Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pathos

Het blijft toch een geweldig mooie versterker! Altijd al een droom van mij geweest! 🥰

Citaat van: cz79 op januari 27, 2022, 15:52:03
Powerhouse Krell KAV300i
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

CZ79

Ca. 6x5m, een te kort aan bas is er niet met deze JBLs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Deze zouden het bij jou ook wel eens erg lekker kunnen doen, voor het geld m.i. ook een no brainer (ls + stands €2300 adviesprijs). Heerlijk muziek genieten 🎶, niets dat afleidt.

Citaat van: Bertus69 op februari  5, 2022, 14:57:26
Mooi verslag Sander, ik vind het altijd bijzonder dat de relatief "kleine" monitoren zo'n geweldig geluid laten horen. Ben zelf altijd te snel geneigd om naar een zuilspeaker te kijken en ben bang dat ik dan geen bas heb. Maar dat hoeft dus niet zo te horen. Hoe groot is jouw luistergedeelte van je kamer Chris?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Citaat van: Pathos op februari  5, 2022, 15:02:39
Het blijft toch een geweldig mooie versterker! Altijd al een droom van mij geweest! 🥰

Beest van een apparaat met zo onwijs veel power, alleen een beetje lastig met gevoelige speakers want dan heb je bijna geen controle meer over de volumeknop, dwz er is dan weinig te regelen tussen zacht en (te) hard.
Dat is bij mij (o.a.) de reden geweest dat ik een ruil heb gemaakt (nooit spijt van gehad overigens)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bertus69

Thanks Chris, dat is een pietsie groter dan mijn luisterdeel van de kamer en zou het bij mij dus ook best goed kunnen doen, overigens vind ik je hele set te gek. Denk dat de PM11s3 deze speakers makkelijk de baas kan of niet Sander? Jij hebt ze gehoord en hebt zelf genoeg ervaring met de PM11s3.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Bertus69 op februari  5, 2022, 14:57:26
Mooi verslag Sander, ik vind het altijd bijzonder dat de relatief "kleine" monitoren zo'n geweldig geluid laten horen. Ben zelf altijd te snel geneigd om naar een zuilspeaker te kijken en ben bang dat ik dan geen bas heb. Maar dat hoeft dus niet zo te horen. Hoe groot is jouw luistergedeelte van je kamer Chris?
Zo dacht ik voorheen ook tot ik bij die "andere Bert" zijn Focal Sopra No1's hoorde.  :)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Bertus69

Hahaha.......maar dat is ook niet eerlijk, prijs is maal factor 5, dan mag je ook wel iets anders verwachten  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

... de 11 heeft vermogen zat, heeft echter wel een ander karakter dan de Moon van Chris. De 11 is denk ik wat softer, ronder, de Moon lijkt meer prat te hebben. Een ander karakter. Welke uitwerking dat heeft op deze ls, geen idee 🤔

Citaat van: Bertus69 op februari  6, 2022, 01:31:30
Thanks Chris, dat is een pietsie groter dan mijn luisterdeel van de kamer en zou het bij mij dus ook best goed kunnen doen, overigens vind ik je hele set te gek. Denk dat de PM11s3 deze speakers makkelijk de baas kan of niet Sander? Jij hebt ze gehoord en hebt zelf genoeg ervaring met de PM11s3.


Juist ja.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari  6, 2022, 01:57:19
Zo dacht ik voorheen ook tot ik bij die "andere Bert" zijn Focal Sopra No1's hoorde.  :)


Dat wil dus niets zeggen, de JBL ls zijn daar het bewijs van.

Citaat van: Bertus69 op februari  6, 2022, 03:14:28
Hahaha.......maar dat is ook niet eerlijk, prijs is maal factor 5, dan mag je ook wel iets anders verwachten  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Vorige week kom ik via Marktplaats in contact met een verkoper die kabeltjes aanbiedt (en ook plinten voor allerlei soorten draaitafels), muziekliefhebber pur sang en ook nog eens best muzikaal want hij is zelf tenor bij een aantal (best wel hele bekend) ensembles en groepen in Nederland.

Zijn filosofie van het soort kabel (solid Core) triggerde me en we hadden een leuk gesprek over muziek, kabels en Oostenrijk (hij is er zelf ook één), diezelfde dag nog een paar luidsprekerkabels bij hem besteld en die zijn afgelopen donderdag geïnstalleerd, nu had ik al koperen Solid Core kabels (merkloos maar erg goed), echter doen deze er nog een hele dikke stap bovenop....in alles wat ik denk te horen is het groter, breder, dieper en lager, zonder dat het allemaal 'te' wordt.

Ik kreeg van hem ook een paar interlinks (solid core zilver) te leen om eens te proberen, die staan nog even in reserve totdat ik de luidsprekerkabels wat langer heb, maar ik ben er erg blij mee en wat ik tot nu toe heb gehoord is het toch alweer een flinke stap voorwaarts. Keurig afgewerkt en keurig geprijsd (€75 voor 2x3m), dus daarvoor hoef je het niet te laten liggen.

Zijn kabels staan op MP onder de Silent Air Statement (of S.A.S.) en wat hij doet is 2.5mm2 koperdraad strippen van de isolatie en die door een luchtslang doorvoeren, nette connectoren eraan en een mooie mantel en voilá. Heb net nog een paar jumpers opgehaald, maar het leuke is dat het met de beste man zelf ook nog eens goed klikt en volgende keer dat we elkaar zien blijft hij iets langer voor een biertje of een Schnaps en uiteraard wat muziek :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Wat een toffe ontdekking van je, nog bij jullie in 't dorp ook. En voor dat geld kan je idd wel een gokje wagen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dorp... :D wel een heel groot dorp...

Exact dat, maar de kennismaking is eigenlijk nog veel leuker dan de kabeltjes.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

Almere is nog steeds een dorp in vergelijking met Groningen  ;D
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

CZ79

Eeehm in wat? Inwoneraantal niet en grootte ook niet  :D
Voor de rest is Groningen een hele leuke stad en Almere (buiten dat ik er prima woon) niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nu een xx aantal dagen verder met de nieuwe luidsprekerkabel en bijpassende jumpers en ik ben er erg blij mee, lijkt weer net een stapje beter dan de vorige kabels en zien er ook nog eens erg goed uit.

Nu eerst lekker een lang weekend naar Wenen (cadeautje voor mamaloe) en dan gaan we weer verder luisteren  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Levensgenieters 👌🏻

Citaat van: cz79 op februari 19, 2022, 09:50:46
Nu een xx aantal dagen verder met de nieuwe luidsprekerkabel en bijpassende jumpers en ik ben er erg blij mee, lijkt weer net een stapje beter dan de vorige kabels en zien er ook nog eens erg goed uit.

Nu eerst lekker een lang weekend naar Wenen (cadeautje voor mamaloe) en dan gaan we weer verder luisteren  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Hahahhaha zeker, Wendy heeft het er al 18 jaar (en mogelijk langer maar dat was voor mijn tijd) al over (Wenen dus). En nu met haar verjaardag heb ik dit als verassing voor haar/ons geregeld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Paartje Nimak Eva interlinks aangeschaft, had een tijd geleden een digitale interlink Nimak Pulsar aangeschaft en deze passen daar mooi bij.

Zilveren geleiders en mooie connectoren (lijken een beetje op Bullet connectoren), mooi breed en diep beeld en zijdezacht hoog.

Ik laat ze er even tussen voor een poosje en dan in de tussentijd maar eens gaan horen wat dit brengt tov de Grimm kabels (die ook al heel erg mooi zijn).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Puur zilveren geleiders brengen steevast een open, vloeiend geluid, inclusief zijdezacht hoog 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Idd en in combineer deze speakerkabels lijkt dit helemaal in orde te gaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Gisteren weer even naar Rhapsody geweest voor een mooie luistershow, Marten speakers en CH Precision versterking (grote ruimte), wat een waanzinnig goed geluid :clapping: :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Dat is inderdaad een fantastische combinatie. Ik heb die ook eens mogen beluisteren. Waar ik meestal nog het meest jaloers op ben, is de grote ruimte. :hehe:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

#3071
Sinds afgelopen week een nieuwe bank en ook gelijk een mooi wollen kleed erbij gehaald, kamer is eigenlijk erg anders geworden en er is meer ruimte.
Ik merk wel dat ik weer even met de speakerplaatsing aan de slag moet (Master/Sumiko setup methode) maar dat is het waard
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JoWa

Mooie bank geworden.
Hier ook een nieuwe bank sinds donderdag. Wel wat kleiner: een 2,5 zits [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Chique hoor, een fraaie en fijne ruimte zo 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Thx! Erg blij mee, de bank staat goed en zit nog beter. Nu nog de plaatsing van de speakers aanpassen en dan zijn we er  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika