Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Het speelt nog steeds erg goed, zowel het stekkerblok als de nieuwe kabel zijn een aanwinst voor mij. Het lijkt alsof het beeld iets rustiger is, en bla bla bla.....goed ik ben er erg blij mee en dat is het enige dat telt.
Ik heb nog een paar meter kabel over en ga eens experimenteren als LS kabel, just for the fun of it


Wat ik ook heb gedaan, later, is de demping uit mijn luidsprekers gehaald, er zat heel veel in en de test om minder te gebruiken heb ik samen met Tony Gee al eens geprobeerd en dat pakte positief uit,daarna toch weer wat demping erin gedaan (Twaron) maar ook dat er nu helemaal uit gehaald. Lijkt te resulteren in meer dynamiek en wat meer levendigheid, het kan zijn dat het bij drukke muziek (bijv. Klassieke concerten) rommelig wordt maar dat zal ik nog moeten ondervinden.
Eerste indrukken zijn in ieder geval erg positief
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#2051
Oprechte vraag...  Waarom zou een excellent gesitueerd merk als Avalon de verkeerde hoeveelheid dempingsmateriaal in z'n speaker toepassen?

RZeemering

Citaat van: twani op maart 18, 2016, 22:25:40
Oprechte vraag...  Waarom zou een excellent gesitueerd merk als Avalon de verkeerde hoeveelheid dempingsmateriaal in z'n speaker toepassen?
Ik kan me voorstellen dat iedere luisterruimte een andere demping behoeft? En dat de luidsprekerfabrikanten een gemiddelde demping toepassen? Of eentje op een gemiddelde woonkamer inrichting.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 18, 2016, 22:25:40
Oprechte vraag...  Waarom zou een excellent gesitueerd merk als Avalon de verkeerde hoeveelheid dempingsmateriaal in z'n speaker toepassen?

Een vraag die bij mij ook al rondspookte...  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Ws dezelfde reden waarom een dure streamer of wat dan ook een andere voeding nodig heeft om beter te kunnen functioneren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#2055
Sorry Chris maar in dit geval ..you're barking up the wrong tree.

Citaat van: cz79 op maart 18, 2016, 20:40:42

Wat ik ook heb gedaan, later, is de demping uit mijn luidsprekers gehaald, er zat heel veel in en de test om minder te gebruiken heb ik samen met Tony Gee al eens geprobeerd en dat pakte positief uit,daarna toch weer wat demping erin gedaan (Twaron) maar ook dat er nu helemaal uit gehaald. Lijkt te resulteren in meer dynamiek en wat meer levendigheid, het kan zijn dat het bij drukke muziek (bijv. Klassieke concerten) rommelig wordt maar dat zal ik nog moeten ondervinden.
Eerste indrukken zijn in ieder geval erg positief

Charles Hansen heeft zijn strepen wel verdiend zou ik zo zeggen.
De Avatar is de meest verkochte Avalon en het langst in productie geweest. :clapping:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pinda13

#2056
Citaat van: cz79 op maart 18, 2016, 20:40:42
Het speelt nog steeds erg goed, zowel het stekkerblok als de nieuwe kabel zijn een aanwinst voor mij. Het lijkt alsof het beeld iets rustiger is, en bla bla bla.....goed ik ben er erg blij mee en dat is het enige dat telt.
Ik heb nog een paar meter kabel over en ga eens experimenteren als LS kabel, just for the fun of it


Wat ik ook heb gedaan, later, is de demping uit mijn luidsprekers gehaald, er zat heel veel in en de test om minder te gebruiken heb ik samen met Tony Gee al eens geprobeerd en dat pakte positief uit,daarna toch weer wat demping erin gedaan (Twaron) maar ook dat er nu helemaal uit gehaald. Lijkt te resulteren in meer dynamiek en wat meer levendigheid, het kan zijn dat het bij drukke muziek (bijv. Klassieke concerten) rommelig wordt maar dat zal ik nog moeten ondervinden.
Eerste indrukken zijn in ieder geval erg positief

Als LS kabel doet die kabel heel erg veel!
Ik kan het weten, heb interlink, binnenbekabeling, aanvoer etc etc. En stap met luidsprekerkabel was voor mij het grootst.

Mooi joh! :clapping:
" no loss of fine detail "

CZ79

De Avalons waren ton ik ze kocht (naar later bleek en achtergekomen bij Tony Gee en weer bevestigd door More Music ADHv foto's van het dempingsmateriaal) al voorzien van hele andere, en vooral veel dempingsmateriaal. Dus het was al niet standaard Avalon materiaal meer.
De kast puile uit van de dat spul toen ik voor het eerst de woofer er eens uithaalde (samen met Tony dus), toen hebben we de test gedaan om bijna alles er eens uit te halen en dat bracht een aanzienlijke verbetering.
Thuis gekomen ben ik toen eens gaan experimenteren met Twaron omdat ik daar al een aantal goede ervaringen mee had en nu heb ik het experiment weer verf opgepakt.

Dus ja, Charles Hansen heeft zeker zijn strepen verdiend, maar blijkbaar heeft een van de vorige eigenaren (niet het forumlid waar ik de avatars van over heb genomen) de behoefte gevoeld om de standaard demping te verwijderen en met andere wol vol te proppen, vandaar....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Pinda13 op maart 18, 2016, 23:33:30
Als LS kabel doer die kabel heel erg veel!
Ik kan het weten, heb interlink, binnenbekabeling, aanvoer etc etc. En stap met luidsprekerkabel was voor mij het grootst.

Mooi joh! :clapping:
Ik heb nu LS kabels van de neotech mono crystal kabel van Ronald, en ie zijn al erg mooi dus ik ben benieuwd.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 07:51:48
Ik heb nu LS kabels van de neotech mono crystal kabel van Ronald, en ie zijn al erg mooi dus ik ben benieuwd.

Klopt ook erg mooi ja! Denk dat die 2 erg goed zijn en dat het puur met welke klank smaak heeft te maken welke je voorkeur is.
Ronald komt hier binnenkort ook die aanvoer kabel monteren in de meterkast en neemt hij meteen een gigawatt wcd mee. Kabels liggen er al :headbanging:
" no loss of fine detail "

CZ79

Mooi man! Ik ben ook erg blij met de LS kabels die ik nu heb, maar kan het eens in een biwire constructie gaan testen met de rest kabel die ik nu heb.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

scrutinizer

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 07:50:17
De Avalons waren ton ik ze kocht (naar later bleek en achtergekomen bij Tony Gee en weer bevestigd door More Music ADHv foto's van het dempingsmateriaal) al voorzien van hele andere, en vooral veel dempingsmateriaal. Dus het was al niet standaard Avalon materiaal meer.
De kast puile uit van de dat spul toen ik voor het eerst de woofer er eens uithaalde (samen met Tony dus), toen hebben we de test gedaan om bijna alles er eens uit te halen en dat bracht een aanzienlijke verbetering.
Thuis gekomen ben ik toen eens gaan experimenteren met Twaron omdat ik daar al een aantal goede ervaringen mee had en nu heb ik het experiment weer verf opgepakt.

Dus ja, Charles Hansen heeft zeker zijn strepen verdiend, maar blijkbaar heeft een van de vorige eigenaren (niet het forumlid waar ik de avatars van over heb genomen) de behoefte gevoeld om de standaard demping te verwijderen en met andere wol vol te proppen, vandaar....

Helder, Chris. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Als het standaard was dan was ik er (waarschijnlijk) met mijn tengeltjes van af gebleven.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Pinda13 op maart 19, 2016, 07:57:36
Klopt ook erg mooi ja! Denk dat die 2 erg goed zijn en dat het puur met welke klank smaak heeft te maken welke je voorkeur is.
Ronald komt hier binnenkort ook die aanvoer kabel monteren in de meterkast en neemt hij meteen een gigawatt wcd mee. Kabels liggen er al :headbanging:
Hoe heb jij je netkabels er van gemaakt? Drie strengen en getwist per netkabel?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 09:00:06
Hoe heb jij je netkabels er van gemaakt? Drie strengen en getwist per netkabel?

Klopt, 3 kabels en dan vlechten geblazen;).
Allemaal erg makkelijk. Koper goed twisten.
" no loss of fine detail "

CZ79

Vlechten met de mantel per streng? Of strip je ze eerst en dan vlechten?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

#2066
Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 09:08:51
Vlechten met de mantel per streng? Of strip je ze eerst en dan vlechten?

Met de mantel erom heen. Even een schuko eraan doen. Schuko tussen je voeten en vlechten;) :pompom:.
Daarna iec eraan; klaar.

Kan er nog een sierkous omheen doen voor de looks. Maar het heeft wel wat vind ik. Voor ls en interlink gewoon 1 kabel per 1 signaal en plug eraan; klaar.
" no loss of fine detail "

chansig

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 07:50:17
De Avalons waren ton ik ze kocht (naar later bleek en achtergekomen bij Tony Gee en weer bevestigd door More Music ADHv foto's van het dempingsmateriaal) al voorzien van hele andere, en vooral veel dempingsmateriaal. Dus het was al niet standaard Avalon materiaal meer.
De kast puile uit van de dat spul toen ik voor het eerst de woofer er eens uithaalde (samen met Tony dus), toen hebben we de test gedaan om bijna alles er eens uit te halen en dat bracht een aanzienlijke verbetering.
Thuis gekomen ben ik toen eens gaan experimenteren met Twaron omdat ik daar al een aantal goede ervaringen mee had en nu heb ik het experiment weer verf opgepakt.

Dus ja, Charles Hansen heeft zeker zijn strepen verdiend, maar blijkbaar heeft een van de vorige eigenaren (niet het forumlid waar ik de avatars van over heb genomen) de behoefte gevoeld om de standaard demping te verwijderen en met andere wol vol te proppen, vandaar....

Deze zijn toch van Huub geweest, die had ze volgens mij weer via Fireman. Bovenstaand verhaal verklaart voor mij wel waarom ik de ander gehoord Avalon echt niet vond klinken.

Die van jou vond ik zowel bij jou als bij Huub erg fijne speakers om naar te luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Verklaart het voor mij helemaal niet, de standaard avalon is minder gedempt en nu ik dit bij mij heb gedaan (dus minder demping) klinkt het echt beter. Vond jij de standaard avalons niet mooi klinken?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Pinda13 op maart 19, 2016, 09:35:11
Met de mantel erom heen. Even een schuko eraan doen. Schuko tussen je voeten en vlechten;) :pompom:.
Daarna iec eraan; klaar.

Kan er nog een sierkous omheen doen voor de looks. Maar het heeft wel wat vind ik. Voor ls en interlink gewoon 1 kabel per 1 signaal en plug eraan; klaar.

Ik dacht juist voor LS kabel gewoon een streng gebruiken en dan biwiren, er zitten vier aders in per kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

#2070
Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 11:27:01
Ik dacht juist voor LS kabel gewoon een streng gebruiken en dan biwiren, er zitten vier aders in per kabel

Dat zou ik niet doen, tenminste zo heb ik het niet. Ze zijn best dun en als je genoeg hebt, gewoon 1 voor hoog en ander voor laag. Ze hebben dan wel 4 aders, maar zo heb ik ze ook van Ronald toen gekregen. Getwist en wel, met mooi aparte sierkous er omheen.

Van binnen zijn de aders behoorlijk dicht op elkaar.. Niet handig om dan te bi wiren

Foto;


" no loss of fine detail "

chansig

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 11:25:56
Verklaart het voor mij helemaal niet, de standaard avalon is minder gedempt en nu ik dit bij mij heb gedaan (dus minder demping) klinkt het echt beter. Vond jij de standaard avalons niet mooi klinken?

Nope...suffe, duffe niet dynamische speakers. Weinig tot geen openheid in het geluid. Eigenlijk gewoon slecht. Overigens speakers in mijn eigen huiskamer gehoord...weliswaar kort...want ik vond het niet om aan te horen.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#2072
Citaat van: chansig op maart 19, 2016, 12:27:15
Nope...suffe, duffe niet dynamische speakers. Weinig tot geen openheid in het geluid. Eigenlijk gewoon slecht. Overigens speakers in mijn eigen huiskamer gehoord...weliswaar kort...want ik vond het niet om aan te horen.  :D

Gr Hans

;D....Was het paartje kapot dan?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

het zijn niet de meest dynamische speakers maar duf en suf en geen openheid? Niet het geluid dat ik ken van welke Avalon dan ook, mara goed een ieder hoort iets anders wat het wel/niet bevalt. Ik ben in ieder geval blij met mijn aanpassing en de tijd zal leren of er nog iets demping nodig is, wellicht met wat drukkere muziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 19, 2016, 12:58:39
;D....Was het paartje kapot dan?

Nee....tenminste niet dat ik weet. Kan zijn dat Jerry er nog naar gekeken heeft...maar ook dat weet ik niet. Ik had overigens niet de intentie om ze te kopen...stonden meer als overbrugging even hier. Het is dat mijn vrouw geen Magnepan in huis wilde...anders had die er toentertijd even gestaan...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.