Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

 :clapping: de Kingpin voeding is aangepast en nog beter, en het mooiste is dat hij hier thuis weer aangesloten staat en mijn mooie streamertje van voeding voorziet. Speelt erg mooi, wel een stuk mooier en voller dan de C&D voeding en juist weer iets minder warm dan de teddy pardo.
Muziek is wat er klinkt, niet warm en ook niet analytisch maar gewoon erg mooi, beeld staat goed los in de ruimte en plaatsing is goed.

Natuurlijk is dit niet enkel te danken aan de Kingpin PSU maar deze laatste draagt daar zeker aan bij.

Vakwerk!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

take5

Goed om te horen! Mijn Kingpin PSU is vandaag helaas met de postbode gestrand in de sneeuw. Hopelijk morgen dan maar!

CZ79

Ben benieuwd naar je bevindingen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2278
n de tussentijd ook de Mogami XLR interlinks tussen de DAC en de Krell vervangen door Grimm TPR kabels (forumgenoot heeft me fantastiusch geholpen met wat soldeerwerk), tegelijk ook de AES/EBU kabel die ik aan de Moon had hangen vervangen door deze zelfde Grimm TPR kabel.


Holografisch is een goede omschrijving van de verandering in kabels, ik had al veel gelezen over de Grimm kabel en voor die prijs per meter kun je hem haast niet laten liggen, erg mooi
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En vorige week ook de 'oude' C&D luidsprekerkabel weer teruggeplaatst in plaats van de AntiCables, ook dit vind ik een duidelijke verbetering t.o.v. de AntiCables, deze laatste gaan dan ook weer in de verkoop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nu weer even klaar met dat gewissel en zenuwachtige gedoe en gewoon were lekker genieten van mooie muziek  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ach even een periode wat lopen pielen en aanklooien met is ook leuk toch ? Zeker als het je wat oplevert.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Het af en toe wisselen van onderdelen uit de set, kan wellicht juist zorgen voor het besef dat het goed is zoals het is. Volgens mij heb je de set heel zorgvuldig opgebouwd, dat genieten moet dan zeker lukken dunkt mij.

Citaat van: cz79 op december 13, 2017, 09:34:32
Nu weer even klaar met dat gewissel en zenuwachtige gedoe en gewoon were lekker genieten van mooie muziek  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

zeker waar! En ik vind het ook heel erg leuk om te pielen en aanklooien en soms is dat heel verhelderend en verassend
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds vrijdag even een paar andere speakertjes opgehaald. De Scanspeak A4 MKII SE.....

Ik heb deze ooit samen met wen forumgenoten gehoord op de X-Fi en was toen zwaar onder de indruk van het geluid wat er uit zulke luidsprekertjes kwam, er moest wel een aub actief zijn....of niet?
Dat was dus niet het geval, vol en ruimtelijk en zelfs behoorlijk laag.

Nu staan ze aangesloten op de Krell en ik moet zeggen dat dit lang niet gek is, transparant, dynamisch en ruimtelijk zijn de indrukken en ze staan nog niet 100% opgesteld en ook is de TaCT nog niet geconfigureerd voor metingen met deze scanspeaks dus dat belooft wat?

Een waardige tegenhanger voor de Avalon? is de vraag, maar tot nu toe flink onder de indruk van deze kleine dingetjes
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Foto's en vooral even niet op de kleur van de scanspeaks letten, niet mijn smaak maar dat is gemakkelijk aan te passen wanneer ze blijven (en dat is een keuze voor later)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

nog een paar foto's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Span speak zijn fijne speakers, ik heb ze ook klinkt heerlijk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Zeker, maar het volume en het volle geluid had ik niet helemaal verwacht uit we paar monitors, bizar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op januari  6, 2018, 22:21:09
Zeker, maar het volume en het volle geluid had ik niet helemaal verwacht uit we paar monitors, bizar

benieuwd of dit blijvertjes gaan zijn :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Ik ben net zo benieuwd maar tot die tijd spelen ze wel erg lekker en hebben een heel
hoog 'voetentap' gehalte
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... dat laatste is een goed signaal 🎶

Citaat van: cz79 op januari  7, 2018, 08:14:05
Ik ben net zo benieuwd maar tot die tijd spelen ze wel erg lekker en hebben een heel
hoog 'voetentap' gehalte
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#2293
Citaat van: cz79 op januari  6, 2018, 16:15:08
Sinds vrijdag even een paar andere speakertjes opgehaald. De Scanspeak A4 MKII SE.....

Ik heb deze ooit samen met wen forumgenoten gehoord op de X-Fi en was toen zwaar onder de indruk van het geluid wat er uit zulke luidsprekertjes kwam, er moest wel een aub actief zijn....of niet?
Dat was dus niet het geval, vol en ruimtelijk en zelfs behoorlijk laag.

Nu staan ze aangesloten op de Krell en ik moet zeggen dat dit lang niet gek is, transparant, dynamisch en ruimtelijk zijn de indrukken en ze staan nog niet 100% opgesteld en ook is de TaCT nog niet geconfigureerd voor metingen met deze scanspeaks dus dat belooft wat?

Een waardige tegenhanger voor de Avalon? is de vraag, maar tot nu toe flink onder de indruk van deze kleine dingetjes

Rond de 48Hz gaan ze als ik het goed begrijp. Een sub voegt wel iets meer toe... :D

Maar voor een speaker van deze is grote is het zeker netjes. Ruimte die nog wat meedoet en je hebt al snel een wauwwww ervaring.

Scan Speak untis kunnen erg duur zijn maar ik vond ze ook altijd wel erg fijn klinken. Zeker de laatste speaker die ik had met Scan Speak bezetting en dan icm die 4 Scan Speak woofers.

Veel plezier in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#2294
Wellicht komt er ooit een sub (als ik ze hou) maar voor nu doen ze voldoende laag en zal ik van de week de tact eens aan het werk zetten nadat ik ze beter heb geplaatst.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Je hebt of een klein toetsenbordje of dikke vingers.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Valt wel mee, is die stomme autocorrectie van de smartphone die het woord sub niet kent.

Een sub zou de boel dus goed kunnen aanvullen maar de plaatsen in de kamer waar ik een sub kwijt kan zijn erg beperkt. We gaan het wel zien in de metingen van de TaCT bij hoeveel Hz deze kleine speakertjes hun werk doen in mijn kamer :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vanochtend de speakers iets meer naar voren geplaatst en een klein beetje ingedraaid, gehoormatig prima zo voor nu. Toen de PC gepakt en aangesloten aan de TaCT om te gaan meten (ben vergeten een screenshot te nemen), lang niet gek, maar onder de 300Hz wel wat grillig dus dat geboied aangepakt met een standaard curve (TaCT E1) die redelijk flat loopt met een 4dB afval van 1Khz naar 20Khz, de regio daaronder de pieken verwijderd en een kleine boost in het laag vana 35Hz tot 60Hz.

Eerst maar eens gaan luisteren en alles is redelijk snel gedaan, omdat het nog niet zeker is dat ik de ScanSpeaks ga houden, maar voor nu wederom erg veelbelovend want ze klinken wel heel erg prettig en bijzonder transparant
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Citaat van: cz79 op januari  8, 2018, 11:59:50
die redelijk flat loopt met een 4dB afval van 1Khz naar 20Khz,
Wow dat lijkt me best heftig. Dus op 20K -4dB??  :blink:

CZ79

Zo ongeveer, is niet heel erg heftig. Is ook maar een test curve om eens te kijken of dit uitpakt en hoe het klinkt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika