Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

John Wx

Met het laag zit het vandaag goed na de chili con carne  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BuSpu


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Al een tijdje terug een mooi ASC Tube trap op de kop getikt, deze staat nu in de hoek achter mijn rechter luidspreker. Moet eigenlijk nog eens wat stoeien met het draaien ervan en de hoogte. Positief resultaat wel maar heb het idee dat het beter kan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op oktober 21, 2014, 22:24:32
Al een tijdje terug een mooi ASC Tube trap op de kop getikt, deze staat nu in de hoek achter mijn rechter luidspreker. Moet eigenlijk nog eens wat stoeien met het draaien ervan en de hoogte. Positief resultaat wel maar heb het idee dat het beter kan

akoestiek,dat kan bij de meeste van ons nog beter zeker :headbanging:
ga ik ook nog eens werk van maken in de mate van.........
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op oktober 22, 2014, 00:14:44
akoestiek,dat kan bij de meeste van ons nog beter zeker :headbanging:
ga ik ook nog eens werk van maken in de mate van.........

+1
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Foto
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Eigenlijk nog een paar dezelfde erbij zien te scoren, maar goed dit is een begin
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

cardas49

Blijft mooi, die unieke, herkenbare voorkant van avalons.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

CZ79

stropdas  :D

Vind de vorm ook echt heel erg mooi, nog mooier zijn de Transcendants, maar goed dat blijft nog even toekomstmuziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#1438
Nog steeds dik aan het genieten van de set en weinig veranderingen toegevoegd. Ik heb de ruimte achter mij bank opgevuld met schuimen platen en ook heb ik nog een tweede tube trap waarmee ik aankomende periode eens wil gaan testen en proberen.

De voeding voor de Moon doet het erg goed maar is zoals eerder gezegd erg lelijk, deze wordt ook nog vervangen door een voeding (technisch hetzelfde) in een mooier kastje, ondanks dat de voeding niet zichtbaar is stoort het me dat het een lelijk ding is....maar dat probleempje wordt dus getakcled.
Er komt aan de nieuwe voeding ook een nette powercable dus dan is die ook helemaal compleet.

De sonore interlink lijkt erg smooth, wellicht een beetje te...ik heb nu de Dion interlink er weer tussen en dat lijkt me een prettigere weergave te geven, ik ga nog een keer heen en weer schakelen om te zien of hetzelfde effect weer optreedt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#1439
En weer lekker chili gegeten maar ditmaal bij Onder13 (bij gebrek aan Onder's eigen topic maar in mijn topic het bezoekverslag).

Gisteravond, na een bliksembezoek aan Maz (errug mooie set, beetje te kort om een oordeel te vellen qua geluid maar de eerste indruk was impressive) doorgereden naar Onder13.
Gebabbeld, gebabbeld en nog meer gebabbeld (mensen die mij over de vloer hebben gehad weten exact wat ik bedoel :D) en een lekker pilsje de muziek maar aan gezet.........en wat gaan luisteren.

Een erg gebalanceerde muzikale set waarbij het geluid compleet los staat van de luidsprekers en ver links en rechts en naar achteren wordt weergegeven, dat was de eerste indruk en die is gebleven.
Mooi Marantz versterker en natuurlijk een fantastische streamer (de Maan) :D

Lekker gegeten, leuke conversaties en lekkere muziek geluisterd....alle ingrediënten voor een zeer geslaagde avond en dat was het ook. Wat klinkt LP toch ook erg mooi en de Elac's (eerste keer dat ik ze hoorde) gaven alles mooi weer.

Henk, je bent een fijn mens en ik heb erg genoten gisteravond, dank je wel voor de goede maaltijd en de lekkere whisky (en de muziek die nu op mijn laptop staat).

Vwb de sub, tja erg veel geld en ik vond het lang niet altijd beter met, ergo zonder klonk het in de meeste gevallen net zo mooi.

Nogmaals dank! :clapping: :worship:

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooi verslag van een geslaagde avond. En dat gebabbel, tja ...


Citaat van: cz79 op november 21, 2014, 07:55:30
En weer lekker chili gegeten maar ditmaal bij Onder13 (bij gebrek aan Onder's eigen topic maar in mijn topic het bezoekverslag).

Gisteravond, na een bliksembezoek aan Maz (errug mooie set, beetje te kort om een oordeel te vellen qua geluid maar de eerste indruk was impressive) doorgereden naar Onder13.
Gebabbeld, gebabbeld en nog meer gebabbeld (mensen die mij over de vloer hebben gehad weten exact wat ik bedoel :D) en een lekker pilsje de muziek maar aan gezet.........en wat gaan luisteren.

Een erg gebalanceerde muzikale set waarbij het geluid compleet los staat van de luidsprekers en ver links en rechts en naar achteren wordt weergegeven, dat was de eerste indruk en die is gebleven.
Mooi Marantz versterker en natuurlijk een fantastische streamer (de Maan) :D

Lekker gegeten, leuke conversaties en lekkere muziek geluisterd....alle ingrediënten voor een zeer geslaagde avond en dat was het ook. Wat klinkt LP toch ook erg mooi en de Elac's (eerste keer dat ik ze hoorde) gaven alles mooi weer.

Henk, je bent een fijn mens en ik heb erg genoten gisteravond, dank je wel voor de goede maaltijd en de lekkere whisky (en de muziek die nu op mijn laptop staat).

Vwb de sub, tja erg veel geld en ik vond het lang niet altijd beter met, ergo zonder klonk het in de meeste gevallen net zo mooi.

Nogmaals dank! :clapping: :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Hoi chris

Bedankt voor meenemen van mij draaitafel naar doktor henk ,was een korte ontmoeting maar een hele gezelkige , je bent altijd welkom als je in de buurt bent voor een whiskytje bij mij...

Leuk verslagje en vast een leuke babbel avond , want bij doktor henk is gesprekstof zat en aan de vriendelijkheid en gastvrijheid van Henk ontbreektt helemaal niets ..een hele,hele fijne vent..
Ik moet extra slijmen want me platenspeler ligt bij hem. :clapping:   

Jij bent beter in de watten gelegd dan ik want ik kreeg geen whiskey toen ik daar was... Was 2uur smiddags maar dan nog vind ik een whisky geen bezwaar. Hint hint...

Ik denk dat elacs over algemeen ondergewaardeerd zijn door velen waaronder ik zelf. Na mijn bezoek aan Henk is mijn mening daarover compleet bijgesteld .Henk heeft een heel levendige set kunnen samenstellen met een subliem soundstage \diepte\breedte en 3d effect welke heel erg boeiend klinkt maar geen moment aandringerig of irritant.

Ik ben ook benieuwd hoe het klinkt bij henk met een sub tov vorige keer zonder sub..het laag weergave bij Henk was absoluut prima in orde ,enige toevoeging van een sub zou zijn:::: iets meer gewicht aan instrumenten geven en een nog grotere en luchtiger stage en live effect. Noem het maat de puntjes op de i zetten want dat kent die wel.
Ik zeg ook eerlijk dat is een kwestie van goed afregelen van de sub en juist plaatsen.

Ik heb vaker meegemaakt dat een sub meer kwaad doet dan goed IvM slecht afregeling.

Ben benieuwd ....

Leuk je te hebben ontmoet Chris...

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Dank jullie wel voor de lovende woorden.

De sub (Velodyne spl 800 ultra) heeft ook mij nog niet  echt kunnen overtuigen. Bij sommige muzieksoorten/tracks geeft het wel net wat extra druk, maar dan gaat het nogal eens ten koste van strak laag. Een enkele keer hoor ik wel dat de structuur in het laag wat beter is.
De toename in ruimtelijkheid die men nog al eens toeschrijft aan een sub, heb ik hier nog niet gehoord.
Ongetwijfeld zal een betere afstelling iets bijdragen aan de werking. Met die afstelling (inclusief plaatsing) ben ik nog flink aan de gang. Vervolgens komt Michel van de leverancier Audiofile naar mij om samen te luisteren en te tunen waar nodig.
Een andere optie om het laag iets meer body te geven is een upgrade van de versterker. Binnenkort wordt in mijn set de Pass Labs en de Marantz PM11S3 getest. Als dat echt iets substantieel verbetert staan ook de Moon 340i of 400M op de shortlist.

Groet,

Henk

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 10:22:52
Dank jullie wel voor de lovende woorden.

De sub (Velodyne spl 800 ultra) heeft ook mij nog niet  echt kunnen overtuigen. Bij sommige muzieksoorten/tracks geeft het wel net wat extra druk, maar dan gaat het nogal eens ten koste van strak laag. Een enkele keer hoor ik wel dat de structuur in het laag wat beter is.
De toename in ruimtelijkheid die men nog al eens toeschrijft aan een sub, heb ik hier nog niet gehoord.
Ongetwijfeld zal een betere afstelling iets bijdragen aan de werking. Met die afstelling (inclusief plaatsing) ben ik nog flink aan de gang. Vervolgens komt Michel van de leverancier Audiofile naar mij om samen te luisteren en te tunen waar nodig.
Een andere optie om het laag iets meer body te geven is een upgrade van de versterker. Binnenkort wordt in mijn set de Pass Labs en de Marantz PM11S3 getest. Als dat echt iets substantieel verbetert staan ook de Moon 340i of 400M op de shortlist.

Groet,

Henk

Ik neem aan met de huidige versterker even on a hold.
Welke versterker heb je momenteel in gebruik, Henk?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 10:32:28
Ik neem aan met de huidige versterker even on a hold.
Welke versterker heb je momenteel in gebruik, Henk?

De huidige versterker is de Marantz KI Pearl.
Destijds een "special" qua fysieke uitvoering en die klankmatig wat afwijkt van bijvoorbeeld de 14 en 15 serie.

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 10:38:32
De huidige versterker is de Marantz KI Pearl.
Destijds een "special" qua fysieke uitvoering en die klankmatig wat afwijkt van bijvoorbeeld de 14 en 15 serie.

Helder!!

Ken's 'overhaulin'
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 10:41:22
Helder!!

Ken's 'overhaulin'

Klopt ;D
Een versterker waar ik overigens zeer blij mee ben.

John Wx

#1447
Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 10:41:22
Helder!!

Ken's 'overhaulin'

Was en is alleen Ken niet die de "upgrades" doet  :-X maar Ryuichi Sawada
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

Citaat van: John Wx op november 21, 2014, 10:48:08
Was en is alleen Ken niet die de "upgrades" doet  :-X maar

Niet!! Ik ben benieuwd wie zich daar 'tegenwoordig' anders mee bemoeit?
Het uitvoeren daarentegen kan ik me iets bij voorstellen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

John Wx

#1449
Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 10:51:32
Niet!! Ik ben benieuwd wie zich daar 'tegenwoordig' anders mee bemoeit?
Het uitvoeren daarentegen kan ik me iets bij voorstellen. ;)

Nou wel Kennie is alleen nog maar een uithangbord niks mis mee maar jaren word het al gedaan door Ryuichi Sawada
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.