Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bertus69

@CZ79; super zo'n trip langs audio memorylane, erg leuk met die foto's er bij en wat je het best bevalt  :clapping:
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

CZ79

Leuk ook om eens terug te denken en zoeken wat hier allemaal in huis gestaan heeft en wat me het meest is bijgebleven.
Ik zal binnenkort dit ook eens doen met de versterkers al is dat lijstje wel iets korter  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bertus69

Ik zie dat je een Moon streamer hebt met "Mind" software/app. Ik kijk wel eens met een schuin oog naar de D280 die heeft dan de Mind 2 en een dac, eigenlijk is het een dac waar ze de Mind software in geïnstalleerd hebben. Maar hoe bevalt die streamer? (ik weet dat je de Weis Dac gebruikt).
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

CZ79

Die 280 is echt een heel gaaf apparaat, de streamer bevalt me echt heel erg goed en de app is stabiel en snel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bertus69

Oké.....dan blijft deze op de shortlist, thanks.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Welke staan er nog meer op jouw shortlist Bert?

Citaat van: Bertus69 op januari 26, 2022, 02:54:40
Oké.....dan blijft deze op de shortlist, thanks.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: cz79 op januari 25, 2022, 07:17:35
Leuk ook om eens terug te denken en zoeken wat hier allemaal in huis gestaan heeft en wat me het meest is bijgebleven.
Ik zal binnenkort dit ook eens doen met de versterkers al is dat lijstje wel iets korter  :D

Wellicht vertoeven hier op het forum nog een aantal daclozen, zij zullen eerst een dac moeten aanschaffen, alvorens zij die dac,
een onderdac te kunnen aanbieden en jij lijkt me dan de aangewezen persoon, om hen van advies te voorzien  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Citaat van: VANZOMERENG op januari 26, 2022, 11:40:45
Wellicht vertoeven hier op het forum nog een aantal daclozen, zij zullen eerst een dac moeten aanschaffen, alvorens zij die dac,
een onderdac te kunnen aanbieden en jij lijkt me dan de aangewezen persoon, om hen van advies te voorzien  :colgate:

^^
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

CZ79

#3008
Citaat van: VANZOMERENG op januari 26, 2022, 11:40:45
Wellicht vertoeven hier op het forum nog een aantal daclozen, zij zullen eerst een dac moeten aanschaffen, alvorens zij die dac,
een onderdac te kunnen aanbieden en jij lijkt me dan de aangewezen persoon, om hen van advies te voorzien  :colgate:

:D :D :D Onderdac :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Voor de DAClozen heb ik nog een hele mooie PS Audio DAC3 in de 'te koop' sectie staan, gebouwd als een tank en een hele waardige upgrade t.o.v. meeste ingebouwde DACs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

toetertje

En nu rustig sparen voor een Topping?  :D

HuubF

Citaat van: toetertje op januari 26, 2022, 15:12:46
En nu rustig sparen voor een Topping?  :D

Ja als je voor een prikkie met de grote jongens wil meedoen moet je vandaag de dag een Topping D90se of een Denafrips Ares II in huis hebben staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op januari 26, 2022, 15:27:53
Ja als je voor een prikkie met de grote jongens wil meedoen moet je vandaag de dag een Topping D90se of een Denafrips Ares II in huis hebben staan.

Dan kun je beter voor de Musician Pegasus gaan, zit rond de 1200,-. Wel iets meer, maar speelt sowieso de Denafrips weg.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Of de Weiss gewoon lekker houden  :clapping:
Deze gaat voorlopig niet weg (zeg ik nu  :D), ben er veel te blij mee.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Citaat van: cz79 op januari 26, 2022, 20:58:33
Of de Weiss gewoon lekker houden  :clapping:
Deze gaat voorlopig niet weg (zeg ik nu  :D), ben er veel te blij mee.

Dat is sowieso een goed plan  :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Ben er al een keer mee besodemieterd en toen moest ik noodgedwongen (arme ikke...) naar de Chord uitwijken, nu een aantal jaren later heb ik hem dan toch staan.
Nee, die blijft hier nog wel even staan en gaat niet zomaar weg
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bertus69

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2022, 06:41:59
Welke staan er nog meer op jouw shortlist Bert?

Laten we zeggen naarmate het leven steeds korter wordt, de shortlist juist langer wordt. Maar zonder gein, ik vind die D280 een mooi apparaat met een goede DAC (eigenlijk is het een dac waar men het streaming element "Mind2" aan hebben toegevoegd. Jouw speler maar dan komt daar weer een externe DAC bij en zit je op het dubbele qua bedrag en om toch een echt groot verschil te maken zou ik bij de speakers moet beginnen........maar heb soms iets teveel te wensen  ;D.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

CZ79

Die moon 280D lijkt me echt een mooi apparaat. Alleen 'stoeien' met DACs is er dan niet meer bij, volgens mij is de DAC (Sabre) van hetzelfde type als de DAC in mijn Moon 240i versterker, al zal die in de 280d iets ander opgebouwd zijn met eigen voeding etc.

De DAC in mijn Moon versterker is prima, maar haalt het toch niet bij sommige DACs die ik heb gehad en helemaal niet bij de Weiss DAC dus ben benieuwd naar de 280d en het geluid.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: brt op januari 26, 2022, 20:32:26
Dan kun je beter voor de Musician Pegasus gaan, zit rond de 1200,-. Wel iets meer, maar speelt sowieso de Denafrips weg.

Er stond toevallig een gebruikt exemplaar te koop.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Zo na het blaartrekkende verhaal over mijn luidsprekers en DACs, zijn we nu toch echt bij de 'Final Chapter' aangekomen: De versterkers

Het begon allemaal op een mooie zomermiddag.....eeehm ik heb eigenlijk geen idee waar het begon  :D, maar ooit ben ik toen ik nog thuis woonde begonnen met een surround set met Bose301 speakers en een Yamaha RX640RDS 5.1 receiver, geweldig spul en klonk ook nog eens heel erg leuk.
Toen ik uiteindelijk samen met mijn vrouw een huis kocht is de set in eerste instantie zo gebleven en vanaf daar is het uit de hand gelopen/misgegaan (eigenlijk dus de schuld van mijn vrouw, althans dat vermoed ik...).

Het begon te kriebelen en ik ruilde de Yamaha in voor een Marantz SR7500 Home Cinema receiver, toen nog op de Monitor Audio Silver RS6 luidsprekers, maar ergens in die periode ben ik van de surround 'afgestapt' en naar Stereo gegaan en daar begint dit echte verhaal (onderstaande speelt zich af ergens tussen 2007 en 2020):

Dussun DS99:
Eigenlijk de eerste echte stereo versterker die ik heb gehad, helaas geen foto's van, maar de stap naar stereo maakte me wel nieuwgierig naar 'meer en beter'. Ik heb aan de Dussun goede herinneringen, al is het wel lang geleden, maar dit was wel de aanzetter naar 'meer'.

Thule PA150B en PR150b:
Een heuse combinatie bestaande uit losse units...te gek! Klonk fantastisch en zeer degelijk gebouwd. De speakers die ik toen had waren de PMC's en later de Avalons.
Hele goede herinneringen en jammer genoeg wordt dat spul niet meer gemaakt.
Maar ik had het idee dat de Avalons hongeriger waren dan de Thule eindtrap hen kon geven en in die periode stond onze eigenste HuubF op het punt zijn Hypex mono eindversterkers te verkopen en dit was dan ook de tweede (na de Avalons) keer dat Huub me zou vereren met een bezoek

Thule PA150B+Hypex UCD400's:
En toen stonden er opeens 2 UCD400's eindversterkers naast de Thule, niet gek. De eindversterker van Thule was ik snel kwijt en ik heb best lang (voor mijn doen) gespeeld met de Hypex versterkers. Mooie combi en hadden ook lekker veel power om de Avalons meer te laten zingen dan daarvoor. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik ben toen op zoek gegaan naar een andere voorversterker als nieuwe zoektocht naar de heilige Hifi graal

Mark Levinson No28+Hypex UCD400's:
Als tussenstap een Mark Levinson voorversterker gekocht passende bij de Hypex eindtrappen. De Thule was vrij rap aan een Roemeen in Noorwegen verkocht en daarmee een opening naar deze ML gecreëerd. Niet hele lang gehad, deed het prima maar was niet de verbetering die ik zocht. De stap hierna zou iets met 'buizen' worden, en met de combi met klasse D moet dat wel goedkomen.

Dion Audio 6AF4+ Hypex UCD400's:
En gevonden toen ik via via kennis had mogen maken met Miquel Blauw (oud werknemer van Pink Faun/TripleM), meerdere keren ben ik bij hem geweest en uiteindelijk heb ik zijn eigen voorversterker van hem overgenomen, de magie van de buizen was fantastisch. Wat een mooie combi was dit!
Maar, en komt het, de Avalons zijn/waren geweldig alleen dynamiek en bas lieten wat te wensen over. Had toch het idee dat meer power benodigd was om ze nog beter te laten klinken. En dus na een aantal jaren deze combi te hebben gebruikt, liep ik via een kennis aan tegen een Krell en die kon ik hier thuis eens uitproberen, dit was het moment dat je (achteraf) kunt zeggen, had ik dat maar eerder gedaan met de Avalons

Krell KAV300i:
Wat een monster van een versterker, leek wel oneindig stroom te kunnen leveren aan de Avalons en dit was de 'match made in heaven' voor mij. Ik hoorde een bas en punch die ik niet eerder zo had gehoord op de Avalons, dus deze mocht zeker blijven. Omdat de Krell al iets ouder was heb ik deze in het geheel laten reviseren (nieuwe caps, mosfets doorgemeten, solderingen nieuw, etc.) en deze is toen nog blijven staan, tot het moment dat ik ergens in al mijn wijsheid besloot de Avalons van de hand te doen, tja wanneer er dan gevoeligere speakers voor terugkomen dan merk je dat je met de Krell de volume knop bijna niet meer kunt bedienen omdat er dan nog maar weinig speling zit tussen 'fluiterniveau' en 'bloedhard'.
Voor een prikkie toch weer even terug naar Marantz...

Marantz KI Pearl Lite:
Op de kop getikt om toch eens te proberen op mijn nieuwe speakers, de ScanSpeak A4 monitor, leuk geluid, maar was niet wat ik wilde. Te weinig transparant, power voldoende en klank was goed, maar echt knallen met wat stevigere muziek, daar was deze Marantz 'te lief' voor. Stemmen kregen ook een behoorlijk warm sausje mee, nee dit zou hem niet gaan worden en dus is deze vrij snel al weer verkocht, maar in de jaren hieraan voorafgaand was ik best veel naar shows geweest en ook kwam ik regelmatig bij Rhapsody in Hilversum en daar heb ik meerdere keren Moon versterkers gehoord en aangezien ik in deze tijd al een Moon streamer had staan ben ik die hoek eens ingegaan om op zoek te gaan

Simaudio Moon 240I
Toen de Marantz verkocht was ben ik in contact gekomen met Hans Audio in Hoorn en die gaf me nog een heel redelijk (inruil) aanbod op de Krell en toen was de deal ook snel rond.
Ik ging naar huis met de Moon en dat was en is nog steeds 'Lonely at the top' zullen we dan maar zeggen.
Van alle combi's die ik hier gehad heb is dit tot nu toe de mooiste (op meerdere speakers alleen niet op de Avalons gehoord), niet eens heel erg veel Watts (wel een paar in klasse A), maar alles wat ik miste in de vorige combi's, dat heeft deze meer dan voldoende.
Tot nu toe is hij nog nooit door de mand gevallen en dan heb ik het over best wel wat luidsprekers die hier hebben gestaan i.c.m. deze Moon versterker, muzikaal, transparant, absoluut niet kil of analytisch, maar wel met alle details die ik wil horen, FANTASTISCH! Als er nog eens een upgrade zou komen dan staat Moon voor mij op plek nummer 1.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En dan nu de foto's van de versterkers (in Chronologisch volgorde), te beginnen bij de Thule voor- en eindversterker combinatie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Door naar de Thule PA150B voorversterker en Hypex eindversterkers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Na de Thule komt de Mark Levinson (met heuse separate voeding), nog steeds met de Hypex UCD's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Toen kwamen de buizen in huis, de Dio Audio 6AF4 met Hypex UCD's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Powerhouse Krell KAV300i
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika