Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

CZ79

#2025
de Lapp die ik nu heb is niet afgeschermd, ik heb vaker het idee gehad dat dit een minder beknepen geluid gaf.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2026
Citaat van: frank2 op februari 16, 2016, 13:00:20
Als je dat vind zou ik alles gewoon zo laten als het is. Dus de lapp gewoon houden.
Ik heb een andere mening, kabel van de meterkast maakt zeker een duidelijk verschil. Kan ik hier ook heel duidelijk horen en demonstreren, heb 2 kabels lopen, een belden en de speciale kabel, verschil tussen beide is echt wel meer dan een nuanceverschil.
Wellicht Ben ik verkeerd ingelicht, maar we hebben het over de gevlochten kabel toch? Wat kost die dan (ik meen me een prijs te herinneren maar misschien heb ik het mis). Enlighten me!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op februari 16, 2016, 20:21:25
Wellicht Ben ik verkeerd ingelicht, maar we hebben het over de gevlochten kabel toch? Wat kost die dan (ik meen me een prijs te herinneren maar misschien heb ik het mis). Enlighten me!

Ronald bellen ik ken de prijs niet omdat ik ook nog wat te goed had.  De gevlochten kabel is inderdaad goed,  maar hij heeft vast ook andere kabels
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Ik zal hem wel eens een belletje geven, thx
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ronald net gesproken en ik krijg wat kabel van het toegezonden om te gebruiken tussen meterkast en stekkerblok.
Is dezelfde als die van jou, Frank, maar dan niet gewikkeld of gevlochten, kan ik altijd zelf nog doen...ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Morgen gaat de nieuwe kabel op de bus en dan zal ik de kruipruimte weer in moeten voor een nieuw avontuur, de kabel gaat de plaats in nemen van de huidige lapp 891 en zal vanaf de groepenkast direct met een iec op het stekkerblok komen.

Kost me waarschijnlijk weer een paar uurtjes zweten maar dan weet ik ook zeker dat het beter klinkt  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op februari 24, 2016, 22:20:24
Morgen gaat de nieuwe kabel op de bus en dan zal ik de kruipruimte weer in moeten voor een nieuw avontuur, de kabel gaat de plaats in nemen van de huidige lapp 891 en zal vanaf de groepenkast direct met een iec op het stekkerblok komen.

Kost me waarschijnlijk weer een paar uurtjes zweten maar dan weet ik ook zeker dat het beter klinkt  :D

veel succes dan maar voor morgen!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Pinda13

Citaat van: cz79 op februari 24, 2016, 22:20:24
Morgen gaat de nieuwe kabel op de bus en dan zal ik de kruipruimte weer in moeten voor een nieuw avontuur, de kabel gaat de plaats in nemen van de huidige lapp 891 en zal vanaf de groepenkast direct met een iec op het stekkerblok komen.

Kost me waarschijnlijk weer een paar uurtjes zweten maar dan weet ik ook zeker dat het beter klinkt  :D

Ik heb die kabel ook, presteert werkelijk prachtig!
Mooie aanvoer kabel, en daarbij komt dat ik dus alles van die kabel heb voorzien (kabel van meterkast naar stekkerblok, binnen bekabeling van stekkerblok, powercords, interlink en luidsprekerkabels:) en wil iig niet wat anders; klinkt echt top! Mooie aanwinst chris!
" no loss of fine detail "

CZ79

Als ik een paar meter overhou dan maak ik er ook nog een. Powercord van.

Kan het zijn dat ik het inwendige van jouw stekkerblok heb gezien op een foto die Ronald mij toe heeft gezonden? Een kunststof kast met 8 aansluitingen?

De aanvoerkabel gaat bestaan uit drie volledige kabels welke parallel komen te liggen, de kabels per stuk zijn niet al te dik en niet al te stug, is mij verteld, dus dat zou geen problemen moeten opleveren. Het enige waar ik me druk over maak is de wattage iec connector aan de kant van het stekkerblok, deze heeft een schroef waarvan de kop redelijk kapot is, ik zal moeten kijken of ik die los krijg (wellicht met een dremel of met een ijzerzaagje de snede iets dieper maken zodat ik met een platkop schroevendraaier deze weer los en vast kan draaien).

Het merendeel van mijn powercords en de ls kabel bestaat uit de neotech monocrystal kabel welke ook erg goed bevalt, wellicht de oranje wokkelkabel naar de eindtrappen nog eens vervangen maar echt nodig is het niet, dus wellicht een leuk project als ik een paar meter van de nieuwe kabel overhou
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: cz79 op februari 24, 2016, 22:20:24
Kost me waarschijnlijk weer een paar uurtjes zweten maar dan weet ik ook zeker dat het beter klinkt  :D

:D :D

Succes met zweten en alvast gefeliciteerd met de toename in de controle van het laag, meer oplossend vermogen (zonder dat het vermoeiend begint te worden) en de toename in tsja...hoe zou ik het noemen natuurlijkheid (mn in de stemmen goed hoorbaar).

:D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Niet te vergeten de ruimte tussen instrumenten en het zwart wat nog zwarter is als de nieuwe kabel er ligt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

Citaat van: cz79 op februari 24, 2016, 23:57:24
Als ik een paar meter overhou dan maak ik er ook nog een. Powercord van.

Kan het zijn dat ik het inwendige van jouw stekkerblok heb gezien op een foto die Ronald mij toe heeft gezonden? Een kunststof kast met 8 aansluitingen?

De aanvoerkabel gaat bestaan uit drie volledige kabels welke parallel komen te liggen, de kabels per stuk zijn niet al te dik en niet al te stug, is mij verteld, dus dat zou geen problemen moeten opleveren. Het enige waar ik me druk over maak is de wattage iec connector aan de kant van het stekkerblok, deze heeft een schroef waarvan de kop redelijk kapot is, ik zal moeten kijken of ik die los krijg (wellicht met een dremel of met een ijzerzaagje de snede iets dieper maken zodat ik met een platkop schroevendraaier deze weer los en vast kan draaien).

Het merendeel van mijn powercords en de ls kabel bestaat uit de neotech monocrystal kabel welke ook erg goed bevalt, wellicht de oranje wokkelkabel naar de eindtrappen nog eens vervangen maar echt nodig is het niet, dus wellicht een leuk project als ik een paar meter van de nieuwe kabel overhou
Een kabel die direct van de zekeringhouder komt, mag je geen IEC aan zetten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: cz79 op februari 25, 2016, 08:27:07
Niet te vergeten de ruimte tussen instrumenten en het zwart wat nog zwarter is als de nieuwe kabel er ligt.

:D

Het zwart heeft overigens wel wat inspeeltijd nodig.

Veel plezier in ieder geval..ik hoop dat het je gaat brengen wat je hoopt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: erik s. op februari 25, 2016, 08:33:00
Een kabel die direct van de zekeringhouder komt, mag je geen IEC aan zetten.

Dat klopt , maar als de stekkerdoos vastzit aan de muur mag het vlgs mij wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

#2040
Ik gebruik deze kabel van Ronald vanaf de meter kast audio groep>> WCD. Het restant want ik over had daar heb ik een kabel voor gemaakt naar het stekker blok met Iego Gold connectoren.

Geen merk, gewoon industrieel en betaalbaar zoals het hoort.





Citaat van: cz79 op februari 15, 2016, 22:27:42
Zit nog wel eens te denken om de Lapp 891 vanaf de groepenkast naar het stekkerblok te vervangen, wat zou een mooie opvolger zijn? Wat gebruiken de medeforumleden?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Pinda13

#2041
Citaat van: cz79 op februari 24, 2016, 23:57:24
Als ik een paar meter overhou dan maak ik er ook nog een. Powercord van.

Kan het zijn dat ik het inwendige van jouw stekkerblok heb gezien op een foto die Ronald mij toe heeft gezonden? Een kunststof kast met 8 aansluitingen?

De aanvoerkabel gaat bestaan uit drie volledige kabels welke parallel komen te liggen, de kabels per stuk zijn niet al te dik en niet al te stug, is mij verteld, dus dat zou geen problemen moeten opleveren. Het enige waar ik me druk over maak is de wattage iec connector aan de kant van het stekkerblok, deze heeft een schroef waarvan de kop redelijk kapot is, ik zal moeten kijken of ik die los krijg (wellicht met een dremel of met een ijzerzaagje de snede iets dieper maken zodat ik met een platkop schroevendraaier deze weer los en vast kan draaien).

Het merendeel van mijn powercords en de ls kabel bestaat uit de neotech monocrystal kabel welke ook erg goed bevalt, wellicht de oranje wokkelkabel naar de eindtrappen nog eens vervangen maar echt nodig is het niet, dus wellicht een leuk project als ik een paar meter van de nieuwe kabel overhou

Kunstof kastje met 8 aansluitingen; kan niet missen:)
Het was een flink karwei maar uiteindelijk wel gelukt. Daarna de powercord eraan gedaan, deze bestaat uit 3 kabels met elke 4 solid core aders gedraaid in elkaar. Het beeld en geluid knapte er zeker van op!

Zal eens kijken voor een foto:
Zoals het eerst was:


Toen aan de slag;


En eindresultaat(het past allemaal net!);

Ik heb de middelste 4 ster bekabeld, de buitenste doorlus, puur omdat het anders niet past en de buitenste 4 gebruik voor mindere belangrijke dingen.

Foto van kabel;
" no loss of fine detail "

vik

Klopt dan heb je hetzelfde principe.


Citaat van: frank2 op februari 25, 2016, 08:39:28
Dat klopt , maar als de stekkerdoos vastzit aan de muur mag het vlgs mij wel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

erik s.

Citaat van: frank2 op februari 25, 2016, 08:39:28
Dat klopt , maar als de stekkerdoos vastzit aan de muur mag het vlgs mij wel.
Niet via een IEC.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Citaat van: Pinda13 op februari 25, 2016, 08:52:20
Kunstof kastje met 8 aansluitingen; kan niet missen:)
Het was een flink karwei maar uiteindelijk wel gelukt. Daarna de powercord eraan gedaan, deze bestaat uit 3 kabels met elke 4 solid core aders gedraaid in elkaar. Het beeld en geluid knapte er zeker van op!

Zal eens kijken voor een foto:
Zoals het eerst was:


Toen aan de slag;


En eindresultaat(het past allemaal net!);

Ik heb de middelste 4 ster bekabeld, de buitenste doorlus, puur omdat het anders niet past en de buitenste 4 gebruik voor mindere belangrijke dingen.

Foto van kabel;


Yep die foto was het, grappig dat ik die al heb gezien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Citaat van: Pinda13 op februari 25, 2016, 08:52:20
Kunstof kastje met 8 aansluitingen; kan niet missen:)
Het was een flink karwei maar uiteindelijk wel gelukt. Daarna de powercord eraan gedaan, deze bestaat uit 3 kabels met elke 4 solid core aders gedraaid in elkaar. Het beeld en geluid knapte er zeker van op!
Lijken wel heel dunne aders. Mag daar gewoon 220v doorheen?

Pinda13


Citaat van: BuSpu op februari 25, 2016, 15:45:35
Lijken wel heel dunne aders. Mag daar gewoon 220v doorheen?

Ze zijn iig dikker dan wat er eerst doorheen ging. En no problemo hoor!
" no loss of fine detail "

CZ79

Zo de nieuwe kabel is vandaag door de kruipruimte naar mijn stekkerblok gelegd en nu maar genieten....met wat hulp van mijn maat een klusje van een paar uurtjes maar alles ligt nu netjes weggewerkt en afgewerkt.

De oude lapp kabel staat al in de verkoop.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

En Chris............?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Alles gaat gewoon aan en klinkt lekker, een op een vergelijk is nog kort dag. De set staat nu te spelen maar nog niet echt de tijd gehad om te luisteren. Lijkt wel alsof het iets lekkerder klinkt maar nogmaals het is kort dag
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika