Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 12:51:00
dan zal ik moeten pingen vanaf de Moon naar de NAS in beide situaties en dat wordt lastig
Omgekeerd van de nas naar de Moon :) Inloggen via ssh op je qnap en kan je ping uitvoeren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

Had ik zelf kunnen bedenken, dank je wel, ik ga dat eens proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

katwax

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 18:41:47
Had ik zelf kunnen bedenken, dank je wel, ik ga dat eens proberen
Tja soms kan het ook simpel hé :)
Ben wel benieuwd of er echt verschil is, lijkt mij sterk over zulke relatief kleine afstanden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

In ping response verwacht ik ook erg weinig verschil, maar ik heb toch het idee dat het laden van de afbeeldingen en de muziekalbums binnen de app wat sneller gaat en ook het zoeken gaat sneller.
Ik zal de NAS ook nog eens op dezelfde switch zetten als de streamer zelf, kijken of dat nog verschil maakt

Ik ga ook nog aan de slag met de switch zelf om erachter te komen of de BOTW voeding verschil maakt tov de voeding van de Moon (is dezelfde waardes dus die kan ook op de switch)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Martin!!! op augustus 19, 2015, 09:17:18
In die BOTW voeding heb ik dan eventueel wel intresse....... :angel:

Zal ik onthouden, het is een 12V BOTW en ik denk dat €80 een mooie prijs ervoor is wanneer ik besluit deze te verkopen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 21:04:22
Ik ga ook nog aan de slag met de switch zelf om erachter te komen of de BOTW voeding verschil maakt tov de voeding van de Moon (is dezelfde waardes dus die kan ook op de switch)

Ben benieuwd naar je bevindingen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Ik ook, het is alleen lastig dat het even duurt voordat je de veranderingen waar kunt nemen, je kunt niet een A B vergelijk doen van die voedingen zonder dat het netwerk en dus de Moon er hinder van ondervindt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 22:59:46
Ik ook, het is alleen lastig dat het even duurt voordat je de veranderingen waar kunt nemen, je kunt niet een A B vergelijk doen van die voedingen zonder dat het netwerk en dus de Moon er hinder van ondervindt

Klopt, is zeker lastig. Alleen als het verschil dermate groot zou zijn (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) dan zou het wel op moeten kunnen vallen  ;)

Meicord Opal 3 m. versie is vanmorgen binnen gekomen en zit geplaatst tussen NAS en Netgear switch.
Set staat nu al zo,n dik uur te spelen en er zijn absoluut verschillen (positieve) waar te nemen door de invloed van de Meicord tussen NAS en switch  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 21, 2015, 12:59:51
Klopt, is zeker lastig. Alleen als het verschil dermate groot zou zijn (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) dan zou het wel op moeten kunnen vallen  ;)

Meicord Opal 3 m. versie is vanmorgen binnen gekomen en zit geplaatst tussen NAS en Netgear switch.
Set staat nu al zo,n dik uur te spelen en er zijn absoluut verschillen (positieve) waar te nemen door de invloed van de Meicord tussen NAS en switch  :thumbs-up:

Meicord Rules :pompom:

YamahaRXV

#1909
Citaat van: twani op augustus 21, 2015, 14:33:27
Meicord Rules :pompom:

Absoluut ! Wat mij ook nu weer opvalt na vele uren luisteren is dat de Meicord naar mijn mening gewoon een neutraal klinkende kabel is en geen kleuring geeft door bijv. het mid te boosten of een onnatuurlijk (teveel) aan laag te laten horen.
De transparantie en het natuurlijk weergeven van melodielijnen en lagen in de muziek vind ik echt subliem  :inlove:

Ben benieuwd hoe de Meicord het bij CZ79 gaat doen.... Chris, heb je hem al binnen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

#1910
Ik heb meervoudig Meicord in gebruik, maar klankverschil tov "de rest" heb ik nooit kunnen ontdekken.
Wel klinkt het straffer, i.e. meer resolutie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Kabel zou vandaag binnen moeten komen maar ik zit nog op mijn werk dus ik weet het niet, ik kom er vanavond achter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1912
Citaat van: Staaled op augustus 21, 2015, 16:07:48
Ik heb meervoudig Meicord in gebruik, maar klankverschil tov "de rest" heb ik nooit kunnen ontdekken.
Wel klinkt het straffer, i.e. meer resolutie.

Die verschillen in resolutie is ook hetgeen mij het meeste opvalt. Ik heb in mijn gehele netwerk de Belden 1885 ENH met Telegartner connectoren gehad en dat speelde ook erg mooi. Tussen de Belden en de Meicord ervaar ik niet echt (grote) klankverschillen, wel verschillen in transparantie en een grotere mate van makkelijker (vloeiender) weergeven. Toch heb ik met sommige andere cat.7 kabels (Draka en C&D) wel degelijk de ervaring dat deze (ongewenste) klankverschillen lieten horen t.o.v. de Meicord en de Belden... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op augustus 21, 2015, 16:26:27
Die verschillen in resolutie is ook hetgeen mij het meeste opvalt. Ik heb in mijn gehele netwerk de Belden 1885 ENH met Telegartner connectoren gehad en dat speelde ook erg mooi. Tussen de Belden en de Meicord ervaar ik niet echt (grote) klankverschillen, wel verschillen in transparantie en een grotere mate van makkelijker (vloeiender) weergeven. Toch heb ik met sommige andere cat.7 kabels (Draka en C&D) wel degelijk de ervaring dat deze (ongewenste) klankverschillen lieten horen t.o.v. de Meicord en de Belden... :angel:

Mooi om dit te horen, op jouw aanraden heb ik voor mijn nieuwe huis de Belden besteld voor het netwerk! Ben benieuwd :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op augustus 21, 2015, 17:52:49
Mooi om dit te horen, op jouw aanraden heb ik voor mijn nieuwe huis de Belden besteld voor het netwerk! Ben benieuwd :)

Heb je het ''linkje'' gebruikt om daar de Belden te bestellen, of heb je hem elders kunnen bestellen Mitch ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Joehoe de kabel is binnen, netjes verpakt met de welbekende testrapport (by Fluke Networks).
Ik weet niet of ik hem vanavond al ga aansluiten, maar ben benieuwd naar wat deze kabel gaat doen in de set.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 21, 2015, 20:16:41
Joehoe de kabel is binnen, netjes verpakt met de welbekende testrapport (by Fluke Networks).
Ik weet niet of ik hem vanavond al ga aansluiten, maar ben benieuwd naar wat deze kabel gaat doen in de set.

Top, heeft Marc snel geregeld  :thumbs-up:
Vandaag nog met hem uitgebreid gesproken over evt. richtingsgevoeligheid van de Meicord, maar hij gaf aan dat ze hier flink mee getest hebben zonder echt noemenswaardige hoorbare verschillen te hebben opgemerkt  ;)
Wel gaf hij aan dat de Meicord zo,n twee weken nodig heeft om volledig ''optima forma'' te klinken.
Daar de 2e Meicord nu tussen NAS en switch zit laat ik zelf nu de NAS internetradio signaal streamen naar de Moon 180 MiND als ik niet mijn eigen muziek afspeel.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Heeft Marc echt goed geregeld en ook erg goede duidelijke communicatie over de bestelling en de verzending, via mail en sms...echt keurig zo!

Ik zet hem er wel gewoon tussen en dan zie ik het wel, wellicht zet ik hem straks al even op zolder tussen de switch en PC ofzo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op augustus 21, 2015, 18:01:41
Heb je het ''linkje'' gebruikt om daar de Belden te bestellen, of heb je hem elders kunnen bestellen Mitch ?

Linkje idd! Waarom zoeken ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Ik merk zojuist dat de moon icm AssetUPnP in staat is LPCM af te speler, eerder was dit niet mogelijk...wat doe ik hiermee? Ik heb nu de Assetupnp zo staan dat alles in LPCM wordt doorgezet naar de streamer, betekent dit dan dat het signaal volledig ongecomprimeerd naar de streamer gezonden wordt en heeft de streamer dan eigenlijk minder te doen?

Wellicht kan iemand mij uitleggen wat het beste is en waarom
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


frank2

#1922
Post verwijderd was verkeerd topic
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: cz79 op september 26, 2015, 18:55:52
Ik merk zojuist dat de moon icm AssetUPnP in staat is LPCM af te speler, eerder was dit niet mogelijk...wat doe ik hiermee? Ik heb nu de Assetupnp zo staan dat alles in LPCM wordt doorgezet naar de streamer, betekent dit dan dat het signaal volledig ongecomprimeerd naar de streamer gezonden wordt en heeft de streamer dan eigenlijk minder te doen?

Wellicht kan iemand mij uitleggen wat het beste is en waarom
Jammer, maar de 24bit ondersteuning is er niet, dus mijn highres flac/wav bestanden worden niet ondersteund en dus ook niet afgespeeld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika