Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Citaat van: dre73 op februari  1, 2015, 08:17:35
Nog steeds geen enkel nadeel? :D

Behave het zilver als kleur, nog een nadeel gevonden. De TaCT doet maar tot 96Khz en niet hoger, dus ik zal die paar albums die ik heb in 176Khz en 192Khz even moeten omzetten naar 96Khz.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Blokkert ie een hogere samplerate of gaat ie dan in bypass?

CZ79

Blokkeren, in bypass pakt hij het signaal ook niet op.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

dat is 1 van de verschillen met de 2.0S.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Die paar albums die ik heb in die hogere bitrate zijn te verwaarlozen en doen het ook prima op 96khz. Voor het bedrag wat ik ervoor heb betaald een zeer overkomelijk probleem :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Dus nu blijft alles zoals het nu is "inTaCT"  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

hahahaha, schud je zo uit je mouw  :D Voorlopig blijft de TaCT inderdaad staan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Net nog even gestoeid met de curves, ik heb de curve nog iets aangepast en deze ligt me prettiger in het gehoor.

Ik hoor geen (zie vraag Raphie) verschuivingen tijdens de muziek, enkel hoor ik dat het beel meer naar het midden wordt gezet omdat de in de bypass stand het beeld meer naar rechts trok (speaker staat daar meer in een hoek), stemmen staan pal in het midden en net even wat hoger dan de luidsprekers (lijn van links naar rechts).

Als je het nu hebt over een sluier die wegtrekt, nu hoor ik dat pas goed in het vergelijk tussen de correctie en de bypass, ik mis aan bas verder niets (alhoewel die rustiger geworden is en minder boemerig), goed te horen op het album Convergance van Malia & Boris Blank, bas blijft strak en is wel degelijk aanwezig alleen niet meer overheersend.
De hoge tonen en het mid is veel mooier geworden zo, waarschijnlijk omdat de bas niet meer overheerst. Soms lijkt het een beetje mager te zijn maar dat is een kwestie van gewenning (zonder het teveel aan bas).

Ik heb de curve ook nog een paar dB naar beneden gezet, iets van 2dB ofzo. Volume op de TaCT staat nu op 93.9dB en de rest is goed regelbaar met de DIon voorversterker (ook erg afhankelijk van de opname).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De twee curves lijken uit elkaar te liggen maar bij de oude curve heb ik de meetresultaten naar beneden verplaatst om de curve wat beter zichtbaar te maken, bij de afbeelding van de nieuwe curve heb ik ze wat meer gelijk gezet.

Het dipje tussen de 200Hz en 300Hz is nog iets minder steil gemaakt, het zijn minimale verschillen (hoorbaar) maar ik kan heel gemakkelijk een A-B vergelijking maken tussen Cor1 en Cor2 en Bypass, en ik vind tot nu toe de nieuwe curve net even wat prettiger
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Vroeger noemde men dat een "nerd"  ;D met al die grafieken



Volg je met veel interesse kom je nog wel is bij STS
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Te weinig, ben er pas nog even geweest en was leuk om de nieuwe aanwinsten weer te zien en even bijgepraat, maar verder eg druk op werk en weinig tijd om alle sociale contacten bij te houden op de manier waarop ik dat wil
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: John Wx op februari  2, 2015, 19:36:06
Vroeger noemde men dat een "nerd"  ;D met al die grafieken



Volg je met veel interesse kom je nog wel is bij STS

Ik heb je beloofd nog eens een bakkie te komen doen, ben je deze week egens thuis?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb welgeteld 7 muziekalbums in 192Khz, deze zijn nu niet afspeelbaar dus wil ik ze converteren naar 96Khz, hoe kan ik dat het beste doen? DBPowerAmp Music Converter? Of weet iemand daar een ander geweldig programma voor?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Afstandbediening doet het prima, echter lijkt de IR ontvanger in de TaCT zelf defect te zijn. Ik laat hem vooralsnog (voor die enkele keer gebruik als test voor de bypass-correction) niet repareren (kosten zijn te hoog voor ondergeschikt belang).

Verder klinkt het nog allemaal prima naar mijn zin
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De TaCT staat nog steeds goed zijn werk te doen, zonder verlies aan muzikaliteit, diepte en breedte in het beeld. Sterker nog de scheiding van instrumenten, de diepte en de breedte zijn toegenomen. Ik ben er erg blij mee en heb zo maar eens het vermoeden dat de TaCT het l even gaat uithouden bij mij.

Nu alleen nog een mooiere (uiterlijk) PSU voor de Moon en dan is dat punt ook afgehandeld, de PsU die er nu staat is g goed en mooi opgebouwd maar is qua uiterlijk erg lelijk, ik wissel deze om voor een exemplaar welke mooier is van buiten en hetzelfde is van binnen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Goed bezig; iets met puntjes en een i :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

felix01

Citaat van: cz79 op maart  1, 2015, 08:10:17
De TaCT staat nog steeds goed zijn werk te doen, zonder verlies aan muzikaliteit, diepte en breedte in het beeld. Sterker nog de scheiding van instrumenten, de diepte en de breedte zijn toegenomen. Ik ben er erg blij mee en heb zo maar eens het vermoeden dat de TaCT het l even gaat uithouden bij mij.

Nu alleen nog een mooiere (uiterlijk) PSU voor de Moon en dan is dat punt ook afgehandeld, de PsU die er nu staat is g goed en mooi opgebouwd maar is qua uiterlijk erg lelijk, ik wissel deze om voor een exemplaar welke mooier is van buiten en hetzelfde is van binnen

mooi dat de tact zoveel toevoegt in jouw set!! :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Best wel vreemd ook, want ik heb de AM hier ook gehad maar dat was beduidend anders. Heb wel eens wat gelezen dat de TaCT ook in het tijddomein correcties uitvoert, wellicht dat daar het verschil zit.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

tact is toch de voorloper van de lyngdorf RP1 denk ik?Enig idee waar de verschillen zitten?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

erik s.

Citaat van: felix01 op maart  1, 2015, 13:11:24
tact is toch de voorloper van de lyngdorf RP1 denk ik?Enig idee waar de verschillen zitten?
de Tact's kun je meer naar je eigen hand zetten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Dat klopt! Een auto stand zit er niet op
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Afgelopen vrijdag mede forumlid Xander happy gemaakt met twee bekabelde aansluitingen in de woonkamer, alles getest en het werkt ook nog. Ging vrij gemakkelijk en de meterkast ziet er iets netter uit dan daarvoor.

Na afloop van de werkzaamheden ook nog even de tijd gehad om te luisten naar de set en dat klonk bijzonder aangenaam, compleet anders dan mijn set, maar erg relax en ik snap heel goed dat Xander hier gelukkig mee is. Ik heb nog geen ervaring met Tannoy maar om dit als eerste ervaring te hebben geeft een mij een mooi beeld.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik blijf het bijzonder vinden dat een medeforumlid, die ik slechts 1x eerder heb ontmoet, vrijblijvend werkzaamheden komt verrichten bij de ander thuis. Voor jou schijnbaar vanzelfsprekend Chris, maar dat is het anno 2015 zeer zeker niet.

Leuk dat je de Glennies weet te waarderen; als je nog weer eens in de omgeving bent en je wil ze meer uitgebreid aan de tand voelen, of gewoon voor die bak koffie; you're welcome!


Citaat van: cz79 op maart  8, 2015, 08:33:12
Afgelopen vrijdag mede forumlid Xander happy gemaakt met twee bekabelde aansluitingen in de woonkamer, alles getest en het werkt ook nog. Ging vrij gemakkelijk en de meterkast ziet er iets netter uit dan daarvoor.

Na afloop van de werkzaamheden ook nog even de tijd gehad om te luisten naar de set en dat klonk bijzonder aangenaam, compleet anders dan mijn set, maar erg relax en ik snap heel goed dat Xander hier gelukkig mee is. Ik heb nog geen ervaring met Tannoy maar om dit als eerste ervaring te hebben geeft een mij een mooi beeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Bijzonder? Ach....gewoon leuk om een ander te helpen, maar erg fijn dat jij echt zo waardeert.

Mocht ik in de buurt zijn dan zal ik zeker niet schromen om je een belletje te geven :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika