Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Nieuwe update van de Moon App ondersteunt ook Tidal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Wanneer komt DSD ondersteuning? Dan is het plaatje voor mij kompleet. Tidal, DSD en een mooie app
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Ik heb geen flauw idee, highres is voor mij goed genoeg en ook tidal ga ik niet gebruiken...heb voldoende aan mijn eigen muziekcollectie die ieder maand weer iets groeit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1928
Citaat van: cz79 op september 30, 2015, 07:54:49
Nieuwe update van de Moon App ondersteunt ook Tidal

Tidal klinkt overigens via de Moon 180 MiND erg goed kan ik melden  ;)

Edit: ....maar helaas niet zo goed als een FLAC rip die vanaf de NAS gestreamed wordt  :nopompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Momenteel staat hier een setje Master Three luidsprekers te spelen, erg mooi uitwisselingsprojectje voor de kerst. Bijzondere energieke luidsprekers, minder wijds dan de Avalons maar met meer punch en energie, diepte ook erg goed...compleet en mooi beeld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Fraai. Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Tot dat moment nog veel luisterplezier.

Citaat van: cz79 op december 23, 2015, 17:10:45
Momenteel staat hier een setje Master Three luidsprekers te spelen, erg mooi uitwisselingsprojectje voor de kerst. Bijzondere energieke luidsprekers, minder wijds dan de Avalons maar met meer punch en energie, diepte ook erg goed...compleet en mooi beeld
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Logeetjes met de kerst, ik ben ook benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#1932
Grappig hoe enorm smaken kunnen verschillen  ;D Ik heb ze ooit gehad en misschien 3 nummers op gedraaid (had toen een Krell eindtrap er op), toen gingen ze direct weer op Marktplaats :D
Ik hou van dynamische, heldere speakers (nee, niet schel!) maar de III's waren in mijn setup precies het tegenovergestelde  :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: martin778 op december 23, 2015, 21:49:32
Grappig hoe enorm smaken kunnen verschillen  ;D Ik heb ze ooit gehad en misschien 3 nummers op gedraaid (had toen een Krell eindtrap er op), toen gingen ze direct weer op Marktplaats :D
Ik hou van dynamische, heldere speakers (nee, niet schel!) maar de III's waren in mijn setup precies het tegenovergestelde  :laugh:

Hier idem, had ze een paar dagen te leen van m,n dealer, maar wist na nog niet één volle dag luisteren al dat het totaal niet naar mijn zin was.
Het laag wat ze geven is indrukwekkend te noemen voor een monitor, maar wat een ''curtain covered sound'' zeg  :(  Totaal geen transparantie en open beeld, heb wel 5 keer geluisterd of de hoog units het nog wel deden  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

martin778

Inderdaad alsof er een gordijn voor hing. Ik heb ze toen gekocht nadat ik de Contemporary C's op de X-Fi hoorde, die klonken echt supermooi...

YamahaRXV

Citaat van: martin778 op december 23, 2015, 21:59:25
Inderdaad alsof er een gordijn voor hing. Ik heb ze toen gekocht nadat ik de Contemporary C's op de X-Fi hoorde, die klonken echt supermooi...

Heb destijds ook nog de CC,s beluisterd, inderdaad een totaal andere speaker, haast tegenovergesteld; veel energie en transparantie in het hoog, en misschien (met de verkeerde versterker) wel té.... ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Energie en transparantie zijn net twee dingen die exact de masters omschrijven in mijn set, grappig inderdaad hoe tegenovergesteld het kan zijn per set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

De jouwe hebben nieuwe tweeters, misschien is er ook het eea. aangepast aan de filters.
Ook de standaard bedrading is ronduit bagger, jij hebt wel de Nirvana versie.

CZ79

Ja klopt wel, het filter en de interne bekabeling is idd aangepast
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: martin778 op december 23, 2015, 21:59:25
Inderdaad alsof er een gordijn voor hing. Ik heb ze toen gekocht nadat ik de Contemporary C's op de X-Fi hoorde, die klonken echt supermooi...
Ha dat was toen we samen waren, klonk fantastisch die Masters daar, Rick Paap stond er zelf toen ook bij
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik heb zowel de Avalons gehoord als de Masters. Ik moet zeggen dat ik in beide wel wat teleurgesteld was/ben.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik in beide juist niet, is maar net wat je trekt in een luidspreker en hoe die het doet in je eigen set en ruimte.
De masters zijn wel heel erg neutraal, goed te horen met instrumenten, masters geven ook veel punch en energie, de avalons zijn weer beter in de ruimtelijkheid en plaatsing.
Met de masters blijft het geluid tussen de luidsprekers, diepte is goed. Avalon plaatst vaak geluid zo ver er buiten dat ik met ogen dicht denk dat het geluid uit de keuken komt 4m verder.

Nu moet ik wel zeggen dat de avalons goed zijn geplaatst (lang en secuur werk geweest) en dat de Tact helemaal staat ingesteld op de ruimte met avalons, beide niet het geval bij de Masters.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Citaat van: cz79 op december 24, 2015, 10:13:16
Ha dat was toen we samen waren, klonk fantastisch die Masters daar, Rick Paap stond er zelf toen ook bij

2011 als ik me goed herinner, ben dit jaar ook geweest maar er waren weinig sets die mij konden bekoren.
Rick had the Contemporary C's toen op Reimyo elektronica aangesloten en dat ging erg goed.

Markus2

De Master concept three is een relatief onopvallende luidspreker qua weergave, net zoals Avalon.
Ik heb beide ook bezeten en geef de voorkeur aan de Avatar.

Mijn toenmalige Three's waren uitgevoerd met Nirvana bekabeling en Bi-wiring terminals.

Groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

Deze zijn ook uitgevoerd met Nirvana bekabeling en de filters zijn aangepast en de tweeters zijn nieuw. Klinken zeker niet echt onopvallend, wel erg fraai
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het worden geen blijvertjes, ik wordt gelukkiger van de Avalons en Mike van de Masters. Wel erg leuk we beiden het hebben kunnen beluisteren in ons eigen huis en met de eigen set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

ik vond t ook een leuke kerstruil Chris, ik heb met wat schuiven etc. het mooiste uit de Avalons gehaald in mijn ruimte en was erg onder de indruk van de luidsprekers, ruimtelijk, mooi doorlopend laag, transparant alleen het stukje energie ....

Ik wordt idd gelukkiger van de Masters en jij gelukkig van de Avalons, je hebt dan lekker de tijd aan jezelf om er goed voor te gaan zitten in eigen akoestiek en tot deze conclusie te komen  ;D

bedankt Chris !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

CZ79

Jij ook bedankt, leuk om te proberen en ik ga nog wat dingen wijzigen om te zien of er nog iets meer uit de avalons te halen valt zoals:

- granieten tegels weg en de speakers op de vloer of op een houten onderzetter, eerder is bij mij al gebleken dat het dan minder hard klinkt en alles lijkt wat natuurlijker en ruimtelijker, ik hoorde toen bepaalde tonen links en rechts van me en niet meer voor me
- spelen met de interne demping van de avalons, er zit nu twaron in, maar ik kan daar nog iets uithalen, dit heb ik ooit samen met Tony Gee getest en dat ging erg goed, alleen toen alles eruit was n het rommelig worden bij hele drukke muziekpassages (concerten, symphonien bijvoorbeeld), wellicht iets er uit, kwestie van proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Gisteravond maar eens begonnen met de granieten platen te vervangen door multiplex platen, deze platen liggen nu gewoon op de grond en de avalons staan met spikes op de platen, geen onderleggertjes onder de spikes dus...
Toch een ander geluid dan met het graniet eronder, het 3D effect lijkt groter.

Ik weet niet of het nog handig is wat onder de houten platen te doen in de vorm van dempers of voetjes, misschien wel iets van kurk ofzo. Rubber heb ik gehad maar dan wordt het geheel minder stabiel...nu staat het als een huis en met rubber kan het weer wankelen.

Ook weer terug van biwire naar single wire, jumpers gemaakt van dezelfde kabel en nu maar luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

ik plakte onder zo een tegel, altijd een stuk vloertegel van vloerbedekking, toch zacht en stevig genoeg om niet te schommelen !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *