Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

'Lonely at the Top', de Simaudio Moon 240i
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

#3027
Wederom een fraaie lijst..

Ik heb zelf ook een Dussun gehad de V6i,  een zeer brute versterker met veel power en drive maar wel wat minder verfijnd.
Niettemin voor de 795 euro, die ik moest neertellen voor een nieuw exemplaar, een no-brainer  :wub:
(Naderhand is in de loop v/d jaren de prijs (wellicht door sterk gestegen populariteit) gestegen naar de 1.200 euro)

Verder heb ik ook ff een tijdje een Marantz KI Pearl Lite in mijn bezit gehad.  Fraai apparaat  :wub:
Deze heb ik gekregen vanuit familie-omstandigheden en was overcompleet en heb ik verkocht aan een Dynaudio/B&O-verzamelaar, hiero op het forum
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Grappig want ik heb destijds ook naar naar diezelfde Dussun gekeken, mooie spullen voor relatief weinig geld. De Marantz deed me bijzonder weinig qua geluid, wel zeer fraai om tegen aan te kijken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ook gehad. Geruild. De ander kreeg een LA Audio. Op een parkeerplaats in Zwolle.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bertus69

Ha......de MA RS6 heeft hier ook kort gestaan, toen ik besloot de nieuwe set die ik had gekocht betere speakers verdiende, kwam toen toch weer op MA uit maar toen de GS20 Gold serie, serieuze verbetering. De Marantz die je had was misschien dan toch van een te klein kaliber, de PM11s3 kan flink los gaan.

Anyway weer een mooi verhaal over je versterker geschiedenis, vreemd dat je het niet kon vinden met de Mark Levinson, ik ken ze niet maar had hier meer spektakel van verwacht.

Wat ik wel bizar vind van Moon is dat zelfs een redelijk stevige versterker slecht een hoogte van ca. 10 cm heeft en dan ik klasse A/B. Wel serieus mooi spul.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

chansig

Citaat van: cz79 op januari 27, 2022, 22:39:00
Marantz of Dussun?

De Dussun. Mooi apparaat. Die LA Audio was een buizenbak. Marantz heeft me qua uiterlijk nooit kunnen bekoren. Qua weergave te weinig gehoord om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32



Het geheel smoelt ook goed 👍🏻, niets meer aan doen zou ik zeggen  :)
Ik ben ook wel benieuwd naar welke muziek je graag luistert❓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Citaat van: Bertus69 op januari 28, 2022, 01:50:24
Ha......de MA RS6 heeft hier ook kort gestaan, toen ik besloot de nieuwe set die ik had gekocht betere speakers verdiende, kwam toen toch weer op MA uit maar toen de GS20 Gold serie, serieuze verbetering. De Marantz die je had was misschien dan toch van een te klein kaliber, de PM11s3 kan flink los gaan.

Anyway weer een mooi verhaal over je versterker geschiedenis, vreemd dat je het niet kon vinden met de Mark Levinson, ik ken ze niet maar had hier meer spektakel van verwacht.

Wat ik wel bizar vind van Moon is dat zelfs een redelijk stevige versterker slecht een hoogte van ca. 10 cm heeft en dan ik klasse A/B. Wel serieus mooi spul.

Zou kunnen hoor dat die Marantz te 'klein van kaliber' was, maar op een paartje ScanSpeaks zou dat toch prima moeten kunnen, maar het was e te soft, te 'warm' allemaal. Geen transparantie in ieder geval.

De Mark Levinson was echt een mooi apparaat maar maar de combi met de Hypex eindbakken en de Avalons werd hem gewoon niet, ik kwam er pas echt achter toen ik de Krell hoorde op de Avalons, dat was voor mij de magie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Xander32 op januari 28, 2022, 09:09:47


Het geheel smoelt ook goed 👍🏻, niets meer aan doen zou ik zeggen  :)
Ik ben ook wel benieuwd naar welke muziek je graag luistert❓

Pfoeh dat is best breed eigenlijk, van Bach tot Muddy Waters en van Norah Jones tot Rammstein.

Beantwoord dat je vraag? Nee hoor gekkigheid, ik luister erg veel verschillende muzieksoorten, maar het meeste waar ik naar luister is toch wel Blues, pop en Klassiek (barok).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Met zo'n brede muzieksmaak, zal jouw set vast behoorlijk neutraal klinken, met een vleugje warmte.

Citaat van: cz79 op januari 28, 2022, 09:15:55
Pfoeh dat is best breed eigenlijk, van Bach tot Muddy Waters en van Norah Jones tot Rammstein.

Beantwoord dat je vraag? Nee hoor gekkigheid, ik luister erg veel verschillende muzieksoorten, maar het meeste waar ik naar luister is toch wel Blues, pop en Klassiek (barok).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Vooral lekker, zowel instrumenten als vocals klinken gewoon lekker en worden geheel los van de speakers weergegeven met een breedte en diepte die hoort bij de betreffende opname. Avalon had soms het probleem dan bijv een piano wordt afgebeeld als een instrument van 34m breed, dus heel weids, maar niet perse neutraal wanneer het gaat om afbeelding. NU heb ik dat meer, en de JBL's doen daar nog een schepje bovenop door de drive en punch die ze hebben.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Deze JBL speakers bieden erg veel kwaliteit voor de euro's als ik lees hoe tevreden je er over bent  :thumbs-up:

Citaat van: cz79 op januari 28, 2022, 12:46:16
Vooral lekker, zowel instrumenten als vocals klinken gewoon lekker en worden geheel los van de speakers weergegeven met een breedte en diepte die hoort bij de betreffende opname. Avalon had soms het probleem dan bijv een piano wordt afgebeeld als een instrument van 34m breed, dus heel weids, maar niet perse neutraal wanneer het gaat om afbeelding. NU heb ik dat meer, en de JBL's doen daar nog een schepje bovenop door de drive en punch die ze hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat doen ze zeker, maar zijn dan ook geen lullige boekenplank luidsprekertjes, misschien leuk voor je om eens ene bakkie te komen doen hier?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ow, dat zou ik erg tof vinden 👍🏻

Citaat van: cz79 op januari 28, 2022, 13:10:30
Dat doen ze zeker, maar zijn dan ook geen lullige boekenplank luidsprekertjes, misschien leuk voor je om eens ene bakkie te komen doen hier?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Citaat van: cz79 op januari 28, 2022, 09:13:19
Zou kunnen hoor dat die Marantz te 'klein van kaliber' was, maar op een paartje ScanSpeaks zou dat toch prima moeten kunnen, maar het was e te soft, te 'warm' allemaal. Geen transparantie in ieder geval.

Ook mijn ervaring de paar midpriced Marantz versterkers die ik gehoord heb. Altijd kort, bij anderen, en niet de topmodellen haast ik me om eraan toe te voegen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

CZ79

Nou ja het was een leuk probeersel en als de Marantz wel heel goed was geweest dan had ik nooit zo kunnen pronken en opscheppen over de Moon  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Vanmiddag ben ik samen met Marcel, een kennis van een buurforum, te gast geweest bij Chris.

We hadden elkaar zo'n 8 jaar geleden gezien, maar Chris heeft anno 2022 nog steeds dezelfde energie plus bijbehorende babbel. Breed lachend werden we door hem verwelkomd, hoe tof is dat.

Na een eerste bak koffie buiten in de regen 🌧 (dat mag hij zelf uitleggen 😏), konden we naar binnen waar het behaaglijk warm was en de set al op een laag volume speelde 🎶

Daar was rust in het geluid, homogeniteit. Niets dat opviel en dat is een compliment. Of als er toch iets was dat opviel, was dat de in het licht van de afmetingen van de JBL monitoren, hoeveelheid punchy bass. Lekker, erg lekker! En later bij het opdraaien van het volume bleek dat daarin niets wijzigde; nog steeds dezelfde rust in het geluid, met een goede body, muziek welke heerlijk de kamer in vloeide. Het stereobeeld was fraai betreft afmetingen en ruimtelijkheid en zeer stabiel.

Deze JBL speakers spelen bij Chris de sterren van de hemel, ongelofelijk hoeveel kwaliteit je hier krijgt voor de euro's. Ik begrijp nu volkomen waarom hij zo tevreden is.


Chris, bedankt voor jouw/jullie warme ontvangst (op de eerste 15 minuten na dan 😁), de heerlijke lunch, de onderhoudende gesprekken en jouw aanstekelijke enthousiasme. En zoals aangegeven ben jij ook van harte welkom in het Land van Maas & Waal ☕️ 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Was weer ouderwets gezellig gisteren!

Die bak koffie in de regen was even ongepland, maar hopelijk heb ik dat met goede muziek en een lekker lunch goedgemaakt  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Citaat van: cz79 op februari  5, 2022, 08:13:41
Was weer ouderwets gezellig gisteren!
Die bak koffie in de regen was even ongepland, maar hopelijk heb ik dat met goede muziek en een lekker lunch goedgemaakt  :D
Ik kan hier bij mij thuis, ook een plaat opzetten die bezoekers naar buiten doen vluchten, zelfs al het stortregent  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Hahahhahaha het had alleen te maken met een bezoek van mijn schoonpa (tevens schilder) om de laatste finishing touch te doen aan de keuken, hij is erg voorzichtig met (te) veel mensen (ivm covid) aangezien mijn schoonmoeder voor de derde keer een operatie moet ondergaan die telkens wordt uitgesteld.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Zekers 👍🏻

Citaat van: cz79 op februari  5, 2022, 08:13:41
Was weer ouderwets gezellig gisteren!

Die bak koffie in de regen was even ongepland, maar hopelijk heb ik dat met goede muziek en een lekker lunch goedgemaakt  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Mooi verslag Sander, ik vind het altijd bijzonder dat de relatief "kleine" monitoren zo'n geweldig geluid laten horen. Ben zelf altijd te snel geneigd om naar een zuilspeaker te kijken en ben bang dat ik dan geen bas heb. Maar dat hoeft dus niet zo te horen. Hoe groot is jouw luistergedeelte van je kamer Chris?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB