De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Beste Joep, nu moet ik het toch echt even voor s@m opnemen: veel ervaring en kennis met wel degelijk toegevoegde waarde. Zie bijv showcase Joris1971 en het gedoe rondom de Von Schweikert speakers. Dat zijn vaak rake nuchtere opmerkingen niet altijd in goede aarde vallen is bekend. Maar alleen maar bevestiging krijgen scherpt ook niet echt.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

J o e p

Dat ontslaat mij niet van het recht hem vriendelijk te verzoeken om zijn vertier elders te zoeken. Zeker als zijn discussie slechts éénrichting verkeer is.

Iedereen krijgt mijn respect maar dat moet dan wel tweerichtingsverkeer zijn. En het afdoen van mijn vraag met "daar gaat het niet om" horen daar niet bij.

Verder kom ik hier niet om bevestiging te krijgen maar om een opbouwende discussie aan te gaan. Iets op te steken en hulp en informatie te krijgen voordat ik tot eventuele aankoop van producten overga. En daar wil ik best mijn ervaring mee delen mits met wederzijds respect.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

S@m

Joep ik raad je aan de post's nog eens terug te lezen. Vermoedelijk ben je een redelijk persoon en zal je inzien dat je het één en ander verkeerd interpreteert.

Mocht dit niet zo zijn dan is het wellicht verstandig niet zo hoog van de toren te blazen...  ;)

S@m

Om over onrespectvol en onfatsoenlijk te spreken, kijk even in de spiegel...

Citaat van: J  o e p op juli  7, 2013, 10:26:55
Kan geen item vinden "de set van S@m" dus wat voor iemand is dit? Hij heeft wel duizenden keren een reactie hier op het forum geplaatst (get a life!) maar nergens zie ik een inbreng van betekenis. Dus als je een antwoord wil, geef die dan zelf ook. Stel jouw eigen set ook voor en kom hier niet alleen zuigen.

frank2

Citaat van: J  o e p op juli  7, 2013, 11:03:43
Verder kom ik hier niet om bevestiging te krijgen maar om een opbouwende discussie aan te gaan. Iets op te steken en hulp en informatie te krijgen voordat ik tot eventuele aankoop van producten overga. En daar wil ik best mijn ervaring mee delen mits met wederzijds respect.

Oke, daar gaat het om, hoe staat het met je stroomvoorziening en eventueel zekeringen? Daar kun je nog en paar leuke stappen maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

En het doet er nog steeds niet toe wat mijn ervaring is met Accuphase, het ging er tenslotte om dat ik me afvroeg (en vraag) hoe jij een conclusie kan trekken zonder een juist vergelijk te hebben gemaakt.

Maar omdat je blijkbaar toch graag wilt weten wat mijn ervaring is met Accuphase het volgende.

In het kort, ik heb de 213, 306, 308, 2x 350, 530 en 460 gehad (evenals enkele cd spelers en een voorversterker) en ik kan je medelen dat ik de 50 serie het meest analytisch vind klinken. De voorgangers hadden allemaal een warm tintje, wat meer leven evenals de huidige 460 weer heeft. Kortom de 350 is een zeer mooie en uiterst correcte versterker, maar mist imo een 'ziel.

Zo goed?

J o e p

Citaat van: S@m op juli  7, 2013, 11:23:58
En het doet er nog steeds niet toe wat mijn ervaring is met Accuphase, het ging er tenslotte om dat ik me afvroeg (en vraag) hoe jij een conclusie kan trekken zonder een juist vergelijk te hebben gemaakt.

Maar omdat je blijkbaar toch graag wilt weten wat mijn ervaring is met Accuphase het volgende.

In het kort, ik heb de 213, 306, 308, 2x 350, 530 en 460 gehad (evenals enkele cd spelers en een voorversterker) en ik kan je medelen dat ik de 50 serie het meest analytisch vind klinken. De voorgangers hadden allemaal een warm tintje, wat meer leven evenals de huidige 460 weer heeft. Kortom de 350 is een zeer mooie en uiterst correcte versterker, maar mist imo een 'ziel.

Zo goed?

Jammer dat je zo'n schat aan ervaring hier niet onder "de set van S@m" hebt gepost, hadden we allemaal een hoop van kunnen opsteken.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

S@m

Citaat van: J  o e p op juli  7, 2013, 11:31:02
Jammer dat je zo'n schat aan ervaring hier niet onder "de set van S@m" hebt gepost, hadden we allemaal een hoop van kunnen opsteken.

Het is slechts mijn ervaring, 't zou mij een worst zijn of er iemand iets van opsteekt. Maar, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag Joep...

J o e p

Citaat van: S@m op juli  7, 2013, 11:44:40
Het is slechts mijn ervaring, 't zou mij een worst zijn of er iemand iets van opsteekt. Maar, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag Joep...

Als je goed leest wel.

S@m

Citaat van: J  o e p op juli  7, 2013, 11:46:15
Als je goed leest wel.

Dat zou dan een manco van ons beiden zijn.

Toon je goede wil en schrijf het nogmaals...

J o e p

Er van uitgaande dat dit jouw vraag was waar je op doelde:

Citaat van: S@m op juli  6, 2013, 18:59:23
???

Hoe weet je dat nou?

Dan was dit mijn antwoord:

Wat dacht je er van, door er naar te luisteren?

S@m

Jammer Joep, dat je zelfs nadat ik je 3x heb gequoted nog de essentie van mijn vraag niet door hebt.

Veel plezier met je Accuphase's en ik zal je topic met belangstelling blijven volgen. Vind je vast niet erg...  ;D

citac

Vind het langzamerhand bijna op stalken lijken , laat Joep toch met rust.
Als hij niet meer verder op in wil gaan , dan is dat zijn goed recht.
S@m  moet dan niet een antwoord gaan afdwingen , dat is gewoon belachelijk.
Mbt tot het wel of geen verschil horen , is het soms gewoon met je ogen horen.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

chansig

Ach s@m is een toffe kerel. Kan af en toe niet accepteren dat anderen anders denken dan hem en blijft dan een beetje hangen hierin. Dat hij hiervan de schuld dan bij de ander neerlegt dwingt natuurlijk alleen maar respect af. Zoals gezegd s@m is een toffe kerel.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Xander32

Citaat van: citac op juli  7, 2013, 13:36:31
Vind het langzamerhand bijna op stalken lijken , laat Joep toch met rust.
Als hij niet meer verder op in wil gaan , dan is dat zijn goed recht.
S@m  moet dan niet een antwoord gaan afdwingen , dat is gewoon belachelijk.
Mbt tot het wel of geen verschil horen , is het soms gewoon met je ogen horen.
Idd., onnodig haantjes gedrag en vervolgens de onschuld zelve uithangen (?) ...

Ook al heeft Sam er geen vervelende bedoelingen mee, ik schat hem intelligent en empatisch genoeg in, om zelf te kunnen constateren dat door zijn wijze van doorvragen er een minder prettige sfeer ontstaat. Als je dan bewust toch daarin blijft doorgaan, gaan mensen heel begrijpelijk twijfelen aan de intentie ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op juli  7, 2013, 13:43:55
Idd., onnodig haantjes gedrag en vervolgens de onschuld zelve uithangen (?) ...

Ook al heeft Sam er geen vervelende bedoelingen mee, ik schat hem intelligent en empatisch genoeg in, om zelf te kunnen constateren dat door zijn wijze van doorvragen er een minder prettige sfeer ontstaat. Als je dan bewust toch daarin blijft doorgaan, gaan mensen heel begrijpelijk twijfelen aan de intentie ...

Ik heb een doodnormale vraag aan Joep gesteld die hij blijkbaar niet normaal kan beantwoorden.

Als Joep daar dan niet op wíl antwoorden, prima, maar dan moet hij dat aangeven. Nu geeft ie een tegenstrijdig antwoord (#52) en ik ben dan simpelweg benieuwd. Niets meer niets minder. Ik ben echter geen mak schaap dat achter de meute aanloopt (zoals velen hier) en zou het dus op prijs stellen niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

Wel grappig dat jullie dan ook allemaal je mening klaar hebben zonder van de hoed en de rand te weten... ;D

Btw, @Hans, vervelend hé als men (in dit geval ik) doen wat jij zo vaak doet in andermans topic's (en dan is het niet eens mijn intentie te kwallen)  ;)

Xander32

Citaat van: S@m op juli  7, 2013, 13:46:33
Ik heb een doodnormale vraag aan Joep gesteld die hij blijkbaar niet normaal kan beantwoorden.

Als Joep daar dan niet op wíl antwoorden, prima, maar dan moet hij dat aangeven. Nu geeft ie een tegenstrijdig antwoord (#52) en ik ben dan simpelweg benieuwd. Niets meer niets minder. Ik ben echter geen mak schaap dat achter de meute aanloopt (zoals velen hier) en zou het dus op prijs stellen niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

Wel grappig dat jullie dan ook allemaal je mening klaar hebben zonder van de hoed en de rand te weten... ;D

Btw, @Hans, vervelend hé als men (in dit geval ik) doen wat jij zo vaak doet in andermans topic's (en dan is het niet eens mijn intentie te kwallen)  ;)
Sam, kritisch zijn is geen slechte eigenschap, echter tot op het moment dat het over gaat in zeuren  ;). Allicht voel/herken jij die dunne scheidslijn niet goed ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Kijk zo'n vraag snap ik dan ook echt helemaal niet. Wat dacht je er van, door er naar te luisteren? Of kom jij er achter door er op te gaan zitten? Sorry hoor, maar wat voor een antwoord moet je nu op zo'n vraag geven.

Zoals ik al zei waarom moet ik iemand zijn vraag beantwoorden als hij zelf een vraag aan mij afdoet met "Ik heb inderdaad andere ervaringen, maar daar gaat het niet om." Ik stelde die vraag om inzicht in zijn situatie te krijgen zodat een goed en duidelijk antwoord op tafel komt. Kan geen item vinden "de set van S@m" dus wat voor iemand is dit? Hij heeft wel duizenden keren een reactie hier op het forum geplaatst (get a life!) maar nergens zie ik een inbreng van betekenis. Dus als je een antwoord wil, geef die dan zelf ook. Stel jouw eigen set ook voor en kom hier niet alleen zuigen.
Dus graag een link naar jouw set. Maar liever nog zou ik willen dat je gehoor geeft aan mijn verzoek. En ja ik weet ook wel dat ik hier geen mensen kan weren en jij hebt het recht hier te posten maar ik heb het recht jou netjes te vragen dat niet te doen. Daar is ook helemaal niets mis mee.
S@M is juist iemand die erg veel zinnige info loslaat op het forum. Ik wist ook niet dat je alleen maar serieus genomen wordt op het forum als je je eigen set in het "Showcasetopic" hebt staan :o

chansig

s@m in tegenstelling tot jou heb ik geen anderen nodig om te weten waar ik mee bezig ben en met welke intentie.  Maar je geeft zelf al aan dat je het niet doorhebt...dus ja wat valt je dan kwalijk te nemen. Eigenlijk niets.

Het zelfde wat je nu bij doet heb je bij mij ook al een keer gedaan. Gewoon geen antwoord accepteren en doorgaan en vervolgens de schuld bij de ander neerleggen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

J o e p

Het is S@m's goed recht te vinden of "een worst zijn of er iemand iets van opsteekt". Maar van een ander wil hij wel informatie en serieus genomen worden. een beetje tegenstrijdig zou ik zo zeggen.

Nee ik snap hem niet en hij mij blijkbaar ook niet. Maar ik merk wel dat hij alleen leest wat hij wil lezen en dus begrijpt wat hij wil begrijpen. Mijn verzoek aan hem hier niet meer te posten was dan ook net met de bedoeling deze discussies (Topic vervuiling) te vermijden. Beter een nieuw topic te starten "het fenomeen S@m". Daar kunnen jullie dan ook net zoveel erover doorgaan als jullie willen. Mij zul je daar niet zien.

CZ79

Toch al weer dik een pagina gevuld met heen en -weer gezever, en nee ik snap de zin van Joep ook niet helemaal en ja ik snap S@m zijn vraag wel, maar als Joep aangeeft dat het goed is zo.....Tja dan is het goed zo, toch?!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: J  o e p op juli  7, 2013, 14:02:16
Het is S@m's goed recht te vinden of "een worst zijn of er iemand iets van opsteekt". Maar van een ander wil hij wel informatie en serieus genomen worden. een beetje tegenstrijdig zou ik zo zeggen.

Nee ik snap hem niet en hij mij blijkbaar ook niet. Maar ik merk wel dat hij alleen leest wat hij wil lezen en dus begrijpt wat hij wil begrijpen. Mijn verzoek aan hem hier niet meer te posten was dan ook net met de bedoeling deze discussies (Topic vervuiling) te vermijden. Beter een nieuw topic te starten "het fenomeen S@m". Daar kunnen jullie dan ook net zoveel erover doorgaan als jullie willen. Mij zul je daar niet zien.
... de discussies betreft een medeforumlid wil een Mod vast wel ff opschonen ;).

chansig

Citaat van: cz79 op juli  7, 2013, 14:04:18
Toch al weer dik een pagina gevuld met heen en -weer gezever, en nee ik snap de zin van Joep ook niet helemaal en ja ik snap S@m zijn vraag wel, maar als Joep aangeeft dat het goed is zo.....Tja dan is het goed zo, toch?!

Dan heb je volgens mij het punt wel te pakken.. :D

Gr Hans

Perfectionist

Citaat van: cz79 op juli  7, 2013, 14:04:18

Exact, het regent hier rtm van diverse kanten...... Graag nu OT, en niet hierin blijven hangen, alvast bedankt!
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Xander32

Joep, ga je nu jou nog verder oriënteren op het streamen?
En hoe staat het met de draaitafel?