Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Yep basstraps dempen nulls (staande golven)
JBL PRX Power!

chansig

Nee...in combi met de juiste kabels gaan al je problemen weg en vertel je de rest van de wereld dat ze gek zijn als ze zeggen dat het echt heel raar is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 22:41:15
Nee...in combi met de juiste kabels gaan al je problemen weg en vertel je de rest van de wereld dat ze gek zijn als ze zeggen dat het echt heel raar is.

Gr Hans
ja dat kabel verhaal is een typisch Frank2 sprookje... Maar goed dat is geen nieuws natuurlijk...
JBL PRX Power!

chansig

Niet alleen de kabels maar ook dips weghalen door een kleedje/basstraps. Het wordt echt steeds gekker.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Citaat van: Raphie op januari 28, 2015, 22:44:00
ja dat kabel verhaal is een typisch Frank2 sprookje... Maar goed dat is geen nieuws natuurlijk...
Daar bemoei ik me dan weer niet mee  ;D
Ik denk dat ik m.b.t. de akoestiek goed advies had gegeven.

Sorry voor de topic vervuiling.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 22:46:24
Niet alleen de kabels maar ook dips weghalen door een kleedje/basstraps. Het wordt echt steeds gekker.

Gr Hans
Moet je gewoon ergens anders gaan vervelen joh, want snappen doe je het blijkbaar toch niet.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Probeer nu een inhoudelijk te reageren. Een dip is niet weg te werken met een kleed, paneel en basstrap. PUNT

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 22:53:00
Probeer nu een inhoudelijk te reageren. Een dip is niet weg te werken met een kleed, paneel en basstrap. PUNT

Gr Hans
Had ik toch al gedaan? och ja, dat snapte je ook niet :D
@Hans, laat mij verder maar met rust.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

morca

#1609
Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 22:29:57
Dit was zijn vraag: Helpen de basstraps bij de dippen op de luisterplek? Dus wie doet er dom? ;)
Ik had het over nagalm wat je geluid door heel de woonkamer in een grote dip kan storten! basstrabs kunnen hierbij ontzettend veel helpen.

Dit was trouwens mijn complete antwoord:
   
Ja zeker.. + een dik kleed op de vloer en isolatie materiaal tegen de zijmuren
netjes afwerken en klaar. Gegarandeerd super akoestiek!
En om het af te maken "schone"aardpen laten slaan, je hebt geen idee hoe het dan klinkt ;)
Dan is het net alsof je van een midisetje naar een top installatie ben veranderd!!!

Je hoeft trouwens niet heel de zijmuur te bekleden.
Soort van basstraps gebruik ik ook om da nagalm te beheersen tot een fijn level.
Dat werkt idd best goed over het hele gebied,er klinkt immers niks meer na(handje klap bv).
Maar het beinvloed de meting(pieken of dippen) niet echt,meer de nagalm.
Maar goed me response is aardig goed,geen staande golven dus het ging ook alleen om die nagalm.

De 2e opmerking kan ik zo niet goed plaatsen......

EDIT
Ik vermoed dat de heren een communicatie probleem hebben.
Dit gaat niet over dips en pieken,maar over nagalm en dat hoor je wel goed.

Hoe weet je dat het tegen dips of pieken zou helpen Happysound?
Meet je dat met REW of gok je op het oor?

chansig

Ohhhh....de dip is nu eigenlijk galm.  Beetje als tellen maar dan het alfabet bedoelen.

Ook hier vind ik het wel gescheten.

cz succes want akoestiek is een mooi iets, gelukkig weet ik er ook niet alles van kans minder groot dat ik onzin ga praten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

#1611
Citaat van: morca op januari 28, 2015, 22:56:35
Soort van basstraps gebruik ik ook om da nagalm te beheersen tot een fijn level.
Dat werkt idd best goed over het hele gebied,er klinkt immers niks meer na(handje klap bv).
Maar het beinvloed de meting(pieken of dippen) niet echt,meer de nagalm.
Maar goed me response is aardig goed,geen staande golven dus het ging ook alleen om die nagalm.

De 2e opmerking kan ik zo niet goed plaatsen......

EDIT
Ik vermoed dat de heren een communicatie probleem hebben.
Dit gaat niet over dips en pieken,maar over nagalm en dat hoor je wel goed.

Hoe weet je dat het tegen pieken zou helpen Happysound?
Meet je dat met REW of gok je op het oor?
Ik had ook gezegd dat je de zijmuren ook aan moet pakken.
Nagalm kan zoveel invloed op het geluid hebben dat bepaalde instrumenten gewoon niet meer hoorbaar zijn!
Ik had bijvoorbeeld geen lage tonen en zeer weinig hoorbare informatie (behoorlijke dip dus!!!) opgelost met enkel basstraps!!!!

Ik had dan wel een nagalmtijd van 2 sec  :crazy: en dus ook zeer veel reflecties.

Wat die "schone"aardpen betreft...  daar zal je eens in moeten verdiepen  ;)

Er was een meting voor de plaatsing van de basstraps (2 sec nagalm dus)en na de plaatsing basstraps (0,3 sec)

Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Dirk

Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 22:56:13
Had ik toch al gedaan? och ja, dat snapte je ook niet :D
@Hans, laat mij verder maar met rust.
je lijkt niet te snappen dat het er niet gaat om jou (of eender wie for that matter) op dit forum "met rust te laten" zodra je er geen zin meer in hebt om normaal inhoudelijk te reageren.
dat je telkenmale blijft herhalen dat Hans het niet snapt is natuurlijk makkelijker dan in te gaan op de onzin die je (oa daar) plaatste.

als je nou eens ff de post (#1266) waarnaar ik refereer van YamahaRXV er op naleest (da's dus niet degene die jij er hier bijsleurt), dan heeft hij het heel specifiek over storende reflecties van de tweeter, waarop jij dus meteen reageert (dmv een quote van zijn post) dat zoiets op te lossen in met gewoon basstraps in de hoeken...yeah right, I'm stupid  :closedeyes:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 23:02:21
Ohhhh....de dip is nu eigenlijk galm.  Beetje als tellen maar dan het alfabet bedoelen.

Ook hier vind ik het wel gescheten.

cz succes want akoestiek is een mooi iets, gelukkig weet ik er ook niet alles van kans minder groot dat ik onzin ga praten.

Gr Hans
Nee communicatie.
Ik probeer alleen te achterhalen wat hij ervaart,en zeg hoe ik het ervaar.
Meer niet.

Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 23:05:22
Ik had ook gezegd dat je de zijmuren ook aan moet pakken.
Nagalm kan zoveel invloed op het geluid hebben dat bepaalde instrumenten gewoon niet meer hoorbaar zijn!
Ik had bijvoorbeeld geen lage tonen en zeer weinig hoorbare informatie (behoorlijke dip dus!!!) opgelost met enkel basstraps!!!!

Ik had dan wel een nagalmtijd van 2 sec  :crazy: en dus ook zeer veel reflecties.

Wat die "schone"aardpen betreft...  daar zal je eens in moeten verdiepen  ;)

Er was een meting voor de plaatsing van de basstraps (2 sec nagalm dus)en na de plaatsing basstraps (0,3 sec)


Mijn nagalm is dan gelukkig ook geen 2 sec geweest,dat is best veel.
Vind het niet raar dat je dan een boel vertroebeling hoorde.
Maar je hebt eigenlijk de hele ruimte bekleed,en dan nog basstrap,s.
Is dat niet te?

Citaat van: Dynky op januari 28, 2015, 23:13:49


als je nou eens ff de post (#1266) waarnaar ik refereer van YamahaRXV er op naleest (da's dus niet degene die jij er hier bijsleurt), dan heeft hij het heel specifiek over storende reflecties van de tweeter, waarop jij dus meteen reageert (dmv een quote van zijn post) dat zoiets op te lossen in met gewoon basstraps in de hoeken...yeah right, I'm stupid  :closedeyes:
Reflectie,s zal je daar idd niet mee oplossen ,dat was een gedurfde uitspraak  :clapping:



HappySound

Citaat van: Dynky op januari 28, 2015, 23:13:49
je lijkt niet te snappen dat het er niet gaat om jou (of eender wie for that matter) op dit forum "met rust te laten" zodra je er geen zin meer in hebt om normaal inhoudelijk te reageren.
dat je telkenmale blijft herhalen dat Hans het niet snapt is natuurlijk makkelijker dan in te gaan op de onzin die je (oa daar) plaatste.

als je nou eens ff de post (#1266) waarnaar ik refereer van YamahaRXV er op naleest (da's dus niet degene die jij er hier bijsleurt), dan heeft hij het heel specifiek over storende reflecties van de tweeter, waarop jij dus meteen reageert (dmv een quote van zijn post) dat zoiets op te lossen in met gewoon basstraps in de hoeken...yeah right, I'm stupid  :closedeyes:
Reflecties van de hoge tonen kunnen veroorzaakt worden door een hard oppervlak zoals plafond of zijmuur(en).
Vandaar ook de zijmuren bekleden.

Ik had het over akoestiek in het algemeen.

Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

HappySound

Citaat van: morca op januari 28, 2015, 23:22:09
Nee communicatie.
Ik probeer alleen te achterhalen wat hij ervaart,en zeg hoe ik het ervaar.
Meer niet.
Mijn nagalm is dan gelukkig ook geen 2 sec geweest,dat is best veel.
Vind het niet raar dat je dan een boel vertroebeling hoorde.
Maar je hebt eigenlijk de hele ruimte bekleed,en dan nog basstrap,s.
Is dat niet te?

Nee, dat is zeker niet te
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Dirk

Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 23:27:14
...
Ik had het over akoestiek in het algemeen.

nee hoor, je had het over iets heel specifieks en sloeg de bal compleet mis...duidelijk een materie waar je duidelijk geen hol van snapt (pardon my french)

kleine tip; laat het adviseren vwb akoestiek over aan leden met kennis van zaken en ga gewoon verder met het pluggen van je almachtige Alcors, daar doe je tenminste niemand kwaad mee ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HappySound

Citaat van: Dynky op januari 28, 2015, 23:35:33
nee hoor, je had het over iets heel specifieks en sloeg de bal compleet mis...duidelijk een materie waar je duidelijk geen hol van snapt (pardon my french)

kleine tip; laat het adviseren vwb akoestiek over aan leden met kennis van zaken en ga gewoon verder met het pluggen van je almachtige Alcors, daar doe je tenminste niemand kwaad mee ;)
Ik heb het hier anders aardig voor elkaar gekregen.
Kleine tip van mij: eerst iemand wat beter leren kennen alvorens zo te reageren.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Dirk

Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 23:44:57
Kleine tip van mij: eerst iemand wat beter leren kennen alvorens zo te reageren.

nee hoor, 'k voel immers (net als irl) geen enkele behoefte om iemand te leren kennen die niet van zichzelf kan toegeven dat hij het mis heeft, maar daarentegen keer op keer zich er probeert uit te lullen (betere term kan ik er echt niet voor verzinnen)

gelukkig zijn er steeds meer leden die je BS zien voor wat het is, dus met een beetje geluk krijgen je "gouden tips" niet teveel gevolg.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HappySound

Citaat van: Dynky op januari 29, 2015, 00:02:45
nee hoor, 'k voel immers (net als irl) geen enkele behoefte om iemand te leren kennen die niet van zichzelf kan toegeven dat hij het mis heeft, maar daarentegen keer op keer zich er probeert uit te lullen (betere term kan ik er echt niet voor verzinnen)

gelukkig zijn er steeds meer leden die je BS zien voor wat het is, dus met een beetje geluk krijgen je "gouden tips" niet teveel gevolg.

Ga jij maar lekker verder met je eigen onzinnige discussie, want ik ben er al behoorlijk klaar mee.

Als je niet begrijpt wat ik schrijf/bedoel had je het ook gewoon vriendelijk kunnen vragen hoor.
Ik snap deze vijandigheid eigenlijk ook niet.   
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

CZ79

Kinderen, nu is het we weer leuk geweest :D liever hulp bij de TaCT metingen....ik heb zojuist een heel hoop metingen gedaan, gordijnen open/dicht, tubetrap wel/niet, plaatsing van de luidsprekers en de plaatsing die ik ooit met een speciale methode (master setup procedure) gedaan heb lijkt het beste te zijn, qua meting (minimaal) en zeker ook qua geluid, het geluid wordt ongeacht de bypass of een curve goed ver buiten de luidsprekers gezet en de diepte is ook erg goed.

Dez meting heb ik opgeslagen en bewerkt met een G curve (predefined), deze curve heb ik vervolgens bewerkt zodat de pieken (drie onder de 150hz) getemt worden en een futloos gebiedje (tussen de 300 en 500hz als ik me niet vergis) wordt opgekrikt....


Hoe klinkt dat dan? Tja, veel minder bas en dan ook echt veel minder (lijkt zo), iets levendiger en betere mid en hoog, wel lastig want de curve activeren betekent gelijk een afname in volume dus een vergelijk tussen de curve en de bypass is lastig, maar daar ga ik morgen nog even voor zitten.

Klaar? Bij lange na niet, ik ga de curve nog tweaken en tunen en vooral veel luisteren naar muziek en vergelijken

Tip en trics? Altijd welkom!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Citaat van: cz79 op januari 29, 2015, 00:49:20
een futloos gebiedje (tussen de 300 en 500hz als ik me niet vergis) wordt opgekrikt....

Daar moet je enorm mee oppassen. Dat soort correcties laten je versterkers veel sneller in clipping schieten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Citaat van: morca op januari 28, 2015, 23:22:09
Nee communicatie.
Ik probeer alleen te achterhalen wat hij ervaart,en zeg hoe ik het ervaar.
Meer niet.

Morca ik begrijp je beweegredenen...ik ben er alleen een beetje klaar (niet met jouw beweegredenen)...dus vandaar. Succes met achterhalen waar het nu over gaat.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: Nahpets op januari 29, 2015, 01:18:38
Daar moet je enorm mee oppassen. Dat soort correcties laten je versterkers veel sneller in clipping schieten.

Begrijp ik, de dip is ook niet weg maar ietwat gelift. Ik zal vandaag een screenshot plaatsen van de curve en de meting.

Ook hebben de monoblokken het niet echt moeilijk als het om power gaat, ze hebben nog wel wat reserve, ze kunnen 400W leveren bij 4ohm, maar de Avalons gaan niet lager dan 5.5ohm (nominaal 8ohm, minimum 5.5ohm). Of heeft het daar niets mee te maken?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Geen idee hoe dat werkt. Je hoort het wel duidelijk. :D

Zelf met de AM ook een gebied een keer iets te enthousiast opgekrikt. Dat vonden de speakers niet fijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.