De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op april  3, 2025, 10:55:08Zweem van afgunst? Ik heb geen idee waar jullie dat vandaan halen. Ik heb dat gevoel iig geval helemaal niet. Lijkt mij ook niet te kloppen met de rest van Joep's posts.
Je kunt de post ook lezen zoals het er staat zonder er allemaal dingen achter te zoeken. En als je er al wat achter denkt, hoef je dat ook nog niet uit te spreken.

Groeten...

Zo zie je maar weer, hoe iedereen anders een bepaalde posting interpreteer.  :huh2:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

J o e p

Wat een haantjes gedrag zeg. Leg je de vinger op de zere plek dan ben je jaloers of je zijn mensen jaloers op jou. Ik hoop dat iedereen hier gelukkig is met zijn of haar installatie. En nee ideaal is er geen een.
Al de bovenstaande berichten gaan totaal voorbij aan waar het hier om ging, namelijk de oppervlakte van de luisterruimte. Ik begrijp echt wel dat niet iedereen honderden vierkante meters tot zijn beschikking heeft. Maar mijn punt zou wel duidelijk worden als je jouw installatie in een ruimte van bijvoorbeeld 150 vierkante meter zou kunnen beluisteren. Daar je dan jezelf rot zou schrikken en pas dan zou begrijpen wat ik bedoel. En nee ik nodig hier niemand uit voor een M&G.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

J o e p

O ja nog even dit Xander. Een dure set is een set in mijn ogen welke een prijskaartje heeft boven de € 250.000,-. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

vanzomereng

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 11:30:37En nee ik nodig hier niemand uit voor een M&G.

Ik ken B&W-Owners als zijnde vrolijke mensen maar gezien jouw reactie Joep,
ben je een uitzondering. ;)

Een M&G is nimmer een verplichting maar waarom plaats je expliciete een opmerking,
dat je niemand voor een M&G wilt ontvangen.  ???

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Xander32

Dat zou ik ook zeker als een dure set betitelen 🤓

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 11:38:10O ja nog even dit Xander. Een dure set is een set in mijn ogen welke een prijskaartje heeft boven de € 250.000,-. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Dubbel 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

J o e p

Citaat van: vanzomereng op april  3, 2025, 10:49:25tja, als je het zo bekijkt, hoe je de post van Joep begrijpt, heb je wellicht gelijk en Xander32 ook.
Had deze stevige discussie beter met Joep kunnen voeren i.p.v. met Xander32.

@J o e p

Als B&W-Owners onder elkaars, welke in de regel bekend staan, als zeer toffe gozers, wil ik zeggen....
Doe eens wat aardiger tegen je audio-genoten en probeer via een diplomatieke en leerzame weg,
ze wat verder op weg te helpen i.p.v. ze te beschimpen.  ;)

Wil wel even opmerken dat ik niemand heb aangesproken. Vertelde alleen over mijn ervaringen van de laatste weken. Kan me ook niet voorstellen bij iemand van jullie op bezoek te zijn geweest.

Had ook kunnen beginnen over het feit dat ik denk dat een B&W box zoals die van mij een paar honderd watt per kanaal nodig heeft. En hoe komt een buizenliefhebber er dan mee uit? Maar daar durfde ik niet over te schrijven.

J o e p

Citaat van: vanzomereng op april  3, 2025, 12:19:17Een M&G is nimmer een verplichting maar waarom plaats je expliciete een opmerking,
dat je niemand voor een M&G wilt ontvangen.  ???

Ben aan het verhuizen.

Liko

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 11:38:10O ja nog even dit Xander. Een dure set is een set in mijn ogen welke een prijskaartje heeft boven de € 250.000,-. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Duur is als je iets koopt, waar je later spijt van krijgt!

addesmo

Citaat van: Liko op april  3, 2025, 19:17:56Duur is als je iets koopt, waar je later spijt van krijgt!
Beste opmerking in lange tijd....!

mmuetst

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 14:53:05Had ook kunnen beginnen over het feit dat ik denk dat een B&W box zoals die van mij een paar honderd watt per kanaal nodig heeft. En hoe komt een buizenliefhebber er dan mee uit? Maar daar durfde ik niet over te schrijven.
Hier spuit 11...er zijn buizenversterkers die honderd watt per kanaal kunnen leveren  ;D.
Maar ik had een dikke glimlach op mijn gezicht toen ik je stukje las over die meetings. En had geen enkel moment het idee dat je jaloers was. Als ik bij forum leden op bezoek ben is het een grote kans dat hun apparatuur veel duurder is dan wat ik heb staan (zelfs alleen de kabels al  :D )
Jaloers? Afgunst? Nee, zolang ze er gelukkig mee zijn vind ik het prima. Maar vaak genoeg zou ik niet willen ruilen met hun akoestiek en dan heb ik het zelfde waar over jij schrijft: waarom zoveel uitgeven aan electronica maar geen cent aan akoestiek. Succes met de verhuizing!
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 11:30:37Wat een haantjes gedrag zeg. Leg je de vinger op de zere plek dan ben je jaloers of je zijn mensen jaloers op jou. Ik hoop dat iedereen hier gelukkig is met zijn of haar installatie. En nee ideaal is er geen een.
Al de bovenstaande berichten gaan totaal voorbij aan waar het hier om ging, namelijk de oppervlakte van de luisterruimte. Ik begrijp echt wel dat niet iedereen honderden vierkante meters tot zijn beschikking heeft. Maar mijn punt zou wel duidelijk worden als je jouw installatie in een ruimte van bijvoorbeeld 150 vierkante meter zou kunnen beluisteren. Daar je dan jezelf rot zou schrikken en pas dan zou begrijpen wat ik bedoel. En nee ik nodig hier niemand uit voor een M&G.
Ik snap wat je bedoelt, maar je weet natuurlijk best dat de gemiddelde "high-ender" hier en elders niet over een 100m2 mancave met een 250kplus hifi-set beschikt. Ik heb echter in een doorsnee Rotterdamse flatje een "setje" gehoord die het tegendeel bewijst qua ruimte (aantal m2's)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Phase Tech P-3g, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 15:00:45Ben aan het verhuizen.
Downgrading of upgrading?
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Phase Tech P-3g, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

brt

Hoi Joep, misschien heb ik je post verkeerd geinterpreteerd en ging het je daadwerkelijk om verkwansing van het potentieel in een slechte ruimte. Door wat bewoordingen van jou raakte ik getriggerd en dacht dat er meer speelde dan je wellicht bedoelde en in latere posts nog toelichtte. In dat geval excuses.

Het is soms lastig het geschreven woord te duiden, zeker als je de afzender niet kent.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

chansig

Volgens mij schreef ik een paar weken terug iets soortgelijks als Joep: ik denk dat veel mensen, ook op dit forum, geen idee hebben hoeveel beter hun set kan klinken.

Dit omdat ze het moeten doen met de ruimte waarin ze zitten en de wijze waarop ze mn de speakers neer moeten zetten. Hé het is een woonkamer en er leven ook andere mensen!

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Soortgelijk, echter beide wel met een geheel ander timbre ...

Citaat van: chansig op april  4, 2025, 07:06:51Volgens mij schreef ik een paar weken terug iets soortgelijks als Joep: ik denk dat veel mensen, ook op dit forum, geen idee hebben hoeveel beter hun set kan klinken.

Dit omdat ze het moeten doen met de ruimte waarin ze zitten en de wijze waarop ze mn de speakers neer moeten zetten. Hé het is een woonkamer en er leven ook andere mensen!

Gr. Hans

CiteerEen paar weken geleden kreeg ik de vraag me aan te sluiten bij een HiFi groepje. Nu sta ik daar niet op te wachten maar nieuwsgierig was ik wel. En wat bleek, een stuk of vijf enthousiaste HiFi fans spraken wekelijks af om naar muziek te luisteren. Ik werkelijkheid spraken ze af om naar hun apparatuur te luisteren en die apparatuur die mocht er zijn. Accuphase, Hegel, Mark Levinson etc. En dan het duurste van het duurste. Niets mis mee natuurlijk maar wat mij opviel was het formaat van de luisterruimtes. De ruimte tussen voorkant luidsprekerbox en tegenoverliggende muur was slechts 4 a 5 meter. Ze zaten dus naar het gebrom te luisteren van de terugkaatsende lage tonen. En vonden dat gebrom nog mooi ook. Ben maar hard weggelopen. Weer een groepje personen die denken door dure spullen te kopen dat ze ook naar muziek zitten te luisteren. Zo vaak heb ik dit al gezien, muziek luisteren in duivekotjes, zo jammer, zo'n verspilling van geld.

John Wx

Citaat van: J o e p op april  3, 2025, 15:00:45Ben aan het verhuizen.

Waar ga je heen of hoe "anders" ga je/jullie wonen

Zeg altijd "anders" omdat mensen vaak denken aan groter meer grond etc. wij gaan ook verjuizen maar dat heeft lichamelijke klachten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

J o e p

Citaat van: John Wx op april  4, 2025, 10:58:35Waar ga je heen of hoe "anders" ga je/jullie wonen

Zeg altijd "anders" omdat mensen vaak denken aan groter meer grond etc. wij gaan ook verjuizen maar dat heeft lichamelijke klachten

Sterkte John, hoop dat het goed met je gaat, oude vriend!

J o e p

Now playing.

Rien59

Lekker setje hoor j o e p .
Waar staat de andere speaker?!
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.
XTZ 10.12 edge subwoofer

vanzomereng

Citaat van: Rien59 op april 28, 2025, 21:27:12Lekker setje hoor j o e p .
Waar staat de andere speaker?!

Ik denk aan de andere kant van het audiomeubel  :colgate:

chansig

Joep plaatst nooit foto's van het geheel.

Ws staat zijn set op de wc. :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Rien59

Citaat van: chansig op april 28, 2025, 22:35:34Joep plaatst nooit foto's van het geheel.

Ws staat zijn set op de wc. :D

Gr. Hans
Of hij speelt mono🤫🫣
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer

Contour

Wat me wel opvalt is dat de speaker zo dicht op de achterwand staat. Juist als je de ruimte hebt, haal hem dan naar voren en je wordt doorgaans beloond met mooier en dieper 3D beeld..

Rien59

Citaat van: Rien59 op april 28, 2025, 22:55:16Of hij speelt mono🤫🫣
Afbeelding had naar muziek keuze gemoeten.
Hoe die meegekomen is...geen idee🤪
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer