou kunnen aanraken  ;)

Bas Akkerman

Ik doelde eigenlijk op de Emotiva. Maar ik denk dat het bij de Emotiva noch de Parasound erg warm zal worden. Het is meer dat ik dat als natuur doe, het warmste boven zetten. Vandaar de reactie.

Bas Akkerman

Gisteren Transformers 3 gekeken. Ook leuk om je apparatuur te testen, en je buren...  :crazy: Ik vond het goed klinken, vooral de ruimtelijkheid komt goed over in mijn ruimte. Zoals de sleutels door de kamer (en dus mijn kamer) werden gegooid, heel overtuigend! En dan zat ik niet eens in de sweetspot.
Mijn vriend vond het allemaal wel ok, bij zijn vader klonk het beter. Die heeft Bose en daar "trilt het hele huis" als ze film kijken. Tsja, dan ben je uitgeluld (excusez le mot). Noem me gek, maar in de huidige set mis ik niet eens echt een subwoofer, dat zou in stereo wel anders zijn.
Ik had de center nu 20 cm hoger gezet, op oorhoogte, dus op dezelfde hoogte als de tweeters van de fronts. Dat leek wel een positief effect te hebben en de center leek beter geïntegreerd. Minder te plaatsen.
Ik word toch steeds verrast door de invloed van plaatsing, ook al weet je dat eigenlijk ook wel.

HTip

Goed dat je niet in discussie bent gegaan, want dan was je het nu nog steeds aan het uitleggen :D

Je kan de center overigens ook licht naar achteren kantelen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 24, 2012, 08:55:18
Goed dat je niet in discussie bent gegaan, want dan was je het nu nog steeds aan het uitleggen :D

Je kan de center overigens ook licht naar achteren kantelen ;)
Ik en niet in discussie gaan... Dan moet ik wel heel zeker zijn dat ik de ander niet kan overtuigen!  :satisfied:

Ok, de center dan iets lager plaatsen en wat achterover laten hellen?

denoontje

Bas Akkerman

Citaat van: denoontje op maart 24, 2012, 13:47:15
center staat bij mij ook iets gekanteld
Maar wel ter hoogte van de tweeters van de fronts of daar iets onder?

HTip

Als je van de zijkant tegen je opstelling kijkt en je trekt lijnen van de tweeters (fronts en center) dan moeten deze zich kruisen op de luisterplek. Mijn center stand staat op het voorpodium en ca. 5 graden naar achteren gekanteld. Heb je een recente overzichtsfoto?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 24, 2012, 14:11:24
Als je van de zijkant tegen je opstelling kijkt en je trekt lijnen van de tweeters (fronts en center) dan moeten deze zich kruisen op de luisterplek. Mijn center stand staat op het voorpodium en ca. 5 graden naar achteren gekanteld. Heb je een recente overzichtsfoto?
Kan ik straks wel maken, maar ik heb geen groothoek dus dat is altijd watt lastiger. Dan laat ik de center denk ik op de huidige positie, omdat ook die netjes in één lijn zit met de fronts. Ik ga het nog wel even proberen. De kruislijn van de fronts is juist iets voor me/tegen me. De rears kruisen achter me en dat vind ik een ruimtelijker effect hebben.

HTip

De rears zijn de uitzondering op de regel. Je krijgt inderdaad een ruimtelijker effect als de lijnen zich achter de luisterpositie kruisen (tip van de CARA DVD). Zeker als je met zijn tweeën op de sweetspot zit.

Je kan met autostitch meerdere foto's maken (voor techniek zie panorama topic) en als je het niet te gek maakt, krijg je heel aardige foto's.
Showcase - Topic