Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Je hebt er nu een fraaie, met zorg samengestelde set staan Chris.
Nu is het de kunst om die te laten voor wat het is en verder te gaan met het genieten v.d. muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat is helemaal waar, maar toch waren mijn vorige sets ook met zorg en de nodige aandacht samengesteld. Enkel door te blijven kijken en luisteren naar andere dingen heb ik nu toch iets beters (imo) staan dan datgeen ik hiervoor had.

Dus open ogen houden kan lonen, het zorgt alleen voor een bepaalde mate van onrust waar ik even geen zin meer in heb.....en geen budget meer :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... vooral dat laatste is dan erg effectief 8).

Citaat van: cz79 op september 23, 2014, 22:20:44
Dat is helemaal waar, maar toch waren mijn vorige sets ook met zorg en de nodige aandacht samengesteld. Enkel door te blijven kijken en luisteren naar andere dingen heb ik nu toch iets beters (imo) staan dan datgeen ik hiervoor had.

Dus open ogen houden kan lonen, het zorgt alleen voor een bepaalde mate van onrust waar ik even geen zin meer in heb.....en geen budget meer :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Paar foto's van de app op de ipad (genomen met een Ipod)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

Hey maat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die tot het conclusie is gekomen dat buize voorversterker  het beter doet in geheel kwa muzikaliteit dan mijn voorgaande voorversterkers en versterkers..


Ben er ook helemaal weg van...
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Absurd gewoon, alles wat ik nu hoor en ervaar heb ik nog niet zo goed gehoord en zo gevoeld. Had ik eerder moeten doen :-D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

M&G  :clapping:


Citaat van: cz79 op september 24, 2014, 20:53:12
Absurd gewoon, alles wat ik nu hoor en ervaar heb ik nog niet zo goed gehoord en zo gevoeld. Had ik eerder moeten doen :-D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op september 23, 2014, 22:26:49
Paar foto's van de app op de ipad (genomen met een Ipod)

Geweldig mooi album ook :wub:

Gr
Henk

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op september 24, 2014, 21:57:36
Blues Singer of Jordi Savall?

Blues Singer!

Jordi Savall staat op het programma om te verkennen.

Gr
Henk

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds ik een newbie ben op het gebied van buizen, hoop ik dat iemand mij het een en ander kan verduidelijken:

In mijn Dion Pre amo zitten buizen van het type EC93/6BS4/6AF4(a)....what's the difference? Is dit allemaal hetzelfde type? Ik kom ze op heel veel sites gewoonweg niet tegen (bijv. Op BTB elektroniks).
Zijn er nog andere type aanduidingen waaronder deze buis valt?

Ik heb nu een reservesetje Sylvana buizen dus ik ben wel voorzien, maar ben even benieuwd naar de benaming van dit type buis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Niemand?

Ik hoor het ook graag als er mooie alternatieven zijn voor de Sylvana buizen die ik nu heb
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Ik heb niet verdiept in tube roling zoals dat wordt genoemd. Ik koop steeds dezelfde buizen als in de specs van graaf.

Mischien is tubedepot een aardig site om te grasduinen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Ik kan bij Dion ook wel wat andere merken krijgen maar ik begrijp het van de types niet helemaal.

Als ik er dan een matched pair inzet bijvoorbeeld, is het dan klaar of moet er dan meer gebeuren?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op september 29, 2014, 20:18:09
Niemand?

Ik hoor het ook graag als er mooie alternatieven zijn voor de Sylvana buizen die ik nu heb
hoi,

kijk eens op de site van tonefactory;heb daar al meermaals buizen besteld. Is altijd heel vlotjes afgehandeld,heefd ook wel wat keus.Kan je vraag eens aan hem voorleggen.

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Dat wordt zoeken want ik zie de 6AF4 buis niet zo snel, weinig merken die deze hebben zo te zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op september 30, 2014, 00:19:56
Ik kan bij Dion ook wel wat andere merken krijgen maar ik begrijp het van de types niet helemaal.

Als ik er dan een matched pair inzet bijvoorbeeld, is het dan klaar of moet er dan meer gebeuren?
in principe moet bij een buizenversterker ook de bias afgeregeld worden;dat is de ruststroom van de buizen als ik me niet vergis.In mijn vorige unison zat er een auto-bias ,dus daar moest ik eigenlijk niet naar omkijken.
Vandaar ook dat je matched buizen moet hebben zodanig deze waardes zo dicht mogelijk tegen elkaar liggen.
Zou normaal in handleiding moeten staan.
Staat ook een stukje van op de site van tonefactory.Op het net vind je uiteraard ook een heleboel.

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

zoldar

Citaat van: cz79 op september 30, 2014, 00:19:56
Ik kan bij Dion ook wel wat andere merken krijgen maar ik begrijp het van de types niet helemaal.

Als ik er dan een matched pair inzet bijvoorbeeld, is het dan klaar of moet er dan meer gebeuren?

Yep, dat is het. Schrijf de waarden op de doosjes, ik heb zo een redelijke verzameling kt90 opgebouwd. En daar zitten inmiddels ook wat matched pairs tussen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Aha dat is het dus, de setjes bij Dion zijn allemaal al gematched, dus per paar bij elkaar gekozen op de waarde. Autobias zit in de versterker dus dat lijkt me dan makkelijk.

Ik zie op de site van tonefactory maar liefst een buis (merk onbekend) met het type welke in de Dion gaat, 6AF4.
Niet heel erg veel keus
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op september 30, 2014, 00:41:09
Aha dat is het dus, de setjes bij Dion zijn allemaal al gematched, dus per paar bij elkaar gekozen op de waarde. Autobias zit in de versterker dus dat lijkt me dan makkelijk.

Ik zie op de site van tonefactory maar liefst een buis (merk onbekend) met het type welke in de Dion gaat, 6AF4.
Niet heel erg veel keus

stel hem de vraag eens ,heeft mss nog wel meer;of kan er mss aan raken.

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika